Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 26. mar 2020, 23:10

Og så indtog USA en sikker førsteplads med aktuelt knap 82.500 registrerede smittede. Det kom hurtigere end jeg forventede. De vil kun udbygge føringen i de kommende dage og uger.

Make America Great Again ! :cry:

Link: https://coronavirus.jhu.edu/map.html
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 26. mar 2020, 23:14

Leon skrev:
26. mar 2020, 23:10
Og så indtog USA en sikker førsteplads med aktuelt knap 82.500 registrerede smittede. De vil kun udbygge færingen i de kommende dage og uger.

Make America Great Again ! :cry:

Link: https://coronavirus.jhu.edu/map.html
:numberone: er det trumpen altid ønsker og nu ser de ud til at vinde prisen som det land med flest smittede personer.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af LJ » 26. mar 2020, 23:32

De ligger godt 2000 foran Italien, ikke meget, differencen i befolkningstal taget i betragtning.
Kina ligger på en 2. Plads.
Jeg tror dog at mange af disse tal, skal opfattes som relativt usikre, da der er store mørketal i de fleste lande. Nogle selvfølgelig værre end andre.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 27. mar 2020, 06:33

Vi er ude i et smittekapløb mellem stormagterne!

Mon ikke russerne snart kommer ud af startblokkene og markerer sig?

Englænderne arbejder også på at generobre fordoms storhed.


For slet ikke at tale om Indien og Brasilien, der virkelig har et potentiale!
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 27. mar 2020, 06:41

Ft.com
Vedhæftede filer
8D5F90A0-8024-4B9D-94CF-A9C02975468A.png
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 27. mar 2020, 07:15

DB89 skrev:
26. mar 2020, 21:20
Lars Boje Mathisen
I dag blev der hastebehandlet et yderst vidtgående forslag i Folketinget. Et forslag, som potentielt gør det ulovligt for bedsteforældre at være sammen med deres børnebørn.
Gør det ulovligt for kærester at besøge hinanden, hvis der er børn tilstede. Gør det ulovligt at passe naboens børn sammen med dine egne.

Det giver politiet ret til at gå ind i private hjem og opløse forsamlinger på mere end 2 personer, hvis det ikke er nære familiemedlemmer, som er tilstede.
Det her eskalerede hurtigt fra et forsøg på at reducere smittespredningen, til en test af hvor langt ad diktaturets vej staten kan slippe afsted med at gå.

Kuren bliver værre end sygdommen

:mob: :mad:

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 27. mar 2020, 08:46

Kalthoff skrev:
27. mar 2020, 07:15
Det her eskalerede hurtigt fra et forsøg på at reducere smittespredningen, til en test af hvor langt ad diktaturets vej staten kan slippe afsted med at gå.
Der skal lidt mere til, end en upopulær beslutning i et parlament, før et demokrati er omdannet til et diktatur.
Man siger nogen gange at overdrivelse fremmer forståelsen, men overdrivelse i denne kaliber, fremmer ikke andet end opfattelsen af, at der er en politisk fløj som har mistet jordforbindelsen.
Kalthoff skrev:
27. mar 2020, 07:15
Kuren bliver værre end sygdommen
Det kunne jeg da godt tænke mig at høre dig argumentere for? Postulater er så dejligt nemme (og ligegyldige).
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 27. mar 2020, 08:48

Leon skrev:
26. mar 2020, 23:10
Og så indtog USA en sikker førsteplads med aktuelt knap 82.500 registrerede smittede. Det kom hurtigere end jeg forventede. De vil kun udbygge føringen i de kommende dage og uger.

Make America Great Again ! :cry:

Link: https://coronavirus.jhu.edu/map.html
De er kun "I bunden af kurven" og deres er stejlere end alle andres. :angry:

Mon alvoren begynder at gå op for den menige amerikaner når de begynder at etablere lighuse i gaderne, som de allerede er begyndt på i NYC?

Peter

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 585 times
Been thanked: 1030 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af HR » 27. mar 2020, 09:01

Nope. Det ene af eccokamrene har stukket hovedet ned i sandet. FOX nævner, som det eneste medie, ikke et ord om den nye førerposition.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 27. mar 2020, 09:26

Det er »totalt passé« at inddæmme smitten

Det, som er problemet med nogle af de eksperter, som WHO har, er, at de har deres erfaring fra bekæmpelse af sars og polio og andre sygdomme, som har et ret karakteristisk mønster. Det har den her coronavirus ikke. Derfor er der ingen vej uden om, at vi skal få noget immunitet i befolkningen.
Så fik Kåre Mølbak mulighed for at forklare sig om hvorfor han ikke er enig i det WHO anbefaler.
Jeg ved at hans gamle chef Nils Strandberg har meldt nøjagtig det samme ud.


https://politiken.dk/forbrugogliv/sundh ... me-smitten
10-22

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 27. mar 2020, 09:51

10-22 skrev:
27. mar 2020, 09:26
Det er »totalt passé« at inddæmme smitten

Det, som er problemet med nogle af de eksperter, som WHO har, er, at de har deres erfaring fra bekæmpelse af sars og polio og andre sygdomme, som har et ret karakteristisk mønster. Det har den her coronavirus ikke. Derfor er der ingen vej uden om, at vi skal få noget immunitet i befolkningen.
Så fik Kåre Mølbak mulighed for at forklare sig om hvorfor han ikke er enig i det WHO anbefaler.
Jeg ved at hans gamle chef Nils Strandberg har meldt nøjagtig det samme ud.


https://politiken.dk/forbrugogliv/sundh ... me-smitten

Spændende ny vinkel. :smile:

Jeg så en professor i TV2 News her til morgen, og af ham lærte jeg et nyt ord - flokimmunitet. :thumbup:

Når 60-80% af befolkningen har været smittet, og dermed har dannet antistoffer/immunitet mod virus, vil der ikke længere være nok individer som virus kan "hoppe imellem" og flokken hjælper dermed med immuniteten.

Peter

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bjarne41 » 27. mar 2020, 10:06

PSindrup skrev:
27. mar 2020, 09:51
10-22 skrev:
27. mar 2020, 09:26
Det er »totalt passé« at inddæmme smitten

Det, som er problemet med nogle af de eksperter, som WHO har, er, at de har deres erfaring fra bekæmpelse af sars og polio og andre sygdomme, som har et ret karakteristisk mønster. Det har den her coronavirus ikke. Derfor er der ingen vej uden om, at vi skal få noget immunitet i befolkningen.
Så fik Kåre Mølbak mulighed for at forklare sig om hvorfor han ikke er enig i det WHO anbefaler.
Jeg ved at hans gamle chef Nils Strandberg har meldt nøjagtig det samme ud.


https://politiken.dk/forbrugogliv/sundh ... me-smitten

Spændende ny vinkel. :smile:

Jeg så en professor i TV2 News her til morgen, og af ham lærte jeg et nyt ord - flokimmunitet. :thumbup:

Når 60-80% af befolkningen har været smittet, og dermed har dannet antistoffer/immunitet mod virus, vil der ikke længere være nok individer som virus kan "hoppe imellem" og flokken hjælper dermed med immuniteten.

Peter
Gad vid, om vi bare skal smittes hele banden, så hele krisen kan være over i løbet af en måned og vi kan starte på en frisk ? :neutral:

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 585 times
Been thanked: 1030 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af HR » 27. mar 2020, 10:21

Kynisk, men sandt. Du kan spørge i Italien hvor sjovt den løsning så er.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 27. mar 2020, 10:26

Bjarne41 skrev:
27. mar 2020, 10:06
PSindrup skrev:
27. mar 2020, 09:51
10-22 skrev:
27. mar 2020, 09:26
Det er »totalt passé« at inddæmme smitten

Det, som er problemet med nogle af de eksperter, som WHO har, er, at de har deres erfaring fra bekæmpelse af sars og polio og andre sygdomme, som har et ret karakteristisk mønster. Det har den her coronavirus ikke. Derfor er der ingen vej uden om, at vi skal få noget immunitet i befolkningen.
Så fik Kåre Mølbak mulighed for at forklare sig om hvorfor han ikke er enig i det WHO anbefaler.
Jeg ved at hans gamle chef Nils Strandberg har meldt nøjagtig det samme ud.


https://politiken.dk/forbrugogliv/sundh ... me-smitten

Spændende ny vinkel. :smile:

Jeg så en professor i TV2 News her til morgen, og af ham lærte jeg et nyt ord - flokimmunitet. :thumbup:

Når 60-80% af befolkningen har været smittet, og dermed har dannet antistoffer/immunitet mod virus, vil der ikke længere være nok individer som virus kan "hoppe imellem" og flokken hjælper dermed med immuniteten.

Peter
Gad vid, om vi bare skal smittes hele banden, så hele krisen kan være over i løbet af en måned og vi kan starte på en frisk ? :neutral:
Både ja og nej.

"Hele banden" (eller rettere mellem 60& & 80% af banden) skal smittes, men ikke samtidig, for så bryder vores sundhedssystem sammen

Det er jo det der er ideen med hele øvelsen.
Ikke at undgå at vi bliver smittet - for det kan vi ikke - men sørge for at vi ikke bliver smittet samtidig

Peter

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Aratan » 27. mar 2020, 10:39

Bjarne41 skrev:
27. mar 2020, 10:06
PSindrup skrev:
27. mar 2020, 09:51
10-22 skrev:
27. mar 2020, 09:26
Det er »totalt passé« at inddæmme smitten

Det, som er problemet med nogle af de eksperter, som WHO har, er, at de har deres erfaring fra bekæmpelse af sars og polio og andre sygdomme, som har et ret karakteristisk mønster. Det har den her coronavirus ikke. Derfor er der ingen vej uden om, at vi skal få noget immunitet i befolkningen.
Så fik Kåre Mølbak mulighed for at forklare sig om hvorfor han ikke er enig i det WHO anbefaler.
Jeg ved at hans gamle chef Nils Strandberg har meldt nøjagtig det samme ud.


https://politiken.dk/forbrugogliv/sundh ... me-smitten

Spændende ny vinkel. :smile:

Jeg så en professor i TV2 News her til morgen, og af ham lærte jeg et nyt ord - flokimmunitet. :thumbup:

Når 60-80% af befolkningen har været smittet, og dermed har dannet antistoffer/immunitet mod virus, vil der ikke længere være nok individer som virus kan "hoppe imellem" og flokken hjælper dermed med immuniteten.

Peter
Gad vid, om vi bare skal smittes hele banden, så hele krisen kan være over i løbet af en måned og vi kan starte på en frisk ? :neutral:
Flokimmuniteten er netop det der fik UK til at sige "lad stå til" fordi de ville beskytte sig den vej igennem, men de opdagede ret hurtigt at "slagterregningen" blev lidt høj.

Vi kan lige så godt se i øjnene at det ikke er vaccinen der kommer til at redde os på kort bane, medmindre vi vil være isoleret i over et år. Vi skal netop alle smittes, så vi kan blive immune og starte samfundet op igen baseret på ikke-smittespredere. Set ud fra et økonomisk perspektiv, så skal vi smittes med en hastighed der udnytter 90-95% af kapaciteten af vores akutte beredskab til de alvorligt syge, så snart man er helbredt så skal man ud og drive samfundet mens vi kun skal frigive nok ikke-smittede til at holde 1:1 smittekæden intakt...

kan vi undgå dødsfald på den måde? Nej, men det kan vi ikke på nogen måde... Kommer der flere dødsfald end ved at holde alting lukket? Måske, men så er vi ovre i hvad koster mest, sygdommen eller "kuren"...

Det lyder kynisk, men det er i virkeligheden ikke anderledes end min barndoms praksis med at så snart der var mæslinger eller røde hunde i området så skulle alle ungerne over og lege så de kunne blive smittet...
12/76
.308
6,55x55
.22lr

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Senserazer » 27. mar 2020, 10:47

Vi kan nok roligt regne med at hastelovgivningen ikke bare forsvinder ved sin udløbsdato. Når først staten har den slags magt, og folket er vant til den, så giver de ikke slip igen. "Vi håndhæver den jo ikke, så det er fint at have den til krisetid." Kunne være et argument vi vil høre.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Senserazer » 27. mar 2020, 10:52

Fast Fumble skrev:
27. mar 2020, 08:46
Kalthoff skrev:
27. mar 2020, 07:15
Det her eskalerede hurtigt fra et forsøg på at reducere smittespredningen, til en test af hvor langt ad diktaturets vej staten kan slippe afsted med at gå.
Der skal lidt mere til, end en upopulær beslutning i et parlament, før et demokrati er omdannet til et diktatur.
Man siger nogen gange at overdrivelse fremmer forståelsen, men overdrivelse i denne kaliber, fremmer ikke andet end opfattelsen af, at der er en politisk fløj som har mistet jordforbindelsen.
Kalthoff skrev:
27. mar 2020, 07:15
Kuren bliver værre end sygdommen
Det kunne jeg da godt tænke mig at høre dig argumentere for? Postulater er så dejligt nemme (og ligegyldige).
Det skal der bestemt. Så længe Folketinget stadig har den reelle magt, så er vi et demokrati. Den magt bliver dog udvandet gevaldigt med al den her lovgivning, og lagt over til regeringen (som jo ikke nødvendigvis består af folkevalgte). Det er yderst problematisk, og som jeg nævnte ovenfor, tror jeg ikke vi skal regne med at regeringen afgiver al den her magt igen, noget af den givetvis, men ikke alt.

Kuren viser sig pt. at være så absurd dyr at jeg også tror konsekvenserne er fuldstændig ude af proportioner med gevinsten. Det vil tiden selvfølgelig vise.
Hvert reddet Corona-liv koster i omegnen af 1000 kræftbehandlinger i et år mener jeg at have læst. Over 1 milliard pr. snude? Det er de færreste der har den værdi, realistisk set.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 27. mar 2020, 11:26

Bjarne41 skrev:
27. mar 2020, 10:06

Gad vid, om vi bare skal smittes hele banden, så hele krisen kan være over i løbet af en måned og vi kan starte på en frisk ? :neutral:
Og sundhedssystemet vil være brudt sammen og rigtigt mange der ellers ville have levet, vil være døde eller have alvorlige følgeskader.


Kunsten er først at begrænse udbredelsen til det vi kan klare i sundhedssystemet, og så "lige så stille" lempe restriktionerne så vi får smittet nok til at flokimmuniteten opstår..
Men slipper vi bare rattet, så kører vi i grøften.

At "et coronatilfælde koster 1 milliard" giver ikke rigtigt mening.
Prisen er høj, fordi vi ikke har ret mange tilfælde.
Slap vi rattet, så ville vi få rigtigt mange, og den samlede regning ville forventeligt blive markant højere.

Vi kommer til at se rigtigt mange spændende resultater af de eksperimenter der udføres verden over, og om nogle år vil vi se tilbage, og forhåbentligt have lært noget.
Både om hvad der virker og en del tilfælde af "det var nok ikke måden at gøre det på".

Alternativt er vi lige så snotdumme og kortsigtede som før, og har reelt ikke fortjent at hedde "Homo Sapiens".
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 27. mar 2020, 11:49

Refraktorius skrev:
27. mar 2020, 11:26
Bjarne41 skrev:
27. mar 2020, 10:06

Gad vid, om vi bare skal smittes hele banden, så hele krisen kan være over i løbet af en måned og vi kan starte på en frisk ? :neutral:
Og sundhedssystemet vil være brudt sammen og rigtigt mange der ellers ville have levet, vil være døde eller have alvorlige følgeskader.


Kunsten er først at begrænse udbredelsen til det vi kan klare i sundhedssystemet, og så "lige så stille" lempe restriktionerne så vi får smittet nok til at flokimmuniteten opstår..
Men slipper vi bare rattet, så kører vi i grøften.

At "et coronatilfælde koster 1 milliard" giver ikke rigtigt mening.
Prisen er høj, fordi vi ikke har ret mange tilfælde.
Slap vi rattet, så ville vi få rigtigt mange, og den samlede regning ville forventeligt blive markant højere.

Vi kommer til at se rigtigt mange spændende resultater af de eksperimenter der udføres verden over, og om nogle år vil vi se tilbage, og forhåbentligt have lært noget.
Både om hvad der virker og en del tilfælde af "det var nok ikke måden at gøre det på".

Alternativt er vi lige så snotdumme og kortsigtede som før, og har reelt ikke fortjent at hedde "Homo Sapiens".
:goodpost:

Kort opsummeret kan det kaldes verdenshistoriens største sundhedspolitiske eksperiment.

Det vil være masser af "testdate" tilgængelig, når vi om et år eller to kikker tilbage på hvordan de enkelte lande håndterede krisen.

Peter

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 27. mar 2020, 12:07

Senserazer skrev:
27. mar 2020, 10:52
Kuren viser sig pt. at være så absurd dyr at jeg også tror konsekvenserne er fuldstændig ude af proportioner med gevinsten. Det vil tiden selvfølgelig vise.
Hvert reddet Corona-liv koster i omegnen af 1000 kræftbehandlinger i et år mener jeg at have læst. Over 1 milliard pr. snude? Det er de færreste der har den værdi, realistisk set.
Jeg tror dit regnestykke (hvis du da har regnet på det?) er snot-forkert.
Regner du med at prisen på "at gøre ingenting" er nul? Eller at den er "samme omkostninger til sundheds system og infrastruktur som før Corona"?
For det er den ikke!
Et sammenbrudt samfund, fordi 30% af arbejdsstyrken er syge samtidig, og kun meget få kan få behandling for noget som helst - selv brækkede ben - er stensikkert dyrt! Bortfald af en del af arbejdsstyrken koster på længere sigt kassen, hvad anslår du de omkostninger til?

"Prisen" på kuren, er nødt til at beregnes i forhold til alternativerne, ellers giver den jo ingen mening.

Men lad os nu se. I løbet af nogle måneder vil nogle af de mindre velorganiserede samfund bryde sammen, og så får vi en indikation af hvad omkostningerne er på det. Kina er jo ikke hvad man ville kalde et rigt samfund, men de er til gengæld så absolut et velorganiseret samfund. Der er flere nationer på det Afrikanske kontinent som nok får noget sværere ved at styre igennem Corona-krisen. Det er også værd at følge med i mellem-østen, for der er organiseringen flere steder heller ikke imponerende, selvom de nok har noget mere økonomi at sætte ind.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 27. mar 2020, 13:11

Store epidemier har historisk ført til både politiske og sociale omvæltninger.

Statsmagter svækkes, dele af arbejdsstyrken bliver slået ud, folk bliver opmærksomme på, at “sådan har det altid været” ikke er et uimodsigeligt argument, korruption og ulighed bliver meget tydelig, samfundsstrukturer bryder ned og befolkningsgrupper går på vandring...

:popkorn:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2014
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 331 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Tangloppen » 27. mar 2020, 13:43

Lad os antage at USA falder sammen i kaos.
Ville det mon kunne være en åbning for Putins ekspansionsdrømme, og Kinas naboer ryste i bukserne?
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 27. mar 2020, 13:51

Så blev Boris Johnson også smittet:

https://www.theguardian.com/world/2020/ ... oronavirus
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 27. mar 2020, 14:12

Det her er ikke noget man gør for sjov!

"Her er din riffel, din resterende uddannelse foregår ved fronten. Fremad!"

(Jeg håber deres normale lægeuddannelse er 4-årig, ikke 6-årig som vores)
Vedhæftede filer
Forfremmelse under kamp.jpg
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Senserazer » 27. mar 2020, 14:43

Fast Fumble skrev:
27. mar 2020, 12:07
Senserazer skrev:
27. mar 2020, 10:52
Kuren viser sig pt. at være så absurd dyr at jeg også tror konsekvenserne er fuldstændig ude af proportioner med gevinsten. Det vil tiden selvfølgelig vise.
Hvert reddet Corona-liv koster i omegnen af 1000 kræftbehandlinger i et år mener jeg at have læst. Over 1 milliard pr. snude? Det er de færreste der har den værdi, realistisk set.
Jeg tror dit regnestykke (hvis du da har regnet på det?) er snot-forkert.
Regner du med at prisen på "at gøre ingenting" er nul? Eller at den er "samme omkostninger til sundheds system og infrastruktur som før Corona"?
For det er den ikke!
Et sammenbrudt samfund, fordi 30% af arbejdsstyrken er syge samtidig, og kun meget få kan få behandling for noget som helst - selv brækkede ben - er stensikkert dyrt! Bortfald af en del af arbejdsstyrken koster på længere sigt kassen, hvad anslår du de omkostninger til?

"Prisen" på kuren, er nødt til at beregnes i forhold til alternativerne, ellers giver den jo ingen mening.

Men lad os nu se. I løbet af nogle måneder vil nogle af de mindre velorganiserede samfund bryde sammen, og så får vi en indikation af hvad omkostningerne er på det. Kina er jo ikke hvad man ville kalde et rigt samfund, men de er til gengæld så absolut et velorganiseret samfund. Der er flere nationer på det Afrikanske kontinent som nok får noget sværere ved at styre igennem Corona-krisen. Det er også værd at følge med i mellem-østen, for der er organiseringen flere steder heller ikke imponerende, selvom de nok har noget mere økonomi at sætte ind.
Jeg tror ikke nogen argumenterer for at gøre ingenting. At gøre.noget fornuftigt er til gengæld et godt udgangspunkt. Få testet hele befolkningen på en måned, og isolere undervejs folk der tester positivt. Bed udsatte om at isolere sig selv den måned det står på. Hold fast i den gode håndhygiejne og holden afstand. Det er nok en fin idé at lukke natklubber og koncerter i den måneds tid også. Så skulle den skid være slået.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Besvar