Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
-
Langenge
- This member is

- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
10-22 skrev: ↑7. feb 2020, 10:26
JRexA skrev: ↑7. feb 2020, 02:18
…...
Men ellers. Kr. 200/året for medlemsskab, i forladerjægerne, er jo ikke mere end prisen for 200 gram krudt (Triple Seven)
100 kr på pr 100 gram så er det også betalt, jeg har sidst givet 12 euro pr kg for FF hos Wano i Tyskland.
Ca sammen pris i Italien og Spanien deres er produkt er bare ikke lige så godt som hos Wano.
Kommer i sække af 25 kg så der er til et par uger. Det eneste som dræber det hele er fragten og bøvler med import fra tyskland.
Her i DK ligger prisen på det firdobbelte, altså 360 kr/kg for Wano. (Men det er stadig en del billigere end Triple-7.)
Og da den normale tilladelse heller ikke giver lov til at opbevare mere end 2 kg, så er der ikke megen økonomi i at hente det i 12 kg sække udenlands, med mindre man er en håndfuld, der går sammen om det.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
-
Luluselsker
- Platin Member

- Interesser: jagt/luftvåben og bue
- Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 103 times
Så skal jeg sq handle ved din pusher 10-22 her koster 500gram reel sort 180kr for wano std 2 el 3fg
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne
-
Luluselsker
- Platin Member

Så, fik jeg fanget en kyndig dame hos våbenkontoret
Hendes tolkning er
Jagttegnet giver ret til ar besidde glatlæbede haglvåben mv.
Hun lurede min igennem og den er givet ud fra em vurdering af behov for ammunition for forlader
Hun kunne ikke sige om det blev praksis fremover men at man har tolket at jagtvåben uanset drivmiddel i glatløbet er lovligt at benytte til jagt ved indløsning af jagttegnet hun ville dog gå over juridisk afdeling for st være sikker
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
-
10-22
- Gold Member

- Interesser: Våben
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 30 times
Luluselsker skrev: ↑7. feb 2020, 11:11
Så skal jeg sq handle ved din pusher 10-22 her koster 500gram reel sort 180kr for wano std 2 el 3fg
Du skal være velkommen, hvis du ikke skal bruge en hel sæk så kan jeg nok godt hjælpe dig med et par kg.
Men det er blevet vildt bøvlet at handle med Wano, så det næste jeg skal have hjem bliver nok ikke der fra.
10-22
-
Langenge
- This member is

- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Luluselsker skrev: ↑7. feb 2020, 11:22
Hendes tolkning er
Hun lurede min igennem og den er givet ud fra em vurdering af behov for ammunition for forlader
Hun kunne ikke sige om det blev praksis fremover men at man har tolket at jagtvåben uanset drivmiddel i glatløbet er lovligt at benytte til jagt ved indløsning af jagttegnet hun ville dog gå over juridisk afdeling for st være sikker
Jeg håber da, at det bliver praksis fremover

Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
-
Luluselsker
- Platin Member

Langenge skrev: ↑7. feb 2020, 12:11
Luluselsker skrev: ↑7. feb 2020, 11:22
Hendes tolkning er
Jeg håber da, at det bliver praksis fremover
Samme her mem der er jo egentlig ifbm med min licens præcedens så at sige for st trumfe igennem