Overvejer at få bygget en PC til gaming - hvor er det bedst at starte.?

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Overvejer at få bygget en PC til gaming - hvor er det bedst at starte.?

Indlæg af HappyNanoq » 8. maj 2018, 14:03

Halløjsa allezuzammen.

Jeg har søgt lidt rundt og prøvet at finde steder hvor det vil være muligt at købe en gaming-PC (med mulighed for let personalisering/customizing/tilvalg), men også gerne et sted som monterer alt - installerer programmer/drivere, tester/kontrollerer opsætningen.

Skal lige sige at jeg kommer IKKE til at købe noget som helst hos El-Giganten, Bilka, Komplett.Dk eller andre sådanne steder. Den fejl har jeg gjort én gang for meget, og vil hellere gå til nogen som er dedikerede til computere.

Og så skal det naturligvis være nogen som kan handle ex-moms og sende til Grønland :)


Jeg kigger på noget minimum i7 6-core eller 8-core, alternativt noget i9 hvis jeg går helt amok.
Som minimum 16Gb RAM, men ender nok i 32Gb - og nok på et bundkort der understøtter som minimum 3200Mhz, men gerne 4000Mhz.

Kigger på omkring 500Gb SSD, og måske 1-2 Tb alm HD til lager på maskinen, måske to stk i RAID, men det er ikke vigtigt for nuværende da jeg har serverplads nok (pt 72 Tb).

Dels kablet netkort/trådløst-netkort.

Grafikkortet bliver nok som udgangspunkt et enkelt GTX 1080 8G, eller et enkelt GTX 1080Ti 11G - for nok ikke brug for to ens skærmkort, medmindre jeg måske springer på Samsung's nye 49" UltraWide skærm som måske vil være god når jeg kommer i gang med panoramabilleder igen.

Skærmen kommer jeg nok til at kigge på separat - på sigt kommer jeg nok til at køre flere skærme. (det er drømmen i hvert fald)

OS bliver formodentlig Win10HomePro og skal renses for stort set alt crap der normalt følger med en standardpc. Ingen bloatware, eller crap-app's eller prøveversioner af noget som helst.
Der må faktisk max være standard Paint og 7-kabale/Minestryger, that's it, for det kan jeg tollerere selvom jeg aldrig bruger det. Alt andet sørger jeg selv for.

(andet gejl som LED-strips, sleeved kabling, gaming taf-statur/mus, kabinet, blæsere kigger jeg på når maskinen er i hus)


Er der nogen der kender et godt og pålideligt sted at handle sådanne ting hjem. ?!?
Pt er det kun på forstadiet og sondering af terræn'et. :inspect:
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Overvejer at få bygget en PC til gaming - hvor er det bedst at starte.?

Indlæg af Langenge » 8. maj 2018, 15:27

Du ved lige så godt som jeg, at det bliver noget møg, at sende den til Grønland.
Ni ud af ti gange, går den i stykker undervejs.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Overvejer at få bygget en PC til gaming - hvor er det bedst at starte.?

Indlæg af HappyNanoq » 8. maj 2018, 15:40

Så må jeg samle de tungeste ting selv som kan blive belastet under transport.
Såsom CPU-køler, graffikkort m.v.

Men derfor kan visse dele jo stadig godt monteres, strikkes pænt op, installeres og prøvekøres - og pakkes ned i fabriks-emballage igen for transport.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Øboen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 393
Tilmeldt: 1. apr 2013, 23:00
Interesser: IPSC, jagt, genladning og luft
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 264 times
Been thanked: 87 times

Re: Overvejer at få bygget en PC til gaming - hvor er det bedst at starte.?

Indlæg af Øboen » 8. maj 2018, 15:43

www.sharkgaming.dk , www.topdata.dk og www.mm-vision.dk er de 3 steder jeg ville kigge nærmere på. De har eksisteret længe, og har et godt ry i gaming miljøet.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Overvejer at få bygget en PC til gaming - hvor er det bedst at starte.?

Indlæg af Kenned » 8. maj 2018, 15:48

DU lyder til at have meget godt styr på hvad der skal til. Jeg ville nok spare lidt penge på processoren hvis jeg var dig - den behøver ikke være i top-top klasse for at lave en god gaming maskine i5 synes jeg er det bedste valg hvis man ikke kører SLI

Men man behøver jo ikke altid købe det fornuftigste. Jeg skal nok undlade at fortælle hvad jeg i sin tid betalte for min Pentium 60mhz CPU :rolf:

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Overvejer at få bygget en PC til gaming - hvor er det bedst at starte.?

Indlæg af HappyNanoq » 8. maj 2018, 16:02

Øboen skrev:
8. maj 2018, 15:43
www.sharkgaming.dk , www.topdata.dk og www.mm-vision.dk er de 3 steder jeg ville kigge nærmere på. De har eksisteret længe, og har et godt ry i gaming miljøet.
Sharkgaming har jeg haft lidt kig på, men kender dem ikke. (en form for søster-side... froggaming.dk ved jeg ikke rigtig heller).

Men de to andre har jeg slet ikke stiftet bekendtskab med. :thumbup: så dem vil jeg da lige kigge på.


Er netop ude på lidt et skråplan mht processor, men ville lige finde "stedet" først - og så se hvad der kan tilbydes.
Og nej, den dyreste fra Sharkgaming til omkring 35k bliver det nok IKKE til, trods jeg naturligvis får meget tilbage i moms.!
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Overvejer at få bygget en PC til gaming - hvor er det bedst at starte.?

Indlæg af BentxBetjent » 8. maj 2018, 16:08

Kenneth Jensen skrev:
8. maj 2018, 15:48
Jeg skal nok undlade at fortælle hvad jeg i sin tid betalte for min Pentium 60mhz CPU :rolf:

Hilsen Kenneth
Hehe, og den var fremtidssikret.

Jeg synes det altid har været sådan at 10 - 12.000 så har man fået en god stationær.
Sådan har det været siden jeg købte den første 286 i 1990.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Overvejer at få bygget en PC til gaming - hvor er det bedst at starte.?

Indlæg af Kenned » 8. maj 2018, 18:22

Nemlig - og den var pænt hurtig til at kompilere C-kode :biggrin:

Jeg giver dig helt ret i prislejet for en fed PC - og man får ikke SÅ meget ud af det ved at købe én til fx dobbelt pris.

/Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
Wetke
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 648
Tilmeldt: 23. apr 2009, 08:28
Interesser: Pistolskydning, 22er plinking
Geografisk sted: Trekantsområdet
Has thanked: 81 times
Been thanked: 49 times

Re: Overvejer at få bygget en PC til gaming - hvor er det bedst at starte.?

Indlæg af Wetke » 23. maj 2018, 12:18

Froggaming får rigtig gode anmeldelser og hvad jeg kan se gennem det sidste halve års tid, har de de bedste komponenter til prisen.

Jeg ville personligt bygge en highend i5 med en m2 disk og et godt grafikkort. Synes dog 1080 er til den dyre side endnu.

W
Rigeligt med smør

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Overvejer at få bygget en PC til gaming - hvor er det bedst at starte.?

Indlæg af HappyNanoq » 23. maj 2018, 13:54

Wetke skrev:
23. maj 2018, 12:18
Froggaming får rigtig gode anmeldelser og hvad jeg kan se gennem det sidste halve års tid, har de de bedste komponenter til prisen.

Jeg ville personligt bygge en highend i5 med en m2 disk og et godt grafikkort. Synes dog 1080 er til den dyre side endnu.

W
Må indrømme at jeg også har besindet mig en smule :biggrin: og kigger i dag også efter noget i5 eller max i7 (overvejer slet ikke i9 længere, hvilket pt også kun ligger i drømmestadiet).

Så bedst "bang for the buck" må også være noget i5, er jeg nået frem til - skeler godt nok til noget der skulle være kraftigt nok til at drive OCULUS RIFT VR sæt, men der skulle 1070 også være ok der. Hvis ikke der er så stor forskel på 1070 og 1080'erne, så ender jeg nok med at være en lille smule ligeglad dér, og vælger den "store". Men det bliver nok ikke "Titanium"-versionen.


Og igen, mange tak for prajet om Froggaming - har som nævnt mistet lidt føling med gaming de senere år (rigtig rigtig mange år), og hvem der er gode, samt selvfølgelig til at stole på.
Jeg har endnu ikke lige fået skudt nogen bestilling afsted, men mit program "Sticky Notes" ("PostIT" sedler på computerens "skrivebord") er plastret lidt til med noter om mulige konfigureringer, og lidt om hvad de strækker sig til.

Det er i hvert fald dejligt at få nogle udpeget som helt reelle leverandører som ved hvad de laver. Så er jeg mere tryg ved at evt. kontakte dem og kaste mig mere grundigt ud i det.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Overvejer at få bygget en PC til gaming - hvor er det bedst at starte.?

Indlæg af Werecat » 23. maj 2018, 17:14

Jeg har altid brugt tomshardware.com.

Det ser dog ud som om de har ændret lidt på hvordan de viser hvilke GPUer og CPUer der er hurtigst, enten kan jeg ikke finde listerne eller også har de skåret meget information fra...

Ihh, nu har du vækket en trang i mig. Min nuværende computer samlede jeg i 2012 (I5 3770K, radeon 7890x, 16gb RAM. Kan ikke huske hvilket bundkort) og den kører ok med de fleste spil, hvis jeg kan nøjes med x4 AA og jeg spiller sjældent efter jeg blev far, men nu har jeg lyst til at samle en ny...
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Overvejer at få bygget en PC til gaming - hvor er det bedst at starte.?

Indlæg af HappyNanoq » 23. maj 2018, 18:22

Ja, Tom'sHardware har jeg også brugt utroligt meget til at læse i - men desværre for mange år siden.
Så det er mere en nøgtern realitet at jeg var hoppet for meget af vognen og købt færdige computere de sidste par gange.


Forrige gang købte jeg en ASUS EEE-Top ET2010AGT all-in-one PC (20" touchskærm med indbygget PC), idet behovet ikke var så stort og den kun skulle bruges til at styre mine servere, min videoovervågning samt se en film på i ny og næ.
Det Uckede-Microsoft-så-lige-Fup ved at de påtvang opgradering fra Win7.1 til Win10 selvom jeg gentagne gange nægtede det. Så pludselig en søndag morgen havde den hentet opgraderingen af egen drift, og installeret det, hvilket igen gjorde at dén computer så ikke længere er kompatibel med det program jeg bruger til mine servere, ej heller til videoovervågningen, ej heller med det oprindelige Corel DVD som var skabt til Win7/8 og jeg skulle så betale i dyre domme for at opgradere til Corel WinDVD til Win10.
Så den har fuldstændig mistet sin eksistensberettigelse. Det var desværre før Microsoft fik et slag over snuden for aggresiv

Ellers købte jeg en ASUS ROG gamerbærbar.

Men det er også alt, indenfor de seneste 6-7 år, hvor jeg i praksis ikke har skelet til - eller fulgt med på området.
Derfør syntes jeg selv jeg var en ÜBER nørd på området.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Overvejer at få bygget en PC til gaming - hvor er det bedst at starte.?

Indlæg af HappyNanoq » 12. jul 2018, 15:27

Tror jeg har fundet niveauet :smile:

Ikke noget spektakulært, det ved jeg godt - men den skulle have rigeligt med kræfter til de spil jeg har i tankerne. (og det er ikke de absolut seneste, men nogle FPS-spil der har været ude i et par år.)

Har kigget på RYZEN da jeg mener den giver ok konkurrence til Intel til prisen, og jeg skal vælge I5 8300 eller 8400 for at ramme ca samme niveau.
Også kun opgraderet til 16Gb ram og 2400MHz, da bundkortet kun understøtter op til 2.667MWh uden OC.


Derudover heller ikke valgt et af de allernyeste grafikkort, men afvejet det med mit behov, og er landet på et GTX 1060 6GB.
Jeg overvejer nemlig at kaste mig lidt over Oculus Rift Virtual Reality, og den kan køre på et 3Gb 1050.

Dog har jeg så fortsat mulighed for fler-skærmsystem som jeg også gerne vil.
Og kigger på minimum 24", men er så endt med én af de bedre 27" skærme.

Ingen RGB-lys eller sleved kabler eller andet pjat jeg alligevel ikke kommer til at kigge på :)

Eftersom Grønland er ex.moms og der ikke er toldsatser på dette, så lander jeg i 10.7k - hvilket må siges at være ganske ok. (+ fragt!)

Så skal jeg lige finde en løsning på taf-statur og mus samt hørechokoladeboller.

Er ikke gået totalt overboard her, selvom dagdrømmen da rakte til en computer der endte med at stå i 25k i sig selv uden skærm. :giggle:


Kommer måske til at bestille en Samsung 49" UltraWide monitor også på et tidspunkt, men der ser jeg lige hvad der sker med prisen og når den første generation bliver erstattet af noget lidt nyere.
Pt. ingen softwarefirewall eller antivirus tilvalgt - det har jeg dækket ind andetsteds i hjemmenetværket.
37016185_10217438591503486_7034572422669926400_o.jpg
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Overvejer at få bygget en PC til gaming - hvor er det bedst at starte.?

Indlæg af DB89 » 12. jul 2018, 15:39

Hvorfor samler du ellers ikke selv? :???: Det burde du sagtens selv kunne klare.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Overvejer at få bygget en PC til gaming - hvor er det bedst at starte.?

Indlæg af HappyNanoq » 12. jul 2018, 15:50

DB89 skrev:
12. jul 2018, 15:39
Hvorfor samler du ellers ikke selv? :???: Det burde du sagtens selv kunne klare.
Nemt svar...... fragt.!
At skulle jagte delene i løs vægt og få dem sendt op, bliver hurtigt pissedyrt også.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Jensen1973
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 75
Tilmeldt: 16. dec 2013, 17:02
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Tolne
Has thanked: 231 times
Been thanked: 10 times

Re: Overvejer at få bygget en PC til gaming - hvor er det bedst at starte.?

Indlæg af Jensen1973 » 12. jul 2018, 16:04

Samlede denne for en kammerat her i foråret, det kører super
pc.JPG
Trying is the first step towards failure.
H.J. Simpson

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Overvejer at få bygget en PC til gaming - hvor er det bedst at starte.?

Indlæg af HappyNanoq » 12. jul 2018, 16:24

Ja, med de to SSD M.2 NVMe kort kommer det til at gå sprøjtendes stærkt :thumbup:

Det har jeg bevidst valgt til mit bud også, da bundkortet jeg har kig på understøtter ét NVMe-kort og ét standard, men har egentlig ikke behov for mere end et enkelt, så der valgte jeg bare ét på 500Gb der kommer til at indeholde styresystem og spil - og standard HD til lidt andet skrammel. Har egentlig ikke brug for standard HD, da jeg har 3 NAS-servere med rigeligt plads. Er oppe på 74Tb for tiden.
Ville bare ikke ofre ét til styresystem og ét til spil. Så nøjedes med at vælge NVMe-kortet med højere overførselshastighed end standard M.2 SSD :smile:

Kunne godt have valgt et bedre bundkort, men det eneste jeg vinder ved det, er flere USB 3.1 og SATA-connectors, samt flere PCIe, og i dag er der kun marginalt noget ved at nørde i bundkort - selvfølgelig hvis man VIL RGB-lys m.v., og VIL overclock'e samt kommer til at køre flere kort/HD'ere m.v. så begynder der at være noget.
Har bare vurderet at det ikke har nogen synderlig effekt for mig, ud over at være dyrere til noget jeg ikke har behov for pt.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Jensen1973
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 75
Tilmeldt: 16. dec 2013, 17:02
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Tolne
Has thanked: 231 times
Been thanked: 10 times

Re: Overvejer at få bygget en PC til gaming - hvor er det bedst at starte.?

Indlæg af Jensen1973 » 12. jul 2018, 17:52

Glemte lige at skrive at det var med et Shuttle PC kabinet, det fylder ikke ret meget.
Hvis man går op i den slags, det gør chefen herhjemme da min PC står i stuen :-)
Trying is the first step towards failure.
H.J. Simpson

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Overvejer at få bygget en PC til gaming - hvor er det bedst at starte.?

Indlæg af T-REX » 12. jul 2018, 18:19

conrad.com ... Så kender du jo allerede fragtprisen til Grønland...;)

De er måske ikke de allerbilligste, men deres fragt er billig!

Et PC Tower kabinet gør, at man risikerer at komme op på Volumentakst i fragtprisen, med "Pestens Erhvervspakker"
Dette gjorde, at jeg måtte æde kr. 3000+, bare i porto, da jeg engang købte et PC Kabinet, fra DK, med luftpost.
Pakken var 52cm, på en ene led, og maks størrelsen var 50cm....

Postens Erhvervspakker er ALTID A-Post, til Grønland.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Overvejer at få bygget en PC til gaming - hvor er det bedst at starte.?

Indlæg af HappyNanoq » 12. jul 2018, 19:59

En del af de steder jeg har kigget, der sender man slet ikke med Pesten - men har aftaler med GLS der ikke sender til Grønland, og så må de ikke sende med Pesten. Eller så gider de ikke sende til Grønland overhovedet.
Men da de normalt tillader afhentning, så kontakter jeg BlueWater i stedet - som afhenter på mine vegne. Så fragten bliver slet ikke en bekymring.


Jeg har bare nu fundet ud af hvad jeg gerne vil have - og kigget på at jeg denne gang gerne vil have den bygget/stykket sammen ét sted, og det bliver der som sådan ikke ændret ved.
Det er kun en bekvemmelighed at jeg vælger at få den bygget - hvis ingen havde noget jeg kunne bruge, eller kunne bygge noget jeg ville have, så skal jeg bare ikke have en computer.

Kan sikkert få noget dyrere/bedre/billigere/anderledes - jeg gider bare ikke sno mig mere, men vil holde mig til nogle som kan løfte opgaven. Længere er den ikke.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Besvar