Jeg forsøger at lave en skydekasse og har brug for hjælp

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Dobbelt-A
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 8. okt 2016, 13:22
Interesser: Genladning, skydning, jagt
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Jeg forsøger at lave en skydekasse og har brug for hjælp

Indlæg af Dobbelt-A » 15. maj 2019, 13:27

Jeg forsøger at lave en skydekasse til min private 28-meter indendørsbane på loftet - til luft + salon.
Jeg har et stykke 2x20x30 blødt stål (monteret i 45 grader) som kuglefang + en spånplade forrest til at opfange sprøjt og til at sætte skiverne på. Klude i bunden af kassen skulle samle blyet.

Indgangsvinkel og udgangsvinkel er åbenbart ikke ens, for salonprojektilerne "glider" langs med stålpladen og laver hul i kassens bagside - ved de røde krydser.

Er der nogen erfaringer med vinklen på stålpladen, når jeg nu gerne vil have blyet ned på kludene - eller andre tricks, som hjælper?

Mvh Anders
IMAG1229.jpg
Senest rettet af Refraktorius 15. maj 2019, 16:33, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SKS
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 282
Tilmeldt: 10. sep 2017, 20:17
Interesser: Riffel & Pistol
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 25 times
Been thanked: 171 times

Re: Hjælp til skydekasse

Indlæg af SKS » 15. maj 2019, 15:53

Læg en jernplade der hvor de går igennem, bare vær sikker på at kuglerne ikke kan ramme vinkelret på den, evt lav også en skillevæg mellem den skrå plade og kludekassen. Alternativt ville jeg måske bare fylde hele kassen op med klude.

Jeg har selv lavet sådan en her viewtopic.php?f=49&t=76681
Den virker fortrinneligt men larmer mere end riflen når man skyder på den.
Quando Omni Flunkus Moritati

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Jeg forsøger at lave en skydekasse og har brug for hjælp

Indlæg af CQB » 15. maj 2019, 21:54

i min skyde kasse har jeg en 8 mm alm plade i bunden og en i ca 45 grader der går ned på den, altså uden at ha et lodret stykke kuglerne rammer, og så er kassen fyldt med brænde .den stopper uden problemer en 357 magnum fra en leveraction

Besvar