skal man have en tilladelse til fx. en økse eller et sværd som har runde kanter?

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
skål
Newbie
Newbie
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12. jun 2019, 17:37
Interesser: jagt,historie,økser,geværer
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 4 times

skal man have en tilladelse til fx. en økse eller et sværd som har runde kanter?

Indlæg af skål » 12. jun 2019, 20:16

hej, skal man have en tilladelse til fx. en økse eller et sværd som har runde kanter? jeg har været til et vikingetræf hvor de kæmpede med reenactment våben, altså våben med rundede kanter på økser, sværd og spyd, men skal man have en tilladelse til det, også selvom man bar skal have den til pynt derhjemme?
Senest rettet af Refraktorius 12. jun 2019, 22:04, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: intetsigende overskrift skiftet til fremragende linje fra indlægget

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: runde kanter på stål

Indlæg af Elbæk » 12. jun 2019, 21:17

Det korte svar: Ja, du skal have en erhverve og besidde tilladelse - også til blunte våben. Den er gratis og tager få minutter at søge online.

Du behøver, jfr. den gængse tolkning hos politiet, ikke en bære og anvende tilladelse til at anvende blunte våben i forbindelse med træning og re-enactment. Men, i den mest gængse fortolkning af reglerne, stadig en erhverve og besidde tilladelse for at anskaffe dig og eje samme våben.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

skål
Newbie
Newbie
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12. jun 2019, 17:37
Interesser: jagt,historie,økser,geværer
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 4 times

Re: skal man have en tilladelse til fx. en økse eller et sværd som har runde kanter?

Indlæg af skål » 13. jun 2019, 15:56

ok, det lyder til at jeg skal have skaffet mig sådan en tilladelse, når jeg bliver gammel nok.
tak for svar:)

Besvar