Hjælp til mål på pibe Rem 700VTR .22-250

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Hjælp til mål på pibe Rem 700VTR .22-250

Indlæg af YoungDane » 10. aug 2019, 15:43

Halløjsa, ved ikke helt om den her lander i rette fora? Men, jeg har brug for målet/omkreds/diameter normalt - men trekantent? - på piben på en Remington 700VTR i kal .22-250 :smile:

Tricket er, at jeg skal ha' en lyddæmper på, altså, skære hullerne i den indbyggede mundingsbremse væk, og så få lavet noget gevind.

Hvis man kan det?!? Er der en, der kan hjælpe med målet på en af de trekantede sider? Har googlet som en syg, men er enten dårlig til at google, eller også er det ikke noget som folk vil ud med :blink:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Hjælp til mål på pibe Rem 700VTR .22-250

Indlæg af C-X » 10. aug 2019, 15:50

Jeg husker at brugeren Bessie4ever fik lavet sådan en, en .308'er der blev meget kort, grundet tidligere ejers egne forsøg på gevind. Han er desværre ikke hos os længere, altså her på forum, men aktiv andetsteds.

Hvis det var mig, der skulle have snittet en trekant, så ville jeg vælge en frontmonteret dæmper, f.eks. ASE Utra. Så bliver piben heller ikke varm under dæmperen.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Hjælp til mål på pibe Rem 700VTR .22-250

Indlæg af YoungDane » 11. aug 2019, 17:14

Hmmm... Ja, så det kan altså godt lade sig gøre.

Så må jeg jo lave lidt research angående pibelængder og .22-250, for den skal ikke blive for lang og klodset - en frontmonteret dæmper var faktisk en yderst glimrende idé, for jeg tænker at den anden model dæmper vil kræve noget mere ballade med den trekantede pibe.

En SPS eller andet i 700-serien ville jo være nemmere og mere fornuftigt, men jeg har bare set en VTR superbilligt, det er bare derfor.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Hjælp til mål på pibe Rem 700VTR .22-250

Indlæg af C-X » 11. aug 2019, 17:18

Er hele ideen, med det kaliber, ikke at få mest muligt fart på? Hvis du ville have haft en mere handy riffel var det nærmere .222 eller .223 Rem. du skulle have fingrene i.

Jeg har længe haft en semi for Remingtons trekantede og portede piber, primært fordi det er visuelt appellerende. Var det ikke fordi at dæmpere var blevet tilladt, havde jeg gerne købt sådan en sådan model.

Østjysk har en model af disse, endda i 22-250 Rem., på hylden. Der er ikke så langt fra dig af :blink:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Hjælp til mål på pibe Rem 700VTR .22-250

Indlæg af YoungDane » 13. aug 2019, 19:49

Ja, det var ikke en handy riffel jeg var på udkig efter, bare en .22-250, og ja, lige præcis den trekantede pibe ser lækker ud :oops: Hubertushuset har også en spritny på bud til 5.000,- men jeg har siddet og kigget, og tænkt, og overvejet det hele - og det ender med at blive et no-go i år. Årsagen er ret enkel, det vil kræve et nyt våbenskab, for jeg er løbet tør for plads. Og så går det over budget. Jeg har kikkert og montager og så videre, så det var faktisk kun gevind og lyddæmper der manglede. (Og så våbenskab)

Det er til at tude over :wall:

Jo jo, min 6,5 med 95 grains v-max'ere der er fyldt til randen med krudt skyder da også fladt, men det er jo ikke et nyt projekt - og man SKAL bare ha' nogle små projekter, så livet ikke bliver for kedeligt!

Slettet bruger

Re: Hjælp til mål på pibe Rem 700VTR .22-250

Indlæg af Slettet bruger » 13. aug 2019, 21:00

YoungDane skrev:
13. aug 2019, 19:49
Ja, det var ikke en handy riffel jeg var på udkig efter, bare en .22-250, og ja, lige præcis den trekantede pibe ser lækker ud :oops: Hubertushuset har også en spritny på bud til 5.000,- men jeg har siddet og kigget, og tænkt, og overvejet det hele - og det ender med at blive et no-go i år. Årsagen er ret enkel, det vil kræve et nyt våbenskab, for jeg er løbet tør for plads. Og så går det over budget. Jeg har kikkert og montager og så videre, så det var faktisk kun gevind og lyddæmper der manglede. (Og så våbenskab)

Det er til at tude over :wall:

Jo jo, min 6,5 med 95 grains v-max'ere der er fyldt til randen med krudt skyder da også fladt, men det er jo ikke et nyt projekt - og man SKAL bare ha' nogle små projekter, så livet ikke bliver for kedeligt!
Vender du hvert andet våben på hovedet - det giver overraskende mere plads - hvis ikke du forstår hvad jeg mener, skriver jeg lige tallet “69” - så er den sikkert hjemme :giggle:

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Hjælp til mål på pibe Rem 700VTR .22-250

Indlæg af FrederikF » 13. aug 2019, 21:08

For ikke at tale om at montere skabet liggende på ryggen på gulvet. Foret med tæpper mellem de 69 stablede våben. Så kan der være mange våben i en 7’er.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Hjælp til mål på pibe Rem 700VTR .22-250

Indlæg af C-X » 13. aug 2019, 21:14

Brug nu budgettet på et skab mere, så er du klar næste gang du føler kløen.

Jaja, det er nok smart nok at pakke skabet til bristepunktet, men jeg synes nu alligevel det er noget sjusk og uordentlig behandling af dejlige skydere.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Hjælp til mål på pibe Rem 700VTR .22-250

Indlæg af FrederikF » 13. aug 2019, 21:38

Aaaarrrh - de har det umanerligt godt i et opvarmet skab der ligger ned. Det er nærmest umuligt at lave (sætte på plads bagerst i hjørnet) skader. Der er ikke problemer med løbende olie.
Det tager lidt tid at pakke ud, men skal det gå,stærkt, så bruger man det skab man har sine daglige brugsvåben i.

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Hjælp til mål på pibe Rem 700VTR .22-250

Indlæg af YoungDane » 20. aug 2019, 12:13

Det tager lidt tid at pakke ud, men skal det gå,stærkt, så bruger man det skab man har sine daglige brugsvåben i.
Jaja, så har du jo også 2 skabe! :blink:

Problemet er faktisk, at jeg allerede nu er ved at gå amok, over at jeg har en del dyre våben, med dyr optik, og så et latterligt skab, så jeg næsten ikke kan ta' dem ud eller sætte dem ind, uden at risikere bump, stød og worst case ridser :cry:

Så jo, der bliver investeret i skab i første omgang... (Føler bare ikke, at jeg får noget for de penge :wall: )

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Hjælp til mål på pibe Rem 700VTR .22-250

Indlæg af Bofhenator » 20. aug 2019, 12:51

YoungDane skrev:
20. aug 2019, 12:13
(Føler bare ikke, at jeg får noget for de penge :wall: )
Det kan jeg godt følge, men samtiddig er det faktisk en investering man sætter pris på flere gange om dagen når man hiver våben ind og ud af skabene og der er god plads :-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Besvar