Kan våben registreres til både jagt og bane brug

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 431 times

Re: Kan våben registreres til både jagt og bane brug

Indlæg af Langenge » 3. nov 2019, 13:55

7TCU skrev:
18. feb 2017, 09:08
Jeg har en Rem 700 i .223 der er både er på SKV og jagttilladelse , det tog 6 måneder før de gav sig , jeg har brevet , men har ikke lige noget at fjerne de personlige oplysninger .

Edit: nu med afgørelse
Men kan man gå den anden vej, og få en SKV på en jagtriffel, der i forvejen er på jagttilladelse, og så ikke miste sin jagttilladelse på riflen?
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 426 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 3. nov 2019, 13:59

Sørenl skrev:
3. nov 2019, 13:01
ja det vil jeg håbe , men min begrundelse for at spørge var at få lov til at skyde IPSC riffel med min ar 15 men den gik ikke :mad:
Men her er der så tale om en halvautomatisk riffel. I våbencirkulæret står der, at tillladelse til halvautomatiske rifler kun kan gives til jagt. Det er ikke tilfældet for en repeter-riffel.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Sørenl
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Skydning
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Indlæg af Sørenl » 3. nov 2019, 19:15

Mapzter skrev:
3. nov 2019, 13:59
Sørenl skrev:
ja det vil jeg håbe , men min begrundelse for at spørge var at få lov til at skyde IPSC riffel med min ar 15 men den gik ikke :mad:
Men her er der så tale om en halvautomatisk riffel. I våbencirkulæret står der, at tillladelse til halvautomatiske rifler kun kan gives til jagt. Det er ikke tilfældet for en repeter-riffel.
ok men jeg nævnte ikke det var en halvauto da jeg spurgte PAC om lov til at bruge den til konkurrence

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is

Indlæg af Langenge » 4. nov 2019, 19:37

Langenge skrev:
3. nov 2019, 13:55
7TCU skrev:
Jeg har en Rem 700 i .223 der er både er på SKV og jagttilladelse , det tog 6 måneder før de gav sig , jeg har brevet , men har ikke lige noget at fjerne de personlige oplysninger .

Men kan man gå den anden vej, og få en SKV på en jagtriffel, der i forvejen er på jagttilladelse, og så ikke miste sin jagttilladelse på riflen?
Slet ingen med erfaring med at få en nuværende jagtriffel registreret i SKV også, uden at miste jagttilladelsen?
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is

Indlæg af Langenge » 23. sep 2020, 16:43

Langenge skrev:
4. nov 2019, 19:37
Langenge skrev:
7TCU skrev:

Slet ingen med erfaring med at få en nuværende jagtriffel registreret i SKV også, uden at miste jagttilladelsen?
Jeg gentager lige mit, snart et år gamle, spørgsmål :smile: :

Brugeravatar
NSander
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, ww2
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 342 times

Indlæg af NSander » 24. sep 2020, 15:04

Langenge skrev:
23. sep 2020, 16:43
Langenge skrev:
4. nov 2019, 19:37
Langenge skrev:
7TCU skrev:

Jeg gentager lige mit, snart et år gamle, spørgsmål :smile: :

Jeg skrev til Midt og vestjyllands politi igår. Svaret var:

"Til (mig)

Det er mulig at have samme riffel til jagt og SKV hvis våbenet kan godkendes begge steder.

Skal du have den på SKV2 er det formanden i den forening du er medlem af du sammen med skal ansøge – det er kun formanden der har adgang til SKV portalen.

Håber det er svar på dit spørgsmål.

Med venlig hilsen

xxxxx xxxxxx

Overassistent

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is

Indlæg af Langenge » 24. sep 2020, 15:11

Tjaeee, jeg forsøger.
Så må vi se hvor meget kludder der går i det, når SKV sikkert forsøger at bede politiet afmelde den på den gamle tilladelse.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Has thanked: 59 times
Been thanked: 426 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 24. sep 2020, 16:55

Langenge skrev:
24. sep 2020, 15:11
Så må vi se hvor meget kludder der går i det, når SKV sikkert forsøger at bede politiet afmelde den på den gamle tilladelse.
Du kan be' formanden om at sende et brev med, sammen med SKV2 ansøgningen, hvor I skriver at den ikke skal afmeldes. SKV portalen har mulighed for at vedhæfte flere PDF'er til en ansøgning.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

T-REX
This member is
This member is
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 127 times
Been thanked: 262 times

Indlæg af T-REX » 24. sep 2020, 20:34

Sørenl skrev:
Selvom Din AR 15 skulle være kastreret, til SINGLE SHOT, strander den på Retningslinier for Våbenregistrering afsnit 5:
5. Riflen må ikke visuelt ligne en fuldautomatisk riffel (militærriffel). Såfremt riflen kan henføres til kategorien ”stormgevær”, vil den ikke blive godkendt, uanset hvilken lade mekanisme/funktion riflen oprindeligt er produceret med. Som eksempler kan nævnes, at våbenplatforme som STG44, AK47, AR15 og FN FAL ikke vil blive godkendt. Dog kan visse Bolt Action rifler med rails montage godkendes efter en konkret vurdering i hvert enkelt tilfælde (særskilt ansøgning).
Sakset herfra: https://mimer.dgi.dk/offentlig/CE840B35 ... 1600795766
Hvis det link ikke virker, kan det findes her: https://www.dgi.dk/SKV/vaabenregistreri ... jledninger
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Hornum
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Mercedes G, Militær, skydning
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Hornum » 24. sep 2020, 22:03

Jeg havde min gamle skytteforeningsmauser på både SKV og jagttilladelse samtidig.
Hvilket først gav problemer da jeg ikke længere var medlem af en skytteforening.. :giggle:

Besvar