Star Trek: Picard

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Star Trek: Picard

Indlæg af ESAF » 23. jul 2019, 19:11

Dette er jo ganske simpelt den bedste nyhed i flere uger!
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/film/f ... ter-25-aar


youtu.be/YhBBXHwEsIo

Jeg mener Picard er den bedste kaptajn star fleet nogensinde har haft.
Hvis jeg skulle sammensætte en besætning til et enterprise som både trodsede tid og rum ville den se nogenlunde sådan ud:

Kaptajn: Picard
Doctor: her er jeg vældigt splittet mellem Beverly Crusher og EMH fra USS Voyager.
Chief Operations Officer: Data
Science officer: Mr. Spock eller Jadzia Dax
Counselor: Deanna Troi
Chief Tactical Officer: Worf
Chief helmsman: Tom Paris
Maskinchef: Scott Montgomery
1. mester: B’lanna Torres
Transporter chief: miles o’brian
Bartender i Ten Forward: Quark
Chief Security Officer: Elim Garak
Ensign: Ro Laren :bowdown:
Astrometrics/navigatør: Seven of Nine
Ensign: Chekov
Communications officer: Uhura

Og så skulle uniformeringen være fra The original series :mrgreen:

Hvordan ser jeres liste ud, hvis altså der skulle gemme sig et par trekkies ude i æteren :giggle:
Senest rettet af ESAF 23. jul 2019, 23:39, rettet i alt 1 gang.
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

PBP
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 104
Tilmeldt: 27. dec 2015, 23:27
Interesser: Skydning med pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 16 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af PBP » 23. jul 2019, 22:22

Den besætning har du ramt meget godt - jeg vil dog savne sammenspillet mellem Miles O'Brian og Julian Bashir. Det er da den fedeste bromance i Star Trek :-) Morn fra DS9 skal selvfølgelig også hænge ud i Ten Forward for at holde gang i samtalen..

Ved du btw. hvordan vi kan komme til at se Picard her i DK når den kommer?

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af ESAF » 23. jul 2019, 22:36

PBP skrev:
23. jul 2019, 22:22
Den besætning har du ramt meget godt - jeg vil dog savne sammenspillet mellem Miles O'Brian og Julian Bashir. Det er da den fedeste bromance i Star Trek :-)

Ved du btw. hvordan vi kan komme til at se Picard her i DK når den kommer?
Det er rigtigt med de to. Jeg synes udviklingen fra at Miles ikke kan udstå den selvoptagede Bashir til at de leger engelske piloter hver dag på holodækket er megafed. Der er bare dårligt plads til Bashir når skønne Beverly skal med om bord, samtidig vil jeg nødigt undvære EMH, og særligt hans samspil/semi-romance med seven of nine...
Jeg tvivler på at nogen af de tre vil nøjes med en position som sygeplejerske :fun:
Han kan sgu komme med som science officer, der er altid plads til een til, og så kan EMH bare programmeres til at være medic af en art.
Oooh... så vidt jeg husket danne Julian Bashir jo basis for næste generation af EMH, men Voyager var udstyret med den gamle type da det var på forsøgsstadiet på daværende tidspunkt. Dette kunne måske danne grundlag for alle tre på sygestuen :rolf:

Jeg ved desværre ikke mere om Picard-serien end der står i artiklen, men jeg læste for nylig at gutterne bag Rik and Morty (tror jeg nok det var) er i gang med en animationsserie som skal hedde Lower Decks. Den skal handle om de gutter i røde skjorter, helt nede i kælderen af Enterprise som sørger for at putte en ny gul patron i replicatoren når Riker har bestilt en banan, eller nogle andre patroner når Picard bestiller Tea, Earl Grey, Hot :) det skal nok blive skægt ;)
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

PBP
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 104
Tilmeldt: 27. dec 2015, 23:27
Interesser: Skydning med pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 16 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af PBP » 23. jul 2019, 22:57

Dr. Crusher kunne jeg godt undvære i sick bay - kan hun ikke bare være med som Picards gæst? De opfører sig jo alligevel tit som et gammelt ægtepar :D

Rick and Morty synes jeg også er ret fedt, og The Lower Decks er en af mine favoritepisoder fra TNG, så det tror jeg kunne blive ret sjovt. Hvilket minder mig om, du har glemt First Officer: Will Riker på listen!

Jeg er helt okay med at der ikke er nogen fra Discovery med, men enkelte besøg fra Philippa Georgiou som Sektion 31 chef ville være nice. Og Q selvfølgelig...

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af ESAF » 23. jul 2019, 23:27

PBP skrev:
23. jul 2019, 22:57
Dr. Crusher kunne jeg godt undvære i sick bay - kan hun ikke bare være med som Picards gæst? De opfører sig jo alligevel tit som et gammelt ægtepar :D

Rick and Morty synes jeg også er ret fedt, og The Lower Decks er en af mine favoritepisoder fra TNG, så det tror jeg kunne blive ret sjovt. Hvilket minder mig om, du har glemt First Officer: Will Riker på listen!

Jeg er helt okay med at der ikke er nogen fra Discovery med, men enkelte besøg fra Philippa Georgiou som Sektion 31 chef ville være nice. Og Q selvfølgelig...
Hahaha. Deal! Beverly Crusher er med i civil men knægten Wesley skal bare holde sig langt væk, åndssvage hippie :fun:
Jeg HADER Will Riker og elsker at hade/hader at elske Q.

Har aldrig været tosset med Discovery, omend den dog har enkelte fede øjeblikke, og Philippa Georgiou. Hun er velkommen, eventuelt som first officer :)

En af mine absolutte favoritkarakterer i hele universet er Gul Dukat, men han ville sgu være lidt giftig at have med om bord, så jeg nøjes med Garak.
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af Topcat » 24. jul 2019, 12:20

ESAF skrev:
23. jul 2019, 23:27

Har aldrig været tosset med Discovery, omend den dog har enkelte fede øjeblikke, og Philippa Georgiou. Hun er velkommen, eventuelt som first officer :)
Og helst Kejserindeudgaven fra den alternative dimension.
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af ESAF » 25. jul 2019, 00:00

Topcat skrev:
24. jul 2019, 12:20
ESAF skrev:
23. jul 2019, 23:27

Har aldrig været tosset med Discovery, omend den dog har enkelte fede øjeblikke, og Philippa Georgiou. Hun er velkommen, eventuelt som first officer :)
Og helst Kejserindeudgaven fra den alternative dimension.
Hørt :clap:
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af FrederikF » 25. jul 2019, 15:35

Hmmm hvis Iris fra Crash måtte være med, så var jeg med på en kigger :giggle:

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af HappyNanoq » 25. jul 2019, 17:22

ESAF skrev:
23. jul 2019, 19:11

Kaptajn: Picard Ganske enig. Picard er for mig en god Kaptajn. Holder hovedet koldt, er en smule kynisk, øjnene på opgaven. og folk står sammen med ham.

Doctor: her er jeg vældigt splittet mellem Beverly Crusher og EMH fra USS Voyager. - Kan også lide begge. Beverly er bestemt den kønneste, men nok spillet lidt for medmenneskeligt - så omvendt er en arrogant skid af en hologramlæge nu også hvad serien godt må have lidt af.

Chief Operations Officer: Data ...helt bestemt. Han er et must i alle Star Trek.

Science officer: Mr. Spock eller Jadzia Dax - bestemt Spock. I min verden også et must.

Counselor: Deanna Troi ...meeh. :???: Kan ikke se hvad den rolle gør så meget godt for.

Chief Tactical Officer: Worf - også én af støtterne i serien. Kan godt savne ham, når han ikke er med.

Maskinchef: Scott Montgomery - skøn karaktér, både når spillet af James Doohan eller Simon Pegg.

Transporter chief: miles o’brian spillet af Colm Meaney

Bartender i Ten Forward: Quark Bestemt :razz:
Det er nok i hovedtræk mine. De andre har jeg ikke hæftet mig så meget ved.

Men bare de holder Will Ryker ude af billedet, så er jeg godt tilfreds.
Ham kan jeg ikke klare, og dropper nok at se hele serien, hvis han er med.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af ESAF » 25. jan 2020, 22:14

Jeg har lige set første afsnit af den nye serie og mine forventninger er allerede indfriet. Hold kæft hvor er det mesterligt, og dejligt med et skridt ned fra de frygtelige actionfilm der er kommet i universet de sidste år. Megafedt at se Picard og Data igen, glæder mig til resten af serien og til at hilse på Hugh, Seven of nine og resten af Borg-kollektivet :mrgreen:
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af Senserazer » 26. jan 2020, 13:07

Fantastisk første afsnit! :numberone:

Jeg synes så modsat at de nyere film er overraskende vellykkede. Off topic :giggle:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af Refraktorius » 26. jan 2020, 16:59

Det er god underholdning!

Og det kulturelle impact er enormt. Amerikanernes nyoprettede "Space Farce" har endda planket logoet fra Star Trek.

Selv om det får mig til at tænke på noget Oscar Wilde hævdes at have sagt:
Imitation is the highest form of flattery that mediocrity can pay to greatness
Vedhæftede filer
space farce.jpg
space farce.jpg (32.09 KiB) Vist 14767 gange
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af ESAF » 26. jan 2020, 17:04

Refraktorius skrev:
26. jan 2020, 16:59
Det er god underholdning!

Og det kulturelle impact er enormt. Amerikanernes nyoprettede "Space Farce" har endda planket logoet fra Star Trek:
Smukt. Det er jo heller ikke første gang; rumfærgen Enterprise (NASA nr. OV-101 ) er faktisk opkaldt efter Kirk og Picards flagskib (dvs. dengang var det jo så kun Kirks) :biggrin:
Den blev desværre kun brugt til diverse tests og kom således ikke ud “...where no man had gone before...”
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

PBP
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 104
Tilmeldt: 27. dec 2015, 23:27
Interesser: Skydning med pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 16 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af PBP » 27. jan 2020, 08:49

Jeg havde egentlig tænkt mig at vente til der var kommet nogle flere afsnit, måske endda hele sæson 1, så jeg kunne sluge dem allesammen en lørdag eller søndag hvor konen havde ungerne med ud af huset. Men ja... efter nogle gode anmeldelser rundt omkring var det nok umuligt at vente uden at se spoilers, så jeg meldte mig på et Amazon Prime abb. i går aftes og fik set det.

Jeg synes det var en vældig fin start - tidligere Star Trek serier har ellers haft en tendens til at starte lidt svagt, men her var fuld fart på fra starten. Jeg glæder mig til at se hvad der er sket med UFP og Star Fleet, for det virker godt nok til at der er kommet nogle ridser i lakken. Det er i hvert fald fedt med en ny serie der foregår fremad i tiden, og ikke tidligere som Discovery. Det betyder jo at alt kan ske, når vi ikke "kender fremtiden" :-)

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af Bofhenator » 27. jan 2020, 12:07

Jeg synes der er længe til på torsdag hvor næste afsnit kommer...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af Fast Fumble » 27. jan 2020, 15:14

Der er for få voksne, i denne tråd!
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Boggieman
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 208
Tilmeldt: 4. jul 2006, 18:34
Interesser: Skydning generelt
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 48 times
Been thanked: 11 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af Boggieman » 27. jan 2020, 16:14

Bare for Fast Fumble kan føle sig gammel nok så synes jeg også der er for længe til torsdag 😆
Ved siden af er også at ramme.
Der er altid mest plads uden om midten

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af ESAF » 27. jan 2020, 16:32

Fast Fumble skrev:
27. jan 2020, 15:14
Der er for få voksne, i denne tråd!
Pjat med dig :giggle:
Star Trek er for voksne men kan ses af børn
Star Wars er for børn men kan ses af voksne

:mrgreen:
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af ESAF » 27. jan 2020, 16:32

Boggieman skrev:
27. jan 2020, 16:14
Bare for Fast Fumble kan føle sig gammel nok så synes jeg også der er for længe til torsdag 😆
Nemlig, der er alt for længe :mrgreen:
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

PBP
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 104
Tilmeldt: 27. dec 2015, 23:27
Interesser: Skydning med pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 16 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af PBP » 27. jan 2020, 19:08

Altså... Picard serien er jo en fortsættelse af The Next Generation som blev sendt fra 1987. Den er så igen en fortsættelse af The Original Series, der startede i 1966. Uanset om man blev fan af den originale eller nextgen, så må man da være ret voksen i dag når fortsættelsen endelig er her :biggrin:

Jeg er derimod ret overrasket hvor mange våbenntusiaster der også ser Star Trek - :thumbup:

Skaberen af Star Trek, Gene Roddenberry var nu også ret cool:

On August 2, 1943, while flying B-17E-BO, 41-2463, "Yankee Doodle", out of Espiritu Santo, the plane Roddenberry was piloting overshot the runway by 500 feet (150 m) and impacted trees, crushing the nose, and starting a fire, killing two men: bombardier Sgt. John P. Kruger and navigator Lt. Talbert H. Woolam.[11] The official report absolved Roddenberry of any responsibility.[11] Roddenberry spent the remainder of his military career in the United States,[12] and flew all over the country as a plane crash investigator. He was involved in a further plane crash, this time as a passenger.[12] He was awarded the Distinguished Flying Cross and the Air Medal.[13]

In 1945, Roddenberry began flying for Pan American World Airways,[14] including routes from New York to Johannesburg or Calcutta, the two longest Pan Am routes at the time.[14] Listed as a resident of River Edge, New Jersey, he experienced his third crash while on the Clipper Eclipse on June 18, 1947.[15] The plane came down in the Syrian Desert, and Roddenberry, who took control as the ranking flight officer, suffered two broken ribs but was able to drag injured passengers out of the burning plane and led the group to get help.[16] Fourteen (or fifteen) [17] people died in the crash; 11 passengers needed hospital treatment (one being the great yogi from Calcutta, Buddha Bose), and eight were unharmed.[18] He resigned from Pan Am on May 15, 1948, and decided to pursue his dream of writing, particularly for the new medium of television.

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af Senserazer » 30. jan 2020, 18:30

Hvor er det nye afsnit?! :mob: :giggle:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Boggieman
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 208
Tilmeldt: 4. jul 2006, 18:34
Interesser: Skydning generelt
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 48 times
Been thanked: 11 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af Boggieman » 30. jan 2020, 18:37

Præcis hvor er mit fix 😜 nogen skrev at det kom torsdag og det er torsdag nu :mob:
Ved siden af er også at ramme.
Der er altid mest plads uden om midten

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af HappyNanoq » 30. jan 2020, 19:24

Boggieman skrev:
30. jan 2020, 18:37
Præcis hvor er mit fix 😜 nogen skrev at det kom torsdag og det er torsdag nu :mob:
....i en fjern, fjern galakse.... langt væk hjemmefra (hov den sidste var vist Lucky Luke)
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af Topcat » 30. jan 2020, 21:06

Har lige læst et sted at de nye afsnit først kommer på Amazon International om fredagen...
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Star Trek: Picard

Indlæg af ESAF » 30. jan 2020, 21:31

Vpn er løsningen :) jeg skal hjem og se det om lidt :mrgreen:
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Besvar