Jeg har brug for et par gode råd, jeg ved der har været lignende sager oppe tidligere, men det er en anden type "våben" han er sigtet for.
Sagen kort; min 15 årige søn har bestilt et par ringe med pigge hjem fra Wish. De er konfiskeret, da politiet mener der er tale om knojern.
Her er et billede af hvad det drejer sig om:

Selvom jeg ikke på nogen måde er stolt af purken, så syntes jeg også det er et tyndt/træls grundlag at få plettet straffeattesten med.
Hvad bør vi gøre herfra? Ringe til en advokat? Og hvis så ja, hvem vil i så anbefale? Eller er det noget man i første omgang kan klare selv? Jeg er klar over, at vi indtil videre skal forholde os afvisende overfor politiet.
Her er kopi af skrivelsen:
Sigtelse for overtrædelse af våbenloven.
Fyns Politi har den 22. juli 2019 modtaget en anmeldelse fra Toldstyrelsen, idet Toldstyrelsen den 2. juli
2019 i Det Internationale Postcenter, Kystvejen 26, 2770 Kastrup, har stoppet en pakke indeholdende 2
fingerringe med pigge - knojern. Det fremgår ligeledes af anmeldelsen, at pakken er adresseret til
NAVN , som du står anført som værge for, hvorfor du ved dette brev bliver gjort
opmærksom på, NAVN bliver sigtet for overtrædelse af våbenloven.
Sigtelsen som du skal forholde dig til lyder.
Overtrædelse af:
Bekendtgørelse nr. 1444 af 1. december 2016 om våben og ammunition m.v. § 59, stk. 1, jf. § 30, stk. 4 og
§ 59, stk. 4, jf. § 18, stk. 1, ved i perioden op til 2. juli 2019, uden politiets tilladelse at have erhvervet og
via Det Internationale Postcenter, Kystvejen 26, 2770 Kastrup, indført 2 fingerringe med pigge - knojern.
Som værge for NAVN har du pligt til at oplyse ham om indholdet af dette brev.
Som sigtet har NAVN ikke pligt til at udtale sig til sagen jf. Retsplejeloven § 752 stk. 1.
Genstanden:
Det er ulovligt at indføre og besidde knojern, hvorfor de foreløbigt er blevet beslaglagt med henblik på
konfiskation.
Du har mulighed for at få denne beslaglæggelse forelagt retten, og hvis du ønsker dette, skal du snarest
give Fyns Politi besked, hvorefter sagen vil blive indbragt for retten inden for 24 timer.
Følgen af beslaglæggelsen af ovennævnte genstand/genstande er, at de ikke kan udleveres til dig. De skal
konfiskeres og destrueres ved afslutning af straffesagen.
Ønsker nogen af jer, at udtale jer til sagen kan I inden den 5. august 2019 kontakte undertegnede på
telefon xxxxxxxx eller e-mail@politi.dk. Efter denne frist vil sagen blive afgjort på de
foreliggende oplysninger.
Gode råd vil blive modtaget med kyshånd.
På forhånd tak.
Christian