Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 22. mar 2020, 04:16

USA: to rom-distillerier har lagt produktionen om til håndsprit:
“We’ve got all this high-proof booze around, why not put it to use?” says Cotton & Reed co-founder Jordan Cotton. Effective homemade hand sanitizers must contain at least 60 percent alcohol—Cotton & Reed’s is 66 percent, and Republic Restoratives’ is 70 percent.

“You can’t get hand sanitizer, so therefore you have to make it. In order to make it, you have to have good, high-proof spirit,” says Republic Restoratives founder and CEO Pia Carusone. “These sort of crises demand innovation.”

“The oils take over the aroma, but there’s a certain rum-iness to it,” Cotton says.
handsanitizer_newsletter-768x576.jpg
handsanitizer_newsletter-768x576.jpg (84.37 KiB) Vist 6741 gange

https://dcist.com/story/20/03/19/these- ... uor-order/

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 22. mar 2020, 05:21

Afterski i Sverige:
Publicerad 21 mar 2020 kl 19.53
Region Jämtland Härjedalen håller just nu på med smittspårning och uppger att kopplingar finns till just afterskibesök. Därför uppmanas både boende och besökare att ”tänka på smittrisken i umgänge med andra”. Alla som besökt en afterski ombeds också att vara uppmärksamma på symptom.

Expressen har varit i kontakt med flera personer som var på den afterski där den bekräftat smittade personen också var, och som berättar att de blivit sjuka efteråt. Expressen kan nu också visa bilder inifrån skidfesten.

På bilderna syns bland annat hur afterskideltagare sitter tätt intill och mittemot varandra vid långbord och hur de trängs i gångarna och vid baren.
afterski_1.jpg
afterski_1.jpg (50.72 KiB) Vist 6736 gange



Lokalbefolkningen i byen er utilfredse:
afterski_2.jpg
afterski_2.jpg (45.08 KiB) Vist 6736 gange
https://www.expressen.se/nyheter/corona ... a-inifran/

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 22. mar 2020, 08:05

Kalthoff skrev:
22. mar 2020, 04:16
USA: to rom-distillerier har lagt produktionen om til håndsprit:
:rolf:
Og en absolut smuk etiket!



Vedrørende svenskernes after-ski, så må de siges at levere en dumhed der er fuldt på højde med de tidligere nævnte bønnemøder!
:wall:


Men det er spændende at se, hvordan de forskellige landes tilgange kommer til at virke.
Hvis nu alle gjorde det samme, og epidemien gik i sig selv, så kunne man jo påstå der var handlet overilet, og ville ikke have lært noget når den næste kommer.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 585 times
Been thanked: 1030 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af HR » 22. mar 2020, 09:23

Nu har USA overhalet Frankrig, Iran, Tyskland og Spanien og ligger på en tredjeplads med hensyn til antal smittede. Når de at overhale Italien før Italien overhaler Kina?

En anden statistik der er interesant at følge er Danmark vs Washington State. Ca samme befolkning, ca samme klima, ca samme antal smittede for en uge siden. Idag er det 1300 i dk vs 1900 i Washington. Ok, her spiller strategien for test kraftigt ind på tallene. Men 94 døde i Washington vs 13 i dk tyder på at forskellen er reel. Skræmmende at der stadig er stater der ikke har lukket ned endnu, men venter til det er stukket af med at gøre det.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 22. mar 2020, 09:27

Refraktorius skrev:
22. mar 2020, 08:05
Kalthoff skrev:
22. mar 2020, 04:16
USA: to rom-distillerier har lagt produktionen om til håndsprit:
:rolf:
Og en absolut smuk etiket!
Jeg er ikke helt med på den der med "and local and stuff" Det virker jo ikke så super seriøst endda. :???:

Men nu til noget helt andet (dårlig overgang) :giggle:

Jeg begriber simpelthen ikke at man har lukket genbrugsstationerne. Der er jo ikke den store risiko for at vi kommer i nærkontakt med hinanden, når vi hver i sær står og tømmer vores trailer op i containeren.
Mange haveejere, der er sendt i tvungen eksil benytter tiden til at lave lidt forårsrengøring i haven, men kan ikke komme på genbrugstationen med affaldet. Resultatet bliver desværre nemt at folk smider skraldet i naturen, og det er sgu skidt.

Peter

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af BentxBetjent » 22. mar 2020, 09:57

PSindrup skrev:
22. mar 2020, 09:27

Jeg begriber simpelthen ikke at man har lukket genbrugsstationerne. Der er jo ikke den store risiko for at vi kommer i nærkontakt med hinanden, når vi hver i sær står og tømmer vores trailer op i containeren.
Mange haveejere, der er sendt i tvungen eksil benytter tiden til at lave lidt forårsrengøring i haven, men kan ikke komme på genbrugstationen med affaldet. Resultatet bliver desværre nemt at folk smider skraldet i naturen, og det er sgu skidt.

Peter
Collateral Damage
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 22. mar 2020, 10:00

HR skrev:
22. mar 2020, 09:23
Nu har USA overhalet Frankrig, Iran, Tyskland og Spanien og ligger på en tredjeplads med hensyn til antal smittede. Når de at overhale Italien før Italien overhaler Kina?

En anden statistik der er interesant at følge er Danmark vs Washington State. Ca samme befolkning, ca samme klima, ca samme antal smittede for en uge siden. Idag er det 1300 i dk vs 1900 i Washington. Ok, her spiller strategien for test kraftigt ind på tallene. Men 94 døde i Washington vs 13 i dk tyder på at forskellen er reel. Skræmmende at der stadig er stater der ikke har lukket ned endnu, men venter til det er stukket af med at gøre det.
HR
Ja USA er på kraftig fremmarch mod førstepladsen i antal registrerede smittede. Jeg tror, at USAs registrerede antal smittede på https://coronavirus.jhu.edu/map.html i starten af ugen var opgjort til omkring 4.000 individer, så det ligner jo en eksponentiel kurve, så det kommer kun til at gå hurtigere og hurtigere, hvis de ikke snart laver nogle gennemgribende og landsdækkende tiltag.

Hvor længe regner folk i øvrigt med, at det kommer til at stå på ?

Mit ganske ukvalificerede gæt er, at hvis man ikke relativt hurtigt finder en vaccine eller effektiv behandling, at vi så kan se frem til 2-3 voldsomme udbrud over de næste 18 måneder :cry:
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 22. mar 2020, 10:21

PSindrup skrev:
22. mar 2020, 09:27
Jeg begriber simpelthen ikke at man har lukket genbrugsstationerne. Der er jo ikke den store risiko for at vi kommer i nærkontakt med hinanden, når vi hver i sær står og tømmer vores trailer op i containeren.
Mange haveejere, der er sendt i tvungen eksil benytter tiden til at lave lidt forårsrengøring i haven, men kan ikke komme på genbrugstationen med affaldet. Resultatet bliver desværre nemt at folk smider skraldet i naturen, og det er sgu skidt.

Peter
Jeg tror du benytter nogle andre genbrugsstationer end jeg gør :smile:
Der er to i lokalområdet, den ene er der til at komme til hvis man tænker sig lidt om tidsmæssigt, men den anden er der sådan et rend så jeg er holdt op med at bruge den.
Og selv om der er mange containere så er der som regel kun een åben for småt brændbart, som næsten alle skal forbi.

Statistikken for genbrugspladserne viser at det kan komme over 100 biler i timen, så der er mange samme sted samtidigt med at der er stor udskiftning af personerne. Det lyder som en dårlig ide lige for tiden.
Der er måske ikke så meget kontakt som i dagligvare-butikkerne, men til gengæld så er det her på ingen måde nødvendigt.

Hvis man absolut skal lave havearbejde så må man lave sig en gammeldags kompostbunke indtil det her er ovre.
Mængden af haveaffald er vel nogenlunde proportionel med størrelsen på haven, så det må være muligt at finde et hjørne. :smile:

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 22. mar 2020, 10:29

Har lige haft en dialog med et ældre familje medlem, som mener at tingene ser meget bedre ud om 14 dage, som også mener, at hvis DK havde lukket grænsen for 14 dage siden, så var C virus aldrig kommet til danmark, og ville heller ikke komme senere.

Prøvede at fortælle, at selvom hele verden lukkede ned i 14 dage, så ville virusen bare blomster op i spredning, når verden så lukker op igen.

Han tror også at kø'erne i Nemlig.com, og andre vare udbringer, vil formindske drastisk i løbet af de næste 14 dage(han har selv i denne uge valgt, ikke at handle mere, men at få bragt)

Prøvede at oplyse om, at når der i aviserne dagligt står nye større tal om antal indlagte og døde, så stiger antalle af folk der for bragt vare ud også.

Hvad gør man :wall:

Mvh
Grey

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Aratan » 22. mar 2020, 10:34

PSindrup skrev:
22. mar 2020, 09:27
Refraktorius skrev:
22. mar 2020, 08:05
Kalthoff skrev:
22. mar 2020, 04:16
USA: to rom-distillerier har lagt produktionen om til håndsprit:
:rolf:
Og en absolut smuk etiket!
Jeg er ikke helt med på den der med "and local and stuff" Det virker jo ikke så super seriøst endda. :???:

Men nu til noget helt andet (dårlig overgang) :giggle:

Jeg begriber simpelthen ikke at man har lukket genbrugsstationerne. Der er jo ikke den store risiko for at vi kommer i nærkontakt med hinanden, når vi hver i sær står og tømmer vores trailer op i containeren.
Mange haveejere, der er sendt i tvungen eksil benytter tiden til at lave lidt forårsrengøring i haven, men kan ikke komme på genbrugstationen med affaldet. Resultatet bliver desværre nemt at folk smider skraldet i naturen, og det er sgu skidt.

Peter
Arh, der må vi altså lige hanke op i os selv og tage os sammen... (som fællesskab)

“Jeg skal blive hjemme for at holde naboen i live. OK. Men haveaffald ovre i hjørnet??? Aldrig!!! Nu kører jeg ud i skoven og dumper det...”

Det kan vi gøre bedre, og vi skal ikke indrette vores system efter det niveau af tåbelighed...

Hvis man ikke tiltror naboen at håndtere den mængde frihed, så er det måske ikke så mærkeligt at alt skal håndteres via forbud...
12/76
.308
6,55x55
.22lr

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af The Mad Viking » 22. mar 2020, 10:34

PSindrup skrev:
22. mar 2020, 09:27
Refraktorius skrev:
22. mar 2020, 08:05
Kalthoff skrev:
22. mar 2020, 04:16
USA: to rom-distillerier har lagt produktionen om til håndsprit:
:rolf:
Og en absolut smuk etiket!
Jeg er ikke helt med på den der med "and local and stuff" Det virker jo ikke så super seriøst endda. :???:


Peter
Uden selv at have smagt deres rom, endsige set flaskerne, så gætter jeg på at det er et ordspil som henviser til deres normale etiketter? :smile:
Smallbatch-bryggerier/destillerier skriver ofte den slags på deres produkter.
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 22. mar 2020, 10:40

The Mad Viking skrev:
22. mar 2020, 10:34
Uden selv at have smagt deres rom, endsige set flaskerne, så gætter jeg på at det er et ordspil som henviser til deres normale etiketter? :smile:
Smallbatch-bryggerier/destillerier skriver ofte den slags på deres produkter.
Det tror jeg også.
Det virker som en absolut munter stikpille til ting som de selv og deres konkurrenter sætter på etiketterne.


Jeg har forøvrigt en ti år gammel årgangshåndsprit liggende fra den gang ungerne var små og betændte.
Den virker glimrende endnu.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bjarne41 » 22. mar 2020, 10:53

66% er ikke nok for at være en effektiv håndsprit

At genbrugspladser lukkes mange steder er hysteri ...... men lidt sund fornuft ( kan sættes i værk nogle steder ) kan mange få afleveret affaldet korrekt uden de ansatte på genbrugspladsen udsættes for fare
Alt efter genbrugspladsen størrelse er der adgang for et begrænset antal bruger ad gangen - måske lidt bøvlet, men meget bedre end affaldet dumpes mange steder i naturen

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 22. mar 2020, 11:07

Leon skrev:
22. mar 2020, 10:00
HR skrev:
22. mar 2020, 09:23
Nu har USA overhalet Frankrig, Iran, Tyskland og Spanien og ligger på en tredjeplads med hensyn til antal smittede. Når de at overhale Italien før Italien overhaler Kina?

En anden statistik der er interesant at følge er Danmark vs Washington State. Ca samme befolkning, ca samme klima, ca samme antal smittede for en uge siden. Idag er det 1300 i dk vs 1900 i Washington. Ok, her spiller strategien for test kraftigt ind på tallene. Men 94 døde i Washington vs 13 i dk tyder på at forskellen er reel. Skræmmende at der stadig er stater der ikke har lukket ned endnu, men venter til det er stukket af med at gøre det.
HR
Ja USA er på kraftig fremmarch mod førstepladsen i antal registrerede smittede. Jeg tror, at USAs registrerede antal smittede på https://coronavirus.jhu.edu/map.html i starten af ugen var opgjort til omkring 4.000 individer, så det ligner jo en eksponentiel kurve, så det kommer kun til at gå hurtigere og hurtigere, hvis de ikke snart laver nogle gennemgribende og landsdækkende tiltag.

Hvor længe regner folk i øvrigt med, at det kommer til at stå på ?

Mit ganske ukvalificerede gæt er, at hvis man ikke relativt hurtigt finder en vaccine eller effektiv behandling, at vi så kan se frem til 2-3 voldsomme udbrud over de næste 18 måneder :cry:
WHO har så allerede delvist svaret på mit spørgsmål ved at oplyse, at en eventuel vaccine ligger mindst et år ude i fremtiden...
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af BentxBetjent » 22. mar 2020, 11:10

Leon skrev:
22. mar 2020, 11:07

WHO har så allerede delvist svaret på mit spørgsmål ved at oplyse, at en eventuel vaccine ligger mindst et år ude i fremtiden...
Ja for et nyt lægemiddel.
HVIS, det nu virker med malariamedicin. Så er det et allerede godkendt middel, der "bare" skal ændres retningslinier for.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 22. mar 2020, 11:11

ReneKJ skrev:
22. mar 2020, 10:21
PSindrup skrev:
22. mar 2020, 09:27
Jeg begriber simpelthen ikke at man har lukket genbrugsstationerne. Der er jo ikke den store risiko for at vi kommer i nærkontakt med hinanden, når vi hver i sær står og tømmer vores trailer op i containeren.
Mange haveejere, der er sendt i tvungen eksil benytter tiden til at lave lidt forårsrengøring i haven, men kan ikke komme på genbrugstationen med affaldet. Resultatet bliver desværre nemt at folk smider skraldet i naturen, og det er sgu skidt.

Peter
Jeg tror du benytter nogle andre genbrugsstationer end jeg gør :smile:
Der er to i lokalområdet, den ene er der til at komme til hvis man tænker sig lidt om tidsmæssigt, men den anden er der sådan et rend så jeg er holdt op med at bruge den.
Og selv om der er mange containere så er der som regel kun een åben for småt brændbart, som næsten alle skal forbi.

Statistikken for genbrugspladserne viser at det kan komme over 100 biler i timen, så der er mange samme sted samtidigt med at der er stor udskiftning af personerne. Det lyder som en dårlig ide lige for tiden.
Der er måske ikke så meget kontakt som i dagligvare-butikkerne, men til gengæld så er det her på ingen måde nødvendigt.

Hvis man absolut skal lave havearbejde så må man lave sig en gammeldags kompostbunke indtil det her er ovre.
Mængden af haveaffald er vel nogenlunde proportionel med størrelsen på haven, så det må være muligt at finde et hjørne. :smile:

Alle genbrugspladser rundt om kbh er lukket for private, et par steder er det muligt at komme af med erhvervs affald.
Lige som med golf spil, så er det nødvendigt med en masse folk bagved for at holde en plads åben.
Og hvis den var åben så kunne hr Jensen også lige få fikset andre ting når han nu var ude at køre hvilket ikke er meningen.

Folk kan ikke finde ud af det, jeg skal jo bare lige og nej det gælder da ikke for mig.

En genbrugsplads er rar at have men ikke nødvendigt.

Så derfor skal de holdes lukket.
10-22

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 22. mar 2020, 11:19

BentxBetjent skrev:
22. mar 2020, 11:10
Leon skrev:
22. mar 2020, 11:07

WHO har så allerede delvist svaret på mit spørgsmål ved at oplyse, at en eventuel vaccine ligger mindst et år ude i fremtiden...
Ja for et nyt lægemiddel.
HVIS, det nu virker med malariamedicin. Så er det et allerede godkendt middel, der "bare" skal ændres retningslinier for.
Så enkelt er det desværre ikke.

Det skal stadig undersøges om det overhovedet virker, og om eventuelle bivirkninger opvejes af den forventede og ønskede virkning.

Peter

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Oscar123 » 22. mar 2020, 11:47

Leon skrev:
22. mar 2020, 10:00
Hvor længe regner folk i øvrigt med, at det kommer til at stå på ?
Selvom der er tale om to forskellige virus familier er det alligevel oplagt at sammenligne med den Spanske Syge, som huserede store dele af verden i knap 3 år fra januar 1918 til december 1920. En fjerdedel af Jorden befolkning dengang (ca. ½ mia ud af 2 mia.) blev smittet og omkring 80 mio. døde. I Danmark var det samlede dødstal mellem 15.000 og 18.000 (kilderne er ikke helt enige).

Det interessante her er at se på forløbet af pandemien, idet den i Nordeuropa kom i 3 bølger med nogle måneders relativ stilstand imellem dem. Første bølge var voldsom men det var 2. bølge, der kostede flest liv. Den 3. og sidste bølge var rimelig behersket og så ebbede pandemien pludselig ud efter at have huseret i knap 3 år.

Vi skal med den nuværende corona-pandemi nok forberede os på noget tilsvarende. Selvom vi måtte lykkes med at holde antallet af syge nede her i landet nytter det i sig selv jo ikke så meget hvis store dele af resten af verden stadig har store udbrud. Den bedste samlede strategi må derfor være at alle forsøger at inddæmme og "strække" udbruddene så meget som muligt for at give tid til udvikling af effektive behandlingsmetoder og vaccine. Og denne samlede proces kan meget vel tage et par år.

:razz:
Oscar123
Senest rettet af Oscar123 22. mar 2020, 12:33, rettet i alt 1 gang.
On scene - but unseen

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af BentxBetjent » 22. mar 2020, 12:22

Oscar123 skrev:
22. mar 2020, 11:47
Leon skrev:
22. mar 2020, 10:00
Hvor længe regner folk i øvrigt med, at det kommer til at stå på ?
Selvom der er tale om to forskellige virus familier er det alligevel oplagt at sammenligne med den Spanske Syge, som huserede store dele af verden i knap 3 år fra januar 1918 til december 1920. En fjerdedel af Jorden befolkning dengang (ca. 500.000 ud af 2 mia.) blev smittet og omkring 80 mio. døde. I Danmark var det samlede dødstal mellem 15.000 og 18.000 (kilderne er ikke helt enige).

Det interessante her er at se på forløbet af pandemien, idet den i Nordeuropa kom i 3 bølger med nogle måneders relativ stilstand imellem dem. Første bølge var voldsom men det var 2. bølge, der kostede flest liv. Den 3. og sidste bølge var rimelig behersket og så ebbede pandemien pludselig ud efter at have huseret i knap 3 år.

Vi skal med den nuværende corona-pandemi nok forberede os på noget tilsvarende. Selvom vi måtte lykkes med at holde antallet af syge nede her i landet nytter det i sig selv jo ikke så meget hvis store dele af resten af verden stadig har store udbrud. Den bedste samlede strategi må derfor være at alle forsøger at inddæmme og "strække" udbruddene så meget som muligt for at give tid til udvikling af effektive behandlingsmetoder og vaccine. Og denne samlede proces kan meget vel tage et par år.

:razz:
Oscar123
Vil du låne 3 nuller? :twisted: :razz:
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Oscar123 » 22. mar 2020, 12:35

BentxBetjent skrev:
22. mar 2020, 12:22
Vil du låne 3 nuller? :twisted: :razz:
Godt spottet. Man kan godt gå hen at blive talblind. :giggle:

Rettet ovenfor.

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 331 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Tangloppen » 22. mar 2020, 13:42

Nu er der forskere der mener at der er 2 forskellige typer Corona virus.
Er det grundet mutation, og isåfald, er der risiko for at den vil mutere til noget værre..?

Aner ikke en pind om det, og kender kun Hollywoods skræmmebillede.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 22. mar 2020, 14:50

Hvad jeg virkelig finder hjerteskærende i den store tragedie er, at de, der dør af skidtet i Italien (og formentlig også andre steder) dør alene, fordi de pårørende ikke kan komme og sige farvel grundet smittefaren.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ne/8060356
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 22. mar 2020, 15:52

Leon skrev:
22. mar 2020, 14:50
Hvad jeg virkelig finder hjerteskærende i den store tragedie er, at de, der dør af skidtet i Italien (og formentlig også andre steder) dør alene, fordi de pårørende ikke kan komme og sige farvel grundet smittefaren.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ne/8060356
formodentlig også i Danmark. Der er besøgsforbud til dem der er konstateret smittet med coronavirus. :cry:

Jeg så lige på CNN at New York er det nye epicenter i USA, og i NYC er over halvdelen af dem der er smittet mellem 19 og 43 år gamle, så "myten" om at corona kun rammer de gamle og svage er også manet til jorden. Man er også nu meget sikker på at der er tale om to forskellige "stammer" af Corona.

Det ser godt nok skidt ud. :shock:

Peter

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 331 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Tangloppen » 22. mar 2020, 16:00

Alle rammes af det.
De unge har bare mindre tendens til at dø af det.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 22. mar 2020, 16:02

Er der i øvrigt noget nyt fra de (ekstreme) amerikanske preppere i disse dage?

Peter

Besvar