Hvis nogen spørger mig, så lugter det langt væk af chikane.
Vi lever åbenbart i et lille pisseland hvor politiet kan opfinde alle mulige drejninger og indfaldsvinkler på en sag og så få dem understøttet i en retsal.
Føj for pokker !
Hvis nogen spørger mig, så lugter det langt væk af chikane.
Ja, det er dybt frustrerende, og i det hele taget er et forbud mod visse typer af knive baseret på følelser end reel statistik. Du kan være skytte/jæger og eje pistoler, rifler og haglgeværer, men du må ikke eje en kniv, der kan bæres om halsen, eller en kniv, der anvender fjederassisteret åbning. I princippet er det et forbud mod et hul i et stykke metal og et spiralformet stykke jern/stål til 25 øre stykket. Men logik skal sjældent findes i våbenloven.
Det var lige godt sa****. Godt gået. Tillykke med detAllan3 skrev: ↑30. maj 2018, 08:59Hej Allesammen, sidste opdatering herfra. Jeg skulle egentlig have været i retten på fredag men det bliver ikke til noget... Lige lidt historie. Snakkede med en kammerat som også har jagttegn om sagen engang i marts måned og han spurgte om han skulle prøve at søge om imoorttilladelse hvilket han gjorde, 14dage efter lå der er tilladelse til at importere selvsamme kniv. Jeg fik en kopi af den og måtte bruge den ved retsmødet. Han havde skrevet jagtkniv og det stof også på tilladelsen. Tid gik og der var lidt problemer med mit jagttegn, men jeg blev godkendt igen. Jeg skulle lave en bestilt på nogle fjedre fra USA og de skulle have bevis for at jeg måtte importere dem så jeg lavede bare en imoorttilladelse ansøgning. Dog manglede der et fjedre sæt så jeg måtte lave en ansøgning til. Jeg tænkte nu hvor jeg er igang med ansøgninger fra USA laver jeg lige en ansøgning på en Esee izula, en uges tid efter kom begge tilladelser. Nu stod jeg med en imoorttilladelse på præcis samme kniv som jeg skulle i retten med. Jeg havde skrevet det er en jagtkniv da det er det jeg mener det er.
Nu stod jeg med to ens importtilladelser udstedt af politiet hvor de giver lov til at importere kniven og samtidig skal jeg i retten for køb af samme kniv. Tiden gik og jeg forberedte mig til retsmøde og torsdag i forrige uge ringede jeg til den knivlovs ansvarlige hos JM, jeg havde nogle spørgsmål og jeg fortalte omkring sagen og fortalte omkring imoorttilladelserne. Og sagde samtlige at jeg havde prøvet at række en hånd ud for at vi kunne afslutte det her uden et retsmøde og spild af skatteydernes penge, men der var ingen som ville snakke med mig. hun syntes jeg skulle prøve og ringe til anklagemyndigheden igen. Jeg fik først fat i hende som er/var anklager på min sag i tirsdags hvor jeg fortalte omkring sagen og jeg havde tidligere snakket med retten omkring dokumenter som jeg ville benytte mig af til retsmødet skulle sendes til dem også ville de sende politiet en kopi, så uanset hvad ville de på en kopi af de to importtilladelser som jeg ville trække frem til retsmødet. Jeg sluttede af med at sige at lige meget hvad udfaldet at retsmødet blev så kunne jeg jo bare købe kniven i butik i kbh eller selv importere den fra USA fordi det havde jeg tilladelse til. Kunne nærmest mærke at klappen gik ned for hende, hun spurgte hvem jeg havde den tilladelse fra, jeg svarede ACØ som udsteder våbentilladelser. Hun skulle lige vende sagen med en anden og ville ringe tilbage.
5min senere ringer hun tilbage med meldingen om at de helt ekstraordinært vælger at trække sigtelsen tilbage pga. min person og jeg har jagttegn og diverse våbentilladelser.
Dig mener de stadig det er en ulovlig kniv og de beholder kniven. Mit svar på dette bliver at jeg også bare køb købe den i kbh eller selv importere den.
Som afslutningsvis lige et godt råd fra anklager til mig som jeg faktisk også vil give videre. Man skal tænke sig om når man køber knive på nettet. Loven er meget tyndt beskrevet og der derfor er stor plads til fortolkning, hvilket kan give problemer.
Derudover vil jeg lige sige tak til jer alle som har kommet med stykke her og andre steder hvor jeg har skrevet om sagen. Der har været opløftende at få støtte i modgang fra politiet.
Google translate fra jura-bævl til dansk:Anklager skrev: ...helt ekstraordinært vælger at trække sigtelsen tilbage pga. min person og jeg har jagttegn og diverse våbentilladelser.
Da du har en importtilladelse nu, så kan jeg ikke se hvorfor kniven de konfiskerede ikke kan udleveres. Hvis de vil beholde den må de vel hive dig i retten og få dig dømt. Indtil da er kniven vel lovlig og du ustraffet? Og de har jo en pæn ærgerlig sag at skulle for en dommer med.Google translate skrev: Sagen vi havde mod dig ligger i 1000 stykker på gulvet som en tabt mingvase, men for at undgå at tabe ansigt, prøver jeg at få det til at lyde som om jeg gør dig en tjeneste, ved ikke selv at skulle for retten og blive ydmyget af dommeren.
4151
Jeg har stået i en lignende møgsag, hvor jeg endte i at få eftertrykkeligt medhold.Werecat skrev: ↑30. maj 2018, 17:32......
Da du har en importtilladelse nu, så kan jeg ikke se hvorfor kniven de konfiskerede ikke kan udleveres. Hvis de vil beholde den må de vel hive dig i retten og få dig dømt. Indtil da er kniven vel lovlig og du ustraffet? Og de har jo en pæn ærgerlig sag at skulle for en dommer med.
Nu er det ikke den dyreste, men "det ar inte pengarna, det ar princippet".
Jeg må indrømme at jeg nu også ville være fristet til at give dem igen af samme skuffe...
Ja det er måske nok bedst bare at lade det løbe ud...Politiet tager jo aldrig fejlRas.Killing skrev: ↑31. maj 2018, 02:58Jeg må indrømme at jeg nu også ville være fristet til at give dem igen af samme skuffe...
Men lige i dette tilfælde, tror jeg nu alligevel det er mest fornuftigt at gå under radaren og være tilfreds med at de ikke gik værre end som så![]()
Hvis nogen burde tage den op skulle det næsten være Jægerforbundet ell. lign.
Den ser fin ud.
Jeg vil gerne importere denne kniv fra www.gurgelschnittermessern.de.
Jeg skal bruge den til jagt som affangningskniv.
Er det en jeg skal søge importtilladelse til?
Søg tilladelse, det er gratis og sikrer dig imod systemets idioti!!!
Og hvis de ikke mener det er nødvendigt, så få det på skrift også....
Ja, eller optag i det mindste samtalen, så har de