Munksgaard skrev: ↑5. jun 2019, 09:50
Så skete det jeg havde frygtet de sidste 10 år, nemlig af min våbentilladelse til min Garand ikke blev fornyet..
Der er 2 forklaringer
1: Du har jo allerede en halvauto i cal 22 LR Så kan du da virkelig ikke have brug for en mere.. AFVIST
2: Hvad skal du bruge den til, og så standart smøren med dokumentation for jagt i udlandet og bevis for evt. handicap der gør jeg ikke kan bruge en repiterriffel!! AFVIST!!
Jeg ønsker ikke at kastrere riflen eller svejse noget fast så den ikke kan indeholde mere end 2 skud, generelt syntes jeg ikke man skal ændre på sådanne våben..
Er der noget at gøre, evt Historisk skydning eller er det bare at få den solgt.
Jeg er generelt stolt over at være Dansker, men lige nu føler jeg mig sgu røvrendt af systemet, og har mest lyst til at flygte til udlandet med mine kære
Det er sgu lidt mærkeligt at du ikke får tilladelsen!
Min kammerat har en .22 halvautomat som han søgte og fik tilladelse på til regulering af råger for 3 år siden (cirka) og for 3 måneders tid siden fik han så den fantastiske ide at søge tilladelse til en 308 halvauto til jagt (ansøgningen var til JAGT, ikke i udlandet eller af specielle vildtarter, bare til JAGT).
Fik 3 dage efter ansøgningen et telefonopkald fra Holstebro hvor en rar dame spurgte hvad han skulle bruge den til, svaret var at han var inviteret på jagt i Ungarn og at han skulle skyde vildsvin.
Efter ca. ½sekund svarede hun så "hvis jeg må notere det på din sag så skal vi ikke lave partshøring og så kan jeg udstede tilladelsen i dag"
Han takkede og bukkede fra hoften og tilladelsen lå i postkassen efter 15 dage alle dage brugt af postnord.
I tilladelsen havde PAC selv lavet de nødvendige begrænsninger såsom magasinkapacitet, at den ikke må bruges i DK medmindre at den er plomberet til 2 skud osv. osv. men der var ikke nogle problemer overhovedet.
Jeg ved ikke helt om du kan bruge historien til noget men hvis det var mig så ville jeg lige ringe til dem og få en venlig snak, det kan jo være noget helt simpelt som kan rettes over en telefon.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"