Oplevelser fra bukkejagten 2020

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brno
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 13. feb 2014, 12:45
Interesser: Jagt fiskeri
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 125 times
Been thanked: 18 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Brno » 21. maj 2020, 20:24

Tak for alle jeres kommentare :NVFrules: .
Stort tillykke til Thedarkside og Hr med jeres flotte bukke. Tak for jeres beretninger og billeder.
Knæk og bræk til andre der skal afsted :thumbup: .
Mvh Jakob

Brugeravatar
Depecheyawl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 606
Tilmeldt: 17. jul 2011, 09:14
Interesser: jagt of ting der siger "Bang."
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 129 times
Been thanked: 159 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Depecheyawl » 23. maj 2020, 17:11

Ankom hos de gamle på gården i torsdags, sammen med min kone og datteren.
Sonderede terrænet i løbet af eftermiddagen, lyder bedre end det er, jeg løber rundt med kikkerten på mig og spejder fra gårdspladsen.
Totalt privilegeret... i Know :smile:

Fik øje på bukken i løbet af aftenen da han gik i skellet mod naboen.
Listede mig af sted for at komme tæt på, men pürsh med en tikka T3 a1 er PÆNT anstrengende i længden.
Havde ham inde på ca. 100m med skydestokken sat op, men vinklen var for skidt og jeg var ikke tilfreds med kuglefanget...tis!...sådan kan det gå.

Afsted igen fredag kl. 4.45.
Når lige ud af hoveddøren hvor vi til min, og bukkens store overraskelse, nærmest støder ind i hinanden på gårdspladsen.
Han springer let og elegant omkring mig og fortsætter på tværs ud over marken.
Jeg giver ham et par minutters forspring indtil jeg kan se ham hygge sig i hegnet omkring skel.
Endnu engang skal jeg pürshe med artilleriet :freak:
Har ham på kornet da han er 138m væk, men igen er kuglefanget ikke af god nok standard...hej hej buk!
Sad og ventede på ham til kl. 9 men han gad ikke lege mere.

Alle gode gange 3!!
Op igen, denne gang 10 min før, skulle fandme ikke risikere at vi løftede på hatten af hinanden igen.
Listede ned i hegnet hvor jeg havde sat en havestol op og gjorde skydestok og riffel klar.
Kl. 4.50 var jeg good to go og kl. 5.00 så jeg ham 200 m væk.
Så var det bare at vente...,... i cirka 15 sekunder! Han satte i fuld sprint mod mig.
Da han var 70 m væk råbte jeg ham an, han stoppede op, stillede sig med siden til og hapsede lidt blade.

Trykkede på aftrækkeren og han tegnede men sprang ind i hegnet.
Shit, tænkte jeg, jeg har aldrig været ude for at de ikke bare ligger der.
Listede frem og fandt et tydeligt blodspor.
Gudskelov lå han 3m fra skudsted.

Det var en ret intens oplevelse for at sige det mildt :biggrin:
Vedhæftede filer
20200523_105848.jpg
20200523_053814.jpg
20200523_105856.jpg
20200523_114618.jpg

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af LJ » 23. maj 2020, 17:17

Depecheyawl skrev:
23. maj 2020, 17:11
Ankom hos de gamle på gården i torsdags, sammen med min kone og datteren.
Sonderede terrænet i løbet af eftermiddagen, lyder bedre end det er, jeg løber rundt med kikkerten på mig og spejder fra gårdspladsen.
Totalt privilegeret... i Know :smile:

Fik øje på bukken i løbet af aftenen da han gik i skellet mod naboen.
Listede mig af sted for at komme tæt på, men pürsh med en tikka T3 a1 er PÆNT anstrengende i længden.
Havde ham inde på ca. 100m med skydestokken sat op, men vinklen var for skidt og jeg var ikke tilfreds med kuglefanget...tis!...sådan kan det gå.

Afsted igen fredag kl. 4.45.
Når lige ud af hoveddøren hvor vi til min, og bukkens store overraskelse, nærmest støder ind i hinanden på gårdspladsen.
Han springer let og elegant omkring mig og fortsætter på tværs ud over marken.
Jeg giver ham et par minutters forspring indtil jeg kan se ham hygge sig i hegnet omkring skel.
Endnu engang skal jeg pürshe med artilleriet :freak:
Har ham på kornet da han er 138m væk, men igen er kuglefanget ikke af god nok standard...hej hej buk!
Sad og ventede på ham til kl. 9 men han gad ikke lege mere.

Alle gode gange 3!!
Op igen, denne gang 10 min før, skulle fandme ikke risikere at vi løftede på hatten af hinanden igen.
Listede ned i hegnet hvor jeg havde sat en havestol op og gjorde skydestok og riffel klar.
Kl. 4.50 var jeg good to go og kl. 5.00 så jeg ham 200 m væk.
Så var det bare at vente...,... i cirka 15 sekunder! Han satte i fuld sprint mod mig.
Da han var 70 m væk råbte jeg ham an, han stoppede op, stillede sig med siden til og hapsede lidt blade.

Trykkede på aftrækkeren og han tegnede men sprang ind i hegnet.
Shit, tænkte jeg, jeg har aldrig været ude for at de ikke bare ligger der.
Listede frem og fandt et tydeligt blodspor.
Gudskelov lå han 3m fra skudsted.

Det var en ret intens oplevelse for at sige det mildt :biggrin:
Fin beskrivelse! Tillykke, flot buk :thumbup:

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Bjarne41 » 23. maj 2020, 17:56

Depecheyawl skrev:
23. maj 2020, 17:11
Ankom hos de gamle på gården i torsdags, sammen med min kone og datteren.
Sonderede terrænet i løbet af eftermiddagen, lyder bedre end det er, jeg løber rundt med kikkerten på mig og spejder fra gårdspladsen.
Totalt privilegeret... i Know :smile:

Fik øje på bukken i løbet af aftenen da han gik i skellet mod naboen.
Listede mig af sted for at komme tæt på, men pürsh med en tikka T3 a1 er PÆNT anstrengende i længden.
Havde ham inde på ca. 100m med skydestokken sat op, men vinklen var for skidt og jeg var ikke tilfreds med kuglefanget...tis!...sådan kan det gå.

Afsted igen fredag kl. 4.45.
Når lige ud af hoveddøren hvor vi til min, og bukkens store overraskelse, nærmest støder ind i hinanden på gårdspladsen.
Han springer let og elegant omkring mig og fortsætter på tværs ud over marken.
Jeg giver ham et par minutters forspring indtil jeg kan se ham hygge sig i hegnet omkring skel.
Endnu engang skal jeg pürshe med artilleriet :freak:
Har ham på kornet da han er 138m væk, men igen er kuglefanget ikke af god nok standard...hej hej buk!
Sad og ventede på ham til kl. 9 men han gad ikke lege mere.

Alle gode gange 3!!
Op igen, denne gang 10 min før, skulle fandme ikke risikere at vi løftede på hatten af hinanden igen.
Listede ned i hegnet hvor jeg havde sat en havestol op og gjorde skydestok og riffel klar.
Kl. 4.50 var jeg good to go og kl. 5.00 så jeg ham 200 m væk.
Så var det bare at vente...,... i cirka 15 sekunder! Han satte i fuld sprint mod mig.
Da han var 70 m væk råbte jeg ham an, han stoppede op, stillede sig med siden til og hapsede lidt blade.

Trykkede på aftrækkeren og han tegnede men sprang ind i hegnet.
Shit, tænkte jeg, jeg har aldrig været ude for at de ikke bare ligger der.
Listede frem og fandt et tydeligt blodspor.
Gudskelov lå han 3m fra skudsted.

Det var en ret intens oplevelse for at sige det mildt :biggrin:
Tillykke med bukken og mange tak for en fin artikel :thumbup:
.
Nydelig hustru :neutral:

GåsPåGaffelen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 427
Tilmeldt: 18. maj 2015, 11:52
Interesser: Jagt og pistol og langdistance
Geografisk sted: Thy!
Has thanked: 84 times
Been thanked: 102 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af GåsPåGaffelen » 23. maj 2020, 21:28

Efter at have trukket nitten d. 16 og 17 med bukke der var for langt væk, for små, for tidligt på den eller flere ting på en gang, besluttede jeg mig for at tage ud i morges.

Jeg er for nylig flyttet fra det pulserende liv i hovedstaden og til åbne vidder i Thy. Flyttet har medført at jeg har jagt lige uden for døren, i stedet for 1 times kørsel væk. Her til bukkejagten har jeg mulighed for at gå på noget af svigerfars jord, så jeg startede bilen kl. 04:35 og kørte de 800m ud af grusvejen til svigerforældrenes hus. Jeg parkerede på græsset lige uden for indkørslen, for ikke at vække nogen. Steg ud af bilen, ladede op, foldede skydestokken ud og gik ned på marken.

Efter at have gået 10m skannede jeg lige terrænet med kikkerten, og sørme ikke om der var et dyr næsten ret ud for mig, langt ude. Der var noget mellem ørerne, men det var svært at se hvor stor den var, selv med 10x i håndkikkerten. Jeg fik afstandsmåleren til øjet og skød ca. 300m. Noget mere end jeg har lyst til at skyde fra en 2 benet stok. Og nååå ja, så var klokken 4 minutter i solopgang.

Mens jeg stod der og smårystede af bukkefeber, med riflen solidt placeret i skydestokken begyndte bukken at bevæge sig direkte mod mig, og da den var på ca. 130m var solen stået op.

Nu drejede den siden til og i jævn fart løb den tværs for mig på 100m. Et brøl fra mig og den stoppede op til et perfekt sideskud, 2 minutter over solopgang.

Bukken lagde sig på stedet til en høj bladkugle (se den terminal ballistiske tråd) og jeg kunne nå hjem og sove videre inden børnene på 1 og 4 vågnede.
_20200523_212723.JPG

Brugeravatar
Depecheyawl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 606
Tilmeldt: 17. jul 2011, 09:14
Interesser: jagt of ting der siger "Bang."
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 129 times
Been thanked: 159 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Depecheyawl » 24. maj 2020, 14:43

Bjarne41 skrev:
23. maj 2020, 17:56
Tillykke med bukken og mange tak for en fin artikel :thumbup:
.
Nydelig hustru :neutral:
Indfangningen af sådan en Amerikansk satan, er en helt anden historie :razz:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Bofhenator » 24. maj 2020, 14:43

Depecheyawl skrev:
24. maj 2020, 14:43
Bjarne41 skrev:
23. maj 2020, 17:56
Tillykke med bukken og mange tak for en fin artikel :thumbup:
.
Nydelig hustru :neutral:
Indfangningen af sådan en Amerikansk satan, er en helt anden historie :razz:
Lasso eller fælde?
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Depecheyawl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 606
Tilmeldt: 17. jul 2011, 09:14
Interesser: jagt of ting der siger "Bang."
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 129 times
Been thanked: 159 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Depecheyawl » 24. maj 2020, 14:51

Hun var vant til at fange alligatorer i Florida og spise dem bagefter ...bjørnesaks og tandpasta med mint, HAPS! :biggrin:

Lightyear
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 92
Tilmeldt: 23. jul 2007, 10:35
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Lightyear » 24. maj 2020, 15:12

Dette års bukkejagt er min første, så forventningerne op til starten var i top :blink: Jeg var ude den 16. maj fra kl. 4:30 til 9 uden at se noget som helst. De efterfølgende dage var jeg hjemme - diverse aftaler gjorde at jeg først kunne komme på jagt igen om tirsdagen. Endelig oprandt dagen! Jeg parkerede bilen ved indgangen til skoven, og sneg mig afsted med øjnene på stilke. Det var første gang jeg besøgte denne skov, men med hjælp fra WeHunt appen var det ingen sag at finde hen til min tildelte skydestige. Til min store overraskelse så jeg at jægeren i nabotårnet havde valgt at parkere sin bil 130 meter fra min stige - lige midt på sporet der fører derhen.
Nå, klokken var kun 18:30, så jeg satte mig op i min stige, og nød det flotte solskinsvejr. Et par mus løb rundt mellem nogle afskårne grene på jorden, ellers skete der ikke noget. Klokken 20:30 synes min nabo at det var tid til at tage hjem, og der var vist ikke nogen i miles omkreds der var i tvivl om at han pakkede sammen og kørte afsted :mad: Jeg blev en smule utilfreds, og overvejede om jeg også skulle pakke sammen og køre hjem. Nå men det er som sagt min første sæson med bukkejagt, så jeg blev siddende og nød freden efter bilen var kørt ud af skoven. Efter 10-15 minutter så jeg et rådyr bevæge sig forbi sporet ude på 130 meter. Op med riflen og se om det var en buk. Inden jeg nåede at skrue op for forstørrelsen på kikkerten havde den passeret sporet og var væk igen. Hjertet bankede, og jeg fik justeret min sigtekikkert og kiggede efter bevægelser mellem træerne. Efter et par minutter fik jeg øje på den igen, og den havde retning stik hen mod mig! Det var en buk - måske ikke verdens største, men stadig en fin buk. Den gik roligt rundt og fejede og skrabede, og kom nærmere og nærmere. Efterhånden som afstanden blev mindre var min puls på vej op. Nu stod den på 30 meter. Den kiggede i min retning et par gange som om den fornemmede noget - mens jeg prøvede ikke at bevæge mig. Så gik den stille og roligt ud på sporet med højre side blottet, og jeg tænkte at det var nu eller aldrig. Klemte roligt på aftrækkeren (så roligt som min puls tillod :giggle: ) indtil skuddet gik af. Bukken satte i løb, og jeg fulgte den 30-40 meter indtil den forsvandt mellem træerne. Pokkers også! Synes ellers skuddet sad perfekt.
Retninglinjerne på min jagt siger at der skal hund på hvis dyret ikke ligger forendt på stedet, så jeg fik fat i jagtlederen som var et andet sted i skoven. Han havde ringet efter en schweisshund, og det tog den ikke mange minutter at finde bukken, da der var masser af schweiss på stedet og videre ind hvor jeg havde fulgt den med øjnene. Den var kun nået 10 meter længere end jeg kunne se fra stigen. Men jeg var super glad og tilfreds med at den var fundet, og ikke mindst over at skuddet havde siddet som det skulle.
Aftenen blev rundet af hjemme hos jagtlederen hvor dyret blev brækket og parteret. Inden da havde vi en parade med to andre bukke, skudt af to andre jægere samme aften. Super start på bukkejagten :smile:

Buk.jpg
Buk.jpg (367.48 KiB) Vist 6824 gange

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Bjarne41 » 24. maj 2020, 15:47

Klokken 20:30 synes min nabo at det var tid til at tage hjem, og der var vist ikke nogen i miles omkreds der var i tvivl om at han pakkede sammen og kørte afsted :mad:
Der er en del jæger, som er total ligeglade med andre end sig selv. Også ved ankomst til jagtområdet :freak:
.
Fint, at du alligevel fik en GOD aften - tak for artiklen :thumbup:

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af LJ » 24. maj 2020, 16:45

Bjarne41 skrev:
24. maj 2020, 15:47
Klokken 20:30 synes min nabo at det var tid til at tage hjem, og der var vist ikke nogen i miles omkreds der var i tvivl om at han pakkede sammen og kørte afsted :mad:
Der er en del jæger, som er total ligeglade med andre end sig selv. Også ved ankomst til jagtområdet :freak:
.
Fint, at du alligevel fik en GOD aften - tak for artiklen :thumbup:
Så har man jagttegn....men man er ikke jæger :smile:

Kortmentyk
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 729
Tilmeldt: 5. dec 2016, 06:35
Interesser: Riffeljagt, hjemmeladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 97 times
Been thanked: 286 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Kortmentyk » 26. maj 2020, 13:11

Jeg har været sat ud af spillet pga. operation for brok og har for første gang siden jeg var 16 ikke været på bukkejagt d 16 maj. Det ville ellers være min "sølvbryllupspremiere".
Nå, men i går aftes kom jeg endelig afsted. Det var skønt vejr og masser af vildt. 6 stykker kronvildt, 4 rådyr, en masse forskellige ænder og et væld af fuglestemmer.
21.15 opdager jeg bukken bag mig på 50 meters afstand. Han er på vej væk og jeg skal skynde at vende mig i tårnet inden han når pilene 75 meter væk. Det var svært at gøre lydløst da jeg sad på en tom 25 liters plast dunk (jeg skal hilse at sige, at den er dum at have med når man purscher på plads i tårnet).
Nå men, jeg fik drejet mig og fik stoppet bukken umiddelbar inden han nåede i ly af piletræerne og han faldt på stedet for en 130 grains tsx, 308 win.
Ps. Jeg har haft min nye riffel med ude 2 gange og første gang skød jeg en gris og igår altså en buk.
Vedhæftede filer
20200525_212828.jpg

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af 458hunter » 26. maj 2020, 13:39

Bofhenator skrev:
20. maj 2020, 20:13
IMG_20200520_185330_838.jpg

Min marlin i 45-70gov, min søn og jeg, venter på bukken :-)
Hvilken dæmper? Noget Atec?..

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Bofhenator » 26. maj 2020, 15:14

Chrstn_Olsen skrev:
26. maj 2020, 13:39
Bofhenator skrev:
20. maj 2020, 20:13
IMG_20200520_185330_838.jpg

Min marlin i 45-70gov, min søn og jeg, venter på bukken :-)
Hvilken dæmper? Noget Atec?..
Atec h2
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af LJ » 26. maj 2020, 16:23

Kortmentyk skrev:
26. maj 2020, 13:11
Jeg har været sat ud af spillet pga. operation for brok og har for første gang siden jeg var 16 ikke været på bukkejagt d 16 maj. Det ville ellers være min "sølvbryllupspremiere".
Nå, men i går aftes kom jeg endelig afsted. Det var skønt vejr og masser af vildt. 6 stykker kronvildt, 4 rådyr, en masse forskellige ænder og et væld af fuglestemmer.
21.15 opdager jeg bukken bag mig på 50 meters afstand. Han er på vej væk og jeg skal skynde at vende mig i tårnet inden han når pilene 75 meter væk. Det var svært at gøre lydløst da jeg sad på en tom 25 liters plast dunk (jeg skal hilse at sige, at den er dum at have med når man purscher på plads i tårnet).
Nå men, jeg fik drejet mig og fik stoppet bukken umiddelbar inden han nåede i ly af piletræerne og han faldt på stedet for en 130 grains tsx, 308 win.
Ps. Jeg har haft min nye riffel med ude 2 gange og første gang skød jeg en gris og igår altså en buk.
Flot buk!
Steel Action :thumbup:

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af 458hunter » 27. maj 2020, 12:29

I går var fuldstændig fantastisk! Sad ude i 4 timer og havde konstant råvildt at se på ved den eng jeg havde valgt. Mindre bukke og råer med lam - og vejret var lunt og vindstille.

For lige at toppe det af, så jeg en stor hanræv der fik skældud af en rå i en remisse 300 meter væk og en lille flok kronvildt på vej hjem gennem skoven.

Det er sådan nogle dage der gør at man er jæger :)

The Mauer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 540
Tilmeldt: 8. jan 2012, 17:28
Interesser: jagt
Geografisk sted: ringsted
Has thanked: 9 times
Been thanked: 58 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af The Mauer » 14. jun 2020, 11:56

Skød denne lidt aparte buk på noget lejet jagt. Ganske udramatisk efter at have siddet i tårnet i en lille halv time. Han kom ud nulrede lidt rundt og satte sig så. Rejste sig efter et kvarters tid, og kom lidt tættere på. Skød ham på små 120 meter, han nåede at dreje en halv omgang og løbe 10 meter så var det slut. Jeg vidste dog han gik der efter at have set ham en aften på vej hjem efter lukketid.

I mellemtiden nåede jeg at tage et par billeder af en rå med 2 meget nye lam.


Her til morgen havde jeg en tæt på oplevelse med en lovene gaffelbuk hjemme på mit eget jord. Han lever stadig. Er efter en lille skravlet spidsbuk der end ikke er begyndt at feje endnu.
Vedhæftede filer
20200529_195340.jpg
20200529_200804.jpg
20200529_200832.jpg
20200614_060600.jpg
20200614_060726.jpg
20200614_060755.jpg
-The Mauer

Born to hunt. Forced to work!

Thors24
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 478
Tilmeldt: 17. maj 2013, 13:48
Interesser: jagt og natur
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 608 times
Been thanked: 165 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Thors24 » 15. jun 2020, 22:57

Selvom der ikke er skyggen af buk, eller rådyr i det hele taget, så er der ofte bonus på naturoplevelserne alligevel.
Hunden og jeg var en lille tur i skoven her til aften. Vi sidder i skovbrynet, hvor marken gør et 60 meter bredt og tilsvarende dybt indhak i skoven. Efter en times tid, kommer ræven tværs over marken med munden fuld af mus. Den er ca. 30 meter ude. Jeg lave et "musepib" og straks kommer den hen og standser 6 meter fra hunde og jeg. Den er helt stille, hunden er helt stille og jeg er helt stille. Sådan går der et 1/2 minuts tid inden ræven lister ind i skoven.
5- 10 minutter senere vender den tilbage, sammen med 3 hvalpe. De holder, trods alt lidt mere afstand, selvom de er nysgerrige på hvad de der pibelyde er.

Sådan kan bukkekagt også være.

Besvar