ØV

https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj ... bwEZoBTyhw
Jeg sætter gerne min sølvpapirshat lidt på sned, og påstår det er en bevidst strategi fra politiets side af at besværliggøre tingene, således at man til sidst opgiver at ansøge i det hele taget..F U B A R skrev: ↑15. jan 2019, 18:44Ja man FATTER bare ikke når alle andre instanser bruger NemID men her som skrevet i artiklen print ud skriv med kuglepen scan ind og vedhæft som pdf fil vedr den tilladelsen
Til at søge på din vandels godkendelse havde man lavet noget voldsrelateret
Var de tilladelser jo længe inddraget og nu de er igang så få for filan da lavet
Nogle plastkort a la SKV
Det er immervæk bedre end det papir crap som de så osse bruger penge på at sende
Til en som med lidt held når frem med den såkaldte post et eller andet![]()
Har oplevet det tog fra holstebro til min bopæl 35-40km væk 19 fucking dage
Hallo !
Mvh
Enig, men jeg er sikker på, at toppen af Rigspolitiet samt nogle politikere nok skal få den slags spinnet i medierne til at være "nyt system gør det nemmere at købe kraftige rifler i Danmark", eller "danske våbenejere kan nu få våben i hånden på fem minutter, helt lovligt". Så det ender bare med, at politikerne indfører en "venteperiode" på f.eks. fem dage, før forhandleren må udlevere våbenet.NSander skrev: ↑16. jan 2019, 10:22Jeg forstår ikke hvorfor det ikke kan fungere fuldstændigt som omregistrering af biler. Hvis bilen/riflen allerede findes i systemet, så logger køber og sælger bare ind med Nem-ID og ejerskiftet er klaret på få minutter, inkl. betaling for ny tilladelse (som selvfølgelig skal sættes ned til noget symbolsk, da udgifterne er minimale) Det samme burde kunne gøres fra en forhandler til en med gyldigt jagttegn, da man jo så allerede er vandelsgodkendt. Så skal politiet ikke bruge ressourcer på at vurdere og forklare hvorfor Hans må købe en halvautomat, men Thomas ikke må. Ens behandling for alle, og intet tungt administrativt apparat.
Der bliver dræbt flere i trafikken end af våben uanset om vi tæller tosser med eller ej.LapuaMagnum skrev: ↑16. jan 2019, 11:06Ja der er immervæk flere der bliver slået ihjel af biler end våben i danmark, hvis ikke vi tæller tosserne med der skider på love og regler.
Det er rigtigt, men der er vel kun en promille der bliver slået ihjel ved ulykker med jagt og sportsvåben i forhold til tosserne der render rundt og tror de er med i en filmIngsorsi skrev: ↑16. jan 2019, 11:31Der bliver dræbt flere i trafikken end af våben uanset om vi tæller tosser med eller ej.LapuaMagnum skrev: ↑16. jan 2019, 11:06Ja der er immervæk flere der bliver slået ihjel af biler end våben i danmark, hvis ikke vi tæller tosserne med der skider på love og regler.
Hvis det gamle er helt tilbage hvor man fik den med i hånden max 20 min efter man troppede op på det lokale våbenkontor, så er du nok den eneste der syntes at det er sjovere at vente flere uger
Du har ikke oplevet at være under våbenkontoret i HorsensChrstn_Olsen skrev: ↑16. jan 2019, 19:15Hvis det gamle er helt tilbage hvor man fik den med i hånden max 20 min efter man troppede op på det lokale våbenkontor, så er du nok den eneste der syntes at det er sjovere at vente flere uger![]()
Syntes det er fint at fx halvauto lige skal en tur omkring en rigtig person og vurderes, men almindelige repeterrifler, som i praksis aldrig afvises, kan jeg ikke komme på nogen gode argumenter for at man ikke bare skulle kunne køre gennem en ren IT godkendelse mens man står hos forhandleren.Flugteren skrev: ↑16. jan 2019, 10:53Enig, men jeg er sikker på, at toppen af Rigspolitiet samt nogle politikere nok skal få den slags spinnet i medierne til at være "nyt system gør det nemmere at købe kraftige rifler i Danmark", eller "danske våbenejere kan nu få våben i hånden på fem minutter, helt lovligt". Så det ender bare med, at politikerne indfører en "venteperiode" på f.eks. fem dage, før forhandleren må udlevere våbenet.NSander skrev: ↑16. jan 2019, 10:22Jeg forstår ikke hvorfor det ikke kan fungere fuldstændigt som omregistrering af biler. Hvis bilen/riflen allerede findes i systemet, så logger køber og sælger bare ind med Nem-ID og ejerskiftet er klaret på få minutter, inkl. betaling for ny tilladelse (som selvfølgelig skal sættes ned til noget symbolsk, da udgifterne er minimale) Det samme burde kunne gøres fra en forhandler til en med gyldigt jagttegn, da man jo så allerede er vandelsgodkendt. Så skal politiet ikke bruge ressourcer på at vurdere og forklare hvorfor Hans må købe en halvautomat, men Thomas ikke må. Ens behandling for alle, og intet tungt administrativt apparat.
Jeg er i samme båd som dig (Horsens) og jeg oplever også det nuværende system - uagtet at der bestemt ér plads til forbedringer - som en klar forbedring i forhold til det gamle system.
Halvautotilladelsen er jo indskrevet som "ganske særlig" under våbenbekendtgørelsen, så uanset hvad kan den jo nok ikke bare lige "overføres". Jeg kunne leve med lidt ekstra foranstaltning i form af en rigtig person, der kigger på sagen, hvis vi så blev garanteret tilladelsen såfremt kravene til ejerskab er opfyldt (ren straffeattest, 20 år, jagttegn).Chrstn_Olsen skrev: ↑16. jan 2019, 19:18Syntes det er fint at fx halvauto lige skal en tur omkring en rigtig person og vurderes, men almindelige repeterrifler, som i praksis aldrig afvises, kan jeg ikke komme på nogen gode argumenter for at man ikke bare skulle kunne køre gennem en ren IT godkendelse mens man står hos forhandleren.Flugteren skrev: ↑16. jan 2019, 10:53Enig, men jeg er sikker på, at toppen af Rigspolitiet samt nogle politikere nok skal få den slags spinnet i medierne til at være "nyt system gør det nemmere at købe kraftige rifler i Danmark", eller "danske våbenejere kan nu få våben i hånden på fem minutter, helt lovligt". Så det ender bare med, at politikerne indfører en "venteperiode" på f.eks. fem dage, før forhandleren må udlevere våbenet.NSander skrev: ↑16. jan 2019, 10:22Jeg forstår ikke hvorfor det ikke kan fungere fuldstændigt som omregistrering af biler. Hvis bilen/riflen allerede findes i systemet, så logger køber og sælger bare ind med Nem-ID og ejerskiftet er klaret på få minutter, inkl. betaling for ny tilladelse (som selvfølgelig skal sættes ned til noget symbolsk, da udgifterne er minimale) Det samme burde kunne gøres fra en forhandler til en med gyldigt jagttegn, da man jo så allerede er vandelsgodkendt. Så skal politiet ikke bruge ressourcer på at vurdere og forklare hvorfor Hans må købe en halvautomat, men Thomas ikke må. Ens behandling for alle, og intet tungt administrativt apparat.
Nej, jeg kan også bedre lide den nye blanket.
Jeg nåede lige at mærke svirpet fra enevældskongen Dynamit-Harry på Fyn. Han kørte efter helt egne regler som var fine for nogle, knap så fine for andre. Samtidig kunne man misundeligt skue mod andre politikredse hvor holdningen var helt anderledes, så de fik strakstilladelse til ting vi andre fik blankt og ubegrundet afslag på. Så jeg oplever også det nuværende system som langt bedre end det gamle.
Lyder fint, men min kone ville ikke kunne lide det systemFlugteren skrev: ↑15. jan 2019, 21:52Jeg ville bare ønske, at man kunne stå nede hos en forhandler, udvælge en riffel, sende en elektronisk ansøgning afsted og i løbet af få sekunder modtage en bekræftelse på, at man ikke har noget på straffeattesten. Derefter kunne man så have den mulighed at anmode forhandleren om en "transfer" af ejerskabet, som forhandleren går ind og bekræfter.
På den måde kan man klare besigtigelse, køb og overdragelse af riffel på under en times tid, alt inklusiv.![]()