Hvis man ikke kan vælge. Eller historien om da en cz og en 1911 blev efterladt alene for længe.

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Hvis man ikke kan vælge. Eller historien om da en cz og en 1911 blev efterladt alene for længe.

Indlæg af Bofhenator » 22. okt 2019, 07:34

Et samarbejde mellem CZ og Dan Wesson, en cz 75 underdel og en 1911 overdel, stort set. Er der nogen der har prøvet den?

https://danwessonfirearms.com/product/dwx/
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: Hvis man ikke kan vælge. Eller historien om da en cz og en 1911 blev efterladt alene for længe.

Indlæg af Rednex » 22. okt 2019, 08:04

De skriver selv “New in 2020”, så mit umiddelbare gæt er nej.

Men den ser lækker ud, så jeg ville da gerne give den en tur hvis der var nogen som tilbød :fun:

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Hvis man ikke kan vælge. Eller historien om da en cz og en 1911 blev efterladt alene for længe.

Indlæg af Fast Fumble » 22. okt 2019, 08:14

Rednex skrev:
22. okt 2019, 08:04
De skriver selv “New in 2020”, så mit umiddelbare gæt er nej.

Men den ser lækker ud, så jeg ville da gerne give den en tur hvis der var nogen som tilbød :fun:
#MeToo

Men helt ærligt! Den ser lækker ud, og med tanke på DW's produkter og kvalitets standard, så kunne den godt være rigtig interessant. Men $1800 vil give en retail omkring 18.000kr her i skuret, og til den pris vil jeg forventer side-justerbart bagsigte. (Jeg så også gerne 20-skuds magasiner til IPSC skytterne, men 19 er jo ikke et stort handicap).

Men nu er 2 af 2011 producenterne på dupperne med bedre grebs-ergonomi end den traditionelle 1911 (SVI Infinity og Dan Wesson), og det er bestemt positivt. Mon ikke BUL og SPS så følger efter? (Og så om 10 år, kommer STI også med et bedre greb).
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3582
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 566 times
Been thanked: 1055 times

Re: Hvis man ikke kan vælge. Eller historien om da en cz og en 1911 blev efterladt alene for længe.

Indlæg af Agamemnon » 22. okt 2019, 08:46

Bofhenator skrev:
22. okt 2019, 07:34
Et samarbejde mellem CZ og Dan Wesson, en cz 75 underdel og en 1911 overdel, stort set. Er der nogen der har prøvet den?

https://danwessonfirearms.com/product/dwx/
ZomboMeme 22102019084135.jpg
ZomboMeme 22102019084135.jpg (78.94 KiB) Vist 3847 gange


Rednex skrev:
22. okt 2019, 08:04
Men den ser lækker ud, så jeg ville da gerne give den en tur hvis der var nogen som tilbød :fun:
Sådan er vi også nogle stykker der har det med Madsenrex's kvindebekendtskaber. 😜
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hvis man ikke kan vælge. Eller historien om da en cz og en 1911 blev efterladt alene for længe.

Indlæg af Ras.Killing » 22. okt 2019, 10:37

Spændende ser den ud :smile: men som skrevet er andet sted... hvorfor så ikke bare smide er SA kit en i sin Shadow 2? Eller endnu bedre! Købe en CZ TSO :giggle:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Hvis man ikke kan vælge. Eller historien om da en cz og en 1911 blev efterladt alene for længe.

Indlæg af Bofhenator » 22. okt 2019, 10:55

Ras.Killing skrev:
22. okt 2019, 10:37
Spændende ser den ud :smile: men som skrevet er andet sted... hvorfor så ikke bare smide er SA kit en i sin Shadow 2? Eller endnu bedre! Købe en CZ TSO :giggle:
...det er sgu da et besynderligt udsagn...

For helvede Rasmus, du får det til at lyde som om man ikke kan have mere end en pistol ;-)

Ud og vask din mund med sæbe!

Jeg kunne nu godt synes den var spændende, netop fordi det ikke bare er en CZ med et SA kit i. Eller en TSO for den sags skyld.

Måske kombinationen giver noget som ovenstående ikke kan på egen hånd.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hvis man ikke kan vælge. Eller historien om da en cz og en 1911 blev efterladt alene for længe.

Indlæg af Ras.Killing » 22. okt 2019, 11:32

Bofhenator skrev:
22. okt 2019, 10:55
Ras.Killing skrev:
22. okt 2019, 10:37
Spændende ser den ud :smile: men som skrevet er andet sted... hvorfor så ikke bare smide er SA kit en i sin Shadow 2? Eller endnu bedre! Købe en CZ TSO :giggle:
...det er sgu da et besynderligt udsagn...

For helvede Rasmus, du får det til at lyde som om man ikke kan have mere end en pistol ;-)

Ud og vask din mund med sæbe!

Jeg kunne nu godt synes den var spændende, netop fordi det ikke bare er en CZ med et SA kit i. Eller en TSO for den sags skyld.

Måske kombinationen giver noget som ovenstående ikke kan på egen hånd.
Det afhænger jo også af forudsætningerne! :biggrin: hvis målet blot er at eje fede pistoler og her en i form af en CZ/1911 klon, så er den super fed! :thumbup: skriver lige igen at spændende ser den ud.

Men skal man se på den med sportsskydningsbriller, og specielt de dynamiske discipliner... så har jeg måske lidt svært ved at se “hvad den kan” i forhold til de andre? Ud over at være et sjovt design.

Forstå mig ret!

Dem jeg kender der sværger til 1911/2011 design gør det af to årsager. 1911 grebsvinklen og muligheden for et et sublimt SA aftræk, grebsvinklen er så væk med en kloning :smile:

På den anden side har vi så CZ, som har (i min optik) en helt fantastisk grebsergonomi og DA/SA aftræk hvis vi snakker Shadow pistolerne.

Der som en en CZ/1911 så må kunne er CZ’s gode design, med et lækkert (?) og crisp SA aftræk. Hvilket så igen leder mig tilbage til en TSO...som så godt nok bare kommer med et 20 skuds magasin i stedet :giggle: jeg har prøvet aftrækket på en TSO og det er mindst lige så godt, som på de bedste 1911’ere jeg har haft i hånden. Og det lige ud af boksen vel at mærke.

Nu skal jeg selvfølgelig heller ikke bare tale et nyt produkt ned som jeg ikke kender :smile: men imo har jeg svært ved at se hvad den kan.

... jeg er så muligvis også farvet af, at være blevet en 110% CZ fanboy :oops: og kan ikke se hvad Dan Wesson skal blandes ind i billedet for.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Hvis man ikke kan vælge. Eller historien om da en cz og en 1911 blev efterladt alene for længe.

Indlæg af Bofhenator » 22. okt 2019, 12:03

Ras.Killing skrev:
22. okt 2019, 11:32
CZ fanboy
Ok... Jeg er også ganske vild med mine CZ stumper, både pistoler og rifler...

Jeg satser på cz bliver ved at finde på nyt og udvikle og ikke bare håber på det de har er godt nok, feks at undersøge hvad man kan når man blander Dan Wesson ind i det ;-)

Jeg ved ikke hvad den kan som en TSO ikke kan, men jeg håber der er nok der tør prøve det af til CZ tør prøve igen :-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Besvar