Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Kenned » 3. feb 2020, 08:50

Som beskrevet i denne artikel: https://politiken.dk/indland/politik/ar ... enkendelse

Så går Venstre som parti nu ind for brug af ansigtsgenkendelse i sager "når politiet leder efter en terrorist eller andre, man skal have fat på".

Der må siges at være lidt af en elastik i den formulering, da det så gælder for samtlige sager hvor politiet har et udestående med en person :puke:

Og så kommer løgnen:

"I Venstre er man nu nået frem til et løsningsforslag, hvor kameraer med ansigtsgenkendelse kan aktiveres i forbindelse med en konkret politisag og efter en dommerkendelse.

Herefter skal udvalgte kameraer kunne benytte ansigtsgenkendelse i forhold til den pågældende person, mens tilfældigt forbipasserende filmes, men ikke gemmes i systemet."

SELVFØLGELIG gemmes data. Ellers kan man jo ikke behandle dem. Når man kan få rettens ord for at der foretages "eksemplarfremstilling" når en internetudbyder gemmer data på et produkt med copyright på i deres router i nogle millisekunder, så gemmes data selvfølgelig også under behandling af ansigtsgenkendelse. DERUDOVER så har politiets omgang med data historisk set jo ikke ligefrem holdt sig til lovens bogstav(civile ville være blevet straffet for lignende overtrædelser), så de har simpelthen ikke min tiltro til at behandle disse data korrekt og sikkert.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Werecat » 3. feb 2020, 09:05

"Danmarks Liberale parti" :puke:
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

1900
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 538
Tilmeldt: 30. sep 2016, 19:18
Interesser: skydning
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 211 times
Been thanked: 124 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af 1900 » 3. feb 2020, 09:20

selvfølgelig skal systemet bruges og billederne gemmes ( sammen med DNAét som tages ved fødslen, eller indvandringen )
det er kun til gene for personer med dårlig samvittighed

Brugeravatar
Prestone
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 381
Tilmeldt: 13. feb 2009, 16:36
Interesser: Håndvåben og finurligheder.
Geografisk sted: Ulstrup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 34 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Prestone » 3. feb 2020, 09:33

1900 skrev:
3. feb 2020, 09:20
selvfølgelig skal systemet bruges og billederne gemmes ( sammen med DNAét som tages ved fødslen, eller indvandringen )
det er kun til gene for personer med dårlig samvittighed
Eller for os som bedst kan lide at være anonyme og private.... i andre giver den bare gas, jeg er dog helst fri
It´s good to have healthy pets, you never know when you will be forced to eat them.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af HappyNanoq » 3. feb 2020, 11:47

Det skal politiet nok strække til at blive lige så udbredt som nummerpladescannerne og dermed en permanent løsning, og politikerne vil intet gøre.!
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af LJ » 3. feb 2020, 12:17

Modbydeligt. :puke:

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Sierra13 » 3. feb 2020, 12:58

:mob: :mob:


De er helt væk :help:

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af ESAF » 3. feb 2020, 18:07

Ja... endnu er skridt mod det komplette overvågningssamfund, og desværre et helt naturligt skridt set i lyset af de sidste tyve års udvikling på området. 2020 er 1984.
Turn-key diktaturet er ved at være fuldendt og klar til overtagelse af seriøst udemokratiske kræfter, til den tid kan det være at de nuværende fortalere får travlt med at trække i land - de af dem der ikke kommer til at ernære sig som stikkere og agenter.
Det er til at brække sig over.

Kunne man ikke lave et underforum omkring overvågning, kryptering, anonymisering og øvrigt skæg, blå briller og foliehat? Det lader til at vi er en del medlemmer for hvem det ligger på sinde.
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Langenge » 3. feb 2020, 18:19

ESAF skrev:
3. feb 2020, 18:07
Ja... endnu er skridt mod det komplette overvågningssamfund, og desværre et helt naturligt skridt set i lyset af de sidste tyve års udvikling på området. 2020 er 1984.
Turn-key diktaturet er ved at være fuldendt og klar til overtagelse af seriøst udemokratiske kræfter, til den tid kan det være at de nuværende fortalere får travlt med at trække i land - de af dem der ikke kommer til at ernære sig som stikkere og agenter.
Det er til at brække sig over.

Kunne man ikke lave et underforum omkring overvågning, kryptering, anonymisering og øvrigt skæg, blå briller og foliehat? Det lader til at vi er en del medlemmer for hvem det ligger på sinde.
Jooe, held og lykke.
Folket ønsker det jo, så deeet.
Jeg er ligeglad. jeg har opgivet det.
Jeg bor på bøhlandet, hvor der ikke er andet overvågning, end det jeg selv har sat op ( :biggrin: ).
Jeg kommer aldrig i København, og er jeg endelig i centrum af Aarhus, så er det med en hat trukket godt ned i panden.
Ikke at jeg har mere at skjule end en gennemsnitlig borger her i landet (måske næsten mindre), men selv her i mit eget hjem, lukker jeg døren til toilettet, når jeg går ud og skider.
Men som sagt: Jeg har opgivet. Det må blive min søns problem.
Når jeg når pensionsalderen, så kan I ikke se min røv for bare dækrøg. Jeg er skredet.
Frankrig, Italien, Spanien, Portugal, Kroatien, et-eller-andet.... andet. Et lille hus ude langt væk fra alting. Måske ikke med samme (eller mangel på samme) hjemmehjælp som i Danmark, men så dør jeg nok bare et par år tidligere.
Det overlever jeg nok :rolf:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
NSander
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 975
Tilmeldt: 23. feb 2005, 20:18
Interesser: Jagt, skydning, ww2
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 151 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af NSander » 4. feb 2020, 03:41

1900 skrev:
3. feb 2020, 09:20
selvfølgelig skal systemet bruges og billederne gemmes ( sammen med DNAét som tages ved fødslen, eller indvandringen )
det er kun til gene for personer med dårlig samvittighed
Jeg håber din sarkasme fungerer dårligt på skrift, og at du ikke faktisk mener det ?

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Kalthoff » 4. feb 2020, 06:50

Langenge skrev:
3. feb 2020, 18:19
Når jeg når pensionsalderen, så kan I ikke se min røv for bare dækrøg. Jeg er skredet.
Frankrig, Italien, Spanien, Portugal, Kroatien, et-eller-andet.... andet. Et lille hus ude langt væk fra alting. Måske ikke med samme (eller mangel på samme) hjemmehjælp som i Danmark, men så dør jeg nok bare et par år tidligere.
Du er langt fra den eneste.

Jeg har mødt en håndfuld med lignende planer. Nogle ved pensionsalderen, nogle før.

En del er allerede smuttet langt før pensionsalderen, efter en målrettet indsats for at skabe sig den mulighed. Det var nogle af de bedste, dem der løfter ethvert samfund de måtte indgå i.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af ReneKJ » 4. feb 2020, 07:18

ESAF skrev:
3. feb 2020, 18:07

Kunne man ikke lave et underforum omkring overvågning, kryptering, anonymisering og øvrigt skæg, blå briller og foliehat? Det lader til at vi er en del medlemmer for hvem det ligger på sinde.
Jeg frygter at sådan et underforum hurtigt ville blive overtaget af konspirationsteoretikere og derefter ignoreret af alle andre.

Så er det bedre at diskussionen foregår et sted hvor der er en chance for at manden på gaden også ser det og måske bliver lidt bedre informeret om de reelle farer end han var før.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Kenned » 4. feb 2020, 08:05

ReneKJ skrev:
4. feb 2020, 07:18
ESAF skrev:
3. feb 2020, 18:07

Kunne man ikke lave et underforum omkring overvågning, kryptering, anonymisering og øvrigt skæg, blå briller og foliehat? Det lader til at vi er en del medlemmer for hvem det ligger på sinde.
Jeg frygter at sådan et underforum hurtigt ville blive overtaget af konspirationsteoretikere og derefter ignoreret af alle andre.

Så er det bedre at diskussionen foregår et sted hvor der er en chance for at manden på gaden også ser det og måske bliver lidt bedre informeret om de reelle farer end han var før.
Jeg ville dog hilse et separat underforum til anonymisering i praksis velkomment. Jeg er enig i at konspirationsteorierne hurtigt ville tage overhånd i et forrum beregnet til dem.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

1900
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 538
Tilmeldt: 30. sep 2016, 19:18
Interesser: skydning
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 211 times
Been thanked: 124 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af 1900 » 4. feb 2020, 08:25

1900 skrev:1900 skrev: ↑mandag, 03. februar 2020 09:20
selvfølgelig skal systemet bruges og billederne gemmes ( sammen med DNAét som tages ved fødslen, eller indvandringen )
det er kun til gene for personer med dårlig samvittighed
Jeg håber din sarkasme fungerer dårligt på skrift, og at du ikke faktisk mener det ?
min sarkasme fungerer vældig fint, hvis jeg ønsker at bruge den :smile:
men jeg er faktisk 100 % alvorlig: hvis det enkelte individ ønsker at skjule sine handlinger tyder det på en dårlig samvittighed
Senest rettet af Lycon 6. feb 2020, 01:51, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Citag er sat i Quote tags.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Greyberd63 » 4. feb 2020, 08:59

Langenge skrev:
3. feb 2020, 18:19
ESAF skrev:
3. feb 2020, 18:07
Ja... endnu er skridt mod det komplette overvågningssamfund, og desværre et helt naturligt skridt set i lyset af de sidste tyve års udvikling på området. 2020 er 1984.
Turn-key diktaturet er ved at være fuldendt og klar til overtagelse af seriøst udemokratiske kræfter, til den tid kan det være at de nuværende fortalere får travlt med at trække i land - de af dem der ikke kommer til at ernære sig som stikkere og agenter.
Det er til at brække sig over.

Kunne man ikke lave et underforum omkring overvågning, kryptering, anonymisering og øvrigt skæg, blå briller og foliehat? Det lader til at vi er en del medlemmer for hvem det ligger på sinde.
Jooe, held og lykke.
Folket ønsker det jo, så deeet.
Jeg er ligeglad. jeg har opgivet det.
Jeg bor på bøhlandet, hvor der ikke er andet overvågning, end det jeg selv har sat op ( :biggrin: ).
Jeg kommer aldrig i København, og er jeg endelig i centrum af Aarhus, så er det med en hat trukket godt ned i panden.
Ikke at jeg har mere at skjule end en gennemsnitlig borger her i landet (måske næsten mindre), men selv her i mit eget hjem, lukker jeg døren til toilettet, når jeg går ud og skider.
Men som sagt: Jeg har opgivet. Det må blive min søns problem.
Når jeg når pensionsalderen, så kan I ikke se min røv for bare dækrøg. Jeg er skredet.
Frankrig, Italien, Spanien, Portugal, Kroatien, et-eller-andet.... andet. Et lille hus ude langt væk fra alting. Måske ikke med samme (eller mangel på samme) hjemmehjælp som i Danmark, men så dør jeg nok bare et par år tidligere.
Det overlever jeg nok :rolf:
Så efter at have betalt skat i DK, i hele dit arbedsliv, vil du flytte til et land, hvor servicen måske er dårligere, eller er mere eller mindre selv betalt
I så fald bør du tjekke,hvilke lande der har skatte aftale med DK, lidt surt at flytte til udlandet, og stadig betale skat i DK

https://europa.eu/youreurope/citizens/w ... dex_da.htm

mvh
grey

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Kenned » 4. feb 2020, 09:04

1900 skrev:
4. feb 2020, 08:25
1900 skrev: ↑mandag, 03. februar 2020 09:20
selvfølgelig skal systemet bruges og billederne gemmes ( sammen med DNAét som tages ved fødslen, eller indvandringen )
det er kun til gene for personer med dårlig samvittighed
Jeg håber din sarkasme fungerer dårligt på skrift, og at du ikke faktisk mener det ?


min sarkasme fungerer vældig fint, hvis jeg ønsker at bruge den :smile:
men jeg er faktisk 100 % alvorlig: hvis det enkelte individ ønsker at skjule sine handlinger tyder det på en dårlig samvittighed
I et utopi hvor politiet ikke bryder loven, hvor ingen ønsker et privatliv, og ingen - selv med et stort lands ressourcer - vil kunne få adgang til disse data, både nu og i al fremtid, så kunne jeg MÅSKE give dig ret.

Eftersom ingen af ovennævnte er tilfældet er jeg 100% uenig.

1) Politiet bryder jævnligt loven på dette dataområdet
2) Jeg vil gerne have et privatliv
3) Jeg stoler ikke på at noget som helst land - og slet ikke Danmark - kan beskytte data 100% mod misbrug.
4) Jeg vil vædde en god middag på at grænserne for hvornår politiet må bruge ansigtsgenkendelse vil blive flyttet(til at inkludere mindre alvorlig kriminalitet).

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Greyberd63 » 4. feb 2020, 09:27

Læste for mange år siden "This Perfect Day" skræmmende læsning, kun en roman, men aligevel :shock:

Totalt overvågnings samfund, med velmedicineret befolkning, alt er effektivt, incl. leve alder

https://en.wikipedia.org/wiki/This_Perfect_Day

mvh
grey

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Fast Fumble » 4. feb 2020, 10:06

Langenge skrev:
3. feb 2020, 18:19
Jeg bor på bøhlandet, hvor der ikke er andet overvågning, end det jeg selv har sat op ( :biggrin: ).
Jeg kommer aldrig i København, og er jeg endelig i centrum af Aarhus, så er det med en hat trukket godt ned i panden.
Nu er det jo ikke kun Venstre, det er ALLE partier med indflydelse, der er pro-overvågning.
Og overvågningen byder på en masse fordele, og det bliver bedre og bedre.
Smarte lysreguleringer fungerer i England og Tyskland, smart parkering, smart en hel masse ting!

(Enkelte leverandører er dog stadig lidt for lette at sætte ud af drift)
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-0 ... -telefoner

Og ønsker man at tracke/overvåge enkeltborgere, fx i forbindelse med kriminalitet, så kombinerer man:
- Overvågning af Mobil telefon med GPS data og mastekommunikation
- Nummerpladegenkendelse
- Ansigtsgenkendelse
- Bevægelsesgenkendelse

Så kan man altså tracke borgere ret præcist. Bemærk lige om den overvågning du har sat op, er internet-koblet (fx IoT), for det er jo det Soc.Dem. lige har foreslået at myndigheder kan tage kontrollen over (i krisesituationer, naturligvis).

Jeg er egentlig ikke bekymret for overvågning. Det er spild af tid at øffe over det, for det løb ER kørt. Big Data gjorde det muligt at gemme de enorme mængder data, og processere dem centralt og hurtigt (nok). IoT koblede en helvedes masse enheder på, så data nu kan kombineres fra alt muligt, kaffemaskiner, vaskemaskiner, kopimaskiner, alarm-anlæg, biler ... og NGSI-LD gjorde det muligt at bruge overvågningen real-time.

Det, vi nu skal interessere os for, er hvordan man begrænser brugen til legale formål, og hvordan man undgår uinviterede gæster på systemerne. Ingen tvivl om at visse landes efterretningstjenester meget gerne vil kigge med!
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Langenge » 4. feb 2020, 10:09

Fast Fumble skrev:
4. feb 2020, 10:06
……
Det er spild af tid at øffe over det, for det løb ER kørt
......
Deri er vi helt enige.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af C-X » 4. feb 2020, 13:01

1900 skrev:
4. feb 2020, 08:25
1900 skrev: ↑mandag, 03. februar 2020 09:20
selvfølgelig skal systemet bruges og billederne gemmes ( sammen med DNAét som tages ved fødslen, eller indvandringen )
det er kun til gene for personer med dårlig samvittighed
Jeg håber din sarkasme fungerer dårligt på skrift, og at du ikke faktisk mener det ?


min sarkasme fungerer vældig fint, hvis jeg ønsker at bruge den :smile:
men jeg er faktisk 100 % alvorlig: hvis det enkelte individ ønsker at skjule sine handlinger tyder det på en dårlig samvittighed
Hvorfor benytter du så et anonymiseret brugernavn?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af 10-22 » 4. feb 2020, 13:49

Screenshot_2020-02-04 Vores biologiske prøver.png
Jeg vil sige at der er nærmest 100 % sikkerhed for at du kan findes ud fra det her register.
De finder dig måske ikke direkte men de kommer så tæt på dig at resten nemt.
Vores myndigheder forsøger tit at få adgang til det, men indtil videre uden held.
Det sidste forsøg jeg kender til, var i forbindelse med amagermanden.
10-22

Brugeravatar
NSander
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 975
Tilmeldt: 23. feb 2005, 20:18
Interesser: Jagt, skydning, ww2
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 151 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af NSander » 4. feb 2020, 14:50

1900 skrev:
4. feb 2020, 08:25
1900 skrev: ↑mandag, 03. februar 2020 09:20
selvfølgelig skal systemet bruges og billederne gemmes ( sammen med DNAét som tages ved fødslen, eller indvandringen )
det er kun til gene for personer med dårlig samvittighed
Jeg håber din sarkasme fungerer dårligt på skrift, og at du ikke faktisk mener det ?


min sarkasme fungerer vældig fint, hvis jeg ønsker at bruge den :smile:
men jeg er faktisk 100 % alvorlig: hvis det enkelte individ ønsker at skjule sine handlinger tyder det på en dårlig samvittighed
Ok, Super. der er vi jo forskellige. Vil du ikke lige dele et par ting med forum ? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at vide dit rigtige navn, hvornår du sidst knaldede konen, hvor meget gæld du har i banken, og hvor mange penge du bruger om året på tobak og/eller alkohol.

Jeg forstår ikke behovet for at sætte sig selv på sådan en moralsk høj hest hvor "Jeg, rene menneske, har intet at skjule". Og hvad så, derfor er det vel rimeligt nok at andre ikke ønsker at være tvunget til at blive overvåget, og dele deres liv med andre, og da slet ikke "staten".



Synes du også der skal sidde en ved Postvæsnet, skære alle breve op, læse dem, tage en kopi, og så ekspedere dem videre ?

Brugeravatar
Halvautomat
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 567
Tilmeldt: 19. nov 2004, 20:35
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 42 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Halvautomat » 4. feb 2020, 20:04

Man er nok nødt til at erkende, at kriminaliteten der efterhånden hersker i kongeriget kræver socifikeret metoder for at finde de skyldige. Det er ikke længere nok at køre rundt i en Ford Sephyr 1954.
Jeg er på holdet det støtter elektronisk udstyr til at fange de kriminelle så de kan komme ind og sidde...
Så udsendelsen hvor de fik skudt Omar El-Hussein og den overvågning de havde i Mjølnerparken.
Mere af den slags tak.
Piner mig, at al den overvågning der var den nat Emile Weng blev bygget blev slettet inden politiet fik taget sig sammen til at indsamle det.
Og ja jeg er ligeglad med de filmer mig! Får vi et totalitær styre så kan jeg alligevel ikke gøre noget imod det.
Ser engelsk Cctv, og det er fedt som de kan fange dybt kriminelle typer...!
Senest rettet af Halvautomat 4. feb 2020, 20:44, rettet i alt 2 gange.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af ReneKJ » 4. feb 2020, 20:33

Halvautomat skrev:
4. feb 2020, 20:04
Man er nok nødt til at erkend, at kriminaliteten der efterhånden hersker i kongeriget kræver socifikeret metoder for at finde de skyldige. Det er ikke længere nok at køre rundt i en Ford Sephyr 1954.
Jeg har ikke set nogen dokumentation for at kriminaliteten skulle være blevet forværret.
Den statistik jeg kan finde viser at det samlede antal anmeldelser er faldet gennem de sidste 10 år, dog er voldelige forbrydelser steget.
Så hvad er det for et akut behov der pludseligt kræver et overvågningssamfund man ellers kun har set i dystopier?

På papiret lyder denne løsning egenligt nogenlunde. Der laves kun tjek for personer der er på en dommerkontrolleret liste, resten registreres ikke.
Set på den måde er det ikke så meget anderledes end de gamle telefonaflytninger.

Men problemet er når man først har det værktøj så er det formodentligt trivielt at udvide det til at registrere alles gøren og laden.
Smid noget ekstra regnekraft på og sammenkør det med pas og kørekort databaserne, og hokus pokus så har man styr på alle de ( potentielle ) kriminelle
Undtagen selvfølgeligt folk med "særlige behov" som f.eks. dem der har vedtaget loven, de skal nok blive fritaget.

Jeg syntes ærligt taget det vil være naivt at tro at det ikke kan ske. Jeg kan ikke komme på et eneste overvågnings-tiltag der ikke har fået feature-creep efter at befolkningen er blevet solgt det som et våben mod terror eller andet angstfremkaldende.

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Kalthoff » 5. feb 2020, 01:22

Halvautomat skrev:
4. feb 2020, 20:04
Jeg er på holdet det støtter elektronisk udstyr til at fange de kriminelle så de kan komme ind og sidde...
Så udsendelsen hvor de fik skudt Omar El-Hussein og den overvågning de havde i Mjølnerparken.
Mere af den slags tak.
Man skal ikke leve med problemer, tilpasse sig problemer og affinde sig med de ulemper problemer giver - man skal fjerne problemets årsag.

Besvar