Bedste 357 / 38 revolver ?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Celia
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 8. maj 2009, 20:33
Interesser: Pistol 22 kal. 15 og 25 m
Geografisk sted: 4000 Roskilde
Has thanked: 50 times
Been thanked: 31 times

Bedste 357 / 38 revolver ?

Indlæg af Celia » 30. jun 2019, 21:32

Endelig! Har manden set lyset og kan se det sjove i at skyde med en revolver :grimasse:

Han har dog svært ved at vælge, pt skyder han med klubbens S&W 686 og synes fint om den men søger noget lidt andet.

Pt er hans hjerte i colt python men han vil gerne kigge på alternativer. Han har omkring kr 10.000 at gøre med.

Hans største kritere er at den er pålidelig og præsis. Derefter at den selvfølgelig ser lidt rå ud og har noget sjæl.

Men... Han har en tendens til at købe ting med "sjæl" og sætte "sjæl' højere end pålidelighed og præcision for derefter at brokke sig og beholde våbnet i 10 år i pengeskabet.


Sååååå, har i kloge mennesker nogle forslag til en spændende revolver i den prisklasse?

Ps han er venstrehåndede.
Venlig hilsen
Cecillia

Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500

PBP
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 104
Tilmeldt: 27. dec 2015, 23:27
Interesser: Skydning med pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 16 times

Re: Bedste 357 / 38 revolver

Indlæg af PBP » 30. jun 2019, 21:42

Der er selvfølgelig Ruger GP100 eller Manurhin MR88. Der kan man i hvert fald tale om pålidelighed og jeg tvivler på at han kan slide dem op.

Det her kunne også være et sjovt sæt, der kan bruges til lidt af hvert:
https://huntershouse.dk/kat1028-Dan-Wes ... tand..html

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1390
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 195 times

Re: Bedste 357 / 38 revolver

Indlæg af F U B A R » 30. jun 2019, 21:46

Revolver ikke at forglemme i DA
Det er det rigtige at vælge og i min optik helst nogle af de gamle skydere
En nutidig performance center S&W står ikke mål med en af dem fra dengang hvor det ikke betød
Så meget hvad arbejdstiden var
Just saying
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Bedste 357 / 38 revolver

Indlæg af Fast Fumble » 30. jun 2019, 23:29

F U B A R skrev:
30. jun 2019, 21:46
Revolver ikke at forglemme i DA
Det er det rigtige at vælge og i min optik helst nogle af de gamle skydere
En nutidig performance center S&W står ikke mål med en af dem fra dengang hvor det ikke betød
Så meget hvad arbejdstiden var
Just saying
Revolvere er lidt ligesom religion. Der er kun een der er "rigtig", og så kan al argumentation eller fornuft faktisk være helt ligegyldig.

Jeg synes revolvere er lidt ligesom brugskunst. Det er jo et totalt forældet koncept, på alle måder oldnordisk. Men det er så smukt og så elegant, og så virker det (indenfor de begrænsninger der nu er) helt fantastisk!

Når det er sagt, så er jeg jo ateist, og derfor helt styret af sund fornuft.
Jeg ville nok ikke købe noget der var gået ud af produktion, for det er som med alle andre mekaniske dimser - det går jo af og til i stykker, og så SKAL man kunne få reservedele. Og enhver skyder som stadig produceres, kan man få dele til.

Jeg kigger på hvad dimsen skal bruges til, og så vælger jeg det "værktøj" som giver mig flest fordele.
Jeg skyder Pistolterræn og Steel Challenge med mine revolvere. Det er begge discipliner, hvor det eneste fornuftige, er at skyde Double Action (DA). Jeg skyder også lidt baneskydning, hvor Single Action (SA) er bedst. Men jeg tror på at "det man træner, bliver man god til", så jeg vil ikke skifte mellem DA og SA, og derfor skyder jeg DA på det hele. Det giver mest mening for mig.

Og så kommer valget af revolver lissom af sig selv. S&W er de eneste revolvere som man kan få et virkelig top-klasse DA aftræk på. Spørg en der har prøvet mine revolvere. Der er flere andre mærker som kan få lige så gode eller bedre SA aftræk, men der er jo nogle hvor der skal skiftes dele ud, og lægges et stykke arbejde, før det bliver godt.

Her er min ateistiske anskuelse.

Jeg ville vælge S&W til tempo-discipliner (Terræn, Steel, Tjenestepistol, IPSC), pga DA aftrækket. Præcision er i topklasse, der er masser af aftermarket parts og tuningsdele, og det er let at få reservedele.

Til "god tid" discipliner (15m / 25m bane) ville jeg vælger Manurhin hvis jeg havde pengene til det (fantastisk SA aftræk og præcision). Eller Korth, hvis jeg var rig. Var jeg mindre velhavende, ville jeg vælge Ruger, god præcision og godt SA aftræk right out of the box.

Jeg kunne nu også vælge Colt, hvis jeg ville have den smukkeste, eller ville have et stykke historie i hænderne. Men dem er der ikke så mange stumper til, og heller ikke aftermarket. Og mange af dem er godt slidt, efterhånden.

Dan Wesson? Jah, jeg har været tæt på at købe sådan en engang, men de er svære at få stumper til i Europa, og så har den revolver ikke nogen stærke sider, som de andre ikke også har.

Rossi? Aldrig, det er noget elendigt lort. Star er endnu værre. Taurus? Ikke helt på højde med de andre i kvalitet, men de har nu nogle spændende features på nogle modeller, som sikkert kunne være rare at have.

Chiappa har jeg desværre endnu ikke prøvet, men jeg hører at de, på trods af prisen, faktisk ikke har særlig godt aftræk, og så er der lidt diskvalificerede for mig. Jeg vil jo faktisk helst ramme det jeg sigter efter, og til det formål SKAL man have et godt aftræk.

Selvom jeg ikke skyder discipliner, hvor man skal genlade hurtigt, så får jeg altid mine revolvere fræset ud til Moonclips. Når man nu kan, så vil jeg kunne lade lige så hurtigt som pistol-drengene.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Bedste 357 / 38 revolver ?

Indlæg af T-REX » 1. jul 2019, 05:07

Bedste af det bedste, må være en Korth NXA/NXS 8 skuds. (Eller en af deres andre)
koth-nxa.jpg
koth-nxa.jpg (71.44 KiB) Vist 9506 gange
Men deres priser(Knap Euro 4000), får S&W Custom Shop, til at virke, som Discount.

The Duke, i Tyskland, sælger både Korth, S&W, Magnum Research og meget andet, spændende
Der er flere, herfra, der har handlet, hos The Duke.

https://kortharms.com/de/national-stand ... t-alx.html
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Slettet bruger

Re: Bedste 357 / 38 revolver ?

Indlæg af Slettet bruger » 2. jul 2019, 10:16

@ Celia- kan se du er fra Sjælland - alligevel vil jeg anbefale dig at kontakte bøssemager AHL ( Anders Hatting Larsen/ Hatting) - han bor godt nok ved Århus, men han er RIGTIG god til revolvere og kan give jer nogle faglige råd. ( og det vil han garanteret gerne - hav god tid :blink: )

Brugeravatar
Celia
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 8. maj 2009, 20:33
Interesser: Pistol 22 kal. 15 og 25 m
Geografisk sted: 4000 Roskilde
Has thanked: 50 times
Been thanked: 31 times

Re: Bedste 357 / 38 revolver ?

Indlæg af Celia » 2. jul 2019, 21:39

JRexA skrev:
1. jul 2019, 05:07
Bedste af det bedste, må være en Korth NXA/NXS 8 skuds. (Eller en af deres andre)

koth-nxa.jpg

Men deres priser(Knap Euro 4000), får S&W Custom Shop, til at virke, som Discount.

The Duke, i Tyskland, sælger både Korth, S&W, Magnum Research og meget andet, spændende
Der er flere, herfra, der har handlet, hos The Duke.

https://kortharms.com/de/national-stand ... t-alx.html
Jeg er ærligt talt lidt sur over dit indlæg! Nu få jeg jo lyst til at sælge huset og købe alt på den side :grimasse: :grimasse: :grimasse:
Hold da op nogle fede revolvere :shock:
Venlig hilsen
Cecillia

Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500

Brugeravatar
Celia
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 8. maj 2009, 20:33
Interesser: Pistol 22 kal. 15 og 25 m
Geografisk sted: 4000 Roskilde
Has thanked: 50 times
Been thanked: 31 times

Re: Bedste 357 / 38 revolver

Indlæg af Celia » 2. jul 2019, 21:43

Fast Fumble skrev:
30. jun 2019, 23:29
F U B A R skrev:
30. jun 2019, 21:46
Revolver ikke at forglemme i DA
Det er det rigtige at vælge og i min optik helst nogle af de gamle skydere
En nutidig performance center S&W står ikke mål med en af dem fra dengang hvor det ikke betød
Så meget hvad arbejdstiden var
Just saying
Revolvere er lidt ligesom religion. Der er kun een der er "rigtig", og så kan al argumentation eller fornuft faktisk være helt ligegyldig.

Jeg synes revolvere er lidt ligesom brugskunst. Det er jo et totalt forældet koncept, på alle måder oldnordisk. Men det er så smukt og så elegant, og så virker det (indenfor de begrænsninger der nu er) helt fantastisk!

Når det er sagt, så er jeg jo ateist, og derfor helt styret af sund fornuft.
Jeg ville nok ikke købe noget der var gået ud af produktion, for det er som med alle andre mekaniske dimser - det går jo af og til i stykker, og så SKAL man kunne få reservedele. Og enhver skyder som stadig produceres, kan man få dele til.

Jeg kigger på hvad dimsen skal bruges til, og så vælger jeg det "værktøj" som giver mig flest fordele.
Jeg skyder Pistolterræn og Steel Challenge med mine revolvere. Det er begge discipliner, hvor det eneste fornuftige, er at skyde Double Action (DA). Jeg skyder også lidt baneskydning, hvor Single Action (SA) er bedst. Men jeg tror på at "det man træner, bliver man god til", så jeg vil ikke skifte mellem DA og SA, og derfor skyder jeg DA på det hele. Det giver mest mening for mig.

Og så kommer valget af revolver lissom af sig selv. S&W er de eneste revolvere som man kan få et virkelig top-klasse DA aftræk på. Spørg en der har prøvet mine revolvere. Der er flere andre mærker som kan få lige så gode eller bedre SA aftræk, men der er jo nogle hvor der skal skiftes dele ud, og lægges et stykke arbejde, før det bliver godt.

Her er min ateistiske anskuelse.

Jeg ville vælge S&W til tempo-discipliner (Terræn, Steel, Tjenestepistol, IPSC), pga DA aftrækket. Præcision er i topklasse, der er masser af aftermarket parts og tuningsdele, og det er let at få reservedele.

Til "god tid" discipliner (15m / 25m bane) ville jeg vælger Manurhin hvis jeg havde pengene til det (fantastisk SA aftræk og præcision). Eller Korth, hvis jeg var rig. Var jeg mindre velhavende, ville jeg vælge Ruger, god præcision og godt SA aftræk right out of the box.

Jeg kunne nu også vælge Colt, hvis jeg ville have den smukkeste, eller ville have et stykke historie i hænderne. Men dem er der ikke så mange stumper til, og heller ikke aftermarket. Og mange af dem er godt slidt, efterhånden.

Dan Wesson? Jah, jeg har været tæt på at købe sådan en engang, men de er svære at få stumper til i Europa, og så har den revolver ikke nogen stærke sider, som de andre ikke også har.

Rossi? Aldrig, det er noget elendigt lort. Star er endnu værre. Taurus? Ikke helt på højde med de andre i kvalitet, men de har nu nogle spændende features på nogle modeller, som sikkert kunne være rare at have.

Chiappa har jeg desværre endnu ikke prøvet, men jeg hører at de, på trods af prisen, faktisk ikke har særlig godt aftræk, og så er der lidt diskvalificerede for mig. Jeg vil jo faktisk helst ramme det jeg sigter efter, og til det formål SKAL man have et godt aftræk.

Selvom jeg ikke skyder discipliner, hvor man skal genlade hurtigt, så får jeg altid mine revolvere fræset ud til Moonclips. Når man nu kan, så vil jeg kunne lade lige så hurtigt som pistol-drengene.
Tak for en fantastisk og grundig gennemgang :bowdown:
Venlig hilsen
Cecillia

Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 761
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Bedste 357 / 38 revolver ?

Indlæg af High Standard » 3. jul 2019, 08:03

Hej Celia,

Jeg sværger selv til revolvere, selvom Fast Fumble har helt ret i sine betragtninger. For mig er det ikke så vigtigt om værktøjet er hurtigt og effektivt, det må faktisk godt være lidt besværligt, når blot det håndværksmæssigt er i top. Det er af samme grund at jeg stort set aldrig bruger andet end hanebøsse, når jeg går på jagt - ja, riffeljagt undtaget selvfølgelig, men der bruger jeg også ofte en gammel enkeltskudsriffel :smile:
Min primære revolver er en S&W 686 .38/.357, som jeg købte hos Våbensmeden, hvor Kristian tunede den, så den spiller helt perfekt. Lige som Fast Fumble tror jeg at man bliver god til det man træner, og jeg træner præcision med single action aftræk, hvilket fungerer fint. Det passer også i forhold til min sekundære revolver, som er en Freedom Arms m97 i .44 special. Den er super præcis og håndværksmæssigt har jeg ikke set noget der tilnærmelsesvis matcher, men den er også dyr og upraktisk, så den kan ikke anbefales som første revolver. I dit sted ville jeg gå efter en S&W 686, der går du ikke galt i byen, og den er til at komme af med igen. (Havde Fast Fumble ikke en til salg fornyligt, måske er den der stadig :biggrin: )

Hilsen

High Standard

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Bedste 357 / 38 revolver ?

Indlæg af Fast Fumble » 3. jul 2019, 09:12

High Standard skrev:
3. jul 2019, 08:03
...som er en Freedom Arms m97 i .44 special. Den er super præcis og håndværksmæssigt har jeg ikke set noget der tilnærmelsesvis matcher, men den er også dyr og upraktisk, så den kan ikke anbefales som første revolver. I dit sted ville jeg gå efter en S&W 686, der går du ikke galt i byen, og den er til at komme af med igen. (Havde Fast Fumble ikke en til salg fornyligt, måske er den der stadig :biggrin: )
Ja, man kan jo skønt nok have helt forskellige tilgang til revolvere :-) og alligevel være helt enige om hvordna verden ser ud.

Jeg havde ikke Freedom Arm med (og jeg har også glemt et par andre), for der er altså mange forskellige mærker! Især hvis man bevæger sig ud i segmentet for fantastisk håndværk, og irriterende priser, hvor jeg mener Freedom Arms befinder sig.
Jeg har psøvet Gunslingers nogle gange, og den er sørme lækker. Ikke så smuk som en Colt (synes jeg), men bygget så den kan overleve nukleare ladninger, og det er godt til typer som Gunslinger, der jo skyder med skarpt (Tøhø).

Jeg har selv valgt S&W 686, og dem har jeg haft et par stykker af. Den jeg havde til salg (sørgelig historie om overskredne antalsbegrænsninger som der IKKE skal ribbes mere op i), har fundet et nyt hjem. Den havde det bedste DA aftræk jeg nogensinde har prøvet på en revolver.
Den savner jeg! Den skulle jeg have vundet Pistolterræn stævner med i GrovFri, når jeg blev for gammel til at spæne rundt på IPSC baner! Men nu er det en anden der går rundt med min baby... :cry:


(Den blev solgt til en klubkammerat, så den er ikke langt væk)
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Bedste 357 / 38 revolver ?

Indlæg af Kenned » 3. jul 2019, 09:37

Fast Fumble skrev:
3. jul 2019, 09:12
High Standard skrev:
3. jul 2019, 08:03
...som er en Freedom Arms m97 i .44 special. Den er super præcis og håndværksmæssigt har jeg ikke set noget der tilnærmelsesvis matcher, men den er også dyr og upraktisk, så den kan ikke anbefales som første revolver. I dit sted ville jeg gå efter en S&W 686, der går du ikke galt i byen, og den er til at komme af med igen. (Havde Fast Fumble ikke en til salg fornyligt, måske er den der stadig :biggrin: )
Ja, man kan jo skønt nok have helt forskellige tilgang til revolvere :-) og alligevel være helt enige om hvordna verden ser ud.

Jeg havde ikke Freedom Arm med (og jeg har også glemt et par andre), for der er altså mange forskellige mærker! Især hvis man bevæger sig ud i segmentet for fantastisk håndværk, og irriterende priser, hvor jeg mener Freedom Arms befinder sig.
Jeg har psøvet Gunslingers nogle gange, og den er sørme lækker. Ikke så smuk som en Colt (synes jeg), men bygget så den kan overleve nukleare ladninger, og det er godt til typer som Gunslinger, der jo skyder med skarpt (Tøhø).

Jeg har selv valgt S&W 686, og dem har jeg haft et par stykker af. Den jeg havde til salg (sørgelig historie om overskredne antalsbegrænsninger som der IKKE skal ribbes mere op i), har fundet et nyt hjem. Den havde det bedste DA aftræk jeg nogensinde har prøvet på en revolver.
Den savner jeg! Den skulle jeg have vundet Pistolterræn stævner med i GrovFri, når jeg blev for gammel til at spæne rundt på IPSC baner! Men nu er det en anden der går rundt med min baby... :cry:


(Den blev solgt til en klubkammerat, så den er ikke langt væk)
Der ER bare noget over revolvere som pistoler ikke kan hamle op med. Der er selvfølgelig ikoniske pistoler som Colt 1911, men det jeg husker bedst fra dengang jeg skød pistol er en Colt Python - måske ikke verdens bedste revolver, men sjæl havde den :biggrin:

I øvrigt utroligt at der ikke kan gives dispensation for antalsbegrænsningerne i tilfælde hvor skytten udviser et noget større engagement end gennemsnittet :mad:

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Besvar