Sigtet for overtrædelse af våbenloven ved import af kniv som kan købes i DK
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Re: Sigtet for overtrædelse af våbenloven ved import af kniv som kan købes i DK
Citerer blot den video du selv har delt fra RUC 

"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 292 times
Hvad er de så?Refraktorius skrev: ↑17. dec 2018, 21:49Politi, militær og lignende er som sådan også en del af den udøvende magt, i og med at de .... udøver magten. Men de gør det på et mandat fra regering/folketing.
Politiet er ikke “den udøvende magt”.
De er ikke lovgivende og de burde ikke være dømmende.
Jeg er ret sikker på at de er den udøvende magt på mandat fra regeringen og de sniger sig til også at være dømmende, når de kan slippe afsted med det.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Senserazer
- Platin Member
- Interesser: Knive, skydevåben,
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 171 times
Trykkefrihedsselskabet har skrevet flere gode indlæg om emnet, her 3 punkter sakset fra deres side.Fast Fumble skrev: ↑17. dec 2018, 21:34Nej, det er ikke rigtigt. Det står der IKKE i Marrakesh-pagten.Senserazer skrev: ↑17. dec 2018, 19:18Med Marrakesh aftalen siger den danske stat ja til at indføre censur på mediernes dækning af hele migrantkrisen.
(Og hvis du er uenig, så henvis lige til den sætning du mener indfører statslig censur).
trykkefrihed.dk skrev: - At fremme en åben offentlig debat om migration, der giver en mere “human” og “konstruktiv” opfattelse af migration og migranter. Det er altså meningen, at regeringen aktivt skal påvirke den offentlige debat i en bestemt retning. Noget der ellers kun finder sted i autoritære regimer, hvor styret kan kontrollere pressen.
- At fremme en særling vinkling på mediernes rapportering om migrationsspørgsmål og om migranter, der bl.a. skal omfatte særlige “etiske rapporteringsstandarder”. Det skal altså ikke være op til en fri presse selv at vælge de historier, de vil skrive, eller selv vælge den vinkling på historierne, som de mener måtte interessere deres læsere. Nej, de skal leve op til nogle særlige “etiske rapporteringsstandarder”, der ikke er nærmere beskrevet, men som må være nogen, statsmagten skal fastsætte.
- At stoppe for mediestøtte til medier, der systematisk fremmer intolerance eller nogen former for diskrimination mod migranter.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 329 times
- Been thanked: 949 times
- Kontakt:
Trykkefrihedsselskabet vælger her i deres tolkning af teksten, en meget skarp vinkling. Den er jeg ikke sikker på holder helt, men deres bekymring er selvfølgelig valid nok.Senserazer skrev: ↑18. dec 2018, 06:06Trykkefrihedsselskabet har skrevet flere gode indlæg om emnet, her 3 punkter sakset fra deres side.Fast Fumble skrev: ↑17. dec 2018, 21:34Nej, det er ikke rigtigt. Det står der IKKE i Marrakesh-pagten.Senserazer skrev: ↑17. dec 2018, 19:18Med Marrakesh aftalen siger den danske stat ja til at indføre censur på mediernes dækning af hele migrantkrisen.
(Og hvis du er uenig, så henvis lige til den sætning du mener indfører statslig censur).
trykkefrihed.dk skrev: - At fremme en åben offentlig debat om migration, der giver en mere “human” og “konstruktiv” opfattelse af migration og migranter. Det er altså meningen, at regeringen aktivt skal påvirke den offentlige debat i en bestemt retning. Noget der ellers kun finder sted i autoritære regimer, hvor styret kan kontrollere pressen.
- At fremme en særling vinkling på mediernes rapportering om migrationsspørgsmål og om migranter, der bl.a. skal omfatte særlige “etiske rapporteringsstandarder”. Det skal altså ikke være op til en fri presse selv at vælge de historier, de vil skrive, eller selv vælge den vinkling på historierne, som de mener måtte interessere deres læsere. Nej, de skal leve op til nogle særlige “etiske rapporteringsstandarder”, der ikke er nærmere beskrevet, men som må være nogen, statsmagten skal fastsætte.
- At stoppe for mediestøtte til medier, der systematisk fremmer intolerance eller nogen former for diskrimination mod migranter.
Du tolker videre på deres tolkning, og ender helt ovre i censur. Der står IKKE noget om censur!
Det er fint at have ne holdning. Det er her endda nok nødvendigt. Men det er ret ærgerligt at underbygge sin holdning med argumenter som er usande. Det giver en ret træls debat.
"At stoppe for mediestøtte til medier, der systematisk fremmer intolerance eller nogen former for diskrimination mod migranter" siger trykkefrihedsselskabet. Det er nu ikke helt det der står i Marrakesh pagten. Der står noget med intolerance og racisme. Og det lever vi vel allerede op til? Ville vi ikke allere fjerne statsstøtte til medier som systematisk fremmer intolerance og racisme? Det er da min opfattelse.
Der STÅR i aftalen noget om at uddanne/oplyse medierne, så de "taler ordentligt" og overholder visse normer, og vi bliver hurtigt enige om at det er noget mærkeligt noget at have stående i sådan en pagt - noget Danmark IKKE bør forpligte sig til (tværtimod). Men censur, det står der altså ikke spor om.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Senserazer
- Platin Member
Så lad os kalde det de-facto censur. At man fjerner mediestøtten til medier der er kritiske overfor masseindvandringen kan jeg svært se defineret som andet.
- Wildlife
- This member is
- Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 163 times
- Kontakt:
Man kan også kalde det fornuft, kun at give mediestøtte til medier af en vis seriøsitet og størrelse.Senserazer skrev: ↑18. dec 2018, 09:10Så lad os kalde det de-facto censur. At man fjerner mediestøtten til medier der er kritiske overfor masseindvandringen kan jeg svært se defineret som andet.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
At påstå at vi ikke har ytringsfrihed i Danmark, og er ofre for censur, er simpelthen absurd.Senserazer skrev: ↑18. dec 2018, 09:10Så lad os kalde det de-facto censur. At man fjerner mediestøtten til medier der er kritiske overfor masseindvandringen kan jeg svært se defineret som andet.
Igen vil jeg opfordre dig til at komme med nogle konkrete eksempler på hvor folks ytringsfrihed er blevet krænket, og hvor der efterfølgende ikke er blevet gjort noget ved det.
Og nej, Tibetsagen tæller ikke her, for her er det jo netop erkendt at noget ikke har gået rigtigt for sig, og sagen er (igen) ved at blive undersøgt.
(Ytringsfrihed er i øvrigt ikke en absolut ret til at sige hvad som helst om hvem som helst)
Peter
- Senserazer
- Platin Member
Men skal man så bedømme på seriøsitet eller størrelse primært? DR er jo store, men dybt useriøse og uprofessionelle. Til gengæld passer deres agenda, så det er nok ikke der, der skæres.Wildlife skrev: ↑18. dec 2018, 09:26Man kan også kalde det fornuft, kun at give mediestøtte til medier af en vis seriøsitet og størrelse.Senserazer skrev: ↑18. dec 2018, 09:10Så lad os kalde det de-facto censur. At man fjerner mediestøtten til medier der er kritiske overfor masseindvandringen kan jeg svært se defineret som andet.
- Senserazer
- Platin Member
Du fik lige enPSindrup skrev: ↑18. dec 2018, 09:45At påstå at vi ikke har ytringsfrihed i Danmark, og er ofre for censur, er simpelthen absurd.Senserazer skrev: ↑18. dec 2018, 09:10Så lad os kalde det de-facto censur. At man fjerner mediestøtten til medier der er kritiske overfor masseindvandringen kan jeg svært se defineret som andet.
Igen vil jeg opfordre dig til at komme med nogle konkrete eksempler på hvor folks ytringsfrihed er blevet krænket, og hvor der efterfølgende ikke er blevet gjort noget ved det.
Og nej, Tibetsagen tæller ikke her, for her er det jo netop erkendt at noget ikke har gået rigtigt for sig, og sagen er (igen) ved at blive undersøgt.
(Ytringsfrihed er i øvrigt ikke en absolut ret til at sige hvad som helst om hvem som helst)
Peter

-
- UDMELDT AF NVF
Synes du virkelig at det er rimeligt at påstå at vi har defacto-censur ud fra en lov der endnu ikke er vedtaget, og som du forventer vil blive brugt til censur når/hvis den bliver vedtaget?Senserazer skrev: ↑18. dec 2018, 11:10Du fik lige enPSindrup skrev: ↑18. dec 2018, 09:45At påstå at vi ikke har ytringsfrihed i Danmark, og er ofre for censur, er simpelthen absurd.Senserazer skrev: ↑18. dec 2018, 09:10Så lad os kalde det de-facto censur. At man fjerner mediestøtten til medier der er kritiske overfor masseindvandringen kan jeg svært se defineret som andet.
Peterfor at ville engagere dig selvom du ikke bidrager med nyt indhold
Jeg svarer det samme som sidst, lad nu lige loven blive vedtaget og misbrugt, jeg tror desværre nok der skal komme eksempler. Hvorvidt tibetsagen skal tælle med kan vi vurdere når vi ser hvorvidt en minister ender bag tremmer eller ej. Jeg tror ej.

Peter
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1071 times
Refraktorius skrev: ↑17. dec 2018, 21:02Den udøvende magt er regeringen, folketinget er den lovgivende og domstolene dømmer.
Det går netop galt når politiet tror de er den udøvende magt.
Af hjertet tak.Refraktorius skrev: ↑17. dec 2018, 21:49Politi, militær og lignende er som sådan også en del af den udøvende magt, i og med at de .... udøver magten. Men de gør det på et mandat fra regering/folketing.
Politiet er ikke “den udøvende magt”.

Jeg orkede simpelthen ikke at tage dén op igen.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 305 times
- Been thanked: 1123 times
Kan I ikke smutte op på værelset, hvis I bare skal sidde og snave?
...så kan vi diskutere knivreglerne i denne tråd.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Jo, sorry.Lassescout skrev: ↑18. dec 2018, 13:42Kan I ikke smutte op på værelset, hvis I bare skal sidde og snave?

Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
JA, for satan!
Og pludselig blev min dag meget bedre
Bedstefar her, kommer med i min aftenbøn i aften, for han tager kampen op mod en helt skæv forvaltningspraksis!
Han tager nemlig turen i retten!
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... rn/7442601
Og pludselig blev min dag meget bedre

Bedstefar her, kommer med i min aftenbøn i aften, for han tager kampen op mod en helt skæv forvaltningspraksis!
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Bronze Member
- Interesser: Blankvåben
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 16 times
Måske det er ham vi skal crowdfunde, så? Bare for at starte et sted.
Jeg smider gerne en 100-mand i ham.
Jeg smider gerne en 100-mand i ham.
Those who beat their swords into plowshares usually end up plowing for those who kept their swords.
-Benjamin Franklin
-Benjamin Franklin
-
- UDMELDT AF NVF
FEDT!!Fast Fumble skrev: ↑18. dec 2018, 15:40JA, for satan!
Og pludselig blev min dag meget bedre![]()
Også at sagen nu får "national opmærksomhed"

Det er en ret cool og betegnende kommentar fra "bedstefar"Den eneste bande, som jeg er medlem af, er Rotary, konstaterer Kruse tørt.

Peter
-
- UDMELDT AF NVF
JA for fanden!
Lad os få gang i en indsamling.
Er der nogen der ved hvordan man starter en crowdfunding op?
Peter
-
- Platin Member
- Interesser: Westernskydning og genladning
- Geografisk sted: hovedstadsområdet
- Has thanked: 270 times
- Been thanked: 162 times
Håber han får jagtegnet tilbage, det var overkill, at tage det fra ham, men bøden slipper han sgu ikke for.Fast Fumble skrev: ↑18. dec 2018, 15:40JA, for satan!
Og pludselig blev min dag meget bedre![]()
Våbenbekendgørelsen vedr. knive
Stk. 2. Justitsministeren kan udstede regler om forbud mod at indføre, ved overdragelse at erhverve, at besidde, bære eller anvende, at overdrage eller at overlade andre besiddelsen af:
1) Skarpe eller spidse våben, hvis klinge overstiger 12 cm, knive med tværstillet greb beregnet til stød, springknive, springstiletter, faldknive, faldstiletter, enhåndsbetjente foldeknive, der er konstrueret således, at de i normal stand kan foldes ud ved brug af én hånd, foldeknive med todelt skæfte, hvis klinge kan foldes ud ved brug af én hånd, knive, der er konstrueret til at hænge om hals eller skulder, og som fra denne placering kan trækkes ved brug af én hånd, kastestjerner, kasteknive samt kårdestokke og andre tilsvarende våben, der fremtræder som en anden genstand.
2) Andre skarpe eller spidse våben, som ikke kan antages at have noget anerkendelsesværdigt formål.
MVH
Grey
-
- Bronze Member
Anmeldelse
Hvis det er en offentlig indsamling som fx. på Facebook, skal indsamlingen anmeldes til "indsamlingsnævnet" (ja, det findes gud bedre det)
Der skal være en kreds på mindst tre personer som hovedansvarlige. Mindst een skal være myndig. Det koster 1.100 i anmeldelsesgebyr.
Kilde: http://www.indsamlingsnaevnet.dk/da/Inf ... inger.aspx
Jeg kan ikke helt gennemskue om man slipper for at anmelde indsamlingen hvis den er lukket og fx. kun foregår her på NVF i "lukket kreds"-
Beskatning
Gammelfar skal helst ikke beskattes af det han får - fandme om vi skal subsidiere modparten i sagen. Et af de tre flg. forhold skal være opfyldt:
Jeg er fristet til at mene at han har været udsat for en forbrydelse
Hvis det er en offentlig indsamling som fx. på Facebook, skal indsamlingen anmeldes til "indsamlingsnævnet" (ja, det findes gud bedre det)
Der skal være en kreds på mindst tre personer som hovedansvarlige. Mindst een skal være myndig. Det koster 1.100 i anmeldelsesgebyr.
Kilde: http://www.indsamlingsnaevnet.dk/da/Inf ... inger.aspx
Jeg kan ikke helt gennemskue om man slipper for at anmelde indsamlingen hvis den er lukket og fx. kun foregår her på NVF i "lukket kreds"-
Beskatning
Gammelfar skal helst ikke beskattes af det han får - fandme om vi skal subsidiere modparten i sagen. Et af de tre flg. forhold skal være opfyldt:
- Gaven har udelukkende karakter af en anerkendelse af modtagerens fortjenester.
- Gaven er givet i anledning af modtagerens alvorlige sygdom eller tilskadekomst.
- Gaven er givet til personer, der har været udsat for en ulykke, forbrydelse eller katastrofe eller disses efterladte.
Jeg er fristet til at mene at han har været udsat for en forbrydelse

Those who beat their swords into plowshares usually end up plowing for those who kept their swords.
-Benjamin Franklin
-Benjamin Franklin
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Det ser også ud til at være et af hans argumenter, at dømme efter artiklen - at han accepterede bøden, bl.a. fordi politiet sagde det ville afslutte sagen. Det gjorde det bare ikke, da hans jagttegn efterfølgende blev nægtet.Greyberd63 skrev: ↑18. dec 2018, 16:13Håber han får jagtegnet tilbage, det var overkill, at tage det fra ham, men bøden slipper han sgu ikke for.
Jeg er med på crowdfunding, hvis nogen finder ud af metoden!
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Bronze Member
Du får lige et link til den gældende lovtekst....
https://www.retsinformation.dk/Forms/r0 ... ?id=179910
-Benjamin Franklin
-Benjamin Franklin
-
- Bronze Member
For at afgøre om det her er noget der overhovedet har en gang på jorden, har jeg lavet en afstemning som jeg opfordrer folk til at svare på.
Der er to udsagn - man kan vælge eet.
"Jeg vil _gerne_ støtte med mindst 100,- hvis der bliver lavet en indsamling."
eller
"Jeg vil _ikke_ støtte hvis der bliver lavet en indsamling."
Jeg har valgt et minimumsbeløb på 100,- da vi ikke kommer nogen vegne med en 5'er her og en 10'er der - slet ikke når anmeldelsesgebyret er på 1.100,-
Afstemning: https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=53&t=75960
Rettelse (21.12.2018 - 09.47): Opdateret så der ikke længere peges på Doodle afstemning men på afstemningstråd her på NVF.
Der er to udsagn - man kan vælge eet.
"Jeg vil _gerne_ støtte med mindst 100,- hvis der bliver lavet en indsamling."
eller
"Jeg vil _ikke_ støtte hvis der bliver lavet en indsamling."
Jeg har valgt et minimumsbeløb på 100,- da vi ikke kommer nogen vegne med en 5'er her og en 10'er der - slet ikke når anmeldelsesgebyret er på 1.100,-
Afstemning: https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=53&t=75960
Rettelse (21.12.2018 - 09.47): Opdateret så der ikke længere peges på Doodle afstemning men på afstemningstråd her på NVF.
Senest rettet af Sirupate 21. dec 2018, 09:47, rettet i alt 1 gang.
-Benjamin Franklin
-Benjamin Franklin
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Inden I går i selvsving, er det måske værd at undersøge, om målet for indsamlingen ønsker eller har behov for hjælp af økonomisk karakter.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Bronze Member
Det lyder meget ædrueligt - men inden nogen henvender sig til ham er det også værd at undersøge om der rent faktisk er interesse for at støtte

Men - manden er 80 år og pensionist. Mon ikke det er forventeligt at han kan bruge en håndsrækning.
-Benjamin Franklin
-Benjamin Franklin
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Lad os lig eførst lodde stemningen - er der stemning for støtte, kan vi jo tage kontakt INDEN indsamlingen påbegyndes.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!