Misinformation på borger.dk
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 211 times
- Been thanked: 196 times
Misinformation på borger.dk
Jeg var inde og kiggge på borger.dk efter oplysninger og genveje til SKV6, og kom i den forbindelse til at kigge på denne side:
Som der står, så kræver kikkerter, ringkorn mm. tilladelse. Det må jo være en fejl.
Som der står, så kræver kikkerter, ringkorn mm. tilladelse. Det må jo være en fejl.
Hvorfor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
- LapuaMagnum
- Platin Member
- Interesser: Jagt, IPSC langspyt
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 105 times
Re: Misinformation på borger.dk
Du tænker ikke natkikkerter og penisring 
Beklager kunne ikke lige holde den tilbage. Det må absolut være en fejl eller mangel på information.
mvh

Beklager kunne ikke lige holde den tilbage. Det må absolut være en fejl eller mangel på information.
mvh
Senest rettet af LapuaMagnum 11. jul 2018, 17:11, rettet i alt 1 gang.
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Det er jo sådan set ikke forkert, bare dårligt formuleret.
Night Vision-sigtekikkerter beregnet til montage på våben kræver jo en specifik tilladelse. At NV-sigtekikkerter overhovedet kræver tilladelse er mig uforstående, men det er måske bare et produkt af Hollywood og actionfilm. Jeg tror næppe, at den lokale "gangbanger" anvender rifler med kikkertsigter til 15000 og opefter for de gode modeller.
Night Vision-sigtekikkerter beregnet til montage på våben kræver jo en specifik tilladelse. At NV-sigtekikkerter overhovedet kræver tilladelse er mig uforstående, men det er måske bare et produkt af Hollywood og actionfilm. Jeg tror næppe, at den lokale "gangbanger" anvender rifler med kikkertsigter til 15000 og opefter for de gode modeller.
- LapuaMagnum
- Platin Member
Jeg tror sgu de kriminelle er fløjtende ligeglade med hvad ting koster, de tager bare det de har brug for "end of story", og vi andre tager skraldet for deres mangel på respekt for alle andre end dem selv og deres nærmeste. De kriminelle ville have et seriøst problem hvis lovlydige borgere fik de samme rettigheder som de kriminelle tager uden at få lov.Flugteren skrev: ↑11. jul 2018, 14:49Det er jo sådan set ikke forkert, bare dårligt formuleret.
mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Tror også kriminelle er ligeglade med pris, hvis det endelig var.
De kigger på hvad de har til rådighed, kan tåle at miste på opgaven, og hvad de syntes de kan benytte til formålet.
Det er nok ikke alle der føler sig helt hjemmevant med elektroniske sigter i det hele taget. Og kigger de bare det mindste på om den nu også mangler batteri, så tager de nok hellere åbne sigtemidler eller med sigtekikkert. Det ville formodentlig være trist at stå og glo ind i en sort skærm på dagen.
Så tror aldrig kriminelle rigtig ville overveje natsigter overhovedet.
Tror nærmere man ville se det i forbindelse med en selvtægtsmand der går "tilfældigt" amok om natten - én med et formål som VIL bekæmpe noget i et bestemt miljø.
Der kan man evt bare læne sig op af den amerikanske massakretråd - der er vist ikke én eneste der endnu har brugt NV-udstyr.
Så jeg har også prøvet at se hvorfor det dog skulle være ulovligt til at begynde med - men den går nok tilbage til risiko for krybskytteri, ligesom lyddæmpere engang gjorde det.
Måske man vil kunne få tilladelse til NV sigte med baggrund i regulering/afskydning af vildsvin som nu må skydes hele døgnet. Kan forstå enkelte har fået tilladelse til natsigtemidler med baggrund i skadedyrsbekæmpelse på gård (mus/rotter). Det har været nævnt her et sted og det er jo også rimeligt nok.
De kigger på hvad de har til rådighed, kan tåle at miste på opgaven, og hvad de syntes de kan benytte til formålet.
Det er nok ikke alle der føler sig helt hjemmevant med elektroniske sigter i det hele taget. Og kigger de bare det mindste på om den nu også mangler batteri, så tager de nok hellere åbne sigtemidler eller med sigtekikkert. Det ville formodentlig være trist at stå og glo ind i en sort skærm på dagen.
Så tror aldrig kriminelle rigtig ville overveje natsigter overhovedet.
Tror nærmere man ville se det i forbindelse med en selvtægtsmand der går "tilfældigt" amok om natten - én med et formål som VIL bekæmpe noget i et bestemt miljø.
Der kan man evt bare læne sig op af den amerikanske massakretråd - der er vist ikke én eneste der endnu har brugt NV-udstyr.
Så jeg har også prøvet at se hvorfor det dog skulle være ulovligt til at begynde med - men den går nok tilbage til risiko for krybskytteri, ligesom lyddæmpere engang gjorde det.
Måske man vil kunne få tilladelse til NV sigte med baggrund i regulering/afskydning af vildsvin som nu må skydes hele døgnet. Kan forstå enkelte har fået tilladelse til natsigtemidler med baggrund i skadedyrsbekæmpelse på gård (mus/rotter). Det har været nævnt her et sted og det er jo også rimeligt nok.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 294 times
Det er helt forståeligt at elektriske sigte anordninger kræver tilladelse.Flugteren skrev: ↑11. jul 2018, 14:49Det er jo sådan set ikke forkert, bare dårligt formuleret.
Med en laser ville bande folkene pludselig kunne ramme meget lettere.
med NV er det blive lettere at skyde det man vil på afstand i ly af natten
med termisk kan man en variant af ovenstående.
At det så ingen virkning har at det kræver tilladelse er helt normalt, hvornår har kriminelle overholdt loven ?
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Caspian1911
- Moderator
I min optik er det simpelthen så meget misinformation, at de ansvarlige skulle have
Jeg tror, hovedparten af alle skytteforeningsskytter aldrig har hørt om Nightvision, så for dem gælder det ringkorn og formodentlig også deres kasket/pandebånd med øjenklap.
Hvorfor
skal alt alt vedr. våbenlov og information omkring samme være sådan en gang jammerlig bras?

Jeg tror, hovedparten af alle skytteforeningsskytter aldrig har hørt om Nightvision, så for dem gælder det ringkorn og formodentlig også deres kasket/pandebånd med øjenklap.
Hvorfor

Hvorfor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
-
- Gold Member
- Interesser: Riffelskydning.
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 79 times
Jeg synes at ordet misinformation er et uheldigt valgt til overskrift og i dette tilfælde i det hele taget.
Misinformation leder tankerne hen på at det er bevidst at folk skal have forkert information - og det nægter (måske er jeg blåøjet og naiv) jeg at tro det er. Men en fejl i teksten er vi helt enige om at det er. Og fejlen kan forvirre nogle.
Vi skal ikke se spøgelser overalt
Misinformation leder tankerne hen på at det er bevidst at folk skal have forkert information - og det nægter (måske er jeg blåøjet og naiv) jeg at tro det er. Men en fejl i teksten er vi helt enige om at det er. Og fejlen kan forvirre nogle.
Vi skal ikke se spøgelser overalt

- Caspian1911
- Moderator
Det går jeg heller ikke, men den der er gudsjammerligt ringe. Definer lige sigte!
Hvis det var færdselsloven eller skatteloven (hedder nok noget andet), så skulle du se ramaskrig.
-
- Newbie
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: nordjylland
- Has thanked: 1 time
Har læst alt hvad jeg kan finde om NV. Har selv et armasight vampire samt tilladelse og alt det der..
Men må jeg godt ( tage den med ud om aftenen)
Hvis den IKKE er monteret på et gevær? Altså håndholdt.
Men må jeg godt ( tage den med ud om aftenen)
Hvis den IKKE er monteret på et gevær? Altså håndholdt.
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Det må du gerne (under forudsætning af, at din øvrige natteaktivitet ellers er lovlig)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Newbie
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: nordjylland
- Has thanked: 1 time
Mange tak.. Men jo de er fuldt ud lovlige. er nu bare for at kigge efter dyr om natten.. UDEN at skyde dem :)
- Great Dane
- Platin Member
- Interesser: Skydejern generelt
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 35 times
Det er da en katastrofe at borger.dk sætter en student til at formulere den slags vrøvl, sådan en side har en særlig forpligtelse til at få fremført tingene helt korrekt, det er bare ikke godt nok 

Mvh Great Dane
- Marius
- Moderator
- Interesser: jagt, skydning, natur
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 349 times
Antikke våben (<1870) der ikke bruger enhedspatron kræver da heller ikke tilladelseCaspian1911 skrev: ↑11. jul 2018, 13:36Jeg var inde og kiggge på borger.dk efter oplysninger og genveje til SKV6, og kom i den forbindelse til at kigge på denne side:
Borger-dk hvad kræver våbentilladelse.GIF
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson
- LapuaMagnum
- Platin Member
jo, blankvåbentilladelse.Marius skrev: ↑9. sep 2018, 12:38Antikke våben (<1870) der ikke bruger enhedspatron kræver da heller ikke tilladelseCaspian1911 skrev: ↑11. jul 2018, 13:36Jeg var inde og kiggge på borger.dk efter oplysninger og genveje til SKV6, og kom i den forbindelse til at kigge på denne side:
mvh
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
Det er de færreste blankvåben der kan bruge enhedspatroner, selvom de er af nyere dato, så mon ikke Marius mener skydevåben ;-)LapuaMagnum skrev: ↑9. sep 2018, 16:22jo, blankvåbentilladelse.Marius skrev: ↑9. sep 2018, 12:38Antikke våben (<1870) der ikke bruger enhedspatron kræver da heller ikke tilladelseCaspian1911 skrev: ↑11. jul 2018, 13:36Jeg var inde og kiggge på borger.dk efter oplysninger og genveje til SKV6, og kom i den forbindelse til at kigge på denne side:
mvh
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
- Caspian1911
- Moderator
Fuldstændig rigtigt. Der er så meget misinformation, at det er pinligt.Marius skrev: ↑9. sep 2018, 12:38Antikke våben (<1870) der ikke bruger enhedspatron kræver da heller ikke tilladelseCaspian1911 skrev: ↑11. jul 2018, 13:36Jeg var inde og kiggge på borger.dk efter oplysninger og genveje til SKV6, og kom i den forbindelse til at kigge på denne side:
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Jammeren er højlydt, men er der nogen af jer der har skrevet til webmasteren og påpeget de faktuelle fejl?
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
- Great Dane
- Platin Member
- Interesser: Skydejern generelt
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 35 times
Refraktorius skrev: ↑13. sep 2018, 16:47Jammeren er højlydt, men er der nogen af jer der har skrevet til webmasteren og påpeget de faktuelle fejl?
Var det ikke lige netop derfor response team blev oprettet?
Mvh Great Dane
- Caspian1911
- Moderator
Jeg har skrevet til borger.dk