https://youtu.be/3HJlWFvmHzs?t=27
Det er en førstegangsstraf med de 3000,- Den kan stige ved efterfølgende overtrædelser.Cpt skrev: ↑14. jan 2019, 16:10Den med at hun blot får 3000kr i bøde er vist ikke helt sand, er der ikke også en plettet straffeattest inde over? Og som pædagog tror jeg ikke at det giver jobs..HappyNanoq skrev: ↑14. jan 2019, 12:23Lidt pragmatisk overskrift "Ikke noget med 'Ej, det er synd' "
https://www.bt.dk/samfund/21-aarige-emm ... et-er-synd
Våbenhandler, Lolland, prøver effekten af peberspray på sig selv.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... mt/7470670 (Ah, den var også linket længere oppe)
Som jeg har skrevet før, så tror jeg at der er utroligt meget psykologi i at kunne/måtte købe en peberspray til selvforsvar i hjemmet.Starling skrev: ↑14. jan 2019, 17:27Skal jeg købe pebersprays så er det fordi at jeg har interesse for næsten alle slags våben. Men rent faktisk føler jeg mig ikke truet af nogen eller noget.
Danmark er trods alt et roligt samfund, set i forhold til mange andre lande. Men det er da okay at folk søger beskyttelse, men jeg vil nok ikke have en peberspray stående parat i entreen![]()
Og sprayens klare fordel i forhold til skydevåben er, at chancen for at man kommer til at skyde sig selv eller et familiemedlem på en måde så vedkommende kommer til skade eller dør af det er minimal.
Jeg ser sjove billederRefraktorius skrev: ↑17. jan 2019, 21:51Jeg tror heller ikke der er nogen eksempler på selvmord begået med peberspray.
(Men jeg har en teori til hvordan det kunne gøres)
Han har bare ikke kradset hårdt nokBofhenator skrev: ↑18. jan 2019, 17:31Det mener jeg at huske Houston Jones har testet på sin youtube kanal.
Han døde ikke...
HappyNanoq skrev: ↑21. jan 2019, 11:55Nu bliver det spændende at høre hvilken "væske" der blev sprøjtet med - jeg håber IKKE det er peberspray.!
Men hvad kunne det ellers være.
https://www.bt.dk/krimi/hjemmeroevere-s ... stjal-seks
Ved ikke med isbjørne og Grønland, men i Nord Amerika er det meget normalt at bære peberspray (bear mace) til forsvar mod bjørne, det skulle angiveligt være ekstremt effektivt.HappyNanoq skrev: ↑21. jan 2019, 19:30Nej, har aldrig set det - men har da set stun guns (ikke "pistol"typen) og de her teleskopiske baton's.
Det giver nok ikke meget mening med peberspray, stun guns eller batons... når alle over 12 år (bliver måske ændret til 16) kan eje et våben, frit, uden jagttegn eller tilladelse.
OverSjanten skrev: ↑21. jan 2019, 21:09Det virker, men der er nogle ting at tage højde for... (Advarsel: Træk-på-smilebåndet-alert)
Både min Kæreste og mine Bonus døtre har sku´også mobbet mig gevaldigt i den retning.PSindrup skrev: ↑22. jan 2019, 09:41Jeg er sgu ikke sikker på at jeg ville føle mig sikker med dig som skydeinstruktør.![]()
![]()
![]()
Peter
PS: Skifter du brugernavn til SeniorSjanten, når den tid kommer?
PPS: Du kan måske glæde dig over at du nu må lægge navn til Danmarks første vådeskudsulykke med peberspray efter at de er blevet lovliggjort.
Se det er IMHO ikke nogen dårlig egenskab at haveOverSjanten skrev: ↑22. jan 2019, 10:55...
(Til gængæld er jeg I det mindste aldrig bleg for at stå ved mine fejl, uanset hvor dumme de er.)
….
Bevares - nu skal personalet jo også lige lære de forskellige sprays at kende - lyder til at dét var en ganske fin lektie at lære, så de kan forklare det til efterfølgende kunder :)OverSjanten skrev: ↑21. jan 2019, 21:09Det virker, men der er nogle ting at tage højde for... (Advarsel: Træk-på-smilebåndet-alert)
Min kære gamle moder fortalte at hun som ung havde arbejdet i Pariser-Hallen (Spøg- og Skæmtbutik i Odense).HappyNanoq skrev: ↑22. jan 2019, 12:30Bevares - nu skal personalet jo også lige lære de forskellige sprays at kende - lyder til at dét var en ganske fin lektie at lære, så de kan forklare det til efterfølgende kunder :)OverSjanten skrev: ↑21. jan 2019, 21:09Det virker, men der er nogle ting at tage højde for... (Advarsel: Træk-på-smilebåndet-alert)
Lidt som når forskellige butikker tager nytårshalløj ind, såsom hatter, serpentinere og andet feststads - samt det traditionelle spøg og skæmt... som Fart-spray (prut på dåse).
Det lærer butikkerne også hurtigt at sælge ved kasselinien - ikke lade det stå på et bord sammen med alt andet.
Haha klassisk, jeg husker svagt noget med et skolebibliotek der var lukket i flere dage fordi nogen havde tabt sådan enThe Mad Viking skrev: ↑22. jan 2019, 12:58Min kære gamle moder fortalte at hun som ung havde arbejdet i Pariser-Hallen (Spøg- og Skæmtbutik i Odense).HappyNanoq skrev: ↑22. jan 2019, 12:30Bevares - nu skal personalet jo også lige lære de forskellige sprays at kende - lyder til at dét var en ganske fin lektie at lære, så de kan forklare det til efterfølgende kunder :)OverSjanten skrev: ↑21. jan 2019, 21:09Det virker, men der er nogle ting at tage højde for... (Advarsel: Træk-på-smilebåndet-alert)
Lidt som når forskellige butikker tager nytårshalløj ind, såsom hatter, serpentinere og andet feststads - samt det traditionelle spøg og skæmt... som Fart-spray (prut på dåse).
Det lærer butikkerne også hurtigt at sælge ved kasselinien - ikke lade det stå på et bord sammen med alt andet.
Der var en stående ordre om at folk blev fulgt til døren og dér overrakt posen med indkøb, når de havde købt stinkbomber.
Der var åbenbart for mange unge fumlefingrede knægte som “tabte” én på vej ud af døren.![]()
Kan så sige at stinkbomberne (glasampullerne) også passer i pusterør - husker bare ikke hvilken "kaliber", men man kan forholdsvis nemt sende en ampul 10m igennem luften og over i trappeopgangen af naboblokken når døren står åben.The Mad Viking skrev: ↑22. jan 2019, 12:58... når de havde købt stinkbomber.
Der var åbenbart for mange unge fumlefingrede knægte som “tabte” én på vej ud af døren.![]()