vandel godkendelse ved politiet: Hvor lang tid plejer det at tage?
Jeg er straffet for tre forhold, kan jeg så få udstedt jagttegn?
hejsa.
jeg bestod mit jagttegn prøve her den 21/05. så i dag den 06/06 modtag jeg svar på at politik ikke godkender mig. og de beder om samtykke for at indhente fler oplysninger om min. hvilket jeg har godkendt.
men inde på min straffeattest. er jeg dømt 3 gang men kun med bødestraf.
§121 og ordensbekggørlsen §18 stk 1 jf §3 stk 1. (for at tale nedsætte til en politimand)
§291 stk 1 (væltet og ødelagt et vinduer på hovedbanegården )
§291 stk 1 ( en taxa chauffør i esbjerg mener jeg har risset døren i hans bil men da jeg have drukket mener retten at det var bevist og med fuld overlæg )
er der nogen som har erferning med hvad der kommer til at ske. om jeg bliver godkendt eller om jeg kan forvente et nej fra politiet.
jeg bestod mit jagttegn prøve her den 21/05. så i dag den 06/06 modtag jeg svar på at politik ikke godkender mig. og de beder om samtykke for at indhente fler oplysninger om min. hvilket jeg har godkendt.
§121 og ordensbekggørlsen §18 stk 1 jf §3 stk 1. (for at tale nedsætte til en politimand)
§291 stk 1 ( en taxa chauffør i esbjerg mener jeg har risset døren i hans bil men da jeg have drukket mener retten at det var bevist og med fuld overlæg )
er der nogen som har erferning med hvad der kommer til at ske. om jeg bliver godkendt eller om jeg kan forvente et nej fra politiet.
Senest rettet af Refraktorius 6. jun 2019, 17:13, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift præciseret
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Re: straf
Hvor længe er det siden hver især?
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Det er væsentlig information, for ingen af dine overtrædelser er decideret alvorlige (voldsdom, groft hærværk, hjemmerøveri), ej heller har der - ud fra OPs beskrivelse - været våben eller narkotika involveret.
Politiet nægter dig samtykke til jagttegn per automatik, hvis du har mere end bageteller på attesten, og så beder de dig skrive en samtykkeerklæring på, at de må indhente videre oplysninger (Politiet kan nemlig ikke bare tjekke uden dit samtykke).
Du vil typisk efter et par ugers sagsbehandling få udstedt jagttegnet, hvis forholdene ligger mere end 5 år tilbage. Er de relativt nye, så vil du formentlig få at vide, at du kan søge igen om et par år.
-
- Gold Member
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 99 times
- Been thanked: 29 times
dette er ikke noget klart svar, men jeg er da glad for at vi jægere bliver tjekket af hensyn til fremtiden for jagten.
for min skyld kunne karantæne perioden gerne være 10 år, men mener praksis er 5
for min skyld kunne karantæne perioden gerne være 10 år, men mener praksis er 5
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Hvis du har lavet noget af det mere stygge, er cool off perioden også mere end 5 år, så det er allerede gængs.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- CheesusCrust
- Bronze Member
- Interesser: Hulmaskiner
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 14 times
Jeg har prøvet noget tilsvarende.
Grunden til at de ikke kan godkende dig nu er at der er et "flag" på din mappe. De kan ikke se hvad det er. Derfor spørger de om lov til at se det.
Derefter er det et spørgsmål om hvordan de vurderer indholdet. Men indholdet er altså ikke vurderet endnu.
Jeg kan ikke huske hvor lang tid det tog da jeg var igennem det, men mindes at det var indenfor rimelig tid.
Ps: lasere til hardball skydere er tilladelseskrævende
Grunden til at de ikke kan godkende dig nu er at der er et "flag" på din mappe. De kan ikke se hvad det er. Derfor spørger de om lov til at se det.
Derefter er det et spørgsmål om hvordan de vurderer indholdet. Men indholdet er altså ikke vurderet endnu.
Jeg kan ikke huske hvor lang tid det tog da jeg var igennem det, men mindes at det var indenfor rimelig tid.
Ps: lasere til hardball skydere er tilladelseskrævende

- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Re: Jeg er straffet for tre forhold, kan jeg så få udstedt jagttegn?
Velkommen ombord.cytz skrev: ↑6. jun 2019, 13:11hejsa.
Hvis de tre forhold er rimeligt nye, så tror jeg ikke umiddelbart du får et jagttegn.
“Vandelsgodkendelse” indebærer jo helt principielt “har han kunnet opføre sig ordentligt”.
Enkeltvis kunne de måske godt passere, men tre gange, det er mange gange.
Så “dårlig opførsel”+”hærværk”+”hærværk i fuld tilstand” bringer punktet “med videre” i spil.
Ville du selv give en person med din opførsel adgang til våben?
Har du læst denne?
https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj ... dkendelse/
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- UDMELDT AF NVF
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
I den forbindelse er det også værd at huske på at der findes “to straffeattester”
Den ene er den du kan få udskrevet via borger.dk og som “nulstilles” efter fem år på dydens smalle sti.
Den anden er den politiet har adgang til, og den nulstilles aldrig (og heldigvis for det)
Peter
Den ene er den du kan få udskrevet via borger.dk og som “nulstilles” efter fem år på dydens smalle sti.
Den anden er den politiet har adgang til, og den nulstilles aldrig (og heldigvis for det)
Peter
-
- Platin Member
Der er nu hele tre lister, hvis du medregner Refraktyrannosaurs Liste over særdeles slemme børn...
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Platin Member
Er der nogle formildende omstændigheder, såsom at du kan påvise at du er blevet en bedre og mere stabil samfundsborger?
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Jeg tror den kan gå begge veje. Det plejer at være specielt vold og ulovlig våbenbesiddelse de slår hårdt ned på. Som sådan er det jo ikke alvorlige domme... selvom det er dumt.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Platin Member
Det bliver nok på vippen så. Dommene er jo ikke alvorlige som sådan, men relativt nye og at tale nedsættende til en betjent er nok ikke velanset blandt etaten.
vandel godkendelse ved politiet: Hvor lang tid plejer det at tage?
hejsa.
nu har jeg en vandel godkendelse ved politiet og de siger at det tag mellem 4-6 måneder.
den har nu været der i knap 3 måneder, hvad er jeres erferning med den tid politiet bruger på at godkende nye jagttegn.
jeg spørg fordi jeg har allerede meld mig ind i et konsortiet og betalt for det og vil jo gerne med på jagten i år.
nu har jeg en vandel godkendelse ved politiet og de siger at det tag mellem 4-6 måneder.
den har nu været der i knap 3 måneder, hvad er jeres erferning med den tid politiet bruger på at godkende nye jagttegn.
jeg spørg fordi jeg har allerede meld mig ind i et konsortiet og betalt for det og vil jo gerne med på jagten i år.
Senest rettet af Refraktorius 23. sep 2019, 16:39, rettet i alt 1 gang.
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Re: vandel godkendelse ved politiet.
Tjae, du har jo selv været inde på, at der kunne være problemer: https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=53&t=78054
Men du kan måske prøve at ringe til dem og spørge ind til din sag.
Men du kan måske prøve at ringe til dem og spørge ind til din sag.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
-
- Platin Member
Re: vandel godkendelse ved politiet.
Langenge har allerede linket til din oprindelige tråd om vandelsgodkendelse.cytz skrev: ↑23. sep 2019, 13:57hejsa.
Når Politiet opdager, at din straffeattest ikke er helt ren (dvs., alt over mindre bødeforlæg) beder de dig om at indsende en samtykkeerklæring, hvor du angiver dit samtykke til, at Politiet må åbne din “profil” og undersøge forholdene nærmere - de kan nemlig ikke (lovligt) se med det samme, hvilke forhold det drejer sig om. Den samtykkeerklæring har du vel indsendt for længst, ikke?
Sålænge sagsbehandlingstiden er inde for den forventede periode kan du ikke gøre så meget end at vente. Hvis du ikke inden for en måneds tid fra nu af hører tilbage, så kan du ringe til dem og spørge til din sag.
Derudover er det da ikke særlig kløgtigt at betale og melde sig ind i et konsortie, før din sag er afsluttet og du har dit jagttegn i hånden.
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Re: vandel godkendelse ved politiet: Hvor lang tid plejer det at tage?
Jeg har sammenlagt de to tråde der handler om samme sag i denne tråd.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- UDMELDT AF NVF
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Re: vandel godkendelse ved politiet: Hvor lang tid plejer det at tage?
For mig gik der 2 (to) dage fra jeg bestod jagtprøven til jeg havde godkendelsen og kunne gå ud og købe mit første haglgevær.
Peter
PS: Min straffeattest er hvid som nyfalden sne.
Peter
PS: Min straffeattest er hvid som nyfalden sne.