Game Of Thrones - Sæson 8

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af Sort » 29. apr 2019, 22:49

Morten273 skrev:Og så synes jeg det var lidt antiklimaks og lidt for nemt at de lige fik Night King. Bare sådan puf, hvor kom Arya lige fra?
Der døde ikke rigtig nogen af dem man for alvor synes om.
Lidt fesent overall IMO
Der har været hint i noget nær hvert eneste af de sidste 6 afsnit om hvor den kniv skulle ende. Udfra hvem der havdeden hvem der fik den af hvem, hvor mange gange "valyrian steel" blev understreget.
Hele meningen med Bran er at han gør ting med skæbnen og hey presto Melisande fortæller Arya som jo er 100% stedkendt at hun lige skal lukke nogle blå øjne. Der kunne ikke være et større neonskilt på skærmen da det ville afsløre den flere steder dodgy cgi.

Jeg skrev i sin tid "Arya kills everyone and walks away" vi er vel omkring 92% og stadig igang, men fortælleteknisk er hun nok brugt op nu eller i hvert fald overfor the mountain desværre.

Reelt samtlige slag har haft udpræget dårlig planlægning og strategi, hvilket måske ikke er så voldsomt urealistisk set i lyset af hvordan den rigtige middelalder forløb. Men naturligvis skuffende set fra sofaen.
Senest rettet af Lycon 30. apr 2019, 13:56, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Citat er sat i quote tags.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af ESAF » 29. apr 2019, 22:54

Jeg er enig i mange af udsagnene i denne tråd, særligt synes jeg det var for hurtigt overstået med nattekongen - til gengæld synes jeg det var en voldfed måde det skete på.
Men fesent at alle snezombierne nu er ude af spillet, så er der kun den sure dronning og pilou Asbæk tilbage, det kan selvfølgelig også vise sig vanskeligt efter at størstedelen af ens hær er blevet suttet til døde af snezombier og blå ild...
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af Sierra13 » 29. apr 2019, 23:08

Sort skrev:
29. apr 2019, 22:49
Morten273 skrev:
Og så synes jeg det var lidt antiklimaks og lidt for nemt at de lige fik Night King. Bare sådan puf, hvor kom Arya lige fra?
Der døde ikke rigtig nogen af dem man for alvor synes om.
Lidt fesent overall IMO
Der har været hint i noget nær hvert eneste af de sidste 6 afsnit om hvor den kniv skulle ende. Udfra hvem der havdeden hvem der fik den af hvem, hvor mange gange "valyrian steel" blev understreget.
Hele meningen med Bran er at han gør ting med skæbnen og hey presto Melisande fortæller Arya som jo er 100% stedkendt at hun lige skal lukke nogle blå øjne. Der kunne ikke være et større neonskilt på skærmen da det ville afsløre den flere steder dodgy cgi.

Jeg skrev i sin tid "Arya kills everyone and walks away" vi er vel omkring 92% og stadig igang, men fortælleteknisk er hun nok brugt op nu eller i hvert fald overfor the mountain desværre.

Reelt samtlige slag har haft udpræget dårlig planlægning og strategi, hvilket måske ikke er så voldsomt urealistisk set i lyset af hvordan den rigtige middelalder forløb. Men naturligvis skuffende set fra sofaen.

Ja jeg havde også godt luret den, måske ikke lige måden osv det skete på, men den kniv, og at Arya havde en super vigtig rolle.

Men manden kunne modstå drageild, men stål der er smedet på særlig vis med drageild, så det godnat.

Gad vide hvor meget skuespilleren(e) har tjent på at være night king? Det virker umiddelbart som en nem rolle, uden et eneste ord og rigeligt med makeup :giggle:

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 334 times

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af Tangloppen » 30. apr 2019, 08:54

Clegane-Bowl lever endnu...

Det forløb sådan som jeg havde regnet med, nogenlunde, omend jeg ikke havde forventet at The Night King ville blive afskrevet så let.

Iøvrigt, kæft en fed detalje at alle de gamle Starker begyndte at lave ramasjang i krypten!
Og det var altså lidt skæg, og lidt forudsigeligt at alle Dothrakerne trak nitten da de red ud i mørket.

Jeg skal have skaffet mig et OLED tv, og gennemset dette afsnit igen.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af Rednex » 30. apr 2019, 10:09

Tangloppen skrev:
30. apr 2019, 08:54
Jeg skal have skaffet mig et OLED tv, og gennemset dette afsnit igen.
Lad være med det. Jeg har et OLED, og er megaskuffet over billedkvaliteten i GoT. Jeg har endda gjort mig den ulejlighed at kalibrere det (med ordentligt måleudstyr), og GoT ligner mildest talt l*ort.

Jeg prøvede at skifte mellem de forskellige billedprofiler (jeg har kun kalibreret den ene), og den eneste indstilling hvor billedet var næsten til at holde ud, var så mørk at man alligevel ikke kunne se hvad der foregik.

Jeg ved ikke om HBO Nordic bare vold-komprimerer billedet, men jeg er altså ikke imponeret.

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af Herluf » 30. apr 2019, 11:38

Morten273 skrev:
29. apr 2019, 23:08

Hele meningen med Bran er at han gør ting med skæbnen og hey presto Melisande fortæller Arya som jo er 100% stedkendt at hun lige skal lukke nogle blå øjne. Der kunne ikke være et større neonskilt på skærmen da det ville afsløre den flere steder dodgy cgi.
Det er lille omformulering fra sidste gang Melisandre møder Arya i S03 /E06 (minut 19:10, har lige set den igen :-P). Der siger Melisandre:

“I see a darkness in you, and in that darkness, eyes starring back at me. Brown eyes, blue eyes, green eyes. Eyes you'll shut forever ..."
Nu kom blå bare til sidst.


Rednex skrev:
30. apr 2019, 10:09

Jeg ved ikke om HBO Nordic bare vold-komprimerer billedet, men jeg er altså ikke imponeret.
Der er flere på nettet der siger at det er HBO's skyld. Min Polske kollega siger at deres version var endnu værre. Da vi så lidt af det her til morgen på computeren.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af Lassescout » 30. apr 2019, 12:25

Jeg har et ældre fladskærms TV og sad hele afsnittet og tænkte:" i morgen går jeg fandme ud og køber et ordentligt 65 tommer fjernsyn". Men jeg kan forstå, at det ikke havde gjort nogen forskel. Jeg fatter simpelthen ikke at man bruger så mange penge på så omfattende kampscener, for så at mudre dem til i mørke og tåge, så ingen kan se en skid. ÆV!

Derudover var det for nemt med ham is-fanden der, han var sku da en tumpe. Prøv at tænke det igennem: Vi vinder denneher big time, bare jeg ikke kommer noget til. Hvor går jeg så hen? ind i kampens midte! Arrrh, det havde jeg nok ikke gjort i den situation :rolf: :rolf: :rolf:
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af Sort » 30. apr 2019, 15:44

Herluf skrev:
30. apr 2019, 11:38
Morten273 skrev:
29. apr 2019, 23:08

Hele meningen med Bran er at han gør ting med skæbnen og hey presto Melisande fortæller Arya som jo er 100% stedkendt at hun lige skal lukke nogle blå øjne. Der kunne ikke være et større neonskilt på skærmen da det ville afsløre den flere steder dodgy cgi.
Det er lille omformulering fra sidste gang Melisandre møder Arya i S03 /E06 (minut 19:10, har lige set den igen :-P). Der siger Melisandre:

“I see a darkness in you, and in that darkness, eyes starring back at me. Brown eyes, blue eyes, green eyes. Eyes you'll shut forever ..."
Nu kom blå bare til sidst.
Men det var mig der sagde det først og ikke Morten. Nu hvor vi skal ned på sekundet mht hvor der var giveaways.
Afsnit 1 s8 har lige en rask genopfriskning af hvad det er for en kniv og hvordan små rige piger får alt det gode legetøj, så du ikke undrer dig når det virker i afsnit 3.
Men den har grundlæggende vandret med Bran det meste af S7 og dukket op som samtaleemne flere gange, den er nærmest mere etableret end Grey Worm er det.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af ESAF » 1. maj 2019, 09:56

Herluf skrev:
30. apr 2019, 11:38
Det er lille omformulering fra sidste gang Melisandre møder Arya i S03 /E06 (minut 19:10, har lige set den igen :-P). Der siger Melisandre:

“I see a darkness in you, and in that darkness, eyes starring back at me. Brown eyes, blue eyes, green eyes. Eyes you'll shut forever ..."
Nu kom blå bare til sidst.
Brown Eyes - Pedellen fra Harry Potter
Blue Eyes - Hjem-ismanden med det blå strithår
Green Eyes - Den sure dronning i syd... gætter jeg på...
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af Lassescout » 1. maj 2019, 10:16

ESAF skrev:
1. maj 2019, 09:56
Herluf skrev:
30. apr 2019, 11:38
Det er lille omformulering fra sidste gang Melisandre møder Arya i S03 /E06 (minut 19:10, har lige set den igen :-P). Der siger Melisandre:

“I see a darkness in you, and in that darkness, eyes starring back at me. Brown eyes, blue eyes, green eyes. Eyes you'll shut forever ..."
Nu kom blå bare til sidst.
Brown Eyes - Pedellen fra Harry Potter
Blue Eyes - Hjem-ismanden med det blå strithår
Green Eyes - Den sure dronning i syd... gætter jeg på...

Arrgh, Spoiler spoiler spoiler ! Jeg havde sku ikke regnet de grønne øjne ud, men det har du da fuldstændig ret i.

Nå, der er kun tre afsnit tilbage, så hun kan ikke bruge alt for lang tid på at få det gjort. Vi skal jo også have nevøen gift med sin lækre faster og have ham indsat på jerntronen. ...og så lige et spring i tid til hvor dværgen dør som 80-årig med maven fuld af vin og en piges mund om sin diller :rolf: :rolf: :rolf:

Jeg kan huske fra min skoletid en lærer der kritiserede en stil jeg havde skrevet. Han kaldte det en "haletudsestil" fordi en haletudse har en stor krop, men en ynkelig lille hale som afslutning. Jeg havde vist lagt stort op i en omfattende historie, og så var jeg kommet i tanker om, at nu gad jeg ikke skrive mere. Jeg kan ikke befri mig fra tanken om, at GOT ender som en haletudseserie.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af Lycon » 1. maj 2019, 18:06

Herluf skrev:
30. apr 2019, 11:38
Rednex skrev:
30. apr 2019, 10:09

Jeg ved ikke om HBO Nordic bare vold-komprimerer billedet, men jeg er altså ikke imponeret.
Der er flere på nettet der siger at det er HBO's skyld. Min Polske kollega siger at deres version var endnu værre. Da vi så lidt af det her til morgen på computeren.
Noget tyder på at det er korrekt.
‘Game of Thrones’ cinematographer addresses complaints that Battle of Winterfell episode was too dark

Personligt var jeg ikke underholdt, jeg gik både på toilettet og lavede the uden at sætte den på pause, det er ikke sket for mig i nogle af de andre afsnit.
For øvrigt hvorfor er det de insisterer på at sætte ild til deres sværd når de mangler lys, vel vidende at det efter lidt tid bliver blødt som et stykke kogt spaghetti ved første slag?
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 334 times

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af Tangloppen » 1. maj 2019, 18:28

Thoros var jo altid glad for sine brændende sværd.
Omend han skulle skifte dem efter hver turnering.
Anyways, efter som der findes drager, relativt nedkølede personer med lysende øjne, mænd med usansynligt slem eksem, ånder og andet godt, skal vi så ikke undlade at slå på detaljer som metals opførsel under kraftig opvarmning...
Skidtet brænder, og det er så det...
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af Herluf » 1. maj 2019, 21:23

Lycon skrev:
1. maj 2019, 18:06

For øvrigt hvorfor er det de insisterer på at sætte ild til deres sværd når de mangler lys, vel vidende at det efter lidt tid bliver blødt som et stykke kogt spaghetti ved første slag?
Det koster jo ham et liv når han møder The Hound. Hans sværd knækker midt over.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af Sort » 1. maj 2019, 23:28

Herluf skrev:
1. maj 2019, 18:06
Det koster jo ham et liv når han møder The Hound. Hans sværd knækker midt over.
Det er jo så også overfor en modstander der ikke er stortset zombie. I den virkelige verden er det en elendig ide selv hvis man bruger en væge eller gas gennem rør.
Men jeg er så samtidig ret overvbevist om at obsidian ikke bliver gode våben af at blive smeltet og støbt til sære efterligninger af metalvåben.

Som altid begår de hovedfejlen overfor zombie horder og bruger alt alt for lidt ild. De små sataner skal jo både være brændende barriere, vandrende fakler og lyskilder. Der er nærmest ikke en zombiehorde i verden der ikke kan klares med en dunk petroleum, lighter og et tilpas utilgængeligt gemmested.
Senest rettet af Lycon 1. maj 2019, 23:43, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Citat er korrigeret til korrekt afsender.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af Sort » 1. maj 2019, 23:58

Beklager fejlen, så det lige selv.

Det er åbenbart et eller andet i koden der ikke er som det plejer at være ifht beskæring af citater, ellers var det vel ikke sket for to forskellige her i tråden.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af ESAF » 2. maj 2019, 07:07

Sort skrev:
1. maj 2019, 23:28
Herluf skrev:
1. maj 2019, 18:06
Det koster jo ham et liv når han møder The Hound. Hans sværd knækker midt over.
Det er jo så også overfor en modstander der ikke er stortset zombie. I den virkelige verden er det en elendig ide selv hvis man bruger en væge eller gas gennem rør.
Men jeg er så samtidig ret overvbevist om at obsidian ikke bliver gode våben af at blive smeltet og støbt til sære efterligninger af metalvåben.

Som altid begår de hovedfejlen overfor zombie horder og bruger alt alt for lidt ild. De små sataner skal jo både være brændende barriere, vandrende fakler og lyskilder. Der er nærmest ikke en zombiehorde i verden der ikke kan klares med en dunk petroleum, lighter og et tilpas utilgængeligt gemmested.
Ja det undrer også mig at de ikke brugte mere ild, det var da en sørgelig ildgrav de havde lavet.
Hvorfor egentlig ikke et een km bredt bælte af spanske ryttere og wildfire? Og så dragemor og dragefar til at tage de døde røvhuller som tror de kan slippe igennem.
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af Sort » 2. maj 2019, 23:11

ESAF skrev:
2. maj 2019, 07:07
Ja det undrer også mig at de ikke brugte mere ild, det var da en sørgelig ildgrav de havde lavet.
Hvorfor egentlig ikke et een km bredt bælte af spanske ryttere og wildfire? Og så dragemor og dragefar til at tage de døde røvhuller som tror de kan slippe igennem.
Man varmer jo op med al skov hele vejen op til muren, bare sådan i spredte striber, for at få blødgjort horden og brændt skjul af.

Strengt taget har de vist ikke opskriften på wildfire liggende, ellers var det dukket op flere steder og havde været en hjørnesten i al krigsførelse.

Men tjære og alt andet der kan brænde, kan også rigeligt gøre det, selvom det her ikke er langsomme zombier (strengt taget er de animerede lig der går rundt selv som skeletter og ikke traditionelle zombier) Så er de kun koordineret som masse, altså de viser ikke initiativ udover det mest basale og selv hvis de gjorde er strategien stadig bare ren massestorm uden belejringsvåben eller noget andet.

Så de skal egentligt bare omringes af ild og holdes lune, så er den klaret, hvis ellers brandgavene er brede nok udgør de mere brændstof end de slukker og så er deres løsning også ude af billedet.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af ESAF » 7. maj 2019, 00:37

Dracarys! :rock:
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af Wildlife » 7. maj 2019, 08:22

ESAF skrev:
7. maj 2019, 00:37
Dracarys! :rock:
Ja, der er lagt op til grillfest i næste afsnit.. Eller også bliver fuglen vingeskudt og Cersei vinder..
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af Herluf » 7. maj 2019, 08:26

Wildlife skrev:
7. maj 2019, 08:22



Ja, der er lagt op til grillfest i næste afsnit.. Eller også bliver fuglen vingeskudt og Cersei vinder..
SPOILER

Ja, der skulle godt nok ikke meget til.

Er det kun mig der synes at muren omkring kings landing ikke rigtig passede sammen med det vi ellers har set af byen?
Og var Daenerys og hendes folk ikke lige lovlig tæt på de der ballistaer, da de skulle forhandle?

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af Wildlife » 7. maj 2019, 08:41

Herluf skrev:
7. maj 2019, 08:26
Er det kun mig der synes at muren omkring kings landing ikke rigtig passede sammen med det vi ellers har set af byen?
Og var Daenerys og hendes folk ikke lige lovlig tæt på de der ballistaer, da de skulle forhandle?
Jeg tror det passer meget godt med den mur der er om mod stranden "på bagsiden" - Det var også der det store slag med wildfire stod så vidt jeg husker?
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af O27 » 7. maj 2019, 18:02

Lassescout skrev:
30. apr 2019, 12:25
Jeg har et ældre fladskærms TV og sad hele afsnittet og tænkte:" i morgen går jeg fandme ud og køber et ordentligt 65 tommer fjernsyn". Men jeg kan forstå, at det ikke havde gjort nogen forskel. Jeg fatter simpelthen ikke at man bruger så mange penge på så omfattende kampscener, for så at mudre dem til i mørke og tåge, så ingen kan se en skid. ÆV!

Derudover var det for nemt med ham is-fanden der, han var sku da en tumpe. Prøv at tænke det igennem: Vi vinder denneher big time, bare jeg ikke kommer noget til. Hvor går jeg så hen? ind i kampens midte! Arrrh, det havde jeg nok ikke gjort i den situation :rolf: :rolf: :rolf:
Det er næppe så meget TV´et kan gøre ved det. Det er bare en helt sindssyg hård komprimering som HBO Nordic er ene om at levere. Deres 1080p HD indhold er på 3-4Mbit hvor Netflix ligger på ca. 10Mbit for HD og 14-15Mbit på 4k - HBO er bare elendig - desværre.

Har også 65” OLED og afsnit 3 var en hån mod GoT produktionen. Desværre er det ikke meget anderledes med afsnit 4 men da det foregår mere i dagslys lider afsnittet ikke lige så meget under det.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af HappyNanoq » 7. maj 2019, 18:22

received_733410067054440.png
received_733410067054440.png (260.62 KiB) Vist 14190 gange
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af ESAF » 8. maj 2019, 06:56

Wildlife skrev:
7. maj 2019, 08:41
Herluf skrev:
7. maj 2019, 08:26
Er det kun mig der synes at muren omkring kings landing ikke rigtig passede sammen med det vi ellers har set af byen?
Og var Daenerys og hendes folk ikke lige lovlig tæt på de der ballistaer, da de skulle forhandle?
Jeg tror det passer meget godt med den mur der er om mod stranden "på bagsiden" - Det var også der det store slag med wildfire stod så vidt jeg husker?
Ja, det er korrekt. Black water bay. Der er et kort over Kings landing i en af bøgerne, ser om jeg kan finde det frem på et tidspunkt
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Game Of Thrones - Sæson 8

Indlæg af Sort » 13. maj 2019, 23:46

Spoiler!!

Nå til min overraskelse tager Arya alligevel en ekstra skalp i næste afsnit. Jeg havde virkeligt forventet at Clegane og Cersei var punktummet. Men ok jeg holder med Happy her.

Hvemer denfemårige der harfået lov at lave taktik og bygge mure af pap rundtom enby bygget af og til folk der har drager? Hvem er den bimlende idiot der ikke kan dreje en eneste ballista, gemme en under tag osv. Man kan se det lakker imod enden for serien fordi der skulle være en god grund til at vi skal myrde blondinen og nu havde vi jo brugt et halvt afsnit på at alle for en gangs skyld var relativt fornuftige.

Nå men så bliver det vel Sansa i sidste ende.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Besvar