Tid til ny smartphone - forslag?

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af C-X » 26. maj 2019, 00:28

Min Nokia Lumia 930 kører snart på det sidste. OS bliver udfaset i slutningen af året, apps'ne er decimeret til snart ingenting og den er, fysisk, ved at være slidt op. Det bliver et vemodigt farvel, da jeg stadig mener at Microsoft havde det klart bedste OS.

Der er ingen chance i helvede for, at jeg nogensinde skal have et Apple produkt, og så er der jo kun Android, som jeg heller ikke er fan af (har en crappy Samsung som arbejdstelefon). Det bliver en hård overgang :cry:

Så jeg er åben overfor nogle forslag til noget nogenlunde moderne og moderat prissat. Hvis det er udstyr der kan holde til at blive vådt, virker i frostvej, har en anstændig batterikapacitet og generelt er holdbart, så er det muligt at det overlever.

Jeg vil gerne have noget med så lidt crapware på fra start, da jeg simpelthen ikke magter sociale medier og deres konsumering af mit privatliv.

Skærmen må meget gerne være større end de nuværende 5".

Derudover er jeg ikke lige pt. klar over mine behov, da jeg simpelthen har udskudt alle tanker om ny telefon længst muligt. Derfor er jeg også totalt lost, og tænker jeg hellere må begynde at lede i god tid. Jeg har med vilje ikke noget budget fastlagt, da jeg ikke aner hvad jeg får for pengene.

Hvad siger panelet jeg skal kigge på? Jeg ved at mange af jer er savlende tech-grej-lujjere og rent faktisk interesserer jer for området! :help:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af Bofhenator » 26. maj 2019, 00:37

Hvis jeg var dig ville jeg se mig om efter en model med Android One. Det er uden crapware og opdateringer i mindst 2 år fra lanceringen.

Jeg har netop bestilt en Motorola vision one, jeg har haft deres x4 model en rum tid nu, det er telefoner i mellem segmentet, det afspejler sig i prisen (ca 2500) og vel egentlig også på ydelsen, men jeg har ikke savnet hverken hastighed eller hukommelse. Måske der mangler det sidste lækkerhed ift modeller til 6-7-8000 eller mere (ikke måske, det gør der helt sikkert), men det er ikke en betydende faktor for mig.

Mine krav er dual sim, ikke for stor, android one og gerne støv og vandtæt.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af C-X » 26. maj 2019, 00:58

:thumbup:

Det er da et godt bud og en pris der er til at overleve (jeg kommer ikke til at betale for premium modeller). Så er der ligesom et sammenligningsgrundlag at gå ud fra.
IP klassen havde godt måttet være en tand højere, men jeg har, indtil videre, klaret mig med lavere, men jeg vil gerne have mere tillid til en ny med mere udeliv.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Sortseer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 764
Tilmeldt: 17. apr 2014, 06:53
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 229 times
Been thanked: 198 times

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af Sortseer » 26. maj 2019, 07:24

Du skulle se på en OnePlus. Jeg har haft en Oneplus 5 i et par år, og det er til dato den bedste smartphone jeg har haft. Overlegen ydelse, fantastisk batterilevetid og meget hurtig opladning er det jeg sætter størst pris på.

Brugerfladen er tæt på ren Android, og det er et stort plus i min bog.

Det er desuden den telefon, der har overlevet mig længst, og det er jo heller ikke så ringe endda. Har tidligere haft et par LG telefoner, som egentlig var ok, men de brændte begge af inden for det første år.

Ved ikke om 5'eren stadig kan købes uden abonnement, men hvis den kan, må prisen være nede i et fornuftigt niveau.

Brugeravatar
Celia
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 8. maj 2009, 20:33
Interesser: Pistol 22 kal. 15 og 25 m
Geografisk sted: 4000 Roskilde
Has thanked: 50 times
Been thanked: 31 times

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af Celia » 26. maj 2019, 07:52

Hvis jeg skulle ud og købe i dag, så ville jeg kigge efter en OnePlus. (har haft Samsung i mange år)
Venlig hilsen
Cecillia

Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af PSindrup » 26. maj 2019, 08:07

Celia skrev:
26. maj 2019, 07:52
Hvis jeg skulle ud og købe i dag, så ville jeg kigge efter en OnePlus. (har haft Samsung i mange år)
:rock:

OnePlus giver efter min mening klart det meste for pengene.

framragende kamera og skærm - de to væsentligste ting der adskiller de forskellige telefoner fra hinanden, når operativsystemet er givet.
(og lad være med at spare de sidste håndører ved at købe en model med for lidt RAM)

Peter

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af C-X » 26. maj 2019, 10:15

OnePlus var også i mine tanker oprindeligt, grundet den pæne omtale, men de forekommer mig at være meget dyre og jeg kan ikke finde noget om deres IP klasse (kan reelt kun finde, at de ikke vil oplyse en IP klasse). Jeg vil rigtig gerne, med min næste telefon, ikke skulle være bange for lidt uvejr.

4-5.000,- og opefter er for mange penge, for noget der ligger og dør i en lomme, eller bare taber sin totale værdi. Jeg kan allerede nu mærke, at jeg gyser ved tanken.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af PSindrup » 26. maj 2019, 12:04

C-X skrev:
26. maj 2019, 10:15
OnePlus var også i mine tanker oprindeligt, grundet den pæne omtale, men de forekommer mig at være meget dyre og jeg kan ikke finde noget om deres IP klasse (kan reelt kun finde, at de ikke vil oplyse en IP klasse). Jeg vil rigtig gerne, med min næste telefon, ikke skulle være bange for lidt uvejr.

4-5.000,- og opefter er for mange penge, for noget der ligger og dør i en lomme, eller bare taber sin totale værdi. Jeg kan allerede nu mærke, at jeg gyser ved tanken.
Hvad mener du med IP klasse?
Det er der ikke rigtigt noget der hedder ... :???:
(Og hvad skal du bruge oplysningen du søger til?)

Peter
Netværkskonsulent.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af Bofhenator » 26. maj 2019, 12:32

PSindrup skrev:
26. maj 2019, 12:04
C-X skrev:
26. maj 2019, 10:15
OnePlus var også i mine tanker oprindeligt, grundet den pæne omtale, men de forekommer mig at være meget dyre og jeg kan ikke finde noget om deres IP klasse (kan reelt kun finde, at de ikke vil oplyse en IP klasse). Jeg vil rigtig gerne, med min næste telefon, ikke skulle være bange for lidt uvejr.

4-5.000,- og opefter er for mange penge, for noget der ligger og dør i en lomme, eller bare taber sin totale værdi. Jeg kan allerede nu mærke, at jeg gyser ved tanken.
Hvad mener du med IP klasse?
Det er der ikke rigtigt noget der hedder ... :???:
(Og hvad skal du bruge oplysningen du søger til?)

Peter
Netværkskonsulent.
Naturligvis er der det, det handler bare ikke om netværk, men om hvilke påvirkninger en given dims kan holde til:
Udklip.PNG
Udklip.PNG (29.01 KiB) Vist 17451 gange
Som C-X allerede flere gange har nævnt, så skal han bruge det til at vide hvad telefonen kan holde til.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af DB89 » 26. maj 2019, 12:33

PSindrup skrev:
26. maj 2019, 12:04
C-X skrev:
26. maj 2019, 10:15
OnePlus var også i mine tanker oprindeligt, grundet den pæne omtale, men de forekommer mig at være meget dyre og jeg kan ikke finde noget om deres IP klasse (kan reelt kun finde, at de ikke vil oplyse en IP klasse). Jeg vil rigtig gerne, med min næste telefon, ikke skulle være bange for lidt uvejr.

4-5.000,- og opefter er for mange penge, for noget der ligger og dør i en lomme, eller bare taber sin totale værdi. Jeg kan allerede nu mærke, at jeg gyser ved tanken.
Hvad mener du med IP klasse?
Det er der ikke rigtigt noget der hedder ... :???:
(Og hvad skal du bruge oplysningen du søger til?)

Peter
Netværkskonsulent.
IEC 60529 også kaldet IP-certificering, IP-klasse osv.

Tonnytot
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 686
Tilmeldt: 17. mar 2007, 21:54
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 48 times

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af Tonnytot » 26. maj 2019, 12:46

Jeg fik en hjernenedsmeltning og har købt en iPhone Xs.
Den er afsindig lækker og helt fantastisk, men det er prisen ikke.
Deraf omtalte hjernenedsmeltning.

Det er genialt at man via iCloud så let som ingenting kan klone den 100% fra sin tidligere iPhone, så det er som en komplet kopi, lige fra fotos og helt ned til sms'er og seneste opkald. (Dog følger evt. gemte adgangskoder til kritiske apps og lignende selvfølgelig ikke med over)

Den er IP68, så man kan bare smide den i lokummet.
Ikke at jeg kunne drømme om at gøre det.
Frihed frem for alt

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af C-X » 26. maj 2019, 15:20

Men jeg kunne finde på at smide en Iphone i lokummet - efter jeg havde gjort vederstyggelige ting ved den. :mad:

Så jeg fastholder - ingen Apple produkter, ever! Hold dem ude af min tråd! :TOS: :impatient: :fun:

(de af jer der er glade for jeres Apple grej, skal naturligvis have lov til det, så længe I vender jeres billeder korrekt)

IP68 er dog lækkert i sig selv :thumbup:

Blandt fagfolk findes der to grupper; IP vandtæt og IP utæt :giggle:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af C-X » 20. jun 2019, 22:48

Bofhenator skrev:
26. maj 2019, 00:37
Hvis jeg var dig ville jeg se mig om efter en model med Android One. Det er uden crapware og opdateringer i mindst 2 år fra lanceringen.

Jeg har netop bestilt en Motorola vision one, jeg har haft deres x4 model en rum tid nu, det er telefoner i mellem segmentet, det afspejler sig i prisen (ca 2500) og vel egentlig også på ydelsen, men jeg har ikke savnet hverken hastighed eller hukommelse. Måske der mangler det sidste lækkerhed ift modeller til 6-7-8000 eller mere (ikke måske, det gør der helt sikkert), men det er ikke en betydende faktor for mig.

Mine krav er dual sim, ikke for stor, android one og gerne støv og vandtæt.
Er den landet og hvordan er du tilfreds?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af Raptor357 » 20. jun 2019, 23:05

Jeg ville gå uden om en kineser telefon. Android er Googlsk og gør som den orange leder befaler.
en telefon med en ren android er en klar fordel, men også en klar ulempe med de bugs der er i android og appsene kombineret når der leveres store opdateringer. først nu er Android 9 begyndt at fungere sammen med de aps jeg bruger. det er skræmmende, og så beslutter google lige at opkalds optageren ikke længere må optage hvad den man snakker med siger. sikke da noget snavs.
Heldigvis kan man, med lidt snilde hælde den gamle software på igen uden at smadre noget.

Windows phone virker bare. det bliver en hård fødsel.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af C-X » 20. jun 2019, 23:21

Ja, tak for :nutkick: og jeg glæder mig ikke til skiftet :cry:

Dagligt bander jeg over min skide Android arbejdstelefon :mad:
Om jeg fatter noget kan være så ringe :???:

Nuvel, Windows er næsten helt dødt og lever kun på de sidste åndedrag, så skiftet kommer før eller siden, så hellere skifte mens der er liv i Nokiaen.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af Bofhenator » 21. jun 2019, 01:52

C-X skrev:
20. jun 2019, 22:48
Bofhenator skrev:
26. maj 2019, 00:37
Hvis jeg var dig ville jeg se mig om efter en model med Android One. Det er uden crapware og opdateringer i mindst 2 år fra lanceringen.

Jeg har netop bestilt en Motorola vision one, jeg har haft deres x4 model en rum tid nu, det er telefoner i mellem segmentet, det afspejler sig i prisen (ca 2500) og vel egentlig også på ydelsen, men jeg har ikke savnet hverken hastighed eller hukommelse. Måske der mangler det sidste lækkerhed ift modeller til 6-7-8000 eller mere (ikke måske, det gør der helt sikkert), men det er ikke en betydende faktor for mig.

Mine krav er dual sim, ikke for stor, android one og gerne støv og vandtæt.
Er den landet og hvordan er du tilfreds?
Det er den og er fint tilfreds. Det er meget telefon for pengene.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Centurion
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 30. mar 2008, 15:55
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af Centurion » 24. jun 2019, 17:52

Lidt OT, men flere nævner Motorola.
Mit sidste eksemplar holdt 2 1/2 år, så var batteriet dødt (kunne ikke længere oplades), og der findes ikke umiddelbart batterier til udskiftning!
Det er sandt! :angry:
Så var det bare over højre skulder med den, og ud at købe et andet fabrikat.
Senere har jeg set på YouTube at fikse folk med en loddekolbe kan løse problemet, men alligevel :mad:
Når man står og skal vælge telefon, er det nok ikke mange, der sikrer sig der er erstatningsbatterier i handlen.
"In case of panic: don't panic"

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af Raptor357 » 24. jun 2019, 18:23

Centurion skrev:
24. jun 2019, 17:52
Lidt OT, men flere nævner Motorola.
Mit sidste eksemplar holdt 2 1/2 år, så var batteriet dødt (kunne ikke længere oplades), og der findes ikke umiddelbart batterier til udskiftning!
Det er sandt! :angry:
Så var det bare over højre skulder med den, og ud at købe et andet fabrikat.
Senere har jeg set på YouTube at fikse folk med en loddekolbe kan løse problemet, men alligevel :mad:
Når man står og skal vælge telefon, er det nok ikke mange, der sikrer sig der er erstatningsbatterier i handlen.
Alt må være bedre end en samsung. der er brugt lim og modhager, ikke skruer til at samle den med.
youtu.be/B7Mkp3wdwu4
På reparation, der er Iphone faktisk foran på point fordi at samme model er solgt i store styktal så reservedele originale som uoriginale og affald er tilgængeligt i stor stil.

Jeg ville egentligt gerne give lidt mere for en mobil som var beregnet til at kunne holde. som en gammel nokia f.eks.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Rixen
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3180
Tilmeldt: 4. mar 2007, 15:13
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 80 times
Been thanked: 499 times

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af Rixen » 24. jun 2019, 18:45

Jeg vil anbefale en brugt OnePlus. Jeg købte en OnePlus 2, for flere år siden. Den fungerer stadig rigtig godt.

Når jeg engang får den ødelagt, køber jeg en brugt OnePlus igen.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af T-REX » 24. jun 2019, 19:12

Jeg har en Xiaomi Mi A2, med Android one(9.0), som jeg er meget glad for.
Jeg fik den brugt, til en meget rimelig pris.
Den er stadig på markedet, til rimelige priser.

Der er en Mi A3 på vej, men hvornår den bliver tilgængelig, ved jeg ikke. Rygterne sagde Marts, men den er ikke i handelen, endnu.

Hvis jeg skulle købe, i dag, så ville jeg overveje en solid udgave, med Android 9 (Desværre ikke Android One)
Ex. denne: https://www.doogeemall.com/en/buy/ip68_ ... tphone_s40
Den har Ip68+IP69k

Jeg har deres S80 Lite liggende, men den kører kun Android 8.1, så får den nok aldrig taget i brug.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Slettet bruger

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af Slettet bruger » 24. jun 2019, 19:44

Har en hometom ht70 nu den er jeg glad for. især 10000mah batteriet det dejligt ikk at skulle stresse over batteriet undtagem når jeg har glemt at lade i 2 dage så løber den somregel tør slutningen af dag 3.

Før det en del conquest s6 telefoner men blev træt af prisen som er høj men ip68 var lækkert. Den jeg har nu har ikke ip68 men har indtil videre holdt godt især i forhold til pris/hvornår-jeg-har-smadret den forholdet er godt. Da den for Ca 1000kr nu har holdt 9 måneder.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af Raptor357 » 24. jun 2019, 21:12

JRexA skrev:
24. jun 2019, 19:12
Jeg har en Xiaomi Mi A2, med Android one(9.0), som jeg er meget glad for.
Jeg fik den brugt, til en meget rimelig pris.
Den er stadig på markedet, til rimelige priser.

Der er en Mi A3 på vej, men hvornår den bliver tilgængelig, ved jeg ikke. Rygterne sagde Marts, men den er ikke i handelen, endnu.

Hvis jeg skulle købe, i dag, så ville jeg overveje en solid udgave, med Android 9 (Desværre ikke Android One)
Ex. denne: https://www.doogeemall.com/en/buy/ip68_ ... tphone_s40
Den har Ip68+IP69k

Jeg har deres S80 Lite liggende, men den kører kun Android 8.1, så får den nok aldrig taget i brug.
:shock: :shock: :shock: IP69K er seriøs
Det næste bliver vel IK ratede telefoner :giggle:
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af T-REX » 25. jun 2019, 04:58

Raptor357 skrev:
24. jun 2019, 21:12

:shock: :shock: :shock: IP69K er seriøs
Det næste bliver vel IK ratede telefoner :giggle:
Den er også MIL-STD-810G :oops:
Og Drop testet fra 1,2 meter, med 26 forskellige vinkler
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af C-X » 25. jun 2019, 13:25

Tak for flere gode forslag :razz:

Kald mig endelig underlig, men jeg har altså et forhold til mine private telefoner der gør, at jeg helst vil være eneste bruger.
Hvis man kan få noget underlødigt ud af sådan et udsagn, så er man sikkert selv lidt klammo :freak:

Skal lige have undersøgt de to kinøjsermærker, dem har jeg ikke hørt om før. Motorolaen har den fordel, at den kan købes lokalt og reklamationer kan klares ligeså.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Slettet bruger

Re: Tid til ny smartphone - forslag?

Indlæg af Slettet bruger » 25. jun 2019, 18:40

C-X skrev:
25. jun 2019, 13:25
Tak for flere gode forslag :razz:

Kald mig endelig underlig, men jeg har altså et forhold til mine private telefoner der gør, at jeg helst vil være eneste bruger.
Hvis man kan få noget underlødigt ud af sådan et udsagn, så er man sikkert selv lidt klammo :freak:

Skal lige have undersøgt de to kinøjsermærker, dem har jeg ikke hørt om før. Motorolaen har den fordel, at den kan købes lokalt og reklamationer kan klares ligeså.
Reklamationer på telefoner idag er efterhånden en joke.

Sidste latterlighed
Min kone havde en vandtæt ip68 samsung som hun blandt andet brugte til løbe træning i bh'en under løb til musik. Den holdt 6mdr.

Pludselig ville den ikke tænde mere reklamation gav en besked om at den var vandskadet i tænd sluk kontakten?
Hva for noget en vandtæt telefon der er vandskadet.
Samsung ville ikke dække den og vi skule enda betale for diagnosticering da det var os selv der Havde ødelagt den ifølge dem.

Det mere end 2 år siden jeg sidst købte telefon i dk med "reklamation"
Jeg betaler hellere det halve eller mindre og lever med at død telefon er lige med smid ud og køb ny telefon
Det har været godt økonomisk og jeg er sikker på at jeg har sparet penge og frustrationer ved at bare købe billige kinesiske telefoner de virker sku fint.

Jeg forstår ikke folk betaler 4-8 tusinde for en telefon der holder under 2 år for de fleste.

Besvar