Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 18. mar 2020, 17:43

Måske er det dette, læger/sygeplejesker m.m bliver også smittet.

Sakset fra berlinske

"438 hospitalsansatte i hovedstadsområdet er sendt hjem - 24 er smittet
Antallet af personale, der er smittet med coronavirus, er blevet mangedoblet på blot få dage. Det drejer sig særligt om personale på sygehusene i Region Hovedstaden. Det skriver TV 2 Lorry.

På seks dage er antallet af hjemsendt personer blevet mere end fordoblet. Derudover er smittet sundhedspersonale på hovedstadens sygehuse ligeledes blevet mangedoblet.

10. marts var 206 ansatte på sygehusene sendt hjem, mens fem var smittet.

16. marts - seks dage efter - var tallet vokset til 438 hjemsendte ansatte og 24 coronasmittede."

Mvh
Grey

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af DB89 » 18. mar 2020, 18:38

Det er nok også en medvirkende årsag til, at sundhedspersonale osv. nu skulle kunne få mulighed for at blive testet før end de udviser kraftige symptomer som vi andre skal. Hvis der er/bliver personalemangel, så giver det i hvert fald ikke meget mening at sætte raske folk i karantæne for en sikkerheds skyld.

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Werecat » 18. mar 2020, 18:49

DB89 skrev:
18. mar 2020, 18:38
Det er nok også en medvirkende årsag til, at sundhedspersonale osv. nu skulle kunne få mulighed for at blive testet før end de udviser kraftige symptomer som vi andre skal. Hvis der er/bliver personalemangel, så giver det i hvert fald ikke meget mening at sætte raske folk i karantæne for en sikkerheds skyld.
I region syd og vist også i resten af landet (ikke sikker) skal man være "kritisk personel" med symptomer for man kan blive testet. Eller sådan var det i går da jeg havde vagt. Det skifter fra dag til dag og time til time.
"Kritisk personel" dækker over læger med en for regionen unik kompetence, f.eks. hvis man er den eneste der kan udføre en akut operation i regionen.
Det er ikke f.eks. alle infektionsmedicinere ( :angry: ) eller personale til intensiv afsnit osv.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af DB89 » 18. mar 2020, 18:59

Werecat skrev:
18. mar 2020, 18:49
DB89 skrev:
18. mar 2020, 18:38
Det er nok også en medvirkende årsag til, at sundhedspersonale osv. nu skulle kunne få mulighed for at blive testet før end de udviser kraftige symptomer som vi andre skal. Hvis der er/bliver personalemangel, så giver det i hvert fald ikke meget mening at sætte raske folk i karantæne for en sikkerheds skyld.
I region syd og vist også i resten af landet (ikke sikker) skal man være "kritisk personel" med symptomer for man kan blive testet. Eller sådan var det i går da jeg havde vagt. Det skifter fra dag til dag og time til time.
"Kritisk personel" dækker over læger med en for regionen unik kompetence, f.eks. hvis man er den eneste der kan udføre en akut operation i regionen.
Det er ikke f.eks. alle infektionsmedicinere ( :angry: ) eller personale til intensiv afsnit osv.
Det lød på pressemødet i eftermiddag som om, at man man vil begynde at åbne mere op, men det hænger nok også meget godt sammen med den øgede kapacitet på analyser. Men jeg kan sagtens have misforstået noget, og jo ordet kritisk har nok indgået - men det kan så også være et definitionsspørgsmål som ændrer sig løbende.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 18. mar 2020, 19:15

Det var alle med forsvarets udvidede førstehjælpskursus og bedre de bad om.
Det må være voldsomt mange der har den.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 18. mar 2020, 19:49

Lidt om situationen i Tyskland og England:

Mutti Merkel i Tyskland udtaler:
Größte Herausforderung seit dem Zweiten Weltkrieg.

Die Bundeskanzlerin appelliert an die Deutschen: „Halten Sie sich an die Regeln.“ Sie fragt: „Wie viele geliebte Menschen werden wir verlieren?“ Das hänge jetzt von jedem Einzelnen ab.
.

Link: https://www.faz.net/aktuell/politik/in ... 85549.html

I England har Bozo brugt den sidste uge på at rende rundt som en forvildet høne og først løbe efter amerikanernes strategi - eller indledningsvist mangel på samme. Da Englands egne forskere fik gennemregnet den strategi med en prognose der mundede ud i over 200.000 døde i England, har Bozo rettet ind og nu besluttet blandt andet at lukke alle skoler på ubestemt tid.
All schools in England will close on Friday along with those in Scotland, Wales and Northern Ireland as coronavirus continues to wreak havoc in the UK.
Boris Johnson announced the bombshell move this evening and said that when school gates shut on Friday they will not reopen for the foreseeable future.
Link: https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... -week.html
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 18. mar 2020, 20:05

LundJensen skrev:
18. mar 2020, 17:24
Krigsministeriet opfordrer alle med relevant sanitetsuddannelse til at lade sig registrere ... Er det kun mig der opfatter det som noget meget ekstraordinært? Jeg ved godt der skal forberedes alt som er muligt men at kapaciteten af tjenestegørende sanitetsuddanet personale i de 3 værn ikke kan dække denne opgave tyder for mig på at der forberedes at helt ekstraordinært scenarie??
Eller overfortolker jeg på udmeldingen?
https://fmn.dk/Pages/covid19.aspx
Man går godt nok bred ud når man også tænker på de 10000 “pensionerede” sundhedsfarlige personer der har meldt sig under fanerne.

Det gør mig glad og stolt at man på alle niveauer forsøger at være på forkant med begivenhederne.

Peter

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Senserazer » 18. mar 2020, 21:00

Jeg var frivillig i Beredskabsstyrelsen indtil for et par år siden, da jeg flyttede til København. Men den "sanitets" uddannelse jeg har er jo udelukkende førstehjælps/first responder orienteret. Er der nogen der har en ide om hvad det er de skal bruge så bred en gruppe af folk til? Vi er jo ikke tilnærmelsesvis læger eller sygeplejersker.

Jeg tog dog hazmat uddannelse ved Beredskabsstyrelsen Midtjylland :giggle:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 18. mar 2020, 21:17

Et andet spørgsmål.
“Hvor lidt syg” kan man i bedste fald “nøjes med” at blive hvis man får en mild udgave af COVID-19?

Grunden til mit spørgsmål er at både hustruen og jeg har hvad jeg vil betegne som en mild form for influenza og ville selvfølgelig gerne vide om vi har covid-19. Hvorfor? Jo for er det coronavirus vi er smittet med, så er det jo “overstået” lige om lidt, og så er vi “ude på den anden side”

Peter

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bofhenator » 18. mar 2020, 21:18

PSindrup skrev:
18. mar 2020, 21:17
Et andet spørgsmål.
“Hvor lidt syg” kan man i bedste fald “nøjes med” at blive hvis man får en mild udgave af COVID-19?
...
Så lidt at man nærmest ikke opdager det.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af DB89 » 18. mar 2020, 21:22

Senserazer skrev:
18. mar 2020, 21:00
Jeg var frivillig i Beredskabsstyrelsen indtil for et par år siden, da jeg flyttede til København. Men den "sanitets" uddannelse jeg har er jo udelukkende førstehjælps/first responder orienteret. Er der nogen der har en ide om hvad det er de skal bruge så bred en gruppe af folk til? Vi er jo ikke tilnærmelsesvis læger eller sygeplejersker.

Jeg tog dog hazmat uddannelse ved Beredskabsstyrelsen Midtjylland :giggle:
Mit gæt, som står 100% for egen regning og kun er spekulation, er at man vil have flest mulige af mulige "hænder" og samtidigt satser på at få fat på veteraner med missionserfaring, som har større chance for at kunne holde hovedet koldt, hvis hele lokummet vælter, som vi har set skrækvideoer af fra Kina og vist også Italien.

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Werecat » 18. mar 2020, 21:33

PSindrup skrev:
18. mar 2020, 21:17
“Hvor lidt syg” kan man i bedste fald “nøjes med” at blive hvis man får en mild udgave af COVID-19?
Som i "slet ikke". Der er cases med personer der har SARS-CoV-2 i svælget og er smittefarlige, der benægter alle symptomer. Det er nok meget få. Men helt milde symptomer med lidt synkesmerter og måske lidt tør hoste er absolut hyppige.

Det gode er at i artiklerne, fra primært Kina (de er ikke helt nået til at skrive så meget i Italien endnu) beskriver man at de med mild sygdom ikke er dem der forværres og dør. Det er nogle af de der har en god "mandeinfluenza" der 7-12 dage efter symptomdebut forværres og får en viruslungebetændelse og derefter ARDS der er i risiko for at dø.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

KenP
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 18. nov 2013, 22:01
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 70 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af KenP » 18. mar 2020, 21:46

Det de skal bruge er jo alle for at kunne kategoriserer dem, inde for områder de kan bruge samt hurtigt efteruddannet til et område de kan bruges...

Pt. Skubbes der opgaver fra læger til sygeplejersker, som så skubber deres opgaver til ssa osv....

Så det er for at fylde huller ud, vor de kan se de måske mangler...

(Eller også skal de vel bruge dem til würst käse scenarie ;-) som beskrevet i berlinske, om mulighed masse karantæne på kaserner mv, med bevogtning fra politi/militær (må håbe de er imune....)

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 18. mar 2020, 21:51

Og Zar Putins folk har tilsyneladende travlt med at gøre ondt værre:
https://www.mm.dk/tjekdet/artikel/eu-do ... oronavirus

I de gode gamle dage, så havde hans opførsel været en krigserklæring.
(Måske ikke “varm krig” men klart en “nu gør vi hvad vi kan for at gøre ondt på ham”)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Elbæk » 18. mar 2020, 22:33

Raptor357 skrev:
18. mar 2020, 19:15
Det var alle med forsvarets udvidede førstehjælpskursus og bedre de bad om.
Det må være voldsomt mange der har den.
Fra https://karriere.forsvaret.dk/job/opsla ... ediaId=468
Mere konkret er det personel med følgende sanitetsfaglige uddannelser; sygehjælper, sanitetsmand, Junior Medic, Medic og sygepasser, Prehospital Trauma Lifte Support, og Battlefield Advanced Trauma Life Support.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 18. mar 2020, 22:47

Elbæk skrev:
18. mar 2020, 22:33
Raptor357 skrev:
18. mar 2020, 19:15
Det var alle med forsvarets udvidede førstehjælpskursus og bedre de bad om.
Det må være voldsomt mange der har den.
Fra https://karriere.forsvaret.dk/job/opsla ... ediaId=468
Mere konkret er det personel med følgende sanitetsfaglige uddannelser; sygehjælper, sanitetsmand, Junior Medic, Medic og sygepasser, Prehospital Trauma Lifte Support, og Battlefield Advanced Trauma Life Support.
Ok.
Hvad var den gamle betegnelse for Battlefield Advanced Trauma Life Support ?
Jeg syntes jeg var på kursus i kamp traume førstehjælp. tilbage i nullerne.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 18. mar 2020, 23:01

Refraktorius skrev:
18. mar 2020, 21:51
Og Zar Putins folk har tilsyneladende travlt med at gøre ondt værre:
https://www.mm.dk/tjekdet/artikel/eu-do ... oronavirus

I de gode gamle dage, så havde hans opførsel været en krigserklæring.
(Måske ikke “varm krig” men klart en “nu gør vi hvad vi kan for at gøre ondt på ham”)
Jeg er måske lidt skeptisk over for påstanden om at de har kunne spore falske profiler helt tilbage til den russiske stat.
Ud fra hvad, IP-adresserne? De russiske ISP udlevere næppe oplysninger til vesten om hvem der sidder bag IP-adresserne, og da slet ikke hvis det rent faktisk er stat-ansatte.
Ikke fordi jeg tvivler på at der finder en informationskrig sted, men man skal heller ikke glemme at der er nogen på vores side af hegnet der har en kraftig interesse i at fremstille sig selv som dommer over hvad der er fake news eller ej.

Og omvendt er der også rigeligt af almindelige trolls og nyhedsmedier der spreder udokumenterede historier.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 18. mar 2020, 23:20

ReneKJ skrev:
18. mar 2020, 23:01
Refraktorius skrev:
18. mar 2020, 21:51
Og Zar Putins folk har tilsyneladende travlt med at gøre ondt værre:
https://www.mm.dk/tjekdet/artikel/eu-do ... oronavirus

I de gode gamle dage, så havde hans opførsel været en krigserklæring.
(Måske ikke “varm krig” men klart en “nu gør vi hvad vi kan for at gøre ondt på ham”)
Jeg er måske lidt skeptisk over for påstanden om at de har kunne spore falske profiler helt tilbage til den russiske stat.
Ud fra hvad, IP-adresserne? De russiske ISP udlevere næppe oplysninger til vesten om hvem der sidder bag IP-adresserne, og da slet ikke hvis det rent faktisk er stat-ansatte.
Ikke fordi jeg tvivler på at der finder en informationskrig sted, men man skal heller ikke glemme at der er nogen på vores side af hegnet der har en kraftig interesse i at fremstille sig selv som dommer over hvad der er fake news eller ej.

Og omvendt er der også rigeligt af almindelige trolls og nyhedsmedier der spreder udokumenterede historier.
IP adresserne er naturligvis svaret.

Det er i dag hele prefixes (subnets) som er kendt som at "tilhøre" trollefabrikker, og som kan/bør udelukke al trafik til og fra.

Og jeg tror at man i Vesten har en ret god ide om hvilke IP adresser/subnets der benyttes af Putins folk.

Peter

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 19. mar 2020, 03:41

The Senate passed the House’s coronavirus aid package on Wednesday, sending it to President Trump, who is expected to sign it.

.....

The bill approved Wednesday bolsters unemployment insurance and guarantees free diagnostic testing for the coronavirus.

It also provides up to 10 days of paid sick leave for some workers. It caps that at companies with 500 employees and would allow for those with fewer than 50 to apply for a waiver.

.....

Senate Majority Leader Mitch McConnell (R-Ky.) tipped his hand to the frustration ahead of Wednesday’s vote.

“I will vote to pass their bill. This is a time for urgent bipartisan action, and in this case, I do not believe we should let perfection be the enemy of something that will help even a subset of workers,” McConnell said.

“However, the House’s bill has real shortcomings. It does not even begin to cover all of the Americans who will need help in the days ahead,” he added.
https://thehill.com/homenews/senate/488 ... t-to-Trump

Opdatering: Donald Trump har underskrevet loven:
https://www.theguardian.com/world/2020/ ... paid-leave

70er drengen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 141
Tilmeldt: 30. nov 2014, 01:03
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 166 times
Been thanked: 33 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 70er drengen » 19. mar 2020, 06:03

Senserazer skrev:
18. mar 2020, 21:00
Jeg var frivillig i Beredskabsstyrelsen indtil for et par år siden, da jeg flyttede til København. Men den "sanitets" uddannelse jeg har er jo udelukkende førstehjælps/first responder orienteret. Er der nogen der har en ide om hvad det er de skal bruge så bred en gruppe af folk til? Vi er jo ikke tilnærmelsesvis læger eller sygeplejersker.

Jeg tog dog hazmat uddannelse ved Beredskabsstyrelsen Midtjylland :giggle:
Jeg tænker at de skal bruge folk der har en forståelse for hygiejne og grundlæggende pleje. Så vidt jeg er orienteret er behandlingen mod Corona ikke voldsomt kompliceret for de flestes vedkommende.

Og hvis du for eksempel kan sættes til at sørge for væske, mad og lettere pleje til de mindst ramte, så kan lægerne bruge deres tid på dem der ligger for døden.

Men det er blot mit bud.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 19. mar 2020, 06:49

Kina påstår at de ikke har registreret nogle nye corona tilfælde det seneste døgn.

https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-03-1 ... e-smittede

Kina er jo ikke ligefrem kendt for deres åbenhed, og jeg syntes det lyder mærkeligt at de skulle være over krisen, på et tidspunkt hvor krisen i hele den øvrige verden først lige er begyndt.

Hvad skulle logikken være? At Wuhan er 3-6 måneder længere fremme i forløbet, og at alle dem der kunne/"skulle" smittes nu er eller har været smittet den ene gang man forventes at kunne smittes med denne virus?

Peter

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 19. mar 2020, 07:49

PSindrup skrev:
18. mar 2020, 23:20
ReneKJ skrev:
18. mar 2020, 23:01

Jeg er måske lidt skeptisk over for påstanden om at de har kunne spore falske profiler helt tilbage til den russiske stat.
Ud fra hvad, IP-adresserne? De russiske ISP udlevere næppe oplysninger til vesten om hvem der sidder bag IP-adresserne, og da slet ikke hvis det rent faktisk er stat-ansatte.
Ikke fordi jeg tvivler på at der finder en informationskrig sted, men man skal heller ikke glemme at der er nogen på vores side af hegnet der har en kraftig interesse i at fremstille sig selv som dommer over hvad der er fake news eller ej.

Og omvendt er der også rigeligt af almindelige trolls og nyhedsmedier der spreder udokumenterede historier.
IP adresserne er naturligvis svaret.

Det er i dag hele prefixes (subnets) som er kendt som at "tilhøre" trollefabrikker, og som kan/bør udelukke al trafik til og fra.

Og jeg tror at man i Vesten har en ret god ide om hvilke IP adresser/subnets der benyttes af Putins folk.

Peter
Det er censur der lægges op til der, noget som stater aldrig bør være involveret i.
Som altid vil det starte med et nobelt formål, og 20 år efter er al EU-kritik per definition "fake news" og bliver blokeret.

Jeg tvivler også på at du kan blokere trolls ret længe selv om det skulle være rigtigt at de har deres eget subnet.
Log på TOR, eller køb en stak kommercielle mobil-data abonnementer.
Det lyder faktisk lidt underligt at den russiske efterretningstjeneste ikke allerede har set det, hvis de skulle stå bag.

Så det er ikke fordi jeg elsker trolls hverken fra rusland eller resten af verden, men ideen om at nogen statsansatte skal beskytte os mod at se "dårlige" nyheder bekymrer mig meget.

Du er vist nok ikke Trump-fan vel? Prøv at forestille dig ham med den magt.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 19. mar 2020, 08:04

Og i afdelingen for "Fake news":
De maskerede håndspritrøvere på Herlev har aldrig været der.
https://ekstrabladet.dk/112/politi-der- ... ve/8054801

Det kunne være spændende at se hvem der har sendt den historie i omløb.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

AHSV
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 663
Tilmeldt: 19. okt 2007, 11:36
Interesser: Jagt, Fiskeri, Baneskydning
Geografisk sted: København
Has thanked: 21 times
Been thanked: 103 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af AHSV » 19. mar 2020, 08:06

Werecat skrev:
18. mar 2020, 21:33
Det gode er at i artiklerne, fra primært Kina (de er ikke helt nået til at skrive så meget i Italien endnu) beskriver man at de med mild sygdom ikke er dem der forværres og dør. Det er nogle af de der har en god "mandeinfluenza" der 7-12 dage efter symptomdebut forværres og får en viruslungebetændelse og derefter ARDS der er i risiko for at dø.
Spændende info, min far på 73 har skidtet som en rigtig god mandeinfluenza nu på 8 dagen... Nå, det går nok - håber jeg.

Mvh.
Anders

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 19. mar 2020, 08:10

Refraktorius skrev:
19. mar 2020, 08:04
Og i afdelingen for "Fake news":
De maskerede håndspritrøvere på Herlev har aldrig været der.
https://ekstrabladet.dk/112/politi-der- ... ve/8054801

Det kunne være spændende at se hvem der har sendt den historie i omløb.
:fun:

Mon ikke det er den gamle historie om at nogen har hørt at deres onkels nabos blikkenslager kender nogen som har set...
Een fjer bliver nemt til fem høns.

Besvar