Tør I andre have et multitool liggende i bilen?
-
- Gold Member
- Interesser: Pistol og revolver
- Geografisk sted: Køge egnen
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
Tør I andre have et multitool liggende i bilen?
Jeg har gået og overvejet om jeg tør at have et multitool liggende fast i bilen.. det kan være rigtig anvendeligt iforhold til mange vejside nødreparationer, meeen samtidig er det jo ikke værd at risikere at miste tilladelser hvis man skulle få bilen ransaget ved en kontrol.
Så kort og godt mener I at det er anerkendelsesværdigt at have et multitool (med et foldekniv blad) liggende i sin bil?
Så kort og godt mener I at det er anerkendelsesværdigt at have et multitool (med et foldekniv blad) liggende i sin bil?
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Re: Tør I andre have et multitool liggende i bilen?
Ja, i bagagerummet, nede sammen med reservehjulet.
Ikke i handskerummet.
Ikke i handskerummet.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
-
- Gold Member
- Interesser: jagt - historie
- Geografisk sted: midtjylland
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 14 times
Mener at Audi Q7 ejer på et tidspunkt kørte rundt med værktøj fra fabrikkens side af i deres bil som kunne give dem problemer. Mener, det var under den første knivlov. Om det stadig er et problem, ved jeg ikke.
Hvad man kører rundt med i bilen må vel have et anerkendelsesværdigt formål. Ellers kan det give problemer under visse forhold.
Et multitool skal vel også kunne forklares hvad det skal bruges til. Skulle jeg anskaffe mig et, må jeg have en fornuftig forklaring til hvad det skal bruges til
Hvad man kører rundt med i bilen må vel have et anerkendelsesværdigt formål. Ellers kan det give problemer under visse forhold.
Et multitool skal vel også kunne forklares hvad det skal bruges til. Skulle jeg anskaffe mig et, må jeg have en fornuftig forklaring til hvad det skal bruges til
-
- Platin Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 2984 times
- Been thanked: 377 times
NEJ
Jeg bor i en stort set permanent visitationszone og kører flere gange ugentligt igennem yderligere et par af slagsen.
Jeg ønsker ikke at være prøvesag for den tåbelige knivlov, dertil har jeg for meget at miste - udover jagttegnet.
Det giver gener i hverdagen. "I gamle dage" lå der en hobbykniv med bræk-af-blad i bilens værktøjssæt. Den savner jeg jævnligt til dagligdagens praktiske gøremål.
Jeg bor i en stort set permanent visitationszone og kører flere gange ugentligt igennem yderligere et par af slagsen.
Jeg ønsker ikke at være prøvesag for den tåbelige knivlov, dertil har jeg for meget at miste - udover jagttegnet.
Det giver gener i hverdagen. "I gamle dage" lå der en hobbykniv med bræk-af-blad i bilens værktøjssæt. Den savner jeg jævnligt til dagligdagens praktiske gøremål.
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Been thanked: 503 times
Niks, jeg skal ikke risikere at blive prøvesag.
Jeg har dog et multitool på min cykel, men det er typen kun med skruetrækkere og topnøgler.
Jeg har dog et multitool på min cykel, men det er typen kun med skruetrækkere og topnøgler.
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Mener også det skete for Lexus/Toyota, hvor de tilbagekaldte en række biler, da nødhjælps/-værktøjstasken havde et stykke værktøj der faldt ind under knivloven.Bjarne41 skrev: ↑25. apr 2020, 21:30Mener at Audi Q7 ejer på et tidspunkt kørte rundt med værktøj fra fabrikkens side af i deres bil som kunne give dem problemer. Mener, det var under den første knivlov. Om det stadig er et problem, ved jeg ikke.
Så folk kunne vist få en anden pakke, eller selv fjerne værktøjet.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
- NaChO-LiBrE
- Banned
- Interesser: Jagt/skydning/røgning
- Geografisk sted: VestOnTheJylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Hvor er det vanvittig at leve i et land hvor man kan finde en post som denne med overskriften om man TØR ha et multitool i bilen ..
Med tanke på de konsekvenser det kan ha, så er det et nej . jeg tør godt, men min fornuft forbyder det . . det er simpelthen ikke det værd.
Men hvor er det bare sindsygt , det har taget TOTALT overhånd med kollektiv forhånds afstrafning af hele befolkningen for hvad de KUNNE gøre ..
Det ville være det samme som at uddele dagsbøder til kvinder indtil de har fået syet alle anvendelige huller sammen fordi at de jo KUNNE fungere som prostitueret
og virker sådanne love så
JA DA!!! selvfølgelig . for det var jo ik i forvejen ulovligt og prikke i andre mennesker med en kniv hvad enten den er enhåndsbetjent , foldebøf eller multitool ..
https://ekstrabladet.dk/112/efter-teena ... et/8101383
Med tanke på de konsekvenser det kan ha, så er det et nej . jeg tør godt, men min fornuft forbyder det . . det er simpelthen ikke det værd.
Men hvor er det bare sindsygt , det har taget TOTALT overhånd med kollektiv forhånds afstrafning af hele befolkningen for hvad de KUNNE gøre ..
Det ville være det samme som at uddele dagsbøder til kvinder indtil de har fået syet alle anvendelige huller sammen fordi at de jo KUNNE fungere som prostitueret
JA DA!!! selvfølgelig . for det var jo ik i forvejen ulovligt og prikke i andre mennesker med en kniv hvad enten den er enhåndsbetjent , foldebøf eller multitool ..
En prut lugter for at de døve også kan ha glæde af den
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 145 times
- Been thanked: 294 times
Jeg har.
Det ligger sammen med skruetrækker, donkraft, hjulnøgle, ekstra olie og multimeter.
Det ligger nede i reservehjulet, sammen med alt det andet. Det er et værktøj, ikke et våben. skulle jeg endelig finde et våben, så er der mere gang i en donkraft.
Det ligger sammen med skruetrækker, donkraft, hjulnøgle, ekstra olie og multimeter.
Det ligger nede i reservehjulet, sammen med alt det andet. Det er et værktøj, ikke et våben. skulle jeg endelig finde et våben, så er der mere gang i en donkraft.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 596 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Jeg ville ikke, den kunne blive stjålet. Jeg går derimod altid med den på mig, og har gjort det hver dag siden 1995 og det fortsætter jeg med. Jeg bor så heller ikke i en større by, og går aldrig i byen. De par gange jeg har været i teater eller biograf, har jeg ladet den blive derhjemme.
Jeg bruger den flere gange dagligt, og kender ikke nogen der ikke bruger en kniv dagligt.
Ja det er så grotesk at jeg ikke kan finde ord for det. Ikke spørgsmålet som Cpt stiller, men loven, på det område er jeg flov over at være dansker.NaChO-LiBrE skrev:Hvor er det vanvittig at leve i et land hvor man kan finde en post som denne med overskriften om man TØR ha et multitool i bilen ..
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
SOE agent Pearl Witherington
- NaChO-LiBrE
- Banned
- Interesser: Jagt/skydning/røgning
- Geografisk sted: VestOnTheJylland
- Been thanked: 6 times
Nej det var nu heller ikke spørgsmålet jeg "pegede fingre" af.. men loven i sig selv .. man har næsten ikke ord for det
En prut lugter for at de døve også kan ha glæde af den
-
- Banned
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Been thanked: 2 times
ja det er vanvittigt men sådan er det desværre når nogen få ikke kan opføre sig ordentligt, og ødelægger det for alle andre der kanNaChO-LiBrE skrev: ↑25. apr 2020, 23:37Hvor er det vanvittig at leve i et land hvor man kan finde en post som denne med overskriften om man TØR ha et multitool i bilen ..
-
- Gold Member
Min tanke var at have den liggende under gulvet i bagagerummet sammen med mit dæk lappe grej.. og den primære grund til at multitoolet ville være godt er at spidstangen kan bruges til at fjerne søm/skruer fra dækket og knivbladet til at trimme gummiproppen ned med efter den er sat i dækket..
Jeg er rørende enig i at vores lovgivning er helt i skoven, men jeg bliver jo, som våbenejer især, nødt til at følge den til punkt og prikke.
Jeg er rørende enig i at vores lovgivning er helt i skoven, men jeg bliver jo, som våbenejer især, nødt til at følge den til punkt og prikke.
- SKS
- Silver Member
- Interesser: Riffel & Pistol
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Been thanked: 11 times
Så læg dog en bidetang, et par fastnøgler og tre skruetrækkere i bilen, det er sq da langt bedre at arbejde med end et klodset multitool. Hvorfor denne besættelse af, jeg vil ha et tool i min bil, det er uretfærdigt jeg ikke må.
Quando Omni Flunkus Moritati
- Ninjakebab
- Silver Member
- Interesser: Lave ting, skyde med ting
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 39 times
Du mener politikerne?

I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser
-
- Platin Member
- Interesser: Buejagt
- Geografisk sted: Kbh nv
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 60 times
SKS:
måske fordi de nævnte værktøjer er jævnt dårlige at skære med og hvis man gerne vil have en kniv i bilen til forefaldende arbejde tror jeg mange vælger multitool fremfor en ren kniv da man måske/måske ikke kan snakke sig bedre ud af det hvis det er et multitool
måske fordi de nævnte værktøjer er jævnt dårlige at skære med og hvis man gerne vil have en kniv i bilen til forefaldende arbejde tror jeg mange vælger multitool fremfor en ren kniv da man måske/måske ikke kan snakke sig bedre ud af det hvis det er et multitool
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Been thanked: 503 times
Jeg kan forresten ikke helt gennemskue knivloven.
Er ting som sakse, stemmejern, skruetrækkere og den slags stadigt lovlig at være i besiddelse af?
Man skal selvfølgeligt ikke slæbe en stemmejern med på diskotek, men det gælder jo også for et koben.
Er jeg på 100% sikker grund hvis jeg har en foldesaks i min nøglering, eller risikere jeg at en betjent definere den som "andre skarpe eller spidse våben, som ikke kan antages at have noget anerkendelsesværdigt formål."?
Med andre ord, er de også udsat for vilkårlig subjektiv vurdering?
Er ting som sakse, stemmejern, skruetrækkere og den slags stadigt lovlig at være i besiddelse af?
Man skal selvfølgeligt ikke slæbe en stemmejern med på diskotek, men det gælder jo også for et koben.
Er jeg på 100% sikker grund hvis jeg har en foldesaks i min nøglering, eller risikere jeg at en betjent definere den som "andre skarpe eller spidse våben, som ikke kan antages at have noget anerkendelsesværdigt formål."?
Med andre ord, er de også udsat for vilkårlig subjektiv vurdering?
-
- Bronze Member
- Interesser: Riffeljagt,halgjagt
- Geografisk sted: Østjylland
- Geografisk sted: Skandrborg
- Been thanked: 1 time
-
- Banned
- Interesser: Skydning
- Been thanked: 2 times
Nej jeg mener dem der stikker folk ned med kniv
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Altså også dem..BQC1 skrev: ↑26. apr 2020, 14:20Nej jeg mener dem der stikker folk ned med kniv

M.v.h. Timber
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..

-
- Gold Member
- Interesser: jagt - historie
- Geografisk sted: midtjylland
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 14 times
Multitool er vel kun et problem hvis det indeholder et knivsblad ?
Men det gør vel mange multitools måske ?
Men det gør vel mange multitools måske ?
-
- Gold Member
Det bliver bare svært at trimme en dækprop ned med en skruetrækker

Det kan være jeg bedre kan slippe afsted med en løs stanley klinge, den ville gøre det der er brug for..
og vel næppe blive betragtet som en decideret kniv? Eller antager jeg logik på et område hvor dette i mange år har været en mangelvare?
Senest rettet af Cpt 26. apr 2020, 18:59, rettet i alt 1 gang.
-
- Gold Member
De fleste har kniv med... da det vel nærmest er det mest multifunktionelle værktøj man overhovedet kan forstille sig.
- SKS
- Silver Member
- Interesser: Riffel & Pistol
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Been thanked: 11 times
Den klipper du bare med bidetangen/skævbideren. Desuden må du alligevel ikke køre med en prop i dækket andet end til nærmeste værksted og få det lappet korrekt. :)Cpt skrev: ↑26. apr 2020, 18:55Det bliver bare svært at trimme en dækprop ned med en skruetrækker
Det kan være jeg bedre kan slippe afsted med en løs stanley klinge, den ville gøre det der er brug for..
og vel næppe blive betragtet som en decideret kniv? Eller antager jeg logik på et område hvor dette i mange år har været en mangelvare?
Quando Omni Flunkus Moritati
-
- Gold Member
Om jeg kører på værksted eller hjem og skifter dækket kan vel være et fedt? vi er enige om at det er en midlertidig løsning men hvor i færdselsloven står der at jeg SKAL køre den på et værksted?SKS skrev: ↑26. apr 2020, 20:58Den klipper du bare med bidetangen/skævbideren. Desuden må du alligevel ikke køre med en prop i dækket andet end til nærmeste værksted og få det lappet korrekt. :)Cpt skrev: ↑26. apr 2020, 18:55Det bliver bare svært at trimme en dækprop ned med en skruetrækker
- Wildlife
- This member is
- Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 163 times
- Kontakt:
Prostitution er ikke ulovligt i Danmark, så jeg synes din sammenligning er lidt uheldig.NaChO-LiBrE skrev: ↑25. apr 2020, 23:37Det ville være det samme som at uddele dagsbøder til kvinder indtil de har fået syet alle anvendelige huller sammen fordi at de jo KUNNE fungere som prostitueret

Så kunne man lige så godt forbyde hænder, for mere end 99% af alle drab bliver begået med hænderne, enten direkte eller ved brug af redskaber holdt/betjent af hænder...

"Never underestimate the power of stupid people in large groups."