Elbæk skrev: ↑16. dec 2018, 16:02
Bofhenator skrev: ↑16. dec 2018, 11:25
PSindrup skrev: ↑16. dec 2018, 10:06
Jeg tror at vi alle skal slå koldt vand i blodet ...
Jeg tror at formuleringen "ikke stærkere end det politiet anvender i dag" er en "sikkerhedsventil", for at kunne forbyde/forhindre peberspray, hvis der en dag skulle komme en "dræber-peberspray" på markedet, som ville kunne påføre større blivende skader, så som permanent tab af syn eller lignende.
En anden mulighed...
Du bliver efter et hjemmerøveri hvor du har brugt din peberspray, anklaget for den er for kraftig. Politiet har en ekspert inde der forklarer byretsdommeren et der er forskellige generationer af peberspray og din er generation 4 og politiets er generation 3, derfor skal du straffes, så det bliver du (naturligvis bare med en bøde på under 3000kr så du ikke kan anke til landsretten).
Og inden man synes det lyder helt tovligt og den slags da aldrig kunne foregå og generationer af peberspray er der da aldrig nogen der har hørt om, så var det cirka fremgangsmåden med enhåndsbetjente knive (og noget lignende er ved at ske med halsknive...).
Rigspolitiet er ganske pissed over folk nu selv kan passe på sig, mon ikke de nok skal gøre deres for at vise de har ret?
Det var ikke
cirka fremgangsmåden... Det var
præcis fremgangsmåden
Jeg ved ikke hvad jeg græmmede mig mest over; politiansatte "eksperter" som bevidst vildledte retten med 100% selvopfundet typologi - eller byretsdommere som ukritisk åd det råt
Jeg deler 100% din frygt her.
Det her står helt for min egen regning, men er et udtryk for min erfaring, og min opfattelse af hvad der foregår i retssystemet.
Politiet, og byretsdommere er i de fleste tilfælde så tæt forbundet at det i min optik grænser til kammerateri "golf buddies" om man vil.
Der er intet filter imellem de to instanser.
De udtalelser jeg har hørt fra politiet i TV/radio kun bestyrker mig i at politiet er sure over at de har fejlet i at være dem der beskytter borgerne.
Jeg har ikke den store tiltro til at de ser deres arbejde som være dem der beskytter borgerne.
Efter hvad jeg har set på TV, hørt på nærmeste hold så kommer polititet stort set ikke ud til indbrud i private hjem, eller hos virksomheder.
Så jeg må trække lidt på smilebåndet når man i Station2 på TV2 ser politifolk på kamera være meget omhyggelige med at tage fingeraftryk m.m. ved et indbrud i et privat hjem.
Når man ved de knap nok gider komme ud til en forretning, eller et hjem, hvor man kan se at der er fingeraftryk diverse steder hvor tyvene har været.
Om man vil skyde skylden på politikerne, eller nogle andre ved jeg ikke.
Med hvis de mangler resourcer, så har politiforbundet, og politiets øverste ledelse sovet i timen, og ikke evnet at overbevise politikerne om at de står med et problem.
7,62x54R Glory to the Mosin.