Skøn brugt Kal. 20, O/U, men hvilket?

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
Kim_M
Newbie
Newbie
Indlæg: 9
Tilmeldt: 3. feb 2013, 09:41
Interesser: Hyggelig jagt og flotte våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 17 times

Skøn brugt Kal. 20, O/U, men hvilket?

Indlæg af Kim_M » 30. dec 2018, 20:49

Jeg vil på et tidspunkt gerne købe mig en Kal. 20, O/U. Jeg har ikke travlt, så jeg er parat til at tage mig den tid det kræver at finde det rette våben.
- Hvis man skal have et skønt, brugt Kal. 20 O/U jagtgevær, hvilke mærker fra hvilke årtier bør man så kigge på?
Tak!
/Kim
(Det er værdi for pengene jeg er ude efter, ikke Purdey eller lign.)

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Skøn brugt Kal. 20, O/U, men hvilket?

Indlæg af FrederikF » 30. dec 2018, 21:15

Lidt som at spørge efter.
Lækker dame.
Smag og behag du ved.
Værdi for pengene. Så tog jeg en Baikal mu5 fra 60-80.
De fåes i god stand fra omkring 7kg og op.
Ville nok koste omkring de 100kg fra ny idag.
Fed 20’er

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 585 times
Been thanked: 1030 times

Re: Skøn brugt Kal. 20, O/U, men hvilket?

Indlæg af HR » 31. dec 2018, 00:56

Prøv at se efter en beretta 686s med fast trangborring og så langt løb som muligt. Jeg er Ikke beretta fanboy på nogen máde. Faktisk syntes jeg at mekanikken i en beretta er en browning langt underlegen. Men de der små 686ere ligger bare helt suverænt. En ny koster p.t. 13.000 på bud. En pæn brugt ligger på ca 7000.
HR
Kim_M skrev:
30. dec 2018, 20:49
Jeg vil på et tidspunkt gerne købe mig en Kal. 20, O/U. Jeg har ikke travlt, så jeg er parat til at tage mig den tid det kræver at finde det rette våben.
- Hvis man skal have et skønt, brugt Kal. 20 O/U jagtgevær, hvilke mærker fra hvilke årtier bør man så kigge på?
Tak!
/Kim
(Det er værdi for pengene jeg er ude efter, ikke Purdey eller lign.)
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4979
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Skøn brugt Kal. 20, O/U, men hvilket?

Indlæg af Lassescout » 2. jan 2019, 16:12

Du er nødt til at have forskellige eksemplarer i hænderne, og så købe den du falder for ( hvilket fjols har for resten sagt, at kærlighed ikke kan købes for penge?).

Personligt har jeg det sådan, at når jeg får en Beretta i hænderne, så bliver jeg forelsket. Jeg synes bare den falder godt og har en perfekt "førbarhed" og balance. Får jeg en Browning eller Baikal i hænderne, synes jeg de gør modstand og falder forkert. Jeg er helt på det rene med, at andre kan have det lige modsat, så du må bare i gang med at prøve.

Teknisk kan alle ordentlige mærker holde længere end dig, så jeg tror ikke rigtig der kan argumenteres objektivt for det ene eller det andet. Jeg har skudt med forskellige Berettaer i mange år uden tekniske problemer.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

The Mauer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 540
Tilmeldt: 8. jan 2012, 17:28
Interesser: jagt
Geografisk sted: ringsted
Has thanked: 9 times
Been thanked: 58 times

Re: Skøn brugt Kal. 20, O/U, men hvilket?

Indlæg af The Mauer » 9. jan 2019, 16:55

Browning laver nogle snilde små 20´ere.

Jeg gramsede engang på en i Hubertushuset. Kan ikke huske om det var en 425 eller 525, men nej den var lækker. Med engelsk skæfte, og klassisk rød bagkappe. Det kan stadig irriterer mig at jeg ikke fik købt den.
-The Mauer

Born to hunt. Forced to work!

Besvar