SOG Terminus XR S35VN folder: Er der nogen der har hands-on erfaring med den?

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
Sirupate
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 103
Tilmeldt: 19. apr 2015, 00:32
Interesser: Blankvåben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 14 times
Been thanked: 1 time

SOG Terminus XR S35VN folder: Er der nogen der har hands-on erfaring med den?

Indlæg af Sirupate » 18. mar 2020, 12:20

Jeg er ved at blive lidt lun på den her:

https://www.lamnia.com/da/p/50147/knive ... -foldekniv

Er der nogen der har hands-on erfaring med den?

Og nogen bud på om den kan hjemkøbes fra fx. Lamnia uden at Tolder-Keld kortslutter og tager smagsdommer-beslutninger på egen hånd?
Senest rettet af Refraktorius 18. mar 2020, 16:45, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift.
Those who beat their swords into plowshares usually end up plowing for those who kept their swords.
-Benjamin Franklin

NBK
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 3. apr 2015, 07:11
Interesser: Blankvåben
Geografisk sted: Sjælnd
Has thanked: 4 times

Re: SOG Terminus XR S35VN folder: Er der nogen der har hands-on erfaring med den?

Indlæg af NBK » 31. mar 2020, 06:58

Hej.
Har ikke hands on på den kniv. Men jeg Har en søn flash2 som jeg er meget glad for. Det er min arbejds kniv bruger den hver dag.
Ang. Lamina så har jeg købt fra dem flere gange og der har aldrig været noget problem, hverken med dem eller toldmanden.
Håber du bliver glad for kniven og evt. Lige giver en melding om den er til noget.

Sirupate
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 103
Tilmeldt: 19. apr 2015, 00:32
Interesser: Blankvåben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 14 times
Been thanked: 1 time

Re: SOG Terminus XR S35VN folder: Er der nogen der har hands-on erfaring med den?

Indlæg af Sirupate » 31. mar 2020, 11:34

Tak for svar :-)

De har den stadig ikke hjemme hos Lamnia, så for nuværende er der ikke sket noget på den front.

Med det sagt, så er det trist at man med gældende lovgivning stadig er der hvor man (jeg) er i tvivl om hvorvidt det er ok at hjemkøbe en relativt harmløs foldekniv fra et EU-land og potentielt bringe blankvåbentilladelse og sikkerhedsgodkendelse i fare, fordi der er plads til så meget smagsdommeri. Rammer Saurons onde øje først een, virker det med de mange historier om usaglige beslutninger taget af uvidende magtpersoner, svært at slippe fri uskadt (rygte, tilladelser, økonomisk) - selvom man faktisk har loven på sin side.

Speaking of - er en Flash II ikke spring-assisted?
Those who beat their swords into plowshares usually end up plowing for those who kept their swords.
-Benjamin Franklin

NBK
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 3. apr 2015, 07:11
Interesser: Blankvåben
Geografisk sted: Sjælnd
Has thanked: 4 times

Re: SOG Terminus XR S35VN folder: Er der nogen der har hands-on erfaring med den?

Indlæg af NBK » 16. apr 2020, 09:11

Jo. Det er den vist nok. Bruger den på arbejde. Mener ikke den falder under springknive, da man skal aktiverer bladet for at åbne den og ikke "bare" trykke på en udløser.
Den holder nok ikke, men det er det jeg bilder mig selv ind.

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: SOG Terminus XR S35VN folder: Er der nogen der har hands-on erfaring med den?

Indlæg af Scrapper » 16. apr 2020, 13:10

Emnet er blevet vendt flere gange, og konklusionen er, at en "spring assisted" kniv er ulovlig på lige fod med en springkniv.
Derfor vil det være at anbefale dig, at skaffe dig af med den, og anskaffe dig en kniv, som er fuldt manuel.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: SOG Terminus XR S35VN folder: Er der nogen der har hands-on erfaring med den?

Indlæg af Flugteren » 16. apr 2020, 13:52

Scrapper skrev:
16. apr 2020, 13:10
Emnet er blevet vendt flere gange, og konklusionen er, at en "spring assisted" kniv er ulovlig på lige fod med en springkniv.
Derfor vil det være at anbefale dig, at skaffe dig af med den, og anskaffe dig en kniv, som er fuldt manuel.
Enig. Man kan være nok så uenig i loven - hvilket jeg er - men det er dumt at risikere sin straffeattest og tilladelser over en kniv med en ulovlig åbningsmekanisme.

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: SOG Terminus XR S35VN folder: Er der nogen der har hands-on erfaring med den?

Indlæg af The Mad Viking » 16. apr 2020, 15:00

Flugteren skrev:
16. apr 2020, 13:52
Scrapper skrev:
16. apr 2020, 13:10
Emnet er blevet vendt flere gange, og konklusionen er, at en "spring assisted" kniv er ulovlig på lige fod med en springkniv.
Derfor vil det være at anbefale dig, at skaffe dig af med den, og anskaffe dig en kniv, som er fuldt manuel.
Enig. Man kan være nok så uenig i loven - hvilket jeg er - men det er dumt at risikere sin straffeattest og tilladelser over en kniv med en ulovlig åbningsmekanisme.
Ja, det er trist.
Loven/fortolkningen burde ændres på dette punkt.
En Kershaw Link, med “Speedsafe”-system er f.eks. en overraskende lækker kniv til billige penge.
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: SOG Terminus XR S35VN folder: Er der nogen der har hands-on erfaring med den?

Indlæg af Flugteren » 16. apr 2020, 15:26

En fjederassisteret foldekniv ville være utrolig praktisk på jagt og fisketure, hvor man nemt kan have fedtede fingre, så det er svært at åbne en konventionel enhåndsbetjent lommekniv. Her ville muligheden for, at kniven “hjalp til” være velkommen.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: SOG Terminus XR S35VN folder: Er der nogen der har hands-on erfaring med den?

Indlæg af Kenned » 16. apr 2020, 15:38

Flugteren skrev:
16. apr 2020, 15:26
En fjederassisteret foldekniv ville være utrolig praktisk på jagt og fisketure, hvor man nemt kan have fedtede fingre, så det er svært at åbne en konventionel enhåndsbetjent lommekniv. Her ville muligheden for, at kniven “hjalp til” være velkommen.
Til saltvand og fisk vil jeg til enhver tid anbefale en dolk i stedet for en foldekniv. Fiskerester i mekanismen er ikke lige til at rense af, og saltvand i den kan være noget skidt.

/Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: SOG Terminus XR S35VN folder: Er der nogen der har hands-on erfaring med den?

Indlæg af Flugteren » 16. apr 2020, 16:01

Kenneth Jensen skrev:
16. apr 2020, 15:38
Flugteren skrev:
16. apr 2020, 15:26
En fjederassisteret foldekniv ville være utrolig praktisk på jagt og fisketure, hvor man nemt kan have fedtede fingre, så det er svært at åbne en konventionel enhåndsbetjent lommekniv. Her ville muligheden for, at kniven “hjalp til” være velkommen.
Til saltvand og fisk vil jeg til enhver tid anbefale en dolk i stedet for en foldekniv. Fiskerester i mekanismen er ikke lige til at rense af, og saltvand i den kan være noget skidt.

/Kenneth
Hvad, hvis man har en fetish for at skille tingene ad efter hver gang, man har været ude?

Jeg tager ofte skæftet af min riffel og renser den i bund (ca. en gang hver måned). Så er der også flere undskyldninger for at skulle indskyde igen.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: SOG Terminus XR S35VN folder: Er der nogen der har hands-on erfaring med den?

Indlæg af Kenned » 16. apr 2020, 20:21

Flugteren skrev:
16. apr 2020, 16:01
Kenneth Jensen skrev:
16. apr 2020, 15:38
Flugteren skrev:
16. apr 2020, 15:26
En fjederassisteret foldekniv ville være utrolig praktisk på jagt og fisketure, hvor man nemt kan have fedtede fingre, så det er svært at åbne en konventionel enhåndsbetjent lommekniv. Her ville muligheden for, at kniven “hjalp til” være velkommen.
Til saltvand og fisk vil jeg til enhver tid anbefale en dolk i stedet for en foldekniv. Fiskerester i mekanismen er ikke lige til at rense af, og saltvand i den kan være noget skidt.

/Kenneth
Hvad, hvis man har en fetish for at skille tingene ad efter hver gang, man har været ude?

Jeg tager ofte skæftet af min riffel og renser den i bund (ca. en gang hver måned). Så er der også flere undskyldninger for at skulle indskyde igen.
Man kan jo gøre som man vil - jeg synes bare ikke at det er den bedste løsning. Hver sit valg 😊
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

NBK
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 3. apr 2015, 07:11
Interesser: Blankvåben
Geografisk sted: Sjælnd
Has thanked: 4 times

Re: SOG Terminus XR S35VN folder: Er der nogen der har hands-on erfaring med den?

Indlæg af NBK » 18. apr 2020, 14:04

Så er min flash2, sendt på pension 😥 og jeg har købt en buck 110 slim senest hunter i blå. Så må jeg se hvordan det spiller.

Besvar