Krondyrdeller og torskemos

Stedet hvor du deler dine opskrifter med os andre.
Besvar
Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Krondyrdeller og torskemos

Indlæg af ESAF » 18. okt 2019, 20:27

Tog en pose krondyrfars og en halvtørret torsk ud af fryseren i morges uden at have nogen planer for hvad jeg skulle bruge det til.
Det halvtørrede torsk er bedre at bruge i madlavning end at spise som slik, til sidstnævnte er vintertørrede torsk uovertruffent, især med spæk eller smør til.

Nå, kl blev 19.14 og maven knurrede.
Fandt et indtørret blomkål der lå og skammede sig i køleskabet og hakkede det i mindre klumper sammen med to hele hvidløg. Puttede det og hele torsken, uden skind, i gryden og kogte det hele mørt.
Krondyrfarsen blev blandet (æg, kød, lidt havregryn og noget gammelt baconfedt) og stegt i svinefedt.
Grøntsagerne og fisken blev hakket til mos med en gaffel og tilsat 2 dl olivenolie og stegefedtet fra frikadellerne. Salt efter behov.
Nydes med en Tuborg FF, Motorhead (1916) på pladespilleren og en lille Aalborg til dessert (det er vel fredag) :mrgreen:

Der er mad til to dage og det smager skidegodt, man kan slet ikke smage at der er blomkål i :mrgreen:
Vedhæftede filer
341F5667-C156-4EC5-9D4F-8FD8A9B34A3F.jpeg
341F5667-C156-4EC5-9D4F-8FD8A9B34A3F.jpeg (194.59 KiB) Vist 4629 gange
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 195 times

Re: Krondyrdeller og torskemos

Indlæg af F U B A R » 18. okt 2019, 20:41

Hvad er der galt med blomkål eller rosenkål for den sags skyld
Dermed sagt jeg er tovlig personlig med at bruge rester til at kompenere ny ret :smile:
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Krondyrdeller og torskemos

Indlæg af ESAF » 18. okt 2019, 21:34

F U B A R skrev:
18. okt 2019, 20:41
Hvad er der galt med blomkål eller rosenkål for den sags skyld
Dermed sagt jeg er tovlig personlig med at bruge rester til at kompenere ny ret :smile:
Tja... jeg er ikke kræsen, spiser stort set hvad som helst, men synes blomkål smager som at slikke på en bil. Rosenkål og kålrabi er meget godt, det smager da af noget :fun:
Foretrækker dog til hver en tid, fisk, fedt eller et stykke kød frem for grøntsager.
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Kortmentyk
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 729
Tilmeldt: 5. dec 2016, 06:35
Interesser: Riffeljagt, hjemmeladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 97 times
Been thanked: 286 times

Re: Krondyrdeller og torskemos

Indlæg af Kortmentyk » 19. okt 2019, 00:59

Jeg er fuldstændig vild med ff'ere..
Det er min yndlings.

Besvar