Her er jeg ikke særligt belastet af indsigt, så det vil jeg undlade at kloge mig på.
- Som jo netop er blevet genstand for endnu en kommisions-undersøgelse, netop fordi den første kommission vurderes ikke at være kommet grundigt nok ned i problemet. Det er da netop sådan et velfungerende demokrati skal tilgå sådanne udfordringer. Og der er pt ikke noget der tyder på at det håndteres af politiet alene, så politistat? Nej, ikke rigtig, vel?
Det synes jeg er noget sludder, eller i hvert fald voldsomt fordrejet. Du har din fulde frihed til at bosætte dig hvor du vil, og gå klædt som du vil, ganske som i andre frie lande. Rent faktisk har vi i mange år haft et maskeringsforbud, at der er strammet lidt op på det i forbindelse med de der populært kaldes Burka-forbuddet kan jeg ikke se noget galt i. At man i særligt belastede områder ønsker at fremme integration og demokrati, er sundt for vores nation. Hvis målet kunne nås med mere elegante politiske mekanismer, så var det da lækkert, men nogen gange er det bare meget svært at regulere med regler, uden at nogen påvirkes utilsigtet - og det er dæleme svært at regel-regulere en population hvor et tørklæde for nogle er en let beskyttelse af hovedet (som en hue ville være), mens det for andre er et kulturelt funderet kvinde-undertrykkelses-aggregat.
Her må vi nok nøjes med at konstatere vi er uenige. For mig skal der nogle reelle problemer til, før man erklærer et land for en politistat.