Til at starte med vil jeg gerne påpege at jeg har brugt søgefunktionen og har læst de opslag, der omhandler samme emne - ihvertfald dem med Snazzy, Allen3 og MDK89.
Min sag omhandler en Schrade F57 - Købt fra Heinnie Haynes.

Den 04-11-2018 modtog jeg en besked i min e-boks fra Østjyllands politi, hvor der står at de har modtaget en forsendelse fra det internationale postkontor, der indeholder en halskniv, som er en overtrædelse af Knivloven. De skriver at jeg har 14 dage til at afgive forklaring og de derefter vil sende et bødeforlæg.
Jeg svarer med den samme med nedenstående mail:
Efter senere at have læst indlæggende kan jeg godt se, at dette muligvis ikke var i min egen bedste interesse og at jeg nu delvist har erkendt at kniven er min. Således kan jeg ikke gå fri som MDK89.Hej
Jeg bliver mistænkt for at have indført en såkaldt halskniv. Jeg bliver dog nødt til at stille mig uforstående overfor denne anklage.
Kniven er købt ved Heinnie Haynes i England. Intetsteds i produktbeskrivelsen bliver der nævnt at denne kniv er beregnet til at hænge rundt om halsen.
Link til forhandleren kniven er købt ved: https://www.heinnie.com/schrade-f57
Ydermere er der en videopræsentation af kniven, hvor sælgeren beskriver at de nederste huller i skeden er til at flytte bælteklipsen i horisontal position, hvis man ønsker dette. Dette bliver beskrevet cirka 37 sekunder inde i videoen.
youtu.be/8DuWf1VTLgc
Da jeg ikke har haft nogen intention om at benytte kniven til halskniv, og da kniven hverken er konstrueret eller beskrevet til at være en halskniv, mener jeg, at jeg har handlet i god tro. Derfor mener jeg ikke, at jeg bør blive sigtet for at have overtrådt knivloven. Kniven er udelukkende købt til brug ved friluftaktivtier, i dette tilfælde den kanoferie jeg var på i sommers.
Jeg håber på en god dialog og I skal være velkomne til at ringe eller skrive, hvis I ønsker noget uddybet.
Jeg har del spørgsmål til denne sag, som jeg håber i kan hjælpe mig med:
Burde jeg søge importtilladelse ligesom Allan3?
- Hvis de afslår vil jeg så inkriminere migselv yderligere?
Har jeg en reel mulighed for at vinde denne sag i retten?
- Jeg er ikke ligefremt blevet opmuntret til at tro dette, efter at have læst snazzys historie.
Hvad koster det at fremføre sådan en sag for retten, hvis jeg skulle tabe?
- Jeg er en "fattig" studerende med begrænsede ressourcer. Jeg har råd til at æde regningen på 3000.-, men har ikke mange tusind kroner at smide efter en eventuel retssag.
Er det korrekt forstået at det kun kommer til at stå på den offentlige straffeattest og ikke den private, som eventuelle arbejdsgivere kan se?
Jeg håber at i kan give nogle gode råd i denne absurde sag og den muligvis kan hjælpe i Oscar123 i hans store arbejde med at råbe politikerne op.
NB: Ud over et par fartovertrædelser er jeg ikke kendt af politiet.