- SKV ansøgninger skal betales "up front", link til betaling sendes til formanden. Behandling er på pause indtil der bliver betalt.
- SKV ansøgninger skal udfyldes på computer og indsendes per email.
Mere arbejde til foreningsformænd ifm. SKV ansøgninger
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 426 times
- Kontakt:
Mere arbejde til foreningsformænd ifm. SKV ansøgninger
SKV er åbenbart i gang med at "opdatere" det software de anvender, og benytter lejligheden til at indføre en række ændringer, bl.a:
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 211 times
- Been thanked: 196 times
Re: Mere arbejde til foreningsformænd ifm. SKV ansøgninger
Den mail har jeg også lige fået.Mapzter skrev: ↑17. jan 2019, 15:31SKV er åbenbart i gang med at "opdatere" det software de anvender, og benytter lejligheden til at indføre en række ændringer, bl.a:
http://skytteunion.dk/aendringer-proced ... sogninger/ og https://www.dgi.dk/SKV/seneste-nyt/art ... kv-program
- SKV ansøgninger skal betales "up front", link til betaling sendes til formanden. Behandling er på pause indtil der bliver betalt.
- SKV ansøgninger skal udfyldes på computer og indsendes per email.

Har i øvrigt lige modtaget en mail om tilfredsheddsundersøgelse fra DGI/DGI Østjylland. Det var meget dumt at udsende disse to mails på samme dag.
Hvorfor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
er det mere arbejde?
Før kom der en faktura, som jeg videresendte til skytten der skulle betale den.
Nu kommer der et betalingslink i stedet.
(OK, det giver en ommer hvis skytten ikke tager sig sammen og betaler, men så vil han opleve "forlænget sagsbehandlingstid")
Hvis der skal udfyldes på computer, skrives ud, underskrives, scannes og mailes, så er det vel ca det samme som de fleste gør nu?
Hvis det bare er en .pdf der kan skrives i, så er problemet begrænset. Hvis det er en formular formanden skal logge ind på, udfylde fra den fedtede lap med forhandleroplysninger (skrevet med dårlig håndskrift og udtværet blyant) så kan det blive lidt mere rodet.
Folks grimme håndskrift er en stadig kilde til problemer!
edit:
Før kom der en faktura, som jeg videresendte til skytten der skulle betale den.
Nu kommer der et betalingslink i stedet.
(OK, det giver en ommer hvis skytten ikke tager sig sammen og betaler, men så vil han opleve "forlænget sagsbehandlingstid")
Hvis der skal udfyldes på computer, skrives ud, underskrives, scannes og mailes, så er det vel ca det samme som de fleste gør nu?
Hvis det bare er en .pdf der kan skrives i, så er problemet begrænset. Hvis det er en formular formanden skal logge ind på, udfylde fra den fedtede lap med forhandleroplysninger (skrevet med dårlig håndskrift og udtværet blyant) så kan det blive lidt mere rodet.
Folks grimme håndskrift er en stadig kilde til problemer!
edit:
De forandringer du som formand vil opleve er:
• At der i det nye SKV-program vil være up-front betaling. Det betyder, at når SKV har modtaget en SKV-blanket, vil der efterfølgende blive sendt et betalingslink via mail til formanden – dette link vil være gyldigt i 7 dage. Først når der er betalt, vil der ske behandling i SKV. Efter de 7 dage bliver ansøgningen annulleret, og I skal starte forfra.
Bemærk, at det bliver sendt som no-reply mail, hvilket betyder, at mailen ikke kan besvares.
• At hvis der er fejl og/eller mangler i ansøgningen, returneres den til formanden. Modtages en ny og korrekt udfyldt ansøgning ikke inden 8 dage, annulleres behandlingen. Indbetalingen refunderes ikke, så ønskes der behandling af en annulleret SKV, starter processen forfra, og der sendes et nyt betalingslink, når ansøgningen er modtaget på ny.
• At alle SKV-blanketter skal udfyldes på computer (underskrifter skal skrives i hånden, og vi opfordrer til, at formandens CPR-nr. påføres som det sidste, også i hånden (pga. persondatareglerne)). Herefter scannes ansøgningen til pdf-fil og sendes pr. mail. Hvis blanketterne ikke er udfyldt på computer, bliver de afvist, og behandlingen skal starte forfra.
• At slettebreve, der ikke udløser et legitimationskort, fremover vil blive sendt til foreningen på mail.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
- Allan3
- Gold Member
- Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 115 times
Eneste ændring jeg lige kan se er at der nu kommer et betalingslink up-front.
Det vil jeg som formand bare sende videre til skytten som selv må betale det, fremfor vi tidligere har betalt regningen og senere har faktureret skytten.
Det vil jeg som formand bare sende videre til skytten som selv må betale det, fremfor vi tidligere har betalt regningen og senere har faktureret skytten.
-
- Bronze Member
- Interesser: Skydning med pistol
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 12 times
Som almindelig skytte har jeg altid betalt up front når jeg har afleveret en udfyldt ansøgning til vores formand, så herfra kan jeg ikke rigtig se bøvlet.
- Lillelars
- Platin Member
- Interesser: Våben, motorsport, og amikanebiler
- Geografisk sted: Himmerland
- Has thanked: 6 times
“Sat på pause, til der er betalt”..... Gælder dette hvis man ansøger fra nu??, eller også ansøgninger der er sendt ind for tid siden??
Husk og behandler andre, som du selv ville behandles 

- CO
- Platin Member
- Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 176 times
For mig vil det give mindre arbejde.
Jeg forlanger PC udfyldt asøgning allerede og betalingslinket bliver bare videresendt til skytten.
Jeg forlanger PC udfyldt asøgning allerede og betalingslinket bliver bare videresendt til skytten.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Gudskelov er ændringen jo varslet i god tid, så foreningerne kan nå at rette deres procedurer, så de passer til sagsgangen.
Nåh, nej...
Meldt ud i dag, træder i kraft i dag.
Hvordan bliver man trænet op i at opføre sig så amatør-agtigt?
Nåh, nej...
Meldt ud i dag, træder i kraft i dag.
Hvordan bliver man trænet op i at opføre sig så amatør-agtigt?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- CO
- Platin Member
Det tror jeg de har øvet sig i længe.Hvordan bliver man trænet op i at opføre sig så amatør-agtigt?
Østbirk Pistolskytter og
-
- Bronze Member
- Interesser: Pistolskydning
- Geografisk sted: Fynsland
- Has thanked: 166 times
- Been thanked: 5 times
Det er ikke selve processen der støder mig, men der i mod, den kedelige tone og bydemåde i sproget. Desuden kunne det sagtens havde været varslet noget før og overbragt på en lidt mere diplomatisk måde. Det er skønt med sådan en interesse organisation, som samarbejder med kunderne om den mest gnidningsløse behandling 

sixgun
- Jensen1973
- Bronze Member
- Interesser: Pistolskydning
- Geografisk sted: Tolne
- Has thanked: 204 times
- Been thanked: 15 times
Er der nogen der har hørt noget fra SKV siden de lukkede ned? Jeg sendte 9 stk SKV2 i mandags og har intet hørt. Er der nogen der har hørt noget tegn på liv derinde fra, eller har modtaget et betalingslink? Jeg havde et svagt håb om at man ville modtage et sådanne link ret hurtigt, men det var nok for optimistisk..
Det eneste jeg har hørt, er et rygte om at en har fået afvist en SKV2 i denne uge fordi den var skrevet i hånden... (men den var sendt før jul...)
Det eneste jeg har hørt, er et rygte om at en har fået afvist en SKV2 i denne uge fordi den var skrevet i hånden... (men den var sendt før jul...)
Trying is the first step towards failure.
H.J. Simpson
H.J. Simpson
- Allan3
- Gold Member
- Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 115 times
Jeg har hørt fra dem, men det var tilladelser sendt ind i december og start januar, så hvis du sendte ind i mandags skal du nok forvente der går 2-3 uger inden du høre noget.
De bliver jo ikke behandlet lige når de bliver sendt ind, men løbende i den rækkefølge som de kommer ind
De bliver jo ikke behandlet lige når de bliver sendt ind, men løbende i den rækkefølge som de kommer ind
-
- Gold Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 20 times
En der blev sendt 5 januar, har ligget og ventet på det nye system...., så der kom betalingslink igår.....
-
- Gold Member
- Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 8 times
Tænker da rent faktisk at det må lette processen hvis alt bliver elektroniks? Som der er/var er det da oldnordisk at skulle printe ud, udfylde med pen scanne og vedhæfte etc.
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Skal de ikke stadig underskrives?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Altså, det laves der da ikke om på? Eller har jeg overset noget væsentligt?
Skytten udfylder "på computer", udskriver, underskriver, scanner, giver til formand - som underskriver, scanner, sender via sikker mail (for nu er der to CPR-numre på) - til SKV's mail som vistnok ikke er sikker, og derfor systematisk forbryder sig mod GDPR-direktivet.
Jeg har altså lidt svært ved at se den store forbedring.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- CO
- Platin Member
De skal stadig underskrives, så min procedure er uændret, bortset fra at nu skal jeg ikke vriste penge ud af folk før ansøgningen indsendes.
Betalingslink sendes videre til skytten.
Betalingslink sendes videre til skytten.
Østbirk Pistolskytter og
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 211 times
- Been thanked: 196 times
Jeg udfylder ikke en SKV2 uden skytten har forudbetalt. Det gider jeg simpelthen ikke.
Betalingslinket sender jeg direkte videre til kassereren.
Betalingslinket sender jeg direkte videre til kassereren.
Hvorfor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
SKV har været omkring tre måneder om at afvise min ansøgning til en 9 mm - indsendt før min formand blev informeret om de nye regler - med begrundelsen at ansøgningen er udfyldt i hånden.
Jeg fattes ord... Lige nu har jeg allermest lydt til at stoppe al aktivitet med et hverve og undervise nye skytter - for hvad betyder hvervning når ens hovedorganisation direkte modarbejder alt hvad der hedder fastholdelse af eksisterende aktive medlemmer? Forventer de alvorligt at man kan sælge den her "pakke" til voksne mennesker?
Jeg fattes ord... Lige nu har jeg allermest lydt til at stoppe al aktivitet med et hverve og undervise nye skytter - for hvad betyder hvervning når ens hovedorganisation direkte modarbejder alt hvad der hedder fastholdelse af eksisterende aktive medlemmer? Forventer de alvorligt at man kan sælge den her "pakke" til voksne mennesker?
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
-
- Platin Member
- Interesser: jagt/luftvåben og bue
- Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 104 times
Vent du bare til 1/7 når bandepakke 4 eller hvad nr den snart er i rækken træder i kraft så skal du se arbejde til formænd og bøvl for medlemmer
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Hold op med at klynke.Elbæk skrev: ↑15. apr 2019, 21:02SKV har været omkring tre måneder om at afvise min ansøgning til en 9 mm - indsendt før min formand blev informeret om de nye regler - med begrundelsen at ansøgningen er udfyldt i hånden.
SKV Brøndby har været 6 mdr om at informere mig om at jeg ikke kan få tilladelse til en ny skyder, da jeg allerede har 6 grov.
6 mdr om at tælle til 7. Det er et tal om måneden...
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Det er da også horribelt.Fast Fumble skrev: ↑15. apr 2019, 22:51Hold op med at klynke.Elbæk skrev: ↑15. apr 2019, 21:02SKV har været omkring tre måneder om at afvise min ansøgning til en 9 mm - indsendt før min formand blev informeret om de nye regler - med begrundelsen at ansøgningen er udfyldt i hånden.
SKV Brøndby har været 6 mdr om at informere mig om at jeg ikke kan få tilladelse til en ny skyder, da jeg allerede har 6 grov.
6 mdr om at tælle til 7. Det er et tal om måneden...
Men derfra og så til at sige at jeg klynker

SKV er udmærket klar over at deres informationsniveau ikke har været særlig godt ifm. med reglen om håndskrevne/vs. digitalt udfyldte ansøgninger. Derfor er det aldeles urimeligt at de vælger at afvise en ansøgning, indkommet mens der endnu ikke var ordentligt informeret om de nye regler, med henvisning til de nye regler. Det er ren Kafka.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 294 times
For flere år siden kom der en skrivelse om at SKV skulle udfyldes maskinskrevet og kun undtagelsesvis måtte skrives i hånden.Elbæk skrev: ↑15. apr 2019, 21:02SKV har været omkring tre måneder om at afvise min ansøgning til en 9 mm - indsendt før min formand blev informeret om de nye regler - med begrundelsen at ansøgningen er udfyldt i hånden.
Så måske viste du det ikke, men din formand burde have vist det.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 412 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
Nu skriver Elbæk ikke hvordan hans ansøgning blev sendt. Men ændringen dengang var at man kunne sende en ansøgning på mail (og stadig som papir post) hvis det var på mil skulle det rigtig nok være maskinskrevet. Men papir ansøgninger kunne stadig være håndskrevet.Raptor357 skrev: ↑16. apr 2019, 09:20For flere år siden kom der en skrivelse om at SKV skulle udfyldes maskinskrevet og kun undtagelsesvis måtte skrives i hånden.Elbæk skrev: ↑15. apr 2019, 21:02SKV har været omkring tre måneder om at afvise min ansøgning til en 9 mm - indsendt før min formand blev informeret om de nye regler - med begrundelsen at ansøgningen er udfyldt i hånden.
Så måske viste du det ikke, men din formand burde have vist det.
Så er den sendt på mail har det været forkert i årevis. Ellers har det været ok, indtil den seneste ændring.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor