Det skulle i så fald være med ''kvægriste'' ved stier og veje, så færdslen stadig er åben.
Man mener det åbenbart forholdsvis seriøst med de vildbasser.
Det ser ud til at Ulv kan sprede smitten, men IKKE ved at Ulven selv bliver smittebære, mere ved at den kan, sprede inficeret kød rundt i landskabet.LundJensen skrev: ↑23. mar 2018, 08:38Jeg er ikke helt overbevist om at bortskydningsstrategien er den bedste ide, eller rettere sagt ville jeg da være ked at den bestand som vi har nu ikke kan få lov at udvikle sig naturligt![]()
Hvor langt inde i Tyskland er der dokumenteret svinepest ?
Hvad gøres der mod øst for at sikre mod spredning?
Fra bekendte i Litatuen, som jo har en del tilfælde, hører jeg at de har forbudt drivjagt i deres lokalområde af frygt for spredning. Svinepesten skulle være meget smitsom men samtidig dødelig indenfor kort tid hvorfor teorien var at begrænse jagttrykket på svinene i de berørte områder og dermed lade den berørte bestand selv uddø. De skyder dem kun på foderpladser etc.. som anstandsjagt pt.
Men så længe der ligger dyr eller rester af dyr der bærer smitten så er der en reel risiko for spredning, svin spiser jo som bekendt svin og netop det faktum er vist problemets kerne i østlandene.
Og intet indlæg uden ULV...
Kunne en ulv potentielt være smittebærer hvis den nedlægger smittede svin? Som den fødte opportunist ville svækkede syge svin da være et oplagt fødeemne ?
Præcis min pointe.HappyNanoq skrev: ↑22. mar 2018, 19:21Det kunne man.
Bevares - og det forventes så også næste gang at folk bare klapper i og makker ret.
Det har jægerne gjort mange gange med forskellige stramninger som ikke er gjort modstand med fra DJ's side af.
Våbenskabe er måske én ting som er naturlig nok med tidens udvikling - og som ikke blev modvirket, men man var omvendt også ret hurtig til at sige at jo selvfølgelig skulle samtlige jægere lige pludselig have stålskab. Uden igen at spørge ind til... hvor kommer de kriminelles våben fra, og få dokumentationen på bordet.?
Det har hidtil kun været politiets PÅSTAND at det forholdt sig sådan. Når der har været søgt aktindsigt i de faktuelle tal, så har de ikke kunnet fremskaffes.
DJ har nu også været hurtigt til at sælge ud af visse rettigheder igennem tiderne, så længe det ikke lige berørte elitens S/S og plusfours så var stramninger tilsynelandende velkomne.
Så jo, man kan da godt bare endnu en gang give dem ret, og bare indfinde sig og håbe på at de i fremtiden også vil tillægge jægerne denne goodwill - problemet er bare, at det rager dem langsomt.
Her er der en tysk rapport, som seriøst (tror jeg) kommer rundt om emnet:https://l.facebook.com/l.php?u=http%3A% ... l5jtaQ7H0ARas.Killing skrev: ↑23. mar 2018, 00:00Så lige på Esben Lunde Larsen's FB side, at man nu foreslår at sætte ''vildsvinehegn'' op langs hele den dansk-tyske grænse. DF var med på ideén![]()
Det skulle i så fald være med ''kvægriste'' ved stier og veje, så færdslen stadig er åben.
Man mener det åbenbart forholdsvis seriøst med de vildbasser.