Hvad koster en tilladelse til en signalpistol?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Låst
Anden8700
Newbie
Newbie
Interesser: Hagl og riffel (Jagt)
Geografisk sted: Assens

Hvad koster en tilladelse til en signalpistol?

Indlæg af Anden8700 » 15. dec 2018, 19:59

OPRINDELIG TEKST:
Hej derude

Jeg står og skal ha mig en hund jeg skal ha trænet til at vænne sig til der bliver skudt uden den stikker af og bliver bange :)
hvade tænkt mig at Gå en tur på stierne oppe bag en skydebane på god afstand en kilomet eller noget der fra så man kan høre skudene svagt

Og så ellers bare tættere og tættere på lidt af gangen så han vænner sig til lyden
og så noget træning med en signal pistol hvor jeg får en hjælper til at gå 50-100 meter væk fra mig og hunden. hvor jeg selv sidder ned med hunden og rose og berolige den og roser ham

Har i nogen gode råd man kan få med på vejen?

Og er der nogen som ved hvad en tilladelse koster til en signal pistol syns ikke jeg kan finde det nogen steder?
Senest rettet af Refraktorius 17. dec 2018, 07:38, rettet i alt 2 gange.

Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Re: signal pistol hjælp

Indlæg af Timber » 15. dec 2018, 20:07

Anden8700 skrev:
15. dec 2018, 19:59
Hej derude

Jeg står og skal ha mig en hund jeg skal ha trænet til at vænne sig til der bliver skudt uden den stikker af og bliver bange :)
hvade tænkt mig at Gå en tur på stierne oppe bag en skydebane på god afstand en kilomet eller noget der fra så man kan høre skudene svagt

Og så ellers bare tættere og tættere på lidt af gangen så han vænner sig til lyden
og så noget træning med en signal pistol hvor jeg får en hjælper til at gå 50-100 meter væk fra mig og hunden. hvor jeg selv sidder ned med hunden og rose og berolige den og roser ham

Har i nogen gode råd man kan få med på vejen?

Og er der nogen som ved hvad en tilladelse koster til en signal pistol syns ikke jeg kan finde det nogen steder?
Vi er tæt på nytår.. Køb en hundeproppistol og en masse hundepropper.. Nemmere og sikkert også billigere. Og ikke mindst tilladelsesfrit.. :smile:
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Anden8700
Newbie
Newbie
Interesser: Hagl og riffel (Jagt)
Geografisk sted: Assens

Indlæg af Anden8700 » 15. dec 2018, 20:12

Timber skrev:Vi er tæt på nytår.. Køb en hundeproppistol og en masse hundepropper.. Nemmere og sikkert også billigere. Og ikke mindst tilladelsesfrit.. :smile:

Fandt ud af at en tilladelse ikke koster noget :) Og tænker man får lidt mere ud af en signal pistol :) Nu koster den ikke ret meget de kan fåes fra 450 og op efter :)
Senest rettet af Lycon 2. jan 2019, 19:09, rettet i alt 2 gange.
Begrundelse: Citat er sat i quote tags.

Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Indlæg af Timber » 15. dec 2018, 20:19

Timber skrev:Vi er tæt på nytår.. Køb en hundeproppistol og en masse hundepropper.. Nemmere og sikkert også billigere. Og ikke mindst tilladelsesfrit.. :smile:
Anden8700 skrev:
15. dec 2018, 20:12
Fandt ud af at en tilladelse ikke koster noget :) Og tænker man får lidt mere ud af en signal pistol :) Nu koster den ikke ret meget de kan fåes fra 450 og op efter :)

Fair nok... Det var såmend også bare en alternativ løsning på tingene.. :razz:
Senest rettet af Lycon 2. jan 2019, 19:09, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Citat er sat i quote tags.
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 50 times
Been thanked: 428 times

Re: Slettes :)

Indlæg af Refraktorius » 17. dec 2018, 07:36

Når først folk har brugt deres tid på at svare, så sletter vi ikke trådene medmindre der er tungtvejende argumenter for det.

Men vi låser dem gerne så de ikke bliver ødelagt igen og vi har tidligere givet folk advarsler/ban for at slette deres indlæg og ødelægge trådes sammenhæng.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Låst