Jeg har en S&W 617 som jeg sådan set er glad for. Men nu er der dukket et problem op, da formanden for min skyttekreds nu forlanger at alle revolvere/pistoler nu skal udstyres med sikkerhedsskive/pløk - et krav som ikke er blevet håndhævet på nogen måde i kredsen.
Forenings-formanden forlanger nu at min revolver skal udstyres med en sikkerhedsskive. Nu kommer så problemet - jeg har henvendt mig hos Skyttebutikken for at indkøbe skiven, men får det svar at afstand mellem tromle og ramme er meget smal (så sandt som det er sagt). Skyttebutikken sælger selv 617 og erkender at der er et problem, og anbefaler at jeg symbolsk udstyre våbnet med et stykke plastic, mellem ramme og tromle. Min 617 er købt for omkring 8 år siden i Hunters House, og ind til nu har jeg ikke haft problemer med nogen - det har jeg så nu.
Foreningsformanden har stillet mig i udsigt, at min revolver ikke vil kunne blive godkendt ved en kommende våbenkontrol. Hvad skal jeg egentlig gøre ? Våbnet er registreret og lovligt, men det synes formanden at ignorere.
Min Smith & Wesson 617 revolver mangler sikkerhedsskive
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 977 times
- Kontakt:
Re: Min Smith & Wesson 617 revolver mangler sikkerhedsskive
Jeg vil ikke gå ind i om formanden er rimelig eller ej, men kunne en løsning være de almindelige 22pløkker til pistoler?Starling skrev: ↑17. maj 2019, 11:28Jeg har en S&W 617 som jeg sådan set er glad for. Men nu er der dukket et problem op, da formanden for min skyttekreds nu forlanger at alle revolvere/pistoler nu skal udstyres med sikkerhedsskive/pløk - et krav som ikke er blevet håndhævet på nogen måde i kredsen.
Forenings-formanden forlanger nu at min revolver skal udstyres med en sikkerhedsskive. Nu kommer så problemet - jeg har henvendt mig hos Skyttebutikken for at indkøbe skiven, men får det svar at afstand mellem tromle og ramme er meget smal (så sandt som det er sagt). Skyttebutikken sælger selv 617 og erkender at der er et problem, og anbefaler at jeg symbolsk udstyre våbnet med et stykke plastic, mellem ramme og tromle. Min 617 er købt for omkring 8 år siden i Hunters House, og ind til nu har jeg ikke haft problemer med nogen - det har jeg så nu.
Foreningsformanden har stillet mig i udsigt, at min revolver ikke vil kunne blive godkendt ved en kommende våbenkontrol. Hvad skal jeg egentlig gøre ? Våbnet er registreret og lovligt, men det synes formanden at ignorere.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
Hanlons razor
- Starling
- Silver Member
- Interesser: Knive, pistol, luftvåben
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 6 times
Jeg har indkøbt pløkker som godt kan anvendes symbolsk, så for mig kunne det være en helt fin løsning. Men jeg aner bare ikke om den går.......Bofhenator skrev: ↑17. maj 2019, 11:52Jeg vil ikke gå ind i om formanden er rimelig eller ej, men kunne en løsning være de almindelige 22pløkker til pistoler?Starling skrev: ↑17. maj 2019, 11:28Jeg har en S&W 617 som jeg sådan set er glad for. Men nu er der dukket et problem op, da formanden for min skyttekreds nu forlanger at alle revolvere/pistoler nu skal udstyres med sikkerhedsskive/pløk - et krav som ikke er blevet håndhævet på nogen måde i kredsen.
En god kop kaffe om dagen forlænger livet :)
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 977 times
- Kontakt:
Hvis du kombinere det med et stykke udklippet tyndt rødt plastik du evt klistre fast på de 6 22pløkker, så kan jeg ikke se det ikke skulle være mindst lige så godt som en færdigstrikket løsning! Der er jo ligefrem 6 pløkker, mod en almindelig semiauto pistols ene pløk, det må være 6 gange mere sikkert ;-)Starling skrev: ↑17. maj 2019, 11:56Jeg har indkøbt pløkker som godt kan anvendes symbolsk, så for mig kunne det være en helt fin løsning. Men jeg aner bare ikke om den går.......Bofhenator skrev: ↑17. maj 2019, 11:52Jeg vil ikke gå ind i om formanden er rimelig eller ej, men kunne en løsning være de almindelige 22pløkker til pistoler?Starling skrev: ↑17. maj 2019, 11:28Jeg har en S&W 617 som jeg sådan set er glad for. Men nu er der dukket et problem op, da formanden for min skyttekreds nu forlanger at alle revolvere/pistoler nu skal udstyres med sikkerhedsskive/pløk - et krav som ikke er blevet håndhævet på nogen måde i kredsen.
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
-
- This member is
- Interesser: IPSC, jagt, genladning og luft
- Geografisk sted: Bornholm
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 44 times
Jeg kan godt se, at lige en S&W 617 er udfordret med den almindelige sikkerhedsskive. Men løsningen burde være at købe en strips i en skrigende farve, der passer igennem tromlen, når den er i åbnet tilstand. Nu er revolveren sikret, da den ikke kan lukkes.
- CO
- Platin Member
- Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 177 times
Det plejer de nu nok at blive alligevel, men reglerne er ret klare.Foreningsformanden har stillet mig i udsigt, at min revolver ikke vil kunne blive godkendt ved en kommende våbenkontrol. Hvad skal jeg egentlig gøre ? Våbnet er registreret og lovligt, men det synes formanden at ignorere.
Der skal være isat sikkerhedspløk, når våbnet ikke er i brug, også ved opbevaring og transport i taske, så formanden har ret.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot
Sportsskytteklubben Mildot