hvilken blanket der skal søges tilladelse hos PO ved køb af IR og Cam med Night Vision?
- Lani1966
- Silver Member
- Interesser: Jagt og Bushcraft
- Geografisk sted: Syd for Køge, Nord for Tyskland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
hvilken blanket der skal søges tilladelse hos PO ved køb af IR og Cam med Night Vision?
Inden jeg nu begynder at handle et Camera med Night Vision, samt en egnet Infrarød lygte, er her så nogen der har erfaring med hvilken blanket der skal søges tilladelse hos PO, for at lave dette til mit luftgevær?
Og hvad kan evt. Anbefales af IR lys? Tænker detskal være i lommelygte størrelse, til montering på riflen.
Jeg bor på landet, og vil hjælpe med rottebekæmpelse
Og hvad kan evt. Anbefales af IR lys? Tænker detskal være i lommelygte størrelse, til montering på riflen.
Jeg bor på landet, og vil hjælpe med rottebekæmpelse
Senest rettet af Refraktorius 11. jun 2018, 20:26, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift tilpasset indlæggests formål. Det giver dig bedre svar og sparer andres tid. (og får den til at passe i det relevante underforum)
Begrundelse: overskrift tilpasset indlæggests formål. Det giver dig bedre svar og sparer andres tid. (og får den til at passe i det relevante underforum)
Jeg er lidt ligesom Bacon - Fed, men uimodståelig lækker...
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Faxe
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 8 times
Re: IR og Cam med Night Vision
Hvis det er et kamera som du skriver, så skal der ingen tilladelse til.
Hvis det kan monteres på riflen som sigtekikkert så skal der tilladelse til, du skal have et serienummer ligesom ved køb af våben.
Hvordan reglerne så er i forhold til det formål du beskriver er jeg ikke helt klar over.
til det formål du beskriver ville jeg nok ikke købe digital kamera/kikkert da det er ret dyrt. En analog kikkert og en lygte ville nok kunne klare formålet. Du kan fint finde en IR lygte der vil virke til formålet til 500kr Husk at købe en med en bølgelængde på 850nm hvis det bliver en analog kikkert.
Hvis det kan monteres på riflen som sigtekikkert så skal der tilladelse til, du skal have et serienummer ligesom ved køb af våben.
Hvordan reglerne så er i forhold til det formål du beskriver er jeg ikke helt klar over.
til det formål du beskriver ville jeg nok ikke købe digital kamera/kikkert da det er ret dyrt. En analog kikkert og en lygte ville nok kunne klare formålet. Du kan fint finde en IR lygte der vil virke til formålet til 500kr Husk at købe en med en bølgelængde på 850nm hvis det bliver en analog kikkert.
- Lani1966
- Silver Member
Tænker det skal være både billigt og godt. Så har set flere på YouTube der har monteret et digitalt camera med nightvision, samt en IR lygte af en eller anden karakter/kvalitet.
Men det (hvis jeg kan få tilladelsen) vil blive monteret på en PCP-riffel, så kræver det velsagtens tilladelse?
Må prøve at ringe til Center Øst i morgen.....
Men det (hvis jeg kan få tilladelsen) vil blive monteret på en PCP-riffel, så kræver det velsagtens tilladelse?
Må prøve at ringe til Center Øst i morgen.....
- Lycon
- Moderator
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 596 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Jeg forstår ikke det setup. Hvis kameraet har night vision, hvad skal IR lygten så tjene af formål?
Skal kameraet monteres bag kikkerten så du sigter gennem søgeren på kameraet?
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
- Lani1966
- Silver Member
Godt spørgsmål! Jeg tænker IR lygten giver mere og bedre lys på større afstand, end et lille håndholdt camera kan give. (10-30m)
Og ja, det var planen, at cameraet skulle monteres bag kikkerten.
Og ja, det var planen, at cameraet skulle monteres bag kikkerten.
- BentxBetjent
- Platin Member
- Interesser: Rifler, airguns
- Geografisk sted: Udenfor Horsens
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 91 times
God ide.
Det er et setup der er tilladelseskrævende.

https://www.ebay.com/itm/850nm-5mw-IR-I ... 1107901752
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Det tager kun 2 minutter ..........
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Det tager kun 2 minutter ..........
-
- Silver Member
hvis jeg var dig ville jeg nok bare købe en yukon og så en 850 nm lygte. Med mindre du gerne vil optage det du laver.
En del af de film du ser på nettet hvor de skyder ræve er lavet med digitale natkikkerter, jeg bruger selv en digital men
der ryger prisen ret hurtigt op på 15-20 af de lange inklusiv lygte osv.
En del af de film du ser på nettet hvor de skyder ræve er lavet med digitale natkikkerter, jeg bruger selv en digital men
der ryger prisen ret hurtigt op på 15-20 af de lange inklusiv lygte osv.
- Lycon
- Moderator
- Kontakt:
Hvilken mount har du tænkt dig at bruge?
Jeg bruger en Seben DKA2
Amazon: Seben DKA2 Universal Digiscoping Digital Camera and Videocamera Adapter
Kan du smide et link til den kikkert du bruger?Doole skrev:...jeg bruger selv en digital men der ryger prisen ret hurtigt op på 15-20 af de lange inklusiv lygte osv.
P.S. Hvis OP mener det er et

-
- Silver Member
bruger sådan en sjover her http://jagt-jakt.dk/natkikkert-42/armas ... kkert-p990 sammen med en wolfeyes IR lygte, Lygten skal dog skiftes til en lasersuchs IR laser, når der lige falder 4000kr ned fra himlen. Nu fik jeg jo købt en termisk spotter den anden dag, så der går nok lidt inden lygten er skiftet.Lycon skrev: ↑10. jun 2018, 18:33Hvilken mount har du tænkt dig at bruge?
Jeg bruger en Seben DKA2
Amazon: Seben DKA2 Universal Digiscoping Digital Camera and Videocamera Adapter
Kan du smide et link til den kikkert du bruger?Doole skrev:...jeg bruger selv en digital men der ryger prisen ret hurtigt op på 15-20 af de lange inklusiv lygte osv.
P.S. Hvis OP mener det er etog
spørgsmål, starter jeg gerne en ny.
Det her er optaget på 75 meters afstand, i kraftig slud
youtu.be/gX7BVz4o_ag
- Lycon
- Moderator
- Kontakt:
Det er godt nok lækkert grej, og fremragende videokvalitet. Er det optaget gennem NTSC/PAL video input/output funktionen, eller har du optaget det "analog" gennem objektivet?Doole skrev: ↑10. jun 2018, 18:39Bruger sådan en sjover her http://jagt-jakt.dk/natkikkert-42/armas ... kkert-p990 sammen med en wolfeyes IR lygte, Lygten skal dog skiftes til en lasersuchs IR laser, når der lige falder 4000kr ned fra himlen. Nu fik jeg jo købt en termisk spotter den anden dag, så der går nok lidt inden lygten er skiftet.
Det her er optaget på 75 meters afstand, i kraftig slud.
Den termiske spotter vil jeg da også gerne se et link på.

- Lani1966
- Silver Member
Det på alle måder meget relevant, det I skriver og viser!
Jeg har slet ikke gjort mig tanker om en montage. Jeg så en film på youtube i en anden tråde herinde, hvor han satte et gl videocamera fast med en pålimet scope hætte, et stykke fast skumgummi ned om kolben, og så en kraftig elastik
Og så en nogenlunde IR lygte.
Tænker det bliver noget i den stil, jeg også vil forsøge mig med, Når jeg har riffel og tilladelse(r)
Har en gopro, samt et digitalt camera med night vision, som sikkert ender med at blive/skal benyttes.
Jeg har slet ikke gjort mig tanker om en montage. Jeg så en film på youtube i en anden tråde herinde, hvor han satte et gl videocamera fast med en pålimet scope hætte, et stykke fast skumgummi ned om kolben, og så en kraftig elastik

Tænker det bliver noget i den stil, jeg også vil forsøge mig med, Når jeg har riffel og tilladelse(r)
Har en gopro, samt et digitalt camera med night vision, som sikkert ender med at blive/skal benyttes.

-
- Silver Member
Det er optaget igennem NTSC/PAL porten med en lille DVR, billedet er generelt bedre når man kikker igennem kikkerten.Lycon skrev: ↑10. jun 2018, 18:50Det er godt nok lækkert grej, og fremragende videokvalitet. Er det optaget gennem NTSC/PAL video input/output funktionen, eller har du optaget det "analog" gennem objektivet?Doole skrev: ↑10. jun 2018, 18:39Bruger sådan en sjover her http://jagt-jakt.dk/natkikkert-42/armas ... kkert-p990 sammen med en wolfeyes IR lygte, Lygten skal dog skiftes til en lasersuchs IR laser, når der lige falder 4000kr ned fra himlen. Nu fik jeg jo købt en termisk spotter den anden dag, så der går nok lidt inden lygten er skiftet.
Det her er optaget på 75 meters afstand, i kraftig slud.
Den termiske spotter vil jeg da også gerne se et link på.![]()
Spotteren er sådan en her http://jagt-jakt.dk/natkikkert-42/pulsa ... q38f-p1169
her er en hurtig optagelse jeg lavede den anden aften, da jeg lige havde fået den. der er billedet også bedre når man kikker igennem
youtu.be/2xCQ22zAOaQ
- Lycon
- Moderator
- Kontakt:
Jeg ser at jeg har tabt grej kampen, du vinder.Doole skrev: ↑10. jun 2018, 19:23Spotteren er sådan en her http://jagt-jakt.dk/natkikkert-42/pulsa ... q38f-p1169

Fedt udstyr og tak for links.