Sigtet for overtrædelse af våbenloven ved import af kniv som kan købes i DK

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Rigsby
Gold Member
Gold Member
Interesser: Ammunition
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 57 times
Been thanked: 185 times

Re: Sigtet for overtrædelse af våbenloven ved import af kniv som kan købes i DK

Indlæg af Rigsby » 14. apr 2018, 09:29

JRexA skrev:
13. apr 2018, 15:34
Mon ikke de også ender med, at droppe retssagen? (Man kan da håbe)
Hvis nogen spørger mig, så lugter det langt væk af chikane.

Vi lever åbenbart i et lille pisseland hvor politiet kan opfinde alle mulige drejninger og indfaldsvinkler på en sag og så få dem understøttet i en retsal.

Føj for pokker !
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 754 times

Indlæg af Flugteren » 14. apr 2018, 09:53

Rigsby skrev:
14. apr 2018, 09:29
JRexA skrev:
13. apr 2018, 15:34
Mon ikke de også ender med, at droppe retssagen? (Man kan da håbe)
Hvis nogen spørger mig, så lugter det langt væk af chikane.

Vi lever åbenbart i et lille pisseland hvor politiet kan opfinde alle mulige drejninger og indfaldsvinkler på en sag og så få dem understøttet i en retsal.

Føj for pokker !
Ja, det er dybt frustrerende, og i det hele taget er et forbud mod visse typer af knive baseret på følelser end reel statistik. Du kan være skytte/jæger og eje pistoler, rifler og haglgeværer, men du må ikke eje en kniv, der kan bæres om halsen, eller en kniv, der anvender fjederassisteret åbning. I princippet er det et forbud mod et hul i et stykke metal og et spiralformet stykke jern/stål til 25 øre stykket. Men logik skal sjældent findes i våbenloven.

Den, der lever stille, lever godt - det ordsprog kommer til sin ret her. :cry:

Brugeravatar
Allan3
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
Has thanked: 15 times
Been thanked: 115 times

Indlæg af Allan3 » 30. maj 2018, 08:59

Hej Allesammen, sidste opdatering herfra. Jeg skulle egentlig have været i retten på fredag men det bliver ikke til noget... Lige lidt historie. Snakkede med en kammerat som også har jagttegn om sagen engang i marts måned og han spurgte om han skulle prøve at søge om imoorttilladelse hvilket han gjorde, 14dage efter lå der er tilladelse til at importere selvsamme kniv. Jeg fik en kopi af den og måtte bruge den ved retsmødet. Han havde skrevet jagtkniv og det stof også på tilladelsen. Tid gik og der var lidt problemer med mit jagttegn, men jeg blev godkendt igen. Jeg skulle lave en bestilt på nogle fjedre fra USA og de skulle have bevis for at jeg måtte importere dem så jeg lavede bare en imoorttilladelse ansøgning. Dog manglede der et fjedre sæt så jeg måtte lave en ansøgning til. Jeg tænkte nu hvor jeg er igang med ansøgninger fra USA laver jeg lige en ansøgning på en Esee izula, en uges tid efter kom begge tilladelser. Nu stod jeg med en imoorttilladelse på præcis samme kniv som jeg skulle i retten med. Jeg havde skrevet det er en jagtkniv da det er det jeg mener det er.
Nu stod jeg med to ens importtilladelser udstedt af politiet hvor de giver lov til at importere kniven og samtidig skal jeg i retten for køb af samme kniv. Tiden gik og jeg forberedte mig til retsmøde og torsdag i forrige uge ringede jeg til den knivlovs ansvarlige hos JM, jeg havde nogle spørgsmål og jeg fortalte omkring sagen og fortalte omkring imoorttilladelserne. Og sagde samtlige at jeg havde prøvet at række en hånd ud for at vi kunne afslutte det her uden et retsmøde og spild af skatteydernes penge, men der var ingen som ville snakke med mig. hun syntes jeg skulle prøve og ringe til anklagemyndigheden igen. Jeg fik først fat i hende som er/var anklager på min sag i tirsdags hvor jeg fortalte omkring sagen og jeg havde tidligere snakket med retten omkring dokumenter som jeg ville benytte mig af til retsmødet skulle sendes til dem også ville de sende politiet en kopi, så uanset hvad ville de på en kopi af de to importtilladelser som jeg ville trække frem til retsmødet. Jeg sluttede af med at sige at lige meget hvad udfaldet at retsmødet blev så kunne jeg jo bare købe kniven i butik i kbh eller selv importere den fra USA fordi det havde jeg tilladelse til. Kunne nærmest mærke at klappen gik ned for hende, hun spurgte hvem jeg havde den tilladelse fra, jeg svarede ACØ som udsteder våbentilladelser. Hun skulle lige vende sagen med en anden og ville ringe tilbage.
5min senere ringer hun tilbage med meldingen om at de helt ekstraordinært vælger at trække sigtelsen tilbage pga. min person og jeg har jagttegn og diverse våbentilladelser.

Dig mener de stadig det er en ulovlig kniv og de beholder kniven. Mit svar på dette bliver at jeg også bare køb købe den i kbh eller selv importere den.
Som afslutningsvis lige et godt råd fra anklager til mig som jeg faktisk også vil give videre. Man skal tænke sig om når man køber knive på nettet. Loven er meget tyndt beskrevet og der derfor er stor plads til fortolkning, hvilket kan give problemer.

Derudover vil jeg lige sige tak til jer alle som har kommet med stykke her og andre steder hvor jeg har skrevet om sagen. Der har været opløftende at få støtte i modgang fra politiet.
Senest rettet af Refraktorius 30. maj 2018, 13:26, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: fremhævelse

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 210 times
Been thanked: 196 times

Indlæg af Caspian1911 » 30. maj 2018, 09:10

Hvor er det da godt at høre. :razz:

Og hvor skulle anklagemyndigheden dog på hjul og stejle. :alcohol: :wall:
Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!

Brugeravatar
Stoffelof
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 4 times

Indlæg af Stoffelof » 30. maj 2018, 09:13

Allan3 skrev:
30. maj 2018, 08:59
Hej Allesammen, sidste opdatering herfra. Jeg skulle egentlig have været i retten på fredag men det bliver ikke til noget... Lige lidt historie. Snakkede med en kammerat som også har jagttegn om sagen engang i marts måned og han spurgte om han skulle prøve at søge om imoorttilladelse hvilket han gjorde, 14dage efter lå der er tilladelse til at importere selvsamme kniv. Jeg fik en kopi af den og måtte bruge den ved retsmødet. Han havde skrevet jagtkniv og det stof også på tilladelsen. Tid gik og der var lidt problemer med mit jagttegn, men jeg blev godkendt igen. Jeg skulle lave en bestilt på nogle fjedre fra USA og de skulle have bevis for at jeg måtte importere dem så jeg lavede bare en imoorttilladelse ansøgning. Dog manglede der et fjedre sæt så jeg måtte lave en ansøgning til. Jeg tænkte nu hvor jeg er igang med ansøgninger fra USA laver jeg lige en ansøgning på en Esee izula, en uges tid efter kom begge tilladelser. Nu stod jeg med en imoorttilladelse på præcis samme kniv som jeg skulle i retten med. Jeg havde skrevet det er en jagtkniv da det er det jeg mener det er.
Nu stod jeg med to ens importtilladelser udstedt af politiet hvor de giver lov til at importere kniven og samtidig skal jeg i retten for køb af samme kniv. Tiden gik og jeg forberedte mig til retsmøde og torsdag i forrige uge ringede jeg til den knivlovs ansvarlige hos JM, jeg havde nogle spørgsmål og jeg fortalte omkring sagen og fortalte omkring imoorttilladelserne. Og sagde samtlige at jeg havde prøvet at række en hånd ud for at vi kunne afslutte det her uden et retsmøde og spild af skatteydernes penge, men der var ingen som ville snakke med mig. hun syntes jeg skulle prøve og ringe til anklagemyndigheden igen. Jeg fik først fat i hende som er/var anklager på min sag i tirsdags hvor jeg fortalte omkring sagen og jeg havde tidligere snakket med retten omkring dokumenter som jeg ville benytte mig af til retsmødet skulle sendes til dem også ville de sende politiet en kopi, så uanset hvad ville de på en kopi af de to importtilladelser som jeg ville trække frem til retsmødet. Jeg sluttede af med at sige at lige meget hvad udfaldet at retsmødet blev så kunne jeg jo bare købe kniven i butik i kbh eller selv importere den fra USA fordi det havde jeg tilladelse til. Kunne nærmest mærke at klappen gik ned for hende, hun spurgte hvem jeg havde den tilladelse fra, jeg svarede ACØ som udsteder våbentilladelser. Hun skulle lige vende sagen med en anden og ville ringe tilbage.
5min senere ringer hun tilbage med meldingen om at de helt ekstraordinært vælger at trække sigtelsen tilbage pga. min person og jeg har jagttegn og diverse våbentilladelser.
Dig mener de stadig det er en ulovlig kniv og de beholder kniven. Mit svar på dette bliver at jeg også bare køb købe den i kbh eller selv importere den.
Som afslutningsvis lige et godt råd fra anklager til mig som jeg faktisk også vil give videre. Man skal tænke sig om når man køber knive på nettet. Loven er meget tyndt beskrevet og der derfor er stor plads til fortolkning, hvilket kan give problemer.

Derudover vil jeg lige sige tak til jer alle som har kommet med stykke her og andre steder hvor jeg har skrevet om sagen. Der har været opløftende at få støtte i modgang fra politiet.
Det var lige godt sa****. Godt gået. Tillykke med det :thumbup:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 410 times
Been thanked: 960 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 30. maj 2018, 09:36

Allan3 skrev:
30. maj 2018, 08:59
En MASSE fede ting
Hvor er det cool!!
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 50 times
Been thanked: 428 times

Indlæg af Refraktorius » 30. maj 2018, 13:37

Tillykke.

Det var absolut et frækt og elegant træk du foretog der! :numberone:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
7TCU
This member is
This member is
Been thanked: 22 times

Indlæg af 7TCU » 30. maj 2018, 13:45

Tillykke med resultatet :numberone: :numberone: :respekt:
Gibbs Rule #9: Never go anywhere without a knife

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 61 times
Been thanked: 161 times

Indlæg af HappyNanoq » 30. maj 2018, 14:32

Tillykke med det - trods det måske ikke var en total sejr, da de fortsat mener den er ulovlig, eller dele af voldsmonopolet mener den er ulovlig.

Men glædeligt at både du og en kammerat har fået tilladelserne :razz: Genialt træk.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 628 times

Indlæg af Ras.Killing » 30. maj 2018, 15:18

Tillykke :thumbup: det var lidt af en knivtangamanøvre i fik lavet der.

Vi må kunne konkludere at det er en god idé at søge en importtilladelse når man handler knive hjem fra udlandet...
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 79 times
Been thanked: 53 times

Indlæg af Werecat » 30. maj 2018, 17:32

:numberone: :rock: :rolf: :rolf:

Den ene hånd ved ikke hvad den anden laver. Fandeme fedt at søge tilladelse til at importere den kniv man er hevet i retten for at importere og så få tilladelsen. :moon: :moon:

Der er en anklager der har et højt blodtryk lige nu. :evil:
Anklager skrev: ...helt ekstraordinært vælger at trække sigtelsen tilbage pga. min person og jeg har jagttegn og diverse våbentilladelser.
Google translate fra jura-bævl til dansk:
Google translate skrev: Sagen vi havde mod dig ligger i 1000 stykker på gulvet som en tabt mingvase, men for at undgå at tabe ansigt, prøver jeg at få det til at lyde som om jeg gør dig en tjeneste, ved ikke selv at skulle for retten og blive ydmyget af dommeren.
Da du har en importtilladelse nu, så kan jeg ikke se hvorfor kniven de konfiskerede ikke kan udleveres. Hvis de vil beholde den må de vel hive dig i retten og få dig dømt. Indtil da er kniven vel lovlig og du ustraffet? Og de har jo en pæn ærgerlig sag at skulle for en dommer med.
Nu er det ikke den dyreste, men "det ar inte pengarna, det ar princippet".
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin

Indlæg af Refraktorius » 30. maj 2018, 23:09

Werecat skrev:
30. maj 2018, 17:32
......

Da du har en importtilladelse nu, så kan jeg ikke se hvorfor kniven de konfiskerede ikke kan udleveres. Hvis de vil beholde den må de vel hive dig i retten og få dig dømt. Indtil da er kniven vel lovlig og du ustraffet? Og de har jo en pæn ærgerlig sag at skulle for en dommer med.
Nu er det ikke den dyreste, men "det ar inte pengarna, det ar princippet".
Jeg har stået i en lignende møgsag, hvor jeg endte i at få eftertrykkeligt medhold.
Det var så fristende lige at trække den en bid længere, og kombinere glæden ved retfærdigheden med fryden ved hævnen.

Men så lænede jeg mig i stedet tilbage og nynnede den her:

youtu.be/7hx4gdlfamo

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 628 times

Indlæg af Ras.Killing » 31. maj 2018, 02:58

Werecat skrev:
Da du har en importtilladelse nu, så kan jeg ikke se hvorfor kniven de konfiskerede ikke kan udleveres. Hvis de vil beholde den må de vel hive dig i retten og få dig dømt.
Jeg må indrømme at jeg nu også ville være fristet til at give dem igen af samme skuffe...

Men lige i dette tilfælde, tror jeg nu alligevel det er mest fornuftigt at gå under radaren og være tilfreds med at de ikke gik værre end som så :biggrin:

Hvis nogen burde tage den op skulle det næsten være Jægerforbundet ell. lign.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 24 times
Been thanked: 100 times

Indlæg af Overtroldmand » 31. maj 2018, 20:48

Ras.Killing skrev:
31. maj 2018, 02:58
Werecat skrev:
Da du har en importtilladelse nu, så kan jeg ikke se hvorfor kniven de konfiskerede ikke kan udleveres. Hvis de vil beholde den må de vel hive dig i retten og få dig dømt.
Jeg må indrømme at jeg nu også ville være fristet til at give dem igen af samme skuffe...

Men lige i dette tilfælde, tror jeg nu alligevel det er mest fornuftigt at gå under radaren og være tilfreds med at de ikke gik værre end som så :biggrin:

Hvis nogen burde tage den op skulle det næsten være Jægerforbundet ell. lign.
Ja det er måske nok bedst bare at lade det løbe ud...Politiet tager jo aldrig fejl
https://www.retailnews.dk/article/view/568585

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 1193 times

Indlæg af PSindrup » 3. jun 2018, 07:36

Det var da en super smart taktik du/I benyttede der!!

:thumbup:

Lidt malurt skal der dog dryppes i bægeret.
Jag sad faktisk nede i retten i Næstved foran retssal nummer fire kl 09:50 og ventede på at overvære denne spændende sag ...

Nå, men endnu engang tillykke med dit snedige skaktræk. :numberone:

Peter

Birk
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: 3700
Been thanked: 3 times

Indlæg af Birk » 6. jun 2018, 17:10

Har kigget på en Boker Applegate-Fairbairn boot kniv, der ville være fin til affangning, men den er vel no-go ? 12,6cm blad, tveægget og der er vist også op til flere huller i skeden.
Amazon. de. vil leverer til DK, Lamnia ikke.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin

Indlæg af Refraktorius » 6. jun 2018, 17:19

Birk skrev:
6. jun 2018, 17:10
Har kigget på en Boker Applegate-Fairbairn boot kniv, der ville være fin til affangning, men den er vel no-go ? 12,6cm blad, tveægget og der er vist også op til flere huller i skeden.
Amazon. de. vil leverer til DK, Lamnia ikke.
Den ser fin ud.

Der er ikke noget i dansk våbenlov som forbyder tveæggede knive.

Birk
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: 3700
Been thanked: 3 times

Indlæg af Birk » 6. jun 2018, 18:47

Kræves der importtilladelse ?

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin

Indlæg af Refraktorius » 6. jun 2018, 19:17

se den er i princippet svær.

Hvis den er udformet til et "anerkendelsesværdigt formål" (jag, fiskeri osv) så gør den ikke.

Jeg ville spille sikkert og sende en mail til ACV/ACØ med et billede af den.
Jeg vil gerne importere denne kniv fra www.gurgelschnittermessern.de.
Jeg skal bruge den til jagt som affangningskniv.
Er det en jeg skal søge importtilladelse til?

Brugeravatar
7TCU
This member is
This member is
Been thanked: 22 times

Indlæg af 7TCU » 6. jun 2018, 20:32

Man må vel resonere at, hvis man har fået en importtilladelse på bemeldte kniv , så er det vel svært at hive én igennem systemet , så , ja jeg ville søge en import tilladelse om så det var negleklipper.
Gibbs Rule #9: Never go anywhere without a knife

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 6. jun 2018, 20:36

Med en tilladelse er ens røv sikret, mht importen. Samtidig stresses systemet over småting, så det kan se konsekvenserne af egne tåbeligheder. Ja, det rammer os selv en smule, med længere sagsbehandlingstider, men det er en pris vi må betale.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Rigsby
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Rigsby » 7. jun 2018, 15:24

C-X skrev:
6. jun 2018, 20:36
Med en tilladelse er ens røv sikret, mht importen. Samtidig stresses systemet over småting, så det kan se konsekvenserne af egne tåbeligheder. Ja, det rammer os selv en smule, med længere sagsbehandlingstider, men det er en pris vi må betale.
Søg tilladelse, det er gratis og sikrer dig imod systemets idioti!!!
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Indlæg af Timber » 7. jun 2018, 15:26

Rigsby skrev:
7. jun 2018, 15:24
C-X skrev:
Og hvis de ikke mener det er nødvendigt, så få det på skrift også....
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Rigsby
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Rigsby » 7. jun 2018, 18:26

Timber skrev:
7. jun 2018, 15:26
Rigsby skrev:
7. jun 2018, 15:24
C-X skrev:
Og hvis de ikke mener det er nødvendigt, så få det på skrift også....
Ja, eller optag i det mindste samtalen, så har de 🤗🤡🤯 en anelse sværere ved at sige" det har vi aldrig sagt"

Fuck, hvor er det irriterende at man ikke kan stole på systemet :moon: :mad: :nolisten:

JensBuch
Newbie
Newbie
Interesser: Jagt og langdistance skydning
Geografisk sted: Lolland

Indlæg af JensBuch » 16. nov 2018, 07:53

Hej Allan,
Jeg står med en fuldstændig identisk sag med Sydsjælland og Lolland/Falster politi.
Jeg så Esee Inzula på nettet – undersøgte om den var lovlig, hvilket den tilsyneladende er, da den frit kan købes i Danmark. Der var intet, der fik mig til at tænke på ”halskniv”, da jeg bestilte den i USA, hvilket jeg også har gjort med andre knive – der var næsten 50% at spare + den var med bl.a. ildstål – kort sagt en perfekt lille feltkniv.
Den ankom i maj, men først i september dukkede den op – som en sigtelse for overtrædelse af våbenloven – politiet kaldte den for en ”halskniv”, og den snor, der er til bevikling af håndtaget, var pludselig beskrevet som en ”rem til at bære kniven om halsen”.
Jeg gjorde efter reglerne indsigelse mod konfiskationen – hvilket politiet valgte at ignorere. Jeg sendte et hav af dokumentation, som de ligeledes valgte at ignorer, men fastholdt sigtelsen, der nu er endt med en tiltale.
Jeg valgte allerede tidligt at tage en advokat, da jeg kunne mærke, hvordan systemet bare tromlede hen over mig – ingen ville på nogen måde forholde sig til den dokumentation, jeg fremsendte – ingen var til at snakke med.
Nu har jeg så fået en ny ubehagelig overraskelse. Rigspolitiet skrev til mig i går, man påtænker at trække alle våbenpåtegninger, jagttegn og våbentilladelser tilbage – mine skytteforeningsvåben + jagtvåben – dette uagtet, der ikke er faldet nogen afgørelse i sagen, men at jeg er tiltalt for ovenstående.
Jeg er ikke tidligere straffet. Jeg har haft jagttegn siden jeg blev 16 år – haft våbentilladelser siden jeg blev 18 år. Jeg har været 10 år i forsvaret – rådighed siden + medlem af hjemmeværnet. Arbejder deltids som vægter og dørmand – til dagligt konsulent i en kommune.
Alt er pludselig sat på spil – ikke på grund af en ulovlig kniv, men på grund af en fuldstændig fejlfortolkning hos politiet…
Jeg har brug for alt den hjælp, jeg kan få – jeg ville være utrolig glad, hvis Allan3 eller andre, der har importtilladelser e.lign. på Esee Inzula ville kontakte mig.
Jeg kan fanges på telefon: 6045 0945
Eller mail: telefon60450945@gmail.com
Jeg håber inderligt på en venlig håndsrækning.
God weekend og de bedste hilsner
Jens Buch

Låst