Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?)

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?)

Indlæg af Raptor357 » 8. nov 2018, 21:29

På skydebanen stå og skyde, alene. Det er mit helle.
Det virker dog kun hvis jeg kan tømme hovedet. Det er ikke altid jeg kan. :cry:
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?)

Indlæg af Wildlife » 9. nov 2018, 14:16

Tangloppen skrev:
8. nov 2018, 21:06
Han truede så med at kunne pålægge mig overarbejde (efter den nye overenskomst), hvilket jeg sagde at han bare skulle prøve på, da opsigelsen ville lægge på hans bord samme dag.

Må hellere få drukket mig en seriøs kæp i øret med jagtdrengene imorgen, og så få ringet rundt til andre firmaer mandag. Tiderne er gunstige inden for mit specifikke felt.
Fandme da utroligt at der er arbejdsgivere der opfører sig sådan her i 2018... Jeg var ellers af den overbevisning at de fleste virksomheder opfattede dygtige medarbejdere som deres vigtigste resurse. Underforstået, at man behandlede dem godt, for de kan være svære at erstatte med tilsvarende dygtige medarbejdere.. Men der kan man jo åbenbart blive klogere.. :wall:

:razz: til dig og gutterne i weekenden!
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Ninjakebab
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 408
Tilmeldt: 23. nov 2017, 13:34
Interesser: Lave ting, skyde med ting
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 205 times

Re: Jeg er glad/sur/Trist i dag fordi..?

Indlæg af Ninjakebab » 13. nov 2018, 09:46

Bowman76 skrev:
7. nov 2018, 12:24
...
Jeg kunne bare sige fra. Men der er jeg så underlig indrettet, at det ville være et personligt nederlag.......og jeg vil heller ikke gøre konen eller familien kede af det. Det er en hujende gang fis, det ved jeg godt. Det er bare så svært at lave om på sig selv, samtidig med det kører ad helvede til.
Dét at kunne sige fra, og sige nej til kone og de nærmeste er en seriøst undervurderet ingrediens til et stressfrit liv. Jeg har haft 2 kærester (ikke samtidig :blink: ) med samme problem, som endte med at køre sig selv ned fordi de skemalagte samtlige weekender og friaftener med aktiviteter, med venner familie osv. Jeg har sagt til dem begge at de burde respektere og behandle dem selv ligeså godt som de behandler alle andre, også en vigtig pointe til dig.

Jeg ved godt den nuværende situation ikke ligefrem indbyder til forandring, men hemmeligheden bag alt er kommunikation. Du kan overveje at forklare din kone, at hvis ikke du kan ligge nogle opgaver fra dig og over på hende eller andre, så er det dig der ender i sengen sammen med svigerfar. I bedste fald som sygemeldt. Mon ikke hun vil forstå?

Husk på at du ikke kan hjælpe andre i længden, hvis du forsømmer dig selv og dit helbred.
I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser

01jb
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 202
Tilmeldt: 5. okt 2007, 09:02
Interesser: Skydning, Golf, Alpinski
Geografisk sted: Holbæk
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Jeg er glad/sur/Trist i dag fordi..?

Indlæg af 01jb » 13. nov 2018, 10:28

Ninjakebab skrev:
13. nov 2018, 09:46
Husk på at du ikke kan hjælpe andre i længden, hvis du forsømmer dig selv og dit helbred.
:goodpost: :thumbup:
Har i mange brugt leve reglen: Du kan ikke være noget for andre, hvis du ikke kan være noget for dig selv.

Fik det i praksis bekræftet da jeg første gang for MANGE år siden kom ombord i en flyvemaskine, og personalet gennemgik sikkerhed om bord. Tag din egen iltmaske på først - INDEN du hjælper andre med at få iltmaske på!
Hilsen

Jønne

________________

"Fordi noget altid har været gjort forkert, bliver det ikke mere rigtigt af den grund". Citat mig

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?)

Indlæg af Boerge » 13. nov 2018, 12:56

Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?)

Indlæg af Kleth » 13. nov 2018, 13:16

Boerge skrev:
13. nov 2018, 12:56
Faldt lige over denne:

https://screenshots.firefox.com/hvYgvQa ... cebook.com
Kæledyr er gode til at sænke blodtrykket, de kræver at man er tilstede og giver god lejlighed til at fokusere på noget andet end arbejde, familie eller penge. Jeg giver mig gerne god til til at sige hej til Flapsevapsen når jeg kommer hjem, så får jeg lige lidt "grounding" og får skrubbet lidt af dagens oplevelser af før jeg begiver mig videre til min ellers mentalt fraværende familie . . . . . .
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?)

Indlæg af Refraktorius » 13. nov 2018, 13:29

I nogen situationer er de ligefrem passende:
Billede
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Jeg er glad/sur/Trist i dag fordi..?

Indlæg af PSindrup » 13. nov 2018, 13:36

Slettet bruger skrev:
5. nov 2018, 23:02
Hvad skete der 24.8. Siden den dato lige er så skelsættende ?
Fantastisk spørgsmål! :thumbup:

Og da vi fik svaret på spørgsmålet, er det jo tydeligt hvorfor hele problemet startede lige præcis den dag. Det helt ekstreme pres som Bowman blev udsat for der, er der jo ikke mange der kan holde til.

@Bowman, hvis du ikke allerede har været til lægen, så gør der ASAP, uanset hvilke andre aftaler det betyder du må aflyse.

God bedring og pas nu på dig selv :Hug:

Peter

AlexPH
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 76
Tilmeldt: 7. feb 2014, 08:34
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 35 times
Kontakt:

Re: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?)

Indlæg af AlexPH » 13. nov 2018, 15:02

Ved ikke min oplevelse kan bruges til noget, og jeg havde første gang jeg læste tråden, det lidt blandet med at dele hvad jeg er igennem. Men som med alt andet, det hjælper max. at snakke/skrive om ting som er svært i livet. Især for voksne mænd, med hang til våben 😉

I foråret mistede min kone og jeg vores søn i hendes graviditet. Hun var mere end halvejs, da lægerne opdager en meget alvorlig hjertefejl og vi tog beslutningen om, at han/vi ikke skulle have et liv med talrige operationer som i sidste ende, kunne resultere i, at han ikke ville overleve. Det betød at han skulle fødes, velvidne, han ikke ville overleve. Det blev han, og var i live i 25 min. Det var/er den værste periode i mit liv. Jeg var, ligesom bowman, ham som måtte tage alle beslutninger. Klippen der holdte alt i rettesnor. Efter en længere sorgorlov, kæmpede jeg mig tilbage på arbejde og endte med at komme på fuld tid og have det rigtig godt med at være tilbage.

Skæbnen vil så, at jeg efter 1 mdr. til et firma arrangement, falder og slår baghovedet på skøjter, hvilket giver en hjernrystelse, med tinnitus, lys/lyd følsomhed, nakke/kæbe kramper og generel utilpashed. Efter en uge, går jeg psykisk ned, og ende med at få stesolid, for at sove (forestil jeg den værst tænkelige pitch lyd i øret på fuld skruE). Jeg vælger (dum som jeg er) efter 14 dage med bedring, at tage på kutrsus på Lanzarote. Det ender selvfølgelig med max forværring og en 13 timers lang flyresjse, som bestemt ikke gjorde tingene bedre. Jeg kommer efterfølgende til en fantastisk praktiserende læge, da symptomer og tinnitus stikker helt af igen, som anbefaler mig en psykolog, som arbejder med compasion og mindfulness.

Jeg er meget skeptisk overfor hele den her meditations tænkning og teknik, men efter 2 sessioner hos psykologen og daglig meditationstræning sker der ting og sager. Jeg bliver mindre stresset, angstfuld og kan sove, uden at bruge af hjælpelyde imod tinnitussen. Jeg får lysten til at vende tilbage til arbejdet.

Jeg er nu på deltid og satser på at komme stille og roligt tilbage på fuld tid igen.

Min pointe er: søg hjælp og anerkend at du skal hjælpe dig selv, før du kan få det godt. For mig virker naturen, jagt, styrketræning og self-compassion/mindfulness. Og jeg havde gavn af bogen hjernen på overarbejde, som med videnskabeligt belæg, forklar hvor meget egenomsorg, kan vende op og ned på dårlige/stressede perioder.

Slettet bruger

Re: Jeg er glad/sur/Trist i dag fordi..?

Indlæg af Slettet bruger » 13. nov 2018, 15:38

PSindrup skrev:
13. nov 2018, 13:36
Slettet bruger skrev:
5. nov 2018, 23:02
Hvad skete der 24.8. Siden den dato lige er så skelsættende ?
Fantastisk spørgsmål! :thumbup:

Og da vi fik svaret på spørgsmålet, er det jo tydeligt hvorfor hele problemet startede lige præcis den dag. Det helt ekstreme pres som Bowman blev udsat for der, er der jo ikke mange der kan holde til.

@Bowman, hvis du ikke allerede har været til lægen, så gør der ASAP, uanset hvilke andre aftaler det betyder du må aflyse.

God bedring og pas nu på dig selv :Hug:

Peter
Når der kommer sådan en udmelding, synes jeg bare “vi” har “krav” på baggrunds historien.
Så kan man selv danne sig en mening, om så det er “ stakkels mand” eller “ Vor Herre Bevare Os”

Brugeravatar
Bowman76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 111
Tilmeldt: 13. feb 2015, 14:18
Interesser: Buejagt, lystfiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 55 times

Re: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?)

Indlæg af Bowman76 » 10. dec 2018, 07:33

Hej, alle.

En lille update (hvis det har interesse :smile: )

Det går fremad. De sidste 4 uger, har jeg "kun" haft 8 dage med migræne. Jeg er også begyndt at slappe lidt mere af. Det har hjulpet ligesom at tvinge mig selv til at sige "f**k det", til de ting, jeg alligevel ikke kan gøre noget ved lige p.t. Men det er virkelig svært.
Derudover har der ikke været så meget svigerforældre inde på livet.

I lørdags var jeg på jagt - for første gang i 15 år :eek:
Jeg håbede på at kunne ramme en due, eller en fasan. Men nej. De eneste 3 chancer, jeg fik, var til sneppe........og jeg skød flot forbi til dem alle sammen :fun: :oops:
Det skortede ikke på godmodig mobning, så jeg måtte jo forsvare sidste forbiskud med, at sneppen havde retning mod en motorvej og for at undgå en situation ala den med falken i Nak & Æd, prøvede jeg at få den til at ændre kurs.
Sandheden er nok, at den fordømte fugl landede på jorden 4 meter fra mig og sad og gloede olmt på mig. Jeg trådte et skridt frem, for at få den til at lette, og den havde nær fløjet hatten af mig :fun:

Prikken over i´et ville have været at afslutte med et godt andetræk - min absolutte yndlingsjagtform. Men det komer nok næste gang, vi skal til Jylland - jagtpriserne herovre er godt nok hen i vejret. Så skal jeg på andejagt, må jeg anskaffe mig pram og lokkere.

Alt i alt en vanvittig dejlig dag/weekend :eek:

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?)

Indlæg af Ras.Killing » 11. dec 2018, 02:05

Bowman76 skrev:
10. dec 2018, 07:33
Så skal jeg på andejagt, må jeg anskaffe mig pram og lokkere.
Det kan jeg kun anbefale :thumbup:

Er selv lige begyndt på strandjagt og fatter ikke, at jeg ikke har gjort det noget før :what: Hvis der er et sted jeg rigtig er i zen, så er det på trækjagt :thumbup:

Man kan altså komme langt for en 4-5.000kr. og så har man stort set et ubegrænset jagtareal fra Septemper og til Januar - med massere af vildt :biggrin: det får man ikke meget lejet jagt for!

20181209_083150.jpg
20181205_154105.jpg
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?)

Indlæg af Refraktorius » 12. dec 2018, 15:03

"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Bowman76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 111
Tilmeldt: 13. feb 2015, 14:18
Interesser: Buejagt, lystfiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 55 times

Re: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?)

Indlæg af Bowman76 » 18. dec 2018, 17:42

Endnu en Update:

Svigerfar har fået konstateret diabetes 2 oveni det andet.
Og for det ikke er løgn, ringede konens yngste lillesøster for en time siden og fortalte, at hun har fået konstateret kræft i brystet og to lymfekirtler.....og skal i et 24 ugers kemoforløb.

Kæft en dejlig jul vi får i år :???:

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?)

Indlæg af Refraktorius » 18. dec 2018, 18:11

For pokker da!

Du har godt nok fået betydeligt mere end din ration af ulykker i år!
:shock:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Bowman76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 111
Tilmeldt: 13. feb 2015, 14:18
Interesser: Buejagt, lystfiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 55 times

Re: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?)

Indlæg af Bowman76 » 18. dec 2018, 18:41

Refraktorius skrev:
18. dec 2018, 18:11
For pokker da!

Du har godt nok fået betydeligt mere end din ration af ulykker i år!
:shock:
Ja, det er tragisk for dem alle sammen; der behøver ikke komme mere på den konto lige foreløbig :cry:

Et lyspunkt er dog, at jeg (med stor sandsynlighed) får tilbudt 4 måneders udstationering næste år.
Håber virkelig der er ro på hjemmefronten til den tid, så det kan blive til noget.

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?)

Indlæg af Wildlife » 21. dec 2018, 10:50

Bowman76 skrev:
18. dec 2018, 17:42
Kæft en dejlig jul vi får i år :???:
Man kan ihvertfald ikke beskylde dig for at være forfulgt af held lige pt - Håber det nye år bringer mere glæde i dit liv! :Hug: :razz:
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Bowman76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 111
Tilmeldt: 13. feb 2015, 14:18
Interesser: Buejagt, lystfiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 55 times

Re: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?)

Indlæg af Bowman76 » 22. dec 2018, 15:23

Wildlife skrev:
21. dec 2018, 10:50
Bowman76 skrev:
18. dec 2018, 17:42
Kæft en dejlig jul vi får i år :???:
Man kan ihvertfald ikke beskylde dig for at være forfulgt af held lige pt - Håber det nye år bringer mere glæde i dit liv! :Hug: :razz:
Det var diplomatisk skrevet :rolf:

Og mange tak.

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2014
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 331 times

Re: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?)

Indlæg af Tangloppen » 10. jun 2019, 21:02

C-X skrev:
8. nov 2018, 21:12
@ Tangloppen - Den chef har en fæl diagnose, så se at komme væk i en allerhelvedes fart!
Necrothread, men anyways, skiftede job i start Januar, og har en væsenligt behageligere tilværelse nu.
Den gamle chef blev meeeeeget lang i næbet da jeg lagde min opsigelse efter nytår.

Nu stresser jeg så over så meget andet, mest elendigheden omkring mine 2 store børn, men på arbejds-delen af mit liv, er der godt styr på det.
Har nogle gode muligheder pt. Min gamle chef lover guld og grønne skove - denne gang med garantier (lang forklaring), det nuværende job er ved at kaste en seriøs "fald til patten" tjans af sig, noget som nok vil være mana for min sjæl i disse år.

Anyways, faldt lige over denne gamle tråd og tænkte at et svar var på sin plads :smile:
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?)

Indlæg af Raptor357 » 11. jun 2019, 00:54

Jeg kom sådanne til at tænke på en elektriker jeg kender.
Han gider ikke arbejde i et “køkkenfirma”, de ændrer sig aldrig og de lover og skuffer, lige så længe man har noget med dem at gøre. Garantier eller ej, de lover og skuffer i en uendelighed.
Er du glad hvor du er, så bliv. :10:
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Besvar