Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
70er drengen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 141
Tilmeldt: 30. nov 2014, 01:03
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 166 times
Been thanked: 33 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af 70er drengen » 5. feb 2020, 06:11

NSander skrev:
4. feb 2020, 14:50
1900 skrev:
4. feb 2020, 08:25
1900 skrev: ↑mandag, 03. februar 2020 09:20
selvfølgelig skal systemet bruges og billederne gemmes ( sammen med DNAét som tages ved fødslen, eller indvandringen )
det er kun til gene for personer med dårlig samvittighed
Jeg håber din sarkasme fungerer dårligt på skrift, og at du ikke faktisk mener det ?


min sarkasme fungerer vældig fint, hvis jeg ønsker at bruge den :smile:
men jeg er faktisk 100 % alvorlig: hvis det enkelte individ ønsker at skjule sine handlinger tyder det på en dårlig samvittighed
Ok, Super. der er vi jo forskellige. Vil du ikke lige dele et par ting med forum ? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at vide dit rigtige navn, hvornår du sidst knaldede konen, hvor meget gæld du har i banken, og hvor mange penge du bruger om året på tobak og/eller alkohol.

Jeg forstår ikke behovet for at sætte sig selv på sådan en moralsk høj hest hvor "Jeg, rene menneske, har intet at skjule". Og hvad så, derfor er det vel rimeligt nok at andre ikke ønsker at være tvunget til at blive overvåget, og dele deres liv med andre, og da slet ikke "staten".



Synes du også der skal sidde en ved Postvæsnet, skære alle breve op, læse dem, tage en kopi, og så ekspedere dem videre ?
Lige præcis på grund af sådan et indlæg bruger vi næsten alle anonyme navne.

Hvis man har en anden holdning en nogle af de toneangivende medlemmer på forum så risikerer man at blive høvlet ned, og hvis man optrådte med sit rigtige navn så tror jeg kun at det er et spørgsmål om tid før et medlem opsøgte en for at få en forklaring.

Hvis folk var bedre til at tale pænt på nettet og lade andre have en mening der afveg fra deres egen så var vi her sgu nok alle under eget navn.

Men når man skriver at man har en mening herinde, så er det første der sker ofte at en del andre medlemmer lægger en forholdsvis stor indsats i at forklare hvor meget man tager fejl. Langt de fleste er inden for rammerne af hvad jeg ser som god opførsel, men jeg synes også tit at der er nogen der går over stregen.

Så nej, der er ikke nogen der skylder at fortælle andre hvor tit de knalder med konen bare fordi de går ind for ansigtsgenkendelse. Det er både uhøfligt og unødvendigt at komme med sådan en kommentar hvis du spørger mig.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af ReneKJ » 5. feb 2020, 07:29

70er drengen skrev:
5. feb 2020, 06:11
Så nej, der er ikke nogen der skylder at fortælle andre hvor tit de knalder med konen bare fordi de går ind for ansigtsgenkendelse. Det er både uhøfligt og unødvendigt at komme med sådan en kommentar hvis du spørger mig.
Uhøfligt måske nok, men det viser vel meget godt at vi alle har grænser for hvor offentligt vores liv skal være?
Det er bare forskelligt hvor grænserne ligger, men hvis man kun tager udgangspunkt i sine egne grænser så underkender man indirekte at andre har ret til at sætte deres egne grænser.

Der er ingen der kan kræve at du skal forsvare dit ønske om at være anonym på internettet. Det er som det skal være, selv om også denne ret bliver undergravet af overvågning.

Men hvorfor skal man forsvare sit ønske om at være "anonym" i det offentlige?
Det burde være en indlysende ret uden at man på nogen måde skulle forsvare det, eller endnu være mistænkeliggøres fordi man ikke ønsker at blive overvåget.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Kenned » 5. feb 2020, 08:26

70er drengen skrev:
5. feb 2020, 06:11
NSander skrev:
4. feb 2020, 14:50
1900 skrev:
4. feb 2020, 08:25
1900 skrev: ↑mandag, 03. februar 2020 09:20
selvfølgelig skal systemet bruges og billederne gemmes ( sammen med DNAét som tages ved fødslen, eller indvandringen )
det er kun til gene for personer med dårlig samvittighed
Jeg håber din sarkasme fungerer dårligt på skrift, og at du ikke faktisk mener det ?


min sarkasme fungerer vældig fint, hvis jeg ønsker at bruge den :smile:
men jeg er faktisk 100 % alvorlig: hvis det enkelte individ ønsker at skjule sine handlinger tyder det på en dårlig samvittighed
Ok, Super. der er vi jo forskellige. Vil du ikke lige dele et par ting med forum ? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at vide dit rigtige navn, hvornår du sidst knaldede konen, hvor meget gæld du har i banken, og hvor mange penge du bruger om året på tobak og/eller alkohol.

Jeg forstår ikke behovet for at sætte sig selv på sådan en moralsk høj hest hvor "Jeg, rene menneske, har intet at skjule". Og hvad så, derfor er det vel rimeligt nok at andre ikke ønsker at være tvunget til at blive overvåget, og dele deres liv med andre, og da slet ikke "staten".



Synes du også der skal sidde en ved Postvæsnet, skære alle breve op, læse dem, tage en kopi, og så ekspedere dem videre ?
Lige præcis på grund af sådan et indlæg bruger vi næsten alle anonyme navne.

Hvis man har en anden holdning en nogle af de toneangivende medlemmer på forum så risikerer man at blive høvlet ned, og hvis man optrådte med sit rigtige navn så tror jeg kun at det er et spørgsmål om tid før et medlem opsøgte en for at få en forklaring.

Hvis folk var bedre til at tale pænt på nettet og lade andre have en mening der afveg fra deres egen så var vi her sgu nok alle under eget navn.

Men når man skriver at man har en mening herinde, så er det første der sker ofte at en del andre medlemmer lægger en forholdsvis stor indsats i at forklare hvor meget man tager fejl. Langt de fleste er inden for rammerne af hvad jeg ser som god opførsel, men jeg synes også tit at der er nogen der går over stregen.

Så nej, der er ikke nogen der skylder at fortælle andre hvor tit de knalder med konen bare fordi de går ind for ansigtsgenkendelse. Det er både uhøfligt og unødvendigt at komme med sådan en kommentar hvis du spørger mig.
Den holder sgu ikke. Folk er anonyme herinde fordi det er det de føler for, men det er absolut IKKE fordi de har behov for at frygte noget fra et andet medlems side. De fleste er anonyme herinde fordi de har en større eller mindre mængde våben derhjemme, og ikke har lyst til at eksponere dette for offentligheden. "Kenneth Jensen" er i øvrigt ikke et dæknavn - det ville sgu ellers være et smart ét :giggle: - og jeg bor på Amager. Jeg frygter IKKE at den information er et problem for mig, men jeg anerkender andres behov for at være anonyme, men jeg anerkender ikke at man skal frygte noget fra et andet medlems side pga. en debat herinde.

Men i hvert fald så fik Nsander dig op af stolen, han fik påpeget at der kan være mange forskellige grunde til at være imod overvågning, og at den generalisering du foretager naturligvis får folk til at reagere, da du indirekte skyder folk i skoene at hvis man er imod overvågning så har man noget at skjule for politiet.

MINE årsager til at være imod den slags overvågning er at jeg HAR noget at skjule, såsom:
*Mit privatliv i al almindelighed
*Mit sexliv
*Mit sociale liv udenfor min bolig
*De dumheder jeg måtte foretage i en brandert eller lignende(nej, jeg mener ikke ulovligheder, bare almindelige pinligheder)
*Når jeg piller næse
*osv...osv...

Når man (som jeg har skrevet tidligere) igen og igen hører om brud på loven hos både politi, sundhedsvæsen mv. så ser jeg ingen grund til at skulle gå ind for øget overvågning, og lad mig igen også lige pointere at USA eller Kina nok godt kunne få fat i data hvis de satte alt ind på det, og det er endnu en grund til at være imod det.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
Kode1303
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. maj 2010, 19:09
Interesser: Ammunition og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 86 times
Been thanked: 150 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Kode1303 » 5. feb 2020, 15:16

Spændende diskussion. Selv er jeg blevet spurgt, om ikke mit indlæg i en lignende diskussion skulle være ovre i vits-tråden. Det var noget med, at jeg stillede det hypotetiske spørgsmål, om ikke man kunne føle en større sikkerhed ved større grad af ‘overvågning’.

Nå, men skønt, når nogle finder ens indlæg underholdende :giggle:

Jeg går personligt ikke ind for mere overvågning end nødvendigt. Alligevel vil jeg heller ikke sige, at jeg er paranoid.
Jeg forstår ikke helt, hvorfor nogle sætter lighedstegn mellem at KUNNE misbruge oplysninger og at man VIL misbruge oplysninger. Jo, der sker lovbrud med persondata, men så vidt jeg ved ikke målrettet mod befolkningen fra regeringens side. Så i mine øjne betyder det, at myndighederne “ved ting” om os ikke, at vi uundgåeligt får et diktatur.

Jeg går heller ikke og er bange for, at politiet vil skyde os alle sammen på ordre fra staten, fordi de går rundt med en skarpladt pistol. Også selvom en betjent eller hjemmeværnsmand skulle skyde konens elsker med sit våben.

Min pointe er, at selvom “styrets mænd” (m/k) får oplysninger om mig - fx en DNA-profil - så tror jeg, der er langt til, at det bliver til undertrykkelse af den generelle befolkning.

Men måske KUNNE det give lovlydige borgere tryghed i, at man nemmere kan finde “the bad guys”.
Desuden tror jeg ikke, at politiet eller andre ville sidde og trawle filer igennem for at finde ud af, hvem der er til SM eller hvad pokker, man nu kan forestille sig.
Make mine a carbine.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Timber » 5. feb 2020, 16:28

Kode1303 skrev:
5. feb 2020, 15:16
Spændende diskussion. Selv er jeg blevet spurgt, om ikke mit indlæg i en lignende diskussion skulle være ovre i vits-tråden. Det var noget med, at jeg stillede det hypotetiske spørgsmål, om ikke man kunne føle en større sikkerhed ved større grad af ‘overvågning’.

Nå, men skønt, når nogle finder ens indlæg underholdende :giggle:

Jeg går personligt ikke ind for mere overvågning end nødvendigt. Alligevel vil jeg heller ikke sige, at jeg er paranoid.
Jeg forstår ikke helt, hvorfor nogle sætter lighedstegn mellem at KUNNE misbruge oplysninger og at man VIL misbruge oplysninger. Jo, der sker lovbrud med persondata, men så vidt jeg ved ikke målrettet mod befolkningen fra regeringens side. Så i mine øjne betyder det, at myndighederne “ved ting” om os ikke, at vi uundgåeligt får et diktatur.

Jeg går heller ikke og er bange for, at politiet vil skyde os alle sammen på ordre fra staten, fordi de går rundt med en skarpladt pistol. Også selvom en betjent eller hjemmeværnsmand skulle skyde konens elsker med sit våben.

Min pointe er, at selvom “styrets mænd” (m/k) får oplysninger om mig - fx en DNA-profil - så tror jeg, der er langt til, at det bliver til undertrykkelse af den generelle befolkning.

Men måske KUNNE det give lovlydige borgere tryghed i, at man nemmere kan finde “the bad guys”.
Desuden tror jeg ikke, at politiet eller andre ville sidde og trawle filer igennem for at finde ud af, hvem der er til SM eller hvad pokker, man nu kan forestille sig.
Ovenstående scenarie bliver nok ikke aktuelt de først par år.. Men hvem ved 15-20 år ud i fremtiden, når de sidste bidder er skåret??

Og ja, jeg har købt ekstra sølvpapir... :giggle:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af ReneKJ » 5. feb 2020, 17:48

Kode1303 skrev:
5. feb 2020, 15:16
Jeg går personligt ikke ind for mere overvågning end nødvendigt. Alligevel vil jeg heller ikke sige, at jeg er paranoid.
Jeg forstår ikke helt, hvorfor nogle sætter lighedstegn mellem at KUNNE misbruge oplysninger og at man VIL misbruge oplysninger. Jo, der sker lovbrud med persondata, men så vidt jeg ved ikke målrettet mod befolkningen fra regeringens side. Så i mine øjne betyder det, at myndighederne “ved ting” om os ikke, at vi uundgåeligt får et diktatur.
"Kunne" er sådan set nok for mig. Der er ingen tungtvejende grunde til at de skulle overvåge befolkningen, og det er en voldsom krænkelse af privatlivet.
Efter min mening er det også direkte imod ånden i grundlovens paragraf 72 der skal beskytte privatlivet.
Desværre er teknologen løbet fra formuleringen i grundloven.

Staten opfører sig mere og mere som om den er vores hyrder, men jeg er ikke et får.
De skal hverken vogtes, drive eller klippe mig.

Spørgsmålet om tillid vender også begge veje. Jo mere nogen ønsker at overvåge mig, jo mindre tillid har jeg til at de handler i min egen interesse.

Og så er der selvfølgeligt masser af eksempler på at de ikke kan holde snitterne fra data når de først er indsamlet.

Doubletap
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 136
Tilmeldt: 12. apr 2012, 23:00
Interesser: natur, jagt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 23 times
Been thanked: 5 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Doubletap » 6. feb 2020, 18:06

:goodpost:
"What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence" - Christopher Hitchens

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Lycon » 11. feb 2020, 22:14

Ser her hvordan overvågningen bliver misbrugt:
Ny app sporer coronavirus: Har du delt togkupé med en smittet?
Berlingske skrev:En kinesisk forretningsmand fra millionbyen Hangzhou har berettet, hvordan politiet bankede på, da han kom hjem fra en biltur til en naboby. Politiets kameraer havde registreret hans nummerplade i en naboby med et sygdomstilfælde, og nu bad de ham blive inden døre i 14 dage.

Da han vovede sig udendørs efter 12 dage, blev han igen opsøgt af politiet, fordi hans ansigt lyste op på et overvågningskamera med ansigtsgenkendelse, fortalte han til nyhedsbureauet Reuters.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Kode1303
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. maj 2010, 19:09
Interesser: Ammunition og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 86 times
Been thanked: 150 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Kode1303 » 11. feb 2020, 23:21

Lycon skrev:
11. feb 2020, 22:14
Ser her hvordan overvågningen bliver misbrugt:
Ny app sporer coronavirus: Har du delt togkupé med en smittet?
Berlingske skrev:En kinesisk forretningsmand fra millionbyen Hangzhou har berettet, hvordan politiet bankede på, da han kom hjem fra en biltur til en naboby. Politiets kameraer havde registreret hans nummerplade i en naboby med et sygdomstilfælde, og nu bad de ham blive inden døre i 14 dage.

Da han vovede sig udendørs efter 12 dage, blev han igen opsøgt af politiet, fordi hans ansigt lyste op på et overvågningskamera med ansigtsgenkendelse, fortalte han til nyhedsbureauet Reuters.
Jep - de er rigtig gode til at krænke befolkningen via overvågning i Kina, hvor styret jo kan gøre, hvad de lyster. Godt, det aldrig vil forekomme her i Danmark, hvor vi heldigvis har demokrati. :blink:
Make mine a carbine.

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Lycon » 11. feb 2020, 23:36

Kode1303 skrev:
11. feb 2020, 23:21
Godt, det aldrig vil forekomme her i Danmark, hvor vi heldigvis har demokrati. :blink:
Fnise... :giggle:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21655
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Refraktorius » 23. maj 2020, 09:00

Jamen, så må man jo gå ind for smitteforebyggelse!

"Fuck jeres privatliv! Er der ingen som tænker på vores aktiekurs?"
Vedhæftede filer
jamen pengene.JPG
jamen pengene.JPG (127.9 KiB) Vist 5220 gange
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af ReneKJ » 23. maj 2020, 09:11

Refraktorius skrev:
23. maj 2020, 09:00
Jamen, så må man jo gå ind for smitteforebyggelse!

"Fuck jeres privatliv! Er der ingen som tænker på vores aktiekurs?"
Så må det bare gøres lovpligtigt med letlæselige stregkoder på maskerne.
Eller måske tatoveret i panden :freak:

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af HappyNanoq » 23. maj 2020, 10:25

Det kan vel i princippet ske i Dk allerede i dag, med overlevering af mobildata, og nummerpladescannere fastmonteret mange steder samt på en del politibiler.

Det kræver bare... ehh... samkøring af registre... som... ehhh... vi jo... ehhh... ikke har i Dk.
Og ingen i etaten ...ehhh... misbruger jo data.... eller deler.... ehhhh... med andre instanser, hvis der er data.... ehhhh... de ikke må have.

:freak:


Var det ikke politiet der blev pålagt at slette et bestemt register/datasæt.??
Da de ikke måtte gemme data så længe som de gjorde, i.e. indsamling af data (velsagtens ulovligt indsamlet data)... vups, sendt til SKAT som kunne bruge dataene inden Politiet selv slettede dataene.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Så går Venstre officielt ind for ansigtsgenkendelse

Indlæg af Timber » 23. maj 2020, 23:17

HappyNanoq skrev:
23. maj 2020, 10:25
Det kan vel i princippet ske i Dk allerede i dag, med overlevering af mobildata, og nummerpladescannere fastmonteret mange steder samt på en del politibiler.

Det kræver bare... ehh... samkøring af registre... som... ehhh... vi jo... ehhh... ikke har i Dk.
Og ingen i etaten ...ehhh... misbruger jo data.... eller deler.... ehhhh... med andre instanser, hvis der er data.... ehhhh... de ikke må have.

:freak:


Var det ikke politiet der blev pålagt at slette et bestemt register/datasæt.??
Da de ikke måtte gemme data så længe som de gjorde, i.e. indsamling af data (velsagtens ulovligt indsamlet data)... vups, sendt til SKAT som kunne bruge dataene inden Politiet selv slettede dataene.
Nej nej nej, Happy.. Du kan vist ikke tåle at komme herhjem i varmen.. Du har helt sikkert fået hedeslag...

Sådant vil da aaaaldrig forekomme i Danmark altså... Vi er helt vildt ærlige herhjemme altså...


:grimasse: :grimasse:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Besvar