Emsig nabo - skydetårnplacering
-
- Bronze Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: Midtjylland
- Geografisk sted: midtjylland
- Has thanked: 7 times
Re: Emsig nabo - skydetårnplacering
dejligt med alle de positive eksempler og i dit tilfælde tror jeg alt ender godt her lige en historie min nabo og samtidig jagt nabo hører til KATEGORI UDEN FOR PÆDAGOISK RÆKKEVIDDE jeg har heldigvis kun 50 meter skel med ham og undgår jagt der men til den anden side er der eksempel på væltet og ødelagt jagtstige og et sted han havde jagt blev naboens træ hochsitz savet i stykker med motorsav desværre for ham blev det optaget på camera og vist til jagt udlejer som promte smed ham på porten . heldigvis er der lang mellem jægere/naboer af den slags
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 305 times
- Been thanked: 1123 times
Ha ha, godt det blev opklaret
Hvad var det nu de sagde: " Samtale fremmer forståelsen".

Hvad var det nu de sagde: " Samtale fremmer forståelsen".
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- FrederikF
- Platin Member
- Interesser: Våben, ammunition, jagt
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 128 times
Et mønster eksempel på at tillid er noget man skal vogte om og ikke tage for givet.
Tillid er et grundlag for en fungerende kommunikation.
Smuk tråd
Tillid er et grundlag for en fungerende kommunikation.
Smuk tråd

- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Boerge skrev: ↑19. maj 2018, 10:37Av en masse ballade for ingenting. Så er der helt nyt i sagen. Pgl. nabo har netop sendt en SMS til min datter, hvor han beklager den ulejligdhed han har forvoldt. Han forklarede, at han var på ferie da han fik en SMS fra en lokal, der oplyste, at der var opsat 2 skydetårne alt for tæt på skel. Men det viser sig nu, at det er på den anden side af naboen, altså vest for. Ingen har således brokket sig over vores opstilling. Ak ja - skønne spildte kræfter, men et eller andet har man vel lært af det.
Og jeg vil nu aflægge ham et høflighedsvisit alligevel![]()
![]()

Og begge parter kom rutsjende på rumpen ned ad konflikttrappen...
Jeg er helt enig i, at besøget er en god ide. At have sagt hej ( :drinking: ) er også en fremragende forebyggelse af gentagelser.
Jeg er også enig i, at det her er en ret lærerig tråd.
Den viser om noget værdien af, at trække vejret dybt og få afklaret omstændighederne, før man "handler hurtigt og voldsomt på et spinkelt grundlag".
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydevåben...
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 69 times
Jeg kender det godt. Jeg er vel nærmest blevet "opflasket" med "naboen er idiot og det må sønnen jo så også være".
Jeg ved stridigheder med nabojægere tidligere har eskaleret til decideret håndgemæng og en enkelt gang med jagtvåben (uden der blev skudt, heldigvis). Det kunne f.eks. være stridigheder om skellet gik på højre side af markvejen eller på midterrabatten. Eller hvem der skulle have fasankokken der faldt i skellet.
Det er heldigvis ved at vende (det hjalp da naboen stillede træskoene) og faktisk er nabosønnen en rigtig fornuftig jæger, med mere fornuft og jagtmoral end de fleste