Se min Raspberry Pi med Pi Hole, UNIFI-controller, secure DNS, OpenVPN og OLED Display

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
KenP
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 18. nov 2013, 22:01
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 70 times

Re: Se min Raspberry Pi med Pi Hole, UNIFI-controller, secure DNS, OpenVPN og OLED Display

Indlæg af KenP » 25. mar 2020, 19:53

Nu har jeg så bestilt en... starter med pi-Hole på den når den ankommer, så kan det være unifi og evt en ny mailserver på den efterfølgende.... (selv om den ikke kan kommer med i min automatiske backup rutine)

KenP
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 18. nov 2013, 22:01
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 70 times

Re: Se min Raspberry Pi med Pi Hole, UNIFI-controller, secure DNS, OpenVPN og OLED Display

Indlæg af KenP » 27. mar 2020, 16:44

Uha kunne blive vanedannende... (pt sat til på wifi... må se når jeg kan flytte den få den wired... (og hvordan man så ændre det)
1E29D839-A59B-4399-97AD-EA9A17BE2824.png

Brugeravatar
Deepo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 769
Tilmeldt: 13. nov 2005, 22:36
Interesser: Knivbygning Historisk skydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 27 times
Been thanked: 110 times

Re: Se min Raspberry Pi med Pi Hole, UNIFI-controller, secure DNS, OpenVPN og OLED Display

Indlæg af Deepo » 27. mar 2020, 18:44

Der er dokumentaion om TCP/IP her:
https://www.raspberrypi.org/documentati ... /README.md

/Mogens

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Se min Raspberry Pi med Pi Hole, UNIFI-controller, secure DNS, OpenVPN og OLED Display

Indlæg af Ingsorsi » 12. maj 2020, 11:56

Til orientering så er der kommet en ny version af Pi-hole - version 5.0.

Opdateres ved at køre: pihole -up

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Se min Raspberry Pi med Pi Hole, UNIFI-controller, secure DNS, OpenVPN og OLED Display

Indlæg af Kleth » 14. jul 2020, 22:45

Mine Pi Holes har små OLED info-skærme, som jeg anvender så familien og jeg kan se status på internet, pihole m.v. Det har jeg adskillige gange fundet virkeligt nyttigt f.eks. når fruen eller ungerne klager over manglende eller dårligt internet. Og jeg kan følge “blocked” ratio til hvis de får installeret noget skidt - rekorden er en Block-procent på knapt 98%
En anden ting er at Pi Holes nu kører DNS over HTTPS, så ISP kan ikke “lytte” med på DNS-trafikken. Alle DNS opslag der forwardes, går p.t. til Cloudflare på 1.1.1.2 som giver lidt sikkerhed mod malware og 1.1.1.3 som beskytter mod malware samt “adult” content.

Og efter UNIFI Controlleren fyldte filsystemet p.g.a. et korrupt MongoDB schema, så overvåger jeg også udnyttelsen af filsystemet.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar