Nu bliver pepper spray lovligt.
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Re: Nu bliver pepper spray lovligt.
Ligesom med alt andet, så er det "bare" reglerne for diskrimination som man skal være obs overfor.
Når man begynder at udelukke eller sortere i sine kunder, så må man ikke diskriminere folk - typisk race, ethnicitet, trosretning m.v. og den vurdering skal gerne være klokkeklar for sælgerne og behandles 100% ens fra gang til gang.
Men en 2.20m høj muskuløs bandetype med tatoveringer i ansigtet og hals kan man godt frafiltrere der giver udtryk for at det ville være en fed prank at........, til fordel for en blegfis af en skrøbelig enkefrue på 72år som er bange for bandetypen.
Når man begynder at udelukke eller sortere i sine kunder, så må man ikke diskriminere folk - typisk race, ethnicitet, trosretning m.v. og den vurdering skal gerne være klokkeklar for sælgerne og behandles 100% ens fra gang til gang.
Men en 2.20m høj muskuløs bandetype med tatoveringer i ansigtet og hals kan man godt frafiltrere der giver udtryk for at det ville være en fed prank at........, til fordel for en blegfis af en skrøbelig enkefrue på 72år som er bange for bandetypen.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
-
- Banned
- Interesser: Skyd
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 47 times
I min tråd om hvor man kan købe dem og hvilke forhandler der er medlem af Danmarks Våbenhandlerforenin er blevet lukket af admin. Det forstår jeg ikke da det har intet med denne tråd at gøre. Det er Ikke en hyldest og diskution om peppe spray men en almindelig forespørge se på hvem og hvilke forhandler der er i Danmarks Våbenhandlerforenin.
Vil i "Admin" godt åbne tråden igen og læse hvad det er jeg spørger om!
viewtopic.php?f=21&t=75894
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Rolig Frantz..Frantz skrev: ↑13. dec 2018, 21:03I min tråd om hvor man kan købe dem og hvilke forhandler der er medlem af Danmarks Våbenhandlerforenin er blevet lukket af admin. Det forstår jeg ikke da det har intet med denne tråd at gøre. Det er Ikke en hyldest og diskution om peppe spray men en almindelig forespørge se på hvem og hvilke forhandler der er i Danmarks Våbenhandlerforenin.

Hvad er problemet i, at det hele bliver holdt i een tråd?
Den der forening af danske våbenhandlere har ikke eneret på at forhandle de der sprays. Alle med tilladelse til erhvervsmæssig handel med våben har tilladelse til at sælge dem.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Nej, det vil Admin ikke.Frantz skrev: ↑13. dec 2018, 21:03Vil i "Admin" godt åbne tråden igen og læse hvad det er jeg spørger om!
Vi foretrækker at holde debatten i en tråd.
Det er lettest for brugerne at finde den information de søger, hvis den ikke er fordelt i en vifte af tråde om samme emne, derfor lukker vi jævnligt tråde der omhandler det samme emne, og prøver at holde lidt samling på debatten.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1071 times
Dette bliver nok at presse citronen, men man må jo gerne drømme. :savl:
https://www.kotte-zeller.de/tippmann-pf ... -schwarz-5
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
- LapuaMagnum
- Platin Member
- Interesser: Jagt, IPSC langspyt
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 105 times
Hej FrantzFrantz skrev: ↑13. dec 2018, 21:03I min tråd om hvor man kan købe dem og hvilke forhandler der er medlem af Danmarks Våbenhandlerforenin er blevet lukket af admin. Det forstår jeg ikke da det har intet med denne tråd at gøre. Det er Ikke en hyldest og diskution om peppe spray men en almindelig forespørge se på hvem og hvilke forhandler der er i Danmarks Våbenhandlerforenin.
Du kan jo poste den her i denne tråd da det bliver holdt samlet, jeg syntes forøvrigt at det var et meget godt spørgsmål du stillede og det er muligt at copy/paste fra din oprindelige tråd

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
- LapuaMagnum
- Platin Member
Næ!! det er en peberspray og den må jo alligevel ikke komme uden for matriklen så den burde vel være god nok du har også andre ting der gør mere ondt end en pistollignende peberspray. Det er da muligt at ordensmagten vil skæve lidt til denAgamemnon skrev: ↑13. dec 2018, 21:28Dette bliver nok at presse citronen, men man må jo gerne drømme. :savl:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
- LapuaMagnum
- Platin Member
Hahaha, ja, så kan offer og forulemper stå ved siden af hinanden ved kassen hos våbenhandleren eller apoteket eller hvem der nu får lov at sælge demHappyNanoq skrev: ↑13. dec 2018, 15:55Ligesom med alt andet, så er det "bare" reglerne for diskrimination som man skal være obs overfor.

mvh
- Agamemnon
- Moderator
Ja.... På den helt store klinge, skal du nok regne med.

Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 592 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Jeg har sådan en, og pebber balls sælger de i Arms Gallery og har gjort det i årevis.Agamemnon skrev: ↑13. dec 2018, 21:28Dette bliver nok at presse citronen, men man må jo gerne drømme. :savl:
Det er for øvrigt mægtig god spas at hælde indholdet ud i en bordbombe, og forære den væk - har jeg hørt.
- Vedhæftede filer
-
- Pepper_Ball_60Grain_.68_Caliber (2).JPG (38.89 KiB) Vist 14987 gange
-
- Pepper_Ball_60Grain_.68_Caliber (1).jpg (25.25 KiB) Vist 14982 gange
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
SOE agent Pearl Witherington
- Agamemnon
- Moderator
Du er jo ikke rask

- Vedhæftede filer
-
- 1xrLBJd.jpg (50.76 KiB) Vist 14970 gange
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Jeg har hørt om en der hældte karry i en bordbombe....

M.v.h. Timber
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..

-
- Banned
Med den nye lov om pepper spray fortæller de at der er dem der er også dansk våbenhandler forening der får lov til at sælge det. Men hvor kan man se hvem der er med i den forening?
Og hvem vil forhandle det? Bare fordi de har lov er det jo ikke ensbetydende at de vil forhandle pepper spray. Der ud over snakker de om andre i provinsen der også får lov til at forhandle dem.
Det kunne være rart med en liste på dem der forhandler pepper spray.
(Jeps skal ha en til konen og datteren... ja ja og så selvfølgelig en selv også)
Og hvem vil forhandle det? Bare fordi de har lov er det jo ikke ensbetydende at de vil forhandle pepper spray. Der ud over snakker de om andre i provinsen der også får lov til at forhandle dem.
(Jeps skal ha en til konen og datteren... ja ja og så selvfølgelig en selv også)
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Indrømmer gerne jeg har fyldt extra flash-vat (low grade guncotton/skydebomuld). Men virker fantastisk.

Senest rettet af HappyNanoq 14. dec 2018, 02:56, rettet i alt 1 gang.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
-
- Banned
Ja knald at fra 5 til 10 bordbomber og så i stedet for konfetti så fyld den op med knaldperlerHappyNanoq skrev: ↑13. dec 2018, 23:20Indrømmer gerne jeg har fyldt extra flash-vat (low geade guncotton/skydebomuld). Men virker fantastisk.![]()
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Jeg er ikke så skrap til Tysk, men på trods af salgstalen om peberkugler er det så ikke bare en almindelig paintball pistol/markør?Lycon skrev: ↑13. dec 2018, 21:42Jeg har sådan en, og pebber balls sælger de i Arms Gallery og har gjort det i årevis.Agamemnon skrev: ↑13. dec 2018, 21:28Dette bliver nok at presse citronen, men man må jo gerne drømme. :savl:
Det er for øvrigt mægtig god spas at hælde indholdet ud i en bordbombe, og forære den væk - har jeg hørt.
Senest rettet af ReneKJ 14. dec 2018, 09:54, rettet i alt 1 gang.
-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 231 times
- Been thanked: 215 times
Angående antallet af hjemmerøverier, som har været debatteret en del, så har jeg mit tal herfra:
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-01-29- ... a-seks-aar
Tallet inkluderer alle typer af røverier mod person i egen bolig, og altså ikke kun de "organiserede" hjemmerøverier. Tallet viser efter min mening meget godt de situationer hvor en peberspray lovligt ville kunne anvendes. Dertil kommer naturligvis voldsepisoder i hjemmet som intet har med et røveri at gøre.
Mon ikke vi ser nogle sager med voldelige ægtemænd der bliver pacificeret med peberspray snart?
Hilsen Kenneth
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-01-29- ... a-seks-aar
Tallet inkluderer alle typer af røverier mod person i egen bolig, og altså ikke kun de "organiserede" hjemmerøverier. Tallet viser efter min mening meget godt de situationer hvor en peberspray lovligt ville kunne anvendes. Dertil kommer naturligvis voldsepisoder i hjemmet som intet har med et røveri at gøre.
Mon ikke vi ser nogle sager med voldelige ægtemænd der bliver pacificeret med peberspray snart?
Hilsen Kenneth
- 100Radsbar
- Gold Member
- Interesser: Jagt & Historiske Våben
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 90 times
Den falder vel under de samme regler som CO2 våben, og så længe man holder den inde på matriklen er det vel OK?

Det er så kun indtil en eller anden spæknakke tager den med i byen for at spille smartypants.
Hvis det ikke var for prisen kunne jeg da godt være fristet, men om ikke andet til målskydning på papskiver i baghaven, det er billigere end de 1 krone per skud i skytteklubben da gummikuglerne kan genbruges nogle gange.
Men er da spændt på at se når de om et par år vil revurdere loven, forhåbenligt holder folk sig i skindet, jeg vil da håbe på at straffen for overtrædelse vil afskrække de fleste fra at misbruge det :krydsser:
7,62x54R Glory to the Mosin.
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Jeg kan se at alle medlemmer i husholdningen skal have en peberspray.Frantz skrev: ↑13. dec 2018, 22:55Med den nye lov om pepper spray fortæller de at der er dem der er også dansk våbenhandler forening der får lov til at sælge det. Men hvor kan man se hvem der er med i den forening?
Jeg håber at det er til jeres respektive natbordsskuffer og ikke ditto jakkelommer.

On a more serious note: I vores husholdning bliver antallet bestemt af hvor de kan placeres strategisk, så man kan få fat i dem den dag man skulle få brug for dem. Det vil primært sige natbordsskufferne.
Peter
- LapuaMagnum
- Platin Member
Det ville da også være på sin plads underordnet om det er en kvinde eller mand!Kenneth Jensen skrev: ↑14. dec 2018, 08:22
Hilsen Kenneth
mvh
-
- Platin Member
Jeg er enig, men statistikken taler nok for at det bliver en kvinde der (berettiget) bruger den mod en mand. Psykisk terror er nok ikke grund nok til at bruge peberspray lovligtLapuaMagnum skrev: ↑14. dec 2018, 11:52Det ville da også være på sin plads underordnet om det er en kvinde eller mand!Kenneth Jensen skrev: ↑14. dec 2018, 08:22
Hilsen Kenneth
mvh

-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Hvis peberspray i hjemmet primært er til at forsvarer sig mod hjemmerøverier - og det er præciseret i lovteksten - så er jeg temmelig overbevist om at man ikke klarer frisag hvis den bliver brugt mod andre medlemmer af husholdningen. (mand/kone/børn)Kenneth Jensen skrev: ↑14. dec 2018, 12:34Jeg er enig, men statistikken taler nok for at det bliver en kvinde der (berettiget) bruger den mod en mand. Psykisk terror er nok ikke grund nok til at bruge peberspray lovligtLapuaMagnum skrev: ↑14. dec 2018, 11:52Det ville da også være på sin plads underordnet om det er en kvinde eller mand!Kenneth Jensen skrev: ↑14. dec 2018, 08:22
Hilsen Kenneth
mvh![]()
Peter
-
- Banned
Bare fordi det er datter og kone er det ikke sikkert vi er i samme husstand vel ;)PSindrup skrev: ↑14. dec 2018, 09:45Jeg kan se at alle medlemmer i husholdningen skal have en peberspray.Frantz skrev: ↑13. dec 2018, 22:55Med den nye lov om pepper spray fortæller de at der er dem der er også dansk våbenhandler forening der får lov til at sælge det. Men hvor kan man se hvem der er med i den forening?
Jeg håber at det er til jeres respektive natbordsskuffer og ikke ditto jakkelommer.![]()
On a more serious note: I vores husholdning bliver antallet bestemt af hvor de kan placeres strategisk, så man kan få fat i dem den dag man skulle få brug for dem. Det vil primært sige natbordsskufferne.
Peter
-
- Platin Member
For at stoppe et angreb vil det da være lovligt ligegyldigt hvem der gør det mod hvem. I nødværge handler det udelukkende om at midlet man bruger skal være passende i forhold til angrebets farlighed.PSindrup skrev: ↑14. dec 2018, 12:45Hvis peberspray i hjemmet primært er til at forsvarer sig mod hjemmerøverier - og det er præciseret i lovteksten - så er jeg temmelig overbevist om at man ikke klarer frisag hvis den bliver brugt mod andre medlemmer af husholdningen. (mand/kone/børn)Kenneth Jensen skrev: ↑14. dec 2018, 12:34Jeg er enig, men statistikken taler nok for at det bliver en kvinde der (berettiget) bruger den mod en mand. Psykisk terror er nok ikke grund nok til at bruge peberspray lovligtLapuaMagnum skrev: ↑14. dec 2018, 11:52Det ville da også være på sin plads underordnet om det er en kvinde eller mand!Kenneth Jensen skrev: ↑14. dec 2018, 08:22
Hilsen Kenneth
mvh![]()
Peter
Hilsen Kenneth
- LapuaMagnum
- Platin Member
Enig, men hvis personen der bliver udøvet psykisk terror på, holder på sin ret bliver det meget ofte vendt til enten slagsmål eller husspetakler, men selvfølgelig skal den ikke bruges fordi konen råber "dit store røvhul" da det nok vil gælde de fleste herinde selvom vi er englebørn de fleste af osKenneth Jensen skrev: ↑14. dec 2018, 12:34Jeg er enig, men statistikken taler nok for at det bliver en kvinde der (berettiget) bruger den mod en mand. Psykisk terror er nok ikke grund nok til at bruge peberspray lovligtLapuaMagnum skrev: ↑14. dec 2018, 11:52Det ville da også være på sin plads underordnet om det er en kvinde eller mand!Kenneth Jensen skrev: ↑14. dec 2018, 08:22
Hilsen Kenneth
mvh![]()

mvh