Pistol-magasin SKV/samler

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Låst
Megatons
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Havjagt
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Pistol-magasin SKV/samler

Indlæg af Megatons » 21. jul 2019, 12:16

Hej alle

Jeg er blevet tilbudt, at aftage et tromlemagasin til en clock. Problemet er bare, at jeg har pistolen, hvor tromlemagasinet evt. kan anvendes i :smile: Kan det lade sig gøre?

(((nu med ny overskrift)))
Senest rettet af Megatons 21. jul 2019, 18:19, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 332 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Re: Pistol-magasin over 20 patroner samler

Indlæg af Fast Fumble » 21. jul 2019, 12:32

De eneste der kan give dig et svar på det, er nok PAC i Holstebro - og selv de kan nok kun give dog deres fortolkning af lovteksten.
Et vandtæt svar kræver formodentlig en tur i en retssal.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Megatons
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Megatons » 21. jul 2019, 13:38

Fast Fumble skrev:
21. jul 2019, 12:32
De eneste der kan give dig et svar på det, er nok PAC i Holstebro - og selv de kan nok kun give dog deres fortolkning af lovteksten.
Jeg er mere interesseret i, hvad folk gør eller ikke gør. Det er første gang, at jeg havner i situationen. Måske andre har været der. At spørge PAC, SKV og, hvem der kunne vide noget, har jeg forlængst opgivet :rolf:

Holder I jer væk, hvis I har et våben, hvor det vil kunne anvendes, eller går den så går den? :smile:

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 21. jul 2019, 13:51

Megatons skrev:
21. jul 2019, 13:38
Fast Fumble skrev:
Jeg er mere interesseret i, hvad folk gør eller ikke gør. Det er første gang, at jeg havner i situationen. Måske andre har været der. At spørge PAC, SKV og, hvem der kunne vide noget, har jeg forlængst opgivet :rolf:

Holder I jer væk, hvis I har et våben, hvor det vil kunne anvendes, eller går den så går den? :smile:
Du ønsker at vide, om brugerne herinde begår lovbrud, eller spekulerer i det? Seriøst?! WTF!
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

AHL
Silver Member
Silver Member
Interesser: jagt/ våben
Geografisk sted: jylland
Geografisk sted: Harlev j
Has thanked: 18 times
Been thanked: 81 times
Kontakt:

Indlæg af AHL » 21. jul 2019, 14:33

Megatons skrev:
21. jul 2019, 12:16
Hej alle

Jeg er blevet tilbudt, at aftage et tromlemagasin til en clock. Problemet er bare, at jeg har pistolen, hvor tromlemagasinet evt. kan anvendes i :smile: Kan det lade sig gøre?
du kunne jo også prøve og google :giggle:

citat fra politiets hjemmeside:
Alle magasiner kan komme på en samlertilladelse til magasiner, dog med denne undtagelse: Hvis du ejer et halvautomatisk våben, kan du ikke få magasiner, der kan indeholde mere end 10 patroner, på din samlertilladelse til magasiner.

https://politi.dk/soeg-om-tilladelse/vaaben/magasiner

så hvad vurderer du selv ??
Mvh
AHL

Megatons
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Megatons » 21. jul 2019, 15:47

C-X skrev:
21. jul 2019, 13:51
Megatons skrev:
21. jul 2019, 13:38
Fast Fumble skrev:

Du ønsker at vide, om brugerne herinde begår lovbrud, eller spekulerer i det? Seriøst?! WTF!
Lovbrud!!! hvad snakker du om. :fun:

Megatons
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Megatons » 21. jul 2019, 16:00

A H Larsen skrev:
21. jul 2019, 14:33
Megatons skrev:
Hej alle

Alle magasiner kan komme på en samlertilladelse til magasiner, dog med denne undtagelse: Hvis du ejer et halvautomatisk våben, kan du ikke få magasiner, der kan indeholde mere end 10 patroner, på din samlertilladelse til magasiner.

Jamen så vurdere jeg jo, at alt er i den skønneste orden i forhold til tilladelsen :biggrin: tak for linket. :thumbup:

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 332 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 21. jul 2019, 16:03

Megatons skrev:
21. jul 2019, 16:00
A H Larsen skrev:
Megatons skrev:
Hej alle

Jamen så vurdere jeg jo, at alt er i den skønneste orden i forhold til tilladelsen :biggrin: tak for linket. :thumbup:
Så for lige at opsummere: Politiet svarer at du IKKE kan have magasiner på over 10 skuds kapacitet, når du har et semiautomatisk våben.
Hvis denne tråd på nogen måde er udtryk for at du kunne finde på at erhverve magasinet alligevel, skal du nok overveje, om NVF er det rigtige sted for dig.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Megatons
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Megatons » 21. jul 2019, 16:13

Fast Fumble skrev:
21. jul 2019, 16:03
Megatons skrev:
21. jul 2019, 16:00
A H Larsen skrev:
Megatons skrev:
Hej alle

Så for lige at opsummere: Politiet svarer at du IKKE kan have magasiner på over 10 skuds kapacitet, når du har et semiautomatisk våben.
Hvis denne tråd på nogen måde er udtryk for at du kunne finde på at erhverve magasinet alligevel, skal du nok overveje, om NVF er det rigtige sted for dig.
Lad dog være med at være så forudindtaget og dømmende :thumbdown: Jeg skal naturligvis IKKE have noget liggende, som er soleklart ulovligt. Men jeg tilgiver dig, da du jo er uvidende om, hvad det reelt er, at jeg har påtænkt at erhverve. Jeg vil dog gerne frabede flere kommentarer om min person.

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 16 times
Been thanked: 60 times

Indlæg af Cp-Medic » 21. jul 2019, 16:26

det står da ret klart i din første på hvad det er du har påtænkt dig at erhverve

Brugeravatar
The Mad Viking
This member is
This member is
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 428 times
Been thanked: 136 times

Indlæg af The Mad Viking » 21. jul 2019, 16:59

Cp-Medic skrev:
21. jul 2019, 16:26
det står da ret klart i din første på hvad det er du har påtænkt dig at erhverve
Ja, det skulle jeg også mene?
At selve magasinkapacitetsloven så er noget tosset symbolpolitik, det er en anden sag, det har du lov at mene, det gør jeg også selv for den sags skyld.
Men det sidste du skriver til Fast Fumble, det giver ikke meget mening?
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 16 times
Been thanked: 60 times

Indlæg af Cp-Medic » 21. jul 2019, 18:00

jeg har ikke skrevet noget til Fast Fumble??

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Re: Pistol-magasin SKV/samler

Indlæg af C-X » 21. jul 2019, 18:25

Finder sgu den "går den, så går den, attitude" ret trættende, på et forum hvor man ikke, samlet set, ønsker at ligne værre idioter, end hvad andre kan opfatte os som.

Prøv at skrive med lidt mere eftertanke.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Megatons
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Megatons » 21. jul 2019, 18:28

The Mad Viking skrev:
21. jul 2019, 16:59
Cp-Medic skrev:
At selve magasinkapacitetsloven så er noget tosset symbolpolitik, det er en anden sag, det har du lov at mene, det gør jeg også selv for den sags skyld.
Selvfølgelig giver det mening. Folk antager jo, at det tromlemagasin jeg påtænker at erhverve er på over 10 patroner. Okay, fair nok. Overskriften er vel heller ikke super godt valgt. Den er rettet. :thumbup:

Men lad os da endelig få det på plads så. :fun: Det er det ikke. Det er fra fabrikken begrænset til 10 patroner. Og ud fra det modtagede link, så er det klart, som jeg også skriver, at jeg vurderer, at det ikke giver problemer i forhold til samlertilladelsen.

Men er løsningen så bare, at man får en samlertilladelse eller vil det stadig kunne give hovedpine i SKVregi, når man nu har et våben, hvor magasinet kan gå i?

Og undskyld for roderiet :wall:

Brugeravatar
CheesusCrust
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Hulmaskiner
Has thanked: 17 times
Been thanked: 14 times

Indlæg af CheesusCrust » 21. jul 2019, 18:44

Megatons skrev:
21. jul 2019, 18:28
The Mad Viking skrev:
21. jul 2019, 16:59
Cp-Medic skrev:
Selvfølgelig giver det mening. Folk antager jo, at det tromlemagasin jeg påtænker at erhverve er på over 10 patroner. Okay, fair nok. Overskriften er vel heller ikke super godt valgt. Den er rettet. :thumbup:

Men lad os da endelig få det på plads så. :fun: Det er det ikke. Det er fra fabrikken begrænset til 10 patroner. Og ud fra det modtagede link, så er det klart, som jeg også skriver, at jeg vurderer, at det ikke giver problemer i forhold til samlertilladelsen.

Men er løsningen så bare, at man får en samlertilladelse eller vil det stadig kunne give hovedpine i SKVregi, når man nu har et våben, hvor magasinet kan gå i?

Og undskyld for roderiet :wall:
Hvad fanden har problemet været? Har du været i tvivl om hvorvidt du må erhverve et 10 skuds magasin til din glock?

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 50 times
Been thanked: 428 times

Re: Pistol-magasin SKV/samler

Indlæg af Refraktorius » 21. jul 2019, 18:44

Vi lukker her.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."