OPRINDELIG TEKST:
Hej derude
Jeg står og skal ha mig en hund jeg skal ha trænet til at vænne sig til der bliver skudt uden den stikker af og bliver bange :)
hvade tænkt mig at Gå en tur på stierne oppe bag en skydebane på god afstand en kilomet eller noget der fra så man kan høre skudene svagt
Og så ellers bare tættere og tættere på lidt af gangen så han vænner sig til lyden
og så noget træning med en signal pistol hvor jeg får en hjælper til at gå 50-100 meter væk fra mig og hunden. hvor jeg selv sidder ned med hunden og rose og berolige den og roser ham
Har i nogen gode råd man kan få med på vejen?
Og er der nogen som ved hvad en tilladelse koster til en signal pistol syns ikke jeg kan finde det nogen steder?
Hvad koster en tilladelse til en signalpistol?
-
- Newbie
- Interesser: Hagl og riffel (Jagt)
- Geografisk sted: Assens
Hvad koster en tilladelse til en signalpistol?
Senest rettet af Refraktorius 17. dec 2018, 07:38, rettet i alt 2 gange.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Re: signal pistol hjælp
Vi er tæt på nytår.. Køb en hundeproppistol og en masse hundepropper.. Nemmere og sikkert også billigere. Og ikke mindst tilladelsesfrit..Anden8700 skrev: ↑15. dec 2018, 19:59Hej derude
Jeg står og skal ha mig en hund jeg skal ha trænet til at vænne sig til der bliver skudt uden den stikker af og bliver bange :)
hvade tænkt mig at Gå en tur på stierne oppe bag en skydebane på god afstand en kilomet eller noget der fra så man kan høre skudene svagt
Og så ellers bare tættere og tættere på lidt af gangen så han vænner sig til lyden
og så noget træning med en signal pistol hvor jeg får en hjælper til at gå 50-100 meter væk fra mig og hunden. hvor jeg selv sidder ned med hunden og rose og berolige den og roser ham
Har i nogen gode råd man kan få med på vejen?
Og er der nogen som ved hvad en tilladelse koster til en signal pistol syns ikke jeg kan finde det nogen steder?

M.v.h. Timber
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..

-
- Newbie
- Interesser: Hagl og riffel (Jagt)
- Geografisk sted: Assens
Timber skrev:Vi er tæt på nytår.. Køb en hundeproppistol og en masse hundepropper.. Nemmere og sikkert også billigere. Og ikke mindst tilladelsesfrit..![]()
Fandt ud af at en tilladelse ikke koster noget :) Og tænker man får lidt mere ud af en signal pistol :) Nu koster den ikke ret meget de kan fåes fra 450 og op efter :)
Senest rettet af Lycon 2. jan 2019, 19:09, rettet i alt 2 gange.
Begrundelse: Citat er sat i quote tags.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Timber skrev:Vi er tæt på nytår.. Køb en hundeproppistol og en masse hundepropper.. Nemmere og sikkert også billigere. Og ikke mindst tilladelsesfrit..![]()
Fair nok... Det var såmend også bare en alternativ løsning på tingene..

Senest rettet af Lycon 2. jan 2019, 19:09, rettet i alt 1 gang.
M.v.h. Timber

- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Re: Slettes :)
Når først folk har brugt deres tid på at svare, så sletter vi ikke trådene medmindre der er tungtvejende argumenter for det.
Men vi låser dem gerne så de ikke bliver ødelagt igen og vi har tidligere givet folk advarsler/ban for at slette deres indlæg og ødelægge trådes sammenhæng.
Men vi låser dem gerne så de ikke bliver ødelagt igen og vi har tidligere givet folk advarsler/ban for at slette deres indlæg og ødelægge trådes sammenhæng.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."