Jeg er blevet tilbudt, at aftage et tromlemagasin til en clock. Problemet er bare, at jeg har pistolen, hvor tromlemagasinet evt. kan anvendes i

(((nu med ny overskrift)))
Jeg er mere interesseret i, hvad folk gør eller ikke gør. Det er første gang, at jeg havner i situationen. Måske andre har været der. At spørge PAC, SKV og, hvem der kunne vide noget, har jeg forlængst opgivetFast Fumble skrev: ↑21. jul 2019, 12:32De eneste der kan give dig et svar på det, er nok PAC i Holstebro - og selv de kan nok kun give dog deres fortolkning af lovteksten.
Et vandtæt svar kræver formodentlig en tur i en retssal.
Du ønsker at vide, om brugerne herinde begår lovbrud, eller spekulerer i det? Seriøst?! WTF!Megatons skrev: ↑21. jul 2019, 13:38Jeg er mere interesseret i, hvad folk gør eller ikke gør. Det er første gang, at jeg havner i situationen. Måske andre har været der. At spørge PAC, SKV og, hvem der kunne vide noget, har jeg forlængst opgivetFast Fumble skrev: ↑21. jul 2019, 12:32De eneste der kan give dig et svar på det, er nok PAC i Holstebro - og selv de kan nok kun give dog deres fortolkning af lovteksten.
Et vandtæt svar kræver formodentlig en tur i en retssal.![]()
Holder I jer væk, hvis I har et våben, hvor det vil kunne anvendes, eller går den så går den?![]()
du kunne jo også prøve og google
Lovbrud!!! hvad snakker du om.C-X skrev: ↑21. jul 2019, 13:51Du ønsker at vide, om brugerne herinde begår lovbrud, eller spekulerer i det? Seriøst?! WTF!Megatons skrev: ↑21. jul 2019, 13:38Jeg er mere interesseret i, hvad folk gør eller ikke gør. Det er første gang, at jeg havner i situationen. Måske andre har været der. At spørge PAC, SKV og, hvem der kunne vide noget, har jeg forlængst opgivetFast Fumble skrev: ↑21. jul 2019, 12:32De eneste der kan give dig et svar på det, er nok PAC i Holstebro - og selv de kan nok kun give dog deres fortolkning af lovteksten.
Et vandtæt svar kræver formodentlig en tur i en retssal.![]()
Holder I jer væk, hvis I har et våben, hvor det vil kunne anvendes, eller går den så går den?![]()
Jamen så vurdere jeg jo, at alt er i den skønneste orden i forhold til tilladelsenA H Larsen skrev: ↑21. jul 2019, 14:33du kunne jo også prøve og google![]()
citat fra politiets hjemmeside:
Alle magasiner kan komme på en samlertilladelse til magasiner, dog med denne undtagelse: Hvis du ejer et halvautomatisk våben, kan du ikke få magasiner, der kan indeholde mere end 10 patroner, på din samlertilladelse til magasiner.
https://politi.dk/soeg-om-tilladelse/vaaben/magasiner
så hvad vurderer du selv ??
Så for lige at opsummere: Politiet svarer at du IKKE kan have magasiner på over 10 skuds kapacitet, når du har et semiautomatisk våben.Megatons skrev: ↑21. jul 2019, 16:00Jamen så vurdere jeg jo, at alt er i den skønneste orden i forhold til tilladelsenA H Larsen skrev: ↑21. jul 2019, 14:33du kunne jo også prøve og google![]()
Alle magasiner kan komme på en samlertilladelse til magasiner, dog med denne undtagelse: Hvis du ejer et halvautomatisk våben, kan du ikke få magasiner, der kan indeholde mere end 10 patroner, på din samlertilladelse til magasiner.
så hvad vurderer du selv ??tak for linket.
![]()
Lad dog være med at være så forudindtaget og dømmendeFast Fumble skrev: ↑21. jul 2019, 16:03Så for lige at opsummere: Politiet svarer at du IKKE kan have magasiner på over 10 skuds kapacitet, når du har et semiautomatisk våben.Megatons skrev: ↑21. jul 2019, 16:00Jamen så vurdere jeg jo, at alt er i den skønneste orden i forhold til tilladelsenA H Larsen skrev: ↑21. jul 2019, 14:33du kunne jo også prøve og google![]()
så hvad vurderer du selv ??tak for linket.
![]()
Hvis denne tråd på nogen måde er udtryk for at du kunne finde på at erhverve magasinet alligevel, skal du nok overveje, om NVF er det rigtige sted for dig.
Ja, det skulle jeg også mene?
Selvfølgelig giver det mening. Folk antager jo, at det tromlemagasin jeg påtænker at erhverve er på over 10 patroner. Okay, fair nok. Overskriften er vel heller ikke super godt valgt. Den er rettet.The Mad Viking skrev: ↑21. jul 2019, 16:59Ja, det skulle jeg også mene?
At selve magasinkapacitetsloven så er noget tosset symbolpolitik, det er en anden sag, det har du lov at mene, det gør jeg også selv for den sags skyld.
Men det sidste du skriver til Fast Fumble, det giver ikke meget mening?
Hvad fanden har problemet været? Har du været i tvivl om hvorvidt du må erhverve et 10 skuds magasin til din glock?Megatons skrev: ↑21. jul 2019, 18:28Selvfølgelig giver det mening. Folk antager jo, at det tromlemagasin jeg påtænker at erhverve er på over 10 patroner. Okay, fair nok. Overskriften er vel heller ikke super godt valgt. Den er rettet.The Mad Viking skrev: ↑21. jul 2019, 16:59Ja, det skulle jeg også mene?
At selve magasinkapacitetsloven så er noget tosset symbolpolitik, det er en anden sag, det har du lov at mene, det gør jeg også selv for den sags skyld.
Men det sidste du skriver til Fast Fumble, det giver ikke meget mening?![]()
Men lad os da endelig få det på plads så.Det er det ikke. Det er fra fabrikken begrænset til 10 patroner. Og ud fra det modtagede link, så er det klart, som jeg også skriver, at jeg vurderer, at det ikke giver problemer i forhold til samlertilladelsen.
Men er løsningen så bare, at man får en samlertilladelse eller vil det stadig kunne give hovedpine i SKVregi, når man nu har et våben, hvor magasinet kan gå i?
Og undskyld for roderiet![]()