Klage over Postnord

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 189 times
Been thanked: 163 times
Kontakt:

Klage over Postnord

Indlæg af Wildlife » 29. maj 2018, 12:55

Jeg modtager flittigt pakker fra det meste af verden via eBay.

Normalt er posten flinke til at putte dem i postkassen, og hvis ikke den kan rumme pakkerne, så får jeg en seddel og kan hente dem i postbutikken.

På det seneste har de begyndt at finde på at lægge pakkerne et sted på matriklen, typisk i området omkring indkørslen.

I fredags tog de så prisen for den mest tåbelige placering af en pakke, jeg ved ærligt talt ikke hvor de havde gemt den henne, vi bemærkede først at der var kommet en pakke, da hunden havde taget den med om i haven og fordelt plastikindpakning og indholdet over ca 200 m2 græsplæne!

Jeg var "heldigvis" ikke hjemme, men jeg kunne forstå på toneleje og volumen i telefonen da kæresten ringede og fortalte hvad der var sket, at hun på ingen måde var imponeret over min mani med at bestille ting på eBay og postens valg af placering. Hun fandt yderligere en pakke i haven, som dog var intakt endnu.

Det var jo så heldigvis ikke værre end at jeg kiggede lidt tilbage i videoovervågningen mandag og fandt tidspunkt, registreringsnummer, internt bilnummer og nogle fine billeder af et postbud der lægger pakkerne hos os og kører igen.

Jeg ringede så til Postnord for at klage over deres håndtering af pakkerne og bemærker i samme omgang at det der var kommet, var fiskegrej der i værste fald kunne have gjort alvorlig skade på hunden! Der var heldigvis ikke kroge på noget af det der kom den dag.

Deres svar var at de jo blot havde leveret pakkerne som "Modtagerflex" - Hvortil jeg bad dem kontrollere om jeg var tilmeldt den pågældende ordning, hvilket jeg ikke var. Ups!

De bad mig så kontakte afsender så de kunne klage, hvortil jeg svarede at afsenderen i Malaysia nok var ligeglad med den sag og at de måtte finde ud af at erstatte mig beløbet selv.

Det blev så til at de ville undersøge sagen og vende tilbage.

Nogle timer senere fik jeg en kopi af en intern mail fra en distributionsleder, formentligt ved en fejl hvor de skrev:
Iflg gældende retningslinier for levering af Kina forsendelser, må vi stille dem udenfor, hvis ikke de kan være i postkassen. Sørger i for at lave en udbetaling til kunden?
Det vakte så min nysgerrig og jeg bad dem uddybe hvad det betød og de bekræftede at de havde retningslinjer der gjorde at de måtte efterlade dem udenfor brevkasser og pakkebokse.

Jeg undrede mig meget over at de har retningslinjer der kan overtrumfe postloven, så jeg ringede til Trafikstyrelsen som er tilsynsmyndighed i forhold til Post Nord (http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Erhver ... nmark.aspx)

Postlovens §7 er ret tydelig i sin formulering:
Lov om post skrev:§ 7. Omdeling af adresserede og uadresserede forsendelser skal ske til adressatens brevkasse, brevkasseanlæg, brevindkast, postboks eller til andre med modtager aftalte omdelingssteder. Adresserede forsendelser kan efter aftale med afsender eller modtager leveres til et postbetjeningssted.
Trafikstyrelsen ville meget gerne høre mere om sagen, så det blev til en klagesag jeg nu spændt venter på at høre mere til.

Sjovt nok holdt den flinke distributionsleder hos Post Nord op med at svare på mine mails da jeg satte Trafikstyrelsen cc på den sidste jeg sendte, med krav om aktindsigt i deres retningslinjer.

:popkorn:
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 503 times

Re: Klage over Postnord

Indlæg af ReneKJ » 29. maj 2018, 13:01

Wildlife skrev:
29. maj 2018, 12:55
Nogle timer senere fik jeg en kopi af en intern mail fra en distributionsleder, formentligt ved en fejl hvor de skrev:
Iflg gældende retningslinier for levering af Kina forsendelser, må vi stille dem udenfor, hvis ikke de kan være i postkassen. Sørger i for at lave en udbetaling til kunden?
Det vakte så min nysgerrig og jeg bad dem uddybe hvad det betød og de bekræftede at de havde retningslinjer der gjorde at de måtte efterlade dem udenfor brevkasser og pakkebokse.

Jeg undrede mig meget over at de har retningslinjer der kan overtrumfe postloven, så jeg ringede til Trafikstyrelsen som er tilsynsmyndighed i forhold til Post Nord (http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Erhver ... nmark.aspx)

Lov om post skrev:§ 7. Omdeling af adresserede og uadresserede forsendelser skal ske til adressatens brevkasse, brevkasseanlæg, brevindkast, postboks eller til andre med modtager aftalte omdelingssteder. Adresserede forsendelser kan efter aftale med afsender eller modtager leveres til et postbetjeningssted.
Trafikstyrelsen ville meget gerne høre mere om sagen, så det blev til en klagesag jeg nu spændt venter på at høre mere til.

Sjovt nok holdt den flinke distributionsleder hos Post Nord op med at svare på mine mails da jeg satte Trafikstyrelsen cc på den sidste jeg sendte, med krav om aktindsigt i deres retningslinjer.

Men dog men dog, der var vist nogen der kom til at tale over sig :fun:
Jeg håber det bliver fulgt til dørs, for hvem ved hvilke andre smarte interne regler de har?

Jeg har dog altid været godt tilfreds med mine lokale postbude.

Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Kontakt:

Indlæg af Wildlife » 29. maj 2018, 13:33

ReneKJ skrev:
29. maj 2018, 13:01

Jeg håber det bliver fulgt til dørs, for hvem ved hvilke andre smarte interne regler de har?
Den bliver fulgt helt til dørs, det kunne have taget livet af min hund, hvis det havde været en af de andre pakker den havde fået fat i!

Og så skal de jo altså overholde den lov der gælder for Postnord...

Spaniel
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Hunde, jagt, WWII militaria.
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Indlæg af Spaniel » 29. maj 2018, 13:58

Det er jo desværre blot et af mange tåbelige eksempler.

Jeg synes modtagerflex er en rigtigt fin ordning. Men selv der skal man jo skrive HVOR postbudet i stedet må stille pakken.
Det er jo ikke en slags gemmeleg på pågældende postbud finder det sjovest at smide den.

Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Kontakt:

Indlæg af Wildlife » 29. maj 2018, 14:00

Spaniel skrev:
29. maj 2018, 13:58

Jeg synes modtagerflex er en rigtigt fin ordning. Men selv der skal man jo skrive HVOR postbudet i stedet må stille pakken.
Det er jo ikke en slags gemmeleg på pågældende postbud finder det sjovest at smide den.
Det værste er for mig at se at de åbenbart har en intern procedure om hvordan de ikke skal overholde loven for pakker fra Kina...

Og ModtagerFlex er for mig at se en invitation til tyveknægte til at følge efter posten og så ellers lege hurtig gemmeleg for at finde pakken og vupti, så har de vundet og Postnord er uden ansvar når de har afleveret pakken på matriklen.

Længe leve videoovervågning :popkorn:

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 61 times
Been thanked: 161 times

Indlæg af HappyNanoq » 29. maj 2018, 14:09

Det virker også mærkeligt at der skulle være undtagelser fra postloven for ét bestemt land.

De har nok beregnet "risikoen" i pakker fra kina, og gjort det til standardprocedure at der bare skal udbetales erstatning - ligemeget hvad.

De har jo alle dage været sure på de mængder af pakker der kommer derudefra, da de taber oceaner af penge på de forsendelser og de som oftest ikke kan udskrive fortoldningsgebyr på pakker under 80kr i værdi, sammenholdt med at hvis folk skal bruge for 1.000Kr i varer, så bestiller man bare over XX antal ordrer idet fragten er fri.

Glædeligt at høre at den bliver fulgt til dørs - jeg får næsten lyst til at bestille et kødben i kina, og få det leveret til hunden i baghaven :rolf:
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Leadbyte
This member is
This member is
Interesser: Sortkrudt, Nimbus,
Geografisk sted: København
Has thanked: 14 times
Been thanked: 13 times

Indlæg af Leadbyte » 29. maj 2018, 14:41

jeg synes det mest irriterende er, når de forsøger at aflevere pakker til alm. (altså ikke firma) adresser midt på dagen, hvor gængs logik jo siger, at så er der ikke nogen hjemme :wall: , og så smider dender du-kan-hente-din-pakke-i-morgen seddel i postkassen, istedet for bare holde pakken på posthuset eller lægge den i pakkeautomaten.

det der forgæves (og er det ikke tilfældet i minimum 3/4 af tilfældende?) afleveringsforsøg, forsinker bare pakken i min 1 dag (og en uge når de så ikke kan finde pakken i systemet bagetter)

hvis man så bare kunne vælge, altid at modtage pakker i automaterne......... vent er det en mulighed?? det må da undesøges :what:
Murphy var optimist.

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 29. maj 2018, 15:00

Leadbyte skrev:
29. maj 2018, 14:41
jeg synes det mest irriterende er, når de forsøger at aflevere pakker til alm. (altså ikke firma) adresser midt på dagen, hvor gængs logik jo siger, at så er der ikke nogen hjemme :wall: , og så smider dender du-kan-hente-din-pakke-i-morgen seddel i postkassen, istedet for bare holde pakken på posthuset eller lægge den i pakkeautomaten.

det der forgæves (og er det ikke tilfældet i minimum 3/4 af tilfældende?) afleveringsforsøg, forsinker bare pakken i min 1 dag (og en uge når de så ikke kan finde pakken i systemet bagetter)

hvis man så bare kunne vælge, altid at modtage pakker i automaterne......... vent er det en mulighed?? det må da undesøges :what:
Jeg fik for en del år siden lavet et pakkeboks id, så kan man opgive en pakkeboks i stedet for sin privatadresse.
Du kan vist oprette det på https://www2.postdanmark.dk/ekom/

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 426 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 29. maj 2018, 15:01

Leadbyte skrev:
Jeg prøvede en ny version i sidste uge. De lagde ikke nogen seddel, men jeg fik en SMS om at de ikke havde kunnet aflevere pakken, og at jeg ville få besked om hvor den kunne hentes. Jeg ventede et par dage + weekenden, men stadig ikke nogen besked. I min pakke-tracker app stod pakken stadig som under levering. I går tog jeg så en chance, kørte til min lokale postbutik og spurgte om de havde en pakke liggende til mig. Det havde de :censored:
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 332 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 29. maj 2018, 15:05

ACV sendte mit våbenpas til mig med PostNord 26/4 i år.
Det er ikke nået frem...
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 94 times

Indlæg af Kleth » 29. maj 2018, 15:22

ReneKJ skrev:
29. maj 2018, 15:00
Jeg fik for en del år siden lavet et pakkeboks id, så kan man opgive en pakkeboks i stedet for sin privatadresse.
Du kan vist oprette det på https://www2.postdanmark.dk/ekom/
Og det kan give et problem når pakken reelt set er et brev og netop ikke er sendt som pakke og så aner Postnord ikke hvor brevet skal leveres :wall:

Vi oplever jævnligt at vi ikke kan vælge kurer, når vi bestiller det er heller ikke altid til at gennemskue hvilke produkter der hører til hvilken kurer.
Årsagen til at vi ikke er tilmeldt flexmodtager er at det er in-diskriminerende hvorledes pakken er emballeret og hvad værdien er, derfor fortrækker vi at få leveret vores pakker til pakkeshop eller pakkeboks. Jeg ville f.eks. blive pænt knotten hvis 40kg hundefoder i papirsække blev efterladt ude i regnen eller en laptop i originalambelagen var efterladt på terassebordet.
Har vi ikke kunne vælge kurer eller leverance til pakkeshop og pakkeposten har været der forgæves, så lader han/de ofte lågen stående helt åben og der ligger en sedel i postkassen om at være flexsmodtager.

Iøvrigt så er PostNords Mobil-App rimeligt god - Den har et skod interface - men man kan sætte den op til at "lytte" på pakker der refererer email og/eller tlf og så auto-tracker den dem og man får en digital post anmeldelse når pakken kan hentes i den oplyste pakkeshop eller boks. Det er så ret ofte at pakkerne ikke bliver skannet ind/ud og så står der at pakken er i Kolding/Taulov/Fredericia i flere dage og så pludseligt kommer postanmeldelsen.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

LJ
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 71 times
Been thanked: 106 times

Indlæg af LJ » 29. maj 2018, 20:48

Wildlife skrev:
29. maj 2018, 12:55
Jeg modtager flittigt pakker fra det meste af verden via eBay.

Normalt er posten flinke til at putte dem i postkassen, og hvis ikke den kan rumme pakkerne, så får jeg en seddel og kan hente dem i postbutikken.

På det seneste har de begyndt at finde på at lægge pakkerne et sted på matriklen, typisk i området omkring indkørslen.

I fredags tog de så prisen for den mest tåbelige placering af en pakke, jeg ved ærligt talt ikke hvor de havde gemt den henne, vi bemærkede først at der var kommet en pakke, da hunden havde taget den med om i haven og fordelt plastikindpakning og indholdet over ca 200 m2 græsplæne!

Jeg var "heldigvis" ikke hjemme, men jeg kunne forstå på toneleje og volumen i telefonen da kæresten ringede og fortalte hvad der var sket, at hun på ingen måde var imponeret over min mani med at bestille ting på eBay og postens valg af placering. Hun fandt yderligere en pakke i haven, som dog var intakt endnu.

Det var jo så heldigvis ikke værre end at jeg kiggede lidt tilbage i videoovervågningen mandag og fandt tidspunkt, registreringsnummer, internt bilnummer og nogle fine billeder af et postbud der lægger pakkerne hos os og kører igen.

Jeg ringede så til Postnord for at klage over deres håndtering af pakkerne og bemærker i samme omgang at det der var kommet, var fiskegrej der i værste fald kunne have gjort alvorlig skade på hunden! Der var heldigvis ikke kroge på noget af det der kom den dag.

Deres svar var at de jo blot havde leveret pakkerne som "Modtagerflex" - Hvortil jeg bad dem kontrollere om jeg var tilmeldt den pågældende ordning, hvilket jeg ikke var. Ups!

De bad mig så kontakte afsender så de kunne klage, hvortil jeg svarede at afsenderen i Malaysia nok var ligeglad med den sag og at de måtte finde ud af at erstatte mig beløbet selv.

Det blev så til at de ville undersøge sagen og vende tilbage.

Aldeles glimrende indsats! :thumbup:
Postnord trænger til en tur i skærsilden.

Spaniel
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Hunde, jagt, WWII militaria.
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Indlæg af Spaniel » 29. maj 2018, 22:00

Wildlife skrev:
29. maj 2018, 14:00
Spaniel skrev:
29. maj 2018, 13:58

Det værste er for mig at se at de åbenbart har en intern procedure om hvordan de ikke skal overholde loven for pakker fra Kina...

Og ModtagerFlex er for mig at se en invitation til tyveknægte til at følge efter posten og så ellers lege hurtig gemmeleg for at finde pakken og vupti, så har de vundet og Postnord er uden ansvar når de har afleveret pakken på matriklen.

Længe leve videoovervågning :popkorn:
Men så er det åbenbart også valgfrit om de vil følge deres egne interne regler. Jeg modtager rigtigt mange kina pakker og de ligger altid fint i postkassen. I de tilfælde hvor de ikke kan komme i grundet størrelsen, har jeg altid fint modtaget en seddel om afhentning på posthuset.

For lige at nævne mit seneste tåbelige eksempel:

Jeg købte en pakke til værdi af ca. 45kr inkl forsendelse. Postnord stoppede den i tolden og sendte mig et fortoldningsgebyr (160kr) samt opkrævning af told. Efter lidt skriven frem og tilbage samt fremsendt dokumentation erkendte de at den var under bagatelgrænsen og pakken blev derfor frigivet uden yderligere betaling. Da jeg stadigt ikke modtog pakken slog jeg den op og kunne se de havde returneret den til Kina.
Efter endnu lidt skriveri frem og tilbage med Postnord kunne de informere om, at det kunne ikke være deres problem at den var røget retur og jeg skulle derfor bede Kinamanden om at refundere mit beløb :nolisten:
Ansvarsfralæggelse? Neeeej da.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 630 times

Indlæg af Ras.Killing » 30. maj 2018, 01:38

Mind mig lige om, at jeg aldrig skal pisse Wildlife af :biggrin: det ser ud til at man godt kunne få røven på komedie :respekt:
Leadbyte skrev:
jeg synes det mest irriterende er, når de forsøger at aflevere pakker til alm. (altså ikke firma) adresser midt på dagen, hvor gængs logik jo siger, at så er der ikke nogen hjemme , og så smider dender du-kan-hente-din-pakke-i-morgen seddel i postkassen
Jeg syntes det er værre at de rent faktisk bare antager at folk ikke er hjemme... Jeg har flere gange oplevet at stå inde i vores køkken og se postbuddet smide en du-kan-hente-din-pakke-i-morgen seddel i postkassen. Altså som i at de smider sedlen direkte i postkassen, uden noget forsøg på at aflevere pakken.
Fast Fumble skrev:
29. maj 2018, 15:05
Det er ikke nået frem...
Jeg har endnu ikke modtaget mit nye licenskort... afsendt d. 28/4 i år. Har netop fået kassereren til at sende et nyt :evil:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Kontakt:

Indlæg af Wildlife » 30. maj 2018, 06:45

Ras.Killing skrev:
30. maj 2018, 01:38
Mind mig lige om, at jeg aldrig skal pisse Wildlife af :biggrin: det ser ud til at man godt kunne få røven på komedie :respekt:
Arh, nu skal du ikke gøre mig værre end jeg er.. Muhahahaha! :razz:

Jeg vil bare ikke finde mig i alt muligt pis fra nogen der faktisk bliver betalt for at levere en ydelse, som de så på ingen måde leverer..

P.S. Så skulle du have set mig hvis hunden var kommet til skade på pakkens indhold..

Brugeravatar
BackpackM
Silver Member
Silver Member
Interesser: Løb, HF-radio, min familie
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Indlæg af BackpackM » 30. maj 2018, 07:59

indlæg af Fast Fumble » 29 maj 2018, 14:05
Det er ikke nået frem...
Mvh.
Fast Fumble
Du bliver nok nød til at kontakte ACV og melde at våbenpasset er gået tabt. Over en måneds leveringstid kan kun betyde, at PestMord har smidt det væk (eller givet en kreativ medarbejder en bi-indtægt ved videresalg? :nutkick: ). Det er så vidt jeg ved afsender, der skal efterlyse forsendelsen.

Mvh Michael

Tikka T3 Lite 6,5x55, S&L Superdome44
Krico 22LR semi
Husqvarna 300 o/u
Air Arms TX200 (LR edition)
HW97kt (LR edition, MK II)

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 332 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 30. maj 2018, 09:45

BackpackM skrev:
30. maj 2018, 07:59
indlæg af Fast Fumble » 29 maj 2018, 14:05
Det er ikke nået frem...
Du bliver nok nød til at kontakte ACV og melde at våbenpasset er gået tabt. Over en måneds leveringstid kan kun betyde, at PestMord har smidt det væk (eller givet en kreativ medarbejder en bi-indtægt ved videresalg? :nutkick: ). Det er så vidt jeg ved afsender, der skal efterlyse forsendelsen.
Rolig nu, det har jeg skam gjort. Det er næsten 3 uger siden ACV meget velvilligt hjalp mig med et nyt våbenpas, lavet på en time (da jeg var ved at gå i panik over et nært forestående stævne udenlands). Det var en uendeligt flot service af ACV! Og jeg kørte selv til Holstebro og afleverede og hentede. Det er noget dyrere end at få det sendt med PostNord, til gengæld når det frem...

(Og jeg fik det indtryk, at det ikke var første gang de havde mistet noget til PostNord).
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Stor kbh
Been thanked: 82 times

Indlæg af Sierra13 » 1. jun 2018, 21:55

Bliver spændende at se hvad udfaldet er!

Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Kontakt:

Indlæg af Wildlife » 4. jun 2018, 09:50

Der kom et lidt klarere svar fra Post Nord i sidste uge, deres kundeservicechef var ikke enig med deres distributionsleder i Aarhus.
Hej <Wildlife>

Jeg har prøvet at fange dig på telefonen, uden held. Derfor skriver jeg til dig i stedet.

Jeg kan se, at du har kontaktet os vedrørende en forsendelse fra Kina, der er blevet stillet på din adresse og derefter er gået i stykker. Det er ikke korrekt, at vi må stille forsendelser på adressen, uden en forudgående aftale.
Her har du fået et helt forkert svar og det beklager jeg.

Det der gælder for Kina breve er, at de afleveres i brevkassen. Hvis de ikke kan være der, så lægges de på posthuset, med mindre modtageren er tilmeldt modtagerflex eller modtageren forlods er kontaktet telefonisk og der er aftalt hvor forsendelser kan lægges.

Jeg kan se, at sagen allerede er blevet behandlet hos os, og vi har lavet en udbetaling på X kr. til din konto.

Jeg vil dog gerne sende dig en kompensation for ulejligheden også, så der er et gavekort på vej til dig. Du modtager gavekortet på SMS.

Med venlig hilsen

<navn>
Kundeservicechef
Hun (kundeservicechefen) blev lidt lang i mulen da jeg spurgte hvordan de havde forholdt sig til sagen hvis min hund var kommet til skade med det fiskegrej der var i den pakke der blev efterladt i haven.. Men konklusionen var at det nok havde haft et ansvar i den sammenhæng også så.

Oh well, så må jeg se om posten fungerer bedre fremover, eller om de begynder at pisse i min postkasse :)

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 94 times

Indlæg af Kleth » 4. jun 2018, 10:24

Wildlife skrev:
4. jun 2018, 09:50
Oh well, så må jeg se om posten fungerer bedre fremover, eller om de begynder at pisse i min postkasse :)
Det er måske derfor vi får post så sjældent hvis de skal rende og pisse i halvdelen af distriktets postkasser :fun:

Super godt at du fik dem sat til vægs :numberone:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 4. jun 2018, 10:56

Wildlife skrev:
4. jun 2018, 09:50
Der kom et lidt klarere svar fra Post Nord i sidste uge, deres kundeservicechef var ikke enig med deres distributionsleder i Aarhus.
Hej <Wildlife>

Jeg har prøvet at fange dig på telefonen, uden held. Derfor skriver jeg til dig i stedet.

Jeg kan se, at du har kontaktet os vedrørende en forsendelse fra Kina, der er blevet stillet på din adresse og derefter er gået i stykker. Det er ikke korrekt, at vi må stille forsendelser på adressen, uden en forudgående aftale.
Her har du fået et helt forkert svar og det beklager jeg.

Det der gælder for Kina breve er, at de afleveres i brevkassen. Hvis de ikke kan være der, så lægges de på posthuset, med mindre modtageren er tilmeldt modtagerflex eller modtageren forlods er kontaktet telefonisk og der er aftalt hvor forsendelser kan lægges.

Jeg kan se, at sagen allerede er blevet behandlet hos os, og vi har lavet en udbetaling på X kr. til din konto.

Jeg vil dog gerne sende dig en kompensation for ulejligheden også, så der er et gavekort på vej til dig. Du modtager gavekortet på SMS.

Med venlig hilsen

<navn>
Kundeservicechef
Hun (kundeservicechefen) blev lidt lang i mulen da jeg spurgte hvordan de havde forholdt sig til sagen hvis min hund var kommet til skade med det fiskegrej der var i den pakke der blev efterladt i haven.. Men konklusionen var at det nok havde haft et ansvar i den sammenhæng også så.

Skal det forstås sådan at de mener de kan behandle post forskelligt alt efter hvor det kommer fra?
Gad vide om det holder vand i forhold til deres internationale postaftaler?

Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Kontakt:

Indlæg af Wildlife » 4. jun 2018, 11:15

Det skal forstås som at der gælder de samme regler for kinapakker, som for enhver anden forsendelse.

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 4. jun 2018, 11:22

Wildlife skrev:
4. jun 2018, 11:15
Det skal forstås som at der gælder de samme regler for kinapakker, som for enhver anden forsendelse.
Så er pointen måske at de er breve og ikke pakker?
For jeg ville da blive lidt muggen hvis de ikke kom til døren med mine pakker, men hvis de er sendt som brev så er det selvfølgeligt en anden sag.

Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Kontakt:

Indlæg af Wildlife » 4. jun 2018, 11:24

Det er sendt som brev, der jo også skal leveres, men hele balladen gik jo på at de havde efterladt dem i haven i stedet for at anmelde til senere afhentning på posthuset når det ikke kunne være i postkassen og der ikke var nogen hjemme.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 272 times
Been thanked: 162 times

Indlæg af Greyberd63 » 4. jun 2018, 11:31

HappyNanoq skrev:
29. maj 2018, 14:09
Det virker også mærkeligt at der skulle være undtagelser fra postloven for ét bestemt land.

De har nok beregnet "risikoen" i pakker fra kina, og gjort det til standardprocedure at der bare skal udbetales erstatning - ligemeget hvad.

De har jo alle dage været sure på de mængder af pakker der kommer derudefra, da de taber oceaner af penge på de forsendelser og de som oftest ikke kan udskrive fortoldningsgebyr på pakker under 80kr i værdi, sammenholdt med at hvis folk skal bruge for 1.000Kr i varer, så bestiller man bare over XX antal ordrer idet fragten er fri.

Glædeligt at høre at den bliver fulgt til dørs - jeg får næsten lyst til at bestille et kødben i kina, og få det leveret til hunden i baghaven :rolf:
Nu er det jo ikke PostNord der taber pengene, ikke i Danmark, der betaler skatteyderne jo underskuddet, PostNord får 6,50 kr for at behandle og udbringe en Kina pakke.

Ikke at det retfærdiggøre at de bare smider pakkerne fra kina, sådant hvor det passer dem, men personligt er jeg sgu ikke tilfreds med at jeg over skatten skal betale for andres kina import.

MVH
Grey

Besvar