mvh
Det var før, at minimumsstraffen på to år blev indført. Så han fik ét år for ulovlig våbenbesiddelse, og ni måneder for grov vold.
Rigbymauser skrev: ↑22. okt 2018, 23:15Politikerne og myndighederne har gjort meget for at gøre befolkningen våbenforskrækket. Derfor kan de få opbakning. For ikke sålænge siden blev en 17årgie pige dømt for at have sparket en betjent i hovedet og anvendt pepperspray på en anden politimand. Hun slap med 3 måneder betinget!!.
Her havde jeg set en straksdom på minimum 5år.
Når man tænker på at i 1970erne typisk så en haglbøsse hænge i en lade og ammunitionen stod på en hylde ved siden af eller haglbøssen hang i forgangen på den ene knage og patronbæltet på en anden knage på gården, kan man se hvor vi er henne i dag.
Desværre er politiet også blevet en lovgivende magt. De gør hvad der passer dem fordi de kan. De køre deres egen fortolkninger af våbenloven idet de har andre hensigter end det som de andre lovgiver havde.10-22 skrev: ↑23. okt 2018, 14:00Rigbymauser skrev: ↑22. okt 2018, 23:15Politikerne og myndighederne har gjort meget for at gøre befolkningen våbenforskrækket. Derfor kan de få opbakning. For ikke sålænge siden blev en 17årgie pige dømt for at have sparket en betjent i hovedet og anvendt pepperspray på en anden politimand. Hun slap med 3 måneder betinget!!.
Her havde jeg set en straksdom på minimum 5år.
Når man tænker på at i 1970erne typisk så en haglbøsse hænge i en lade og ammunitionen stod på en hylde ved siden af eller haglbøssen hang i forgangen på den ene knage og patronbæltet på en anden knage på gården, kan man se hvor vi er henne i dag.
Det er lige præcise den der våben forskrækkelse jeg er imod, den er gift for vores hobby.
Hvem hjælper os ? Når vores politiker kommer med en ny stramning af loven, på baggrund af at en og anden hjernedød person gerne vil i tv, som for eksempel ved at påstå at et luftgevær er mega farligt.
Hvem skal så tale vores sag, absolut ingen vil hjælpe os.
Er meget imod minimum straf, vores politiker skal ikke blande sig i den dømmende magt på den måde.
Bobo, du skal regne med at jo flere der laver tossestreger og ikke opbevare sine våben forsvarligt jo mindre får vi lovlydige borgere lov til fremadrettet, og jeg tror vi alle er interesseret i at have så åben en våbenkultur som muligt. Jeg er ikke tilhænger af at vi skal have trukket så mange regler og love nedover hovedet, men disse personer giver os flere og flere grunde til at politikkere trækker ting nedover hovedet på os. Jeg er Ultra liberal hvad våben angår og frihed under ansvar er mit motto, men beviser man at man ikke er i stand til at tage fornuftig ansvar for sine handlinger bør man i min øjne straffes på en eller anden mådeBobo skrev: ↑23. okt 2018, 14:46Jeg er rystet over at så mange mener at straffen for at have et haglgevær stående uaflåst skal koste min 2 års ubetinget fængsel.
Den aktuelle sag har jeg slet ikke nok viden til at udtale mig om.
Men jeg bliver sgu ked af det når jeg fornemmer den der strafkultur der overtager menneskenes børn
Så vidt jeg kan gennemskue er det for at have det, ikke hvordan det er opbevaret. Det er alligevel en vigtig skildringBobo skrev: ↑23. okt 2018, 14:46Jeg er rystet over at så mange mener at straffen for at have et haglgevær stående uaflåst skal koste min 2 års ubetinget fængsel.
Men jeg bliver sgu ked af det når jeg fornemmer den der strafkultur der overtager menneskenes børn
Straffen for - i kombination med narkoforbrug, og dermed omgang med særdeles suspekte typer - at have et ULOVLIGT gevær, ikke til jagt, nej! Til noget helt andet! Stående i et ulåst skur, så det er hurtigt at få fat i...
Hvordan ved du alt det der? og - nej det går nok ikke over igen.Fast Fumble skrev: ↑23. okt 2018, 15:57Straffen for - i kombination med narkoforbrug, og dermed omgang med særdeles suspekte typer - at have et ULOVLIGT gevær, ikke til jagt, nej! Til noget helt andet! Stående i et ulåst skur, så det er hurtigt at få fat i...
Med forbehold for at have begrænset detaljekendskab til sagen, så synes jeg straffen lyder meget rimelig. Og hvis du bliver bedrøvet over det, så går det nok over igen.
LapuaMagnum skrev: ↑23. okt 2018, 14:52Bobo skrev: ↑23. okt 2018, 14:46Jeg er rystet over at så mange mener at straffen for at have et haglgevær stående uaflåst skal koste min 2 års ubetinget fængsel.
Men jeg bliver sgu ked af det når jeg fornemmer den der strafkultur der overtager menneskenes børnHvad er der for nogle handlinger i refererer til ?men beviser man at man ikke er i stand til at tage fornuftig ansvar for sine handlinger bør man i min øjne straffes på en eller anden måde![]()
mvh
er der et offer? har han beriget sig på andres bekostning? truet nogen?
stjålet fra skat? eller flyttet i skattely og stjålet fra hele samfundet? handlet med narko?
eller bare været en stakkels narkoman/ afhængig der bliver truet af banditter?
Jeg ved det ikke
Nok ikke så mange. Men det er ikke det, det handler om.
Det kunne jo også godt være at de vidste det, siden de liiiige tilfældigvis skulle ind at kigge.Flugteren skrev: ↑23. okt 2018, 17:22
Politiet har jo ikke vidst, at han besad et skydeklart våben ulovligt, indtil de besøgte ham på bopælen. Og det må de have haft en grund til, for Politiet dukker normalt ikke op hos almindelige borgere og forlanger at gennemgå hjemmets indhold, medmindre de har en mistanke.
Hvad kan man lære af det? Lad være med at besidde våben uden tilladelse.
Problemet med at våben ikke er låst inde er at børn og andre mennesker kan komme i besiddelse af dem og gøre skade fordi de ingen idè har om hvordan de skal håndtere våben, og det vil unægtelig være kedeligt i de fleste øjne at skulle ud og samle resterne af et barn eller en fulderik eller andet træls. Det hjælper jo ikke at sætte et skilt på døren at tyve og andet skravl, og så tro at der ikke kommer nogen ind, det er vel også det der er grund til at man skal have sine våben i et våbenskabBobo skrev: ↑23. okt 2018, 16:38LapuaMagnum skrev: ↑23. okt 2018, 14:52Bobo skrev: ↑23. okt 2018, 14:46Jeg er rystet over at så mange mener at straffen for at have et haglgevær stående uaflåst skal koste min 2 års ubetinget fængsel.
Men jeg bliver sgu ked af det når jeg fornemmer den der strafkultur der overtager menneskenes børnHvad er der for nogle handlinger i refererer til ?men beviser man at man ikke er i stand til at tage fornuftig ansvar for sine handlinger bør man i min øjne straffes på en eller anden måde![]()
mvh
er der et offer? har han beriget sig på andres bekostning? truet nogen?
stjålet fra skat? eller flyttet i skattely og stjålet fra hele samfundet? handlet med narko?
eller bare været en stakkels narkoman/ afhængig der bliver truet af banditter?
Jeg ved det ikke
Jeg er helt enig.Ladeport skrev: ↑23. okt 2018, 16:15Narkoforbrug
Jeg tror at jeg vil kunne købe 10 gram amfetamin om en time, hvis jeg ringede til en, der ville give mit nummer til en anden, der så ville ringe mig op.
Hvordan skulle han kunne vide om jeg har en haglspreder i et skab i et skur, som jeg ikke gider låse, fordi jeg vurderer at risikoen for tyveri af for tusindvis af kroner værktøj er minimal?
For klarhedens skyld: Jeg bruger ikke andre nervegifte end alkohol, og min våbensamling består af en gammel Shanghai luftbøsse, et næsten nyt Crosman Nitro Venom luftgevær samt en Weihrauch HW 40 luftpistol. Mit skur med (motor)cykler og værktøj er altid låst.
Han har ikke brugt våbnet til noget, og det er ikke sandsynliggjort at han havde til hensigt at gøre det. Som det er nævnt andetsteds, i gamle dage ville det have været en skideballe fra landbetjenten.
Der er desværre ikke evidens for at folk lærer noget som helst af at blive straffet.
Måske ikke, men med den tankegang kunne man afskaffe samtlige love. For mig handler det om, at man har forbrudt sig mod samfundet, og det skal man straffes for. Man behøver ikke at lære noget af den straf. Begår man den igen, så bliver man spærret inde i længere tid. Eller sådan burde det være.
Lyder fint i teorien, men lad os så lige starte med bankdirektører og div. først, og så rykke videre til de voldsomt farlige gamle tykke mænd, som har en rusten S/S stående i deres skur...Flugteren skrev: ↑24. okt 2018, 17:47Måske ikke, men med den tankegang kunne man afskaffe samtlige love. For mig handler det om, at man har forbrudt sig mod samfundet, og det skal man straffes for. Man behøver ikke at lære noget af den straf. Begår man den igen, så bliver man spærret inde i længere tid. Eller sådan burde det være.
Jeg synes det er fint nok at lovene er der, og at de håndhæves. Man må også forvente at der dømmes ud fra den strafferamme der er lagt. Vi kan så diskutere om den er rimelig, det er en del af den demokratiske debat, og det er så det vi gør - jeg synes det er en for hård dom, for gerningsindholdet. Man kan se at det kun er nederste sociallag der reelt straffes i det danske retsvæsen, f.eks. vil der ikke blive fængselsstaf til nogen i Danskes direktion, og det er ellers for forbrydelser der er mere omfattende, samfundsskadelige, planlagte og bevidste, end en eller anden stofmisbruger der har et haglgevær stående i et skur - to år i skyggen!Flugteren skrev: ↑24. okt 2018, 17:47Måske ikke, men med den tankegang kunne man afskaffe samtlige love. For mig handler det om, at man har forbrudt sig mod samfundet, og det skal man straffes for. Man behøver ikke at lære noget af den straf. Begår man den igen, så bliver man spærret inde i længere tid. Eller sådan burde det være.
Hvad er så formålet?