Mapzter skrev: ↑29. aug 2019, 09:05
Agamemnon skrev: ↑28. aug 2019, 14:34
Denne besvarelse er blot en afskrift af våbenbekendtgørelsens regler, som jeg udmærket er bekendt med.
Og så er det jo svært ikke at læse deres "i sidste ende er det op til domstolene" - hvilket selvfølgelig ikke er forkert, som andet end "hvis
du som borger fortolker forkert, så risikerer du at blive dømt og miste dine våbentilladelser". Dermed er det oplagt med masser af selvstramninger, og det er noget som tænder mig helt af.
Jeg mener ikke at de kan fraskrive sig ansvaret for at give et svar.
Jeg har ikke bedt om fortilkningen af en juridisk problemstilling. Dermed er der ingen umiddelbar grund til at forelægge sagen for domstolene.
Jeg har alene bedt om en sproglig/semantisk udredning, fra dén instans, der har formulleret lovteksten.
Dybest set er spørgsmålet:
Da I skrev lovteksten, hvad mente I da med ordene "overdrage", "overlade" og "disposition"?
Mente I det samme som retsskrivningsordbogen, eller skal ordene tillægges en anden betydning?
Det kan ikke være rigtigt, at jeg som borger skal udsætte mig selv for den risiko der er forbundet med at udføre en handling, der potentielt kan være strafbar, alene for at få staten til at tage stilling til, hvordan anvendelsen af 3 ord skal forstås.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.