Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 29. maj 2020, 06:55

Thors24 skrev:
29. maj 2020, 06:46
Birk skrev:
29. maj 2020, 02:36
........det "Myndighederne" melder ud, er så korrekt som muligt, efter omstændighederne. :smile:
Det var det jo netop ikke da
Sundhedsstyrelsens direktør, Søren Brostrøm, blev i marts bedt om at droppe embedsmændenes grundprincip om rimelighed og i stedet anerkende regeringens "ekstreme forsigtighedsprincip".

Sådan lød budskabet fra Sundheds- og Ældreministeriets departementschef, Per Okkels, i en mail den 14. marts til Søren Brostrøm.
Lyder egenligt fornuftigt, se blot på sverige, der lod man embedsmænd styrer showet, over 4200 døde

Mvh
Grey

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 29. maj 2020, 07:01

Man kan synes om det hvad man vil.

Men for at den strategi, som regeringen satte i søen, skulle virke, så var det brug for at der kun blev talt med én tunge.

Det var en politisk beslutning, som jeg er enig i, og så nytter det altså ikke, at man har Søren Brostrøm sige at han er uenig.

Mette Frederiksen og co. stod med et land ramt af Corona-virus. 1800 kilometer mod syd kigger de på et andet land, også ramt af samme virus. Her er de bare helt mast i bund, og rigtig mange dør.
Jeg forstår godt de smækker døren hårdt i.

Og så har jeg tilpas med tillid til vores folkevalgte til at tro på, at der ikke ligger en eller anden skjult og dyster dagsorden bag.
Senest rettet af Scrapper 29. maj 2020, 07:05, rettet i alt 2 gange.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 29. maj 2020, 07:03

Greyberd63 skrev:
29. maj 2020, 06:55
Thors24 skrev:
29. maj 2020, 06:46
Birk skrev:
29. maj 2020, 02:36
........det "Myndighederne" melder ud, er så korrekt som muligt, efter omstændighederne. :smile:
Det var det jo netop ikke da
Sundhedsstyrelsens direktør, Søren Brostrøm, blev i marts bedt om at droppe embedsmændenes grundprincip om rimelighed og i stedet anerkende regeringens "ekstreme forsigtighedsprincip".

Sådan lød budskabet fra Sundheds- og Ældreministeriets departementschef, Per Okkels, i en mail den 14. marts til Søren Brostrøm.
Lyder egenligt fornuftigt, se blot på sverige, der lod man embedsmænd styrer showet, over 4200 døde

Mvh
Grey
Jeg er ikke helt sikker på hvad der menes med anerkende regeringes principper.

Men efter min mening kan en regering godt vælge at føre en politik der er imod embedsmændenes anbefalinger, så er det bare dem selv der sidder med ansvaret.
Pointen med et demokrati er at det er de folkevalgte der bestemmer.

Derimod er det ikke i orden at få embedsmændene til at ændre anbefalinger så de passer med regeringens politik.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 29. maj 2020, 07:36

Raptor357 skrev:
28. maj 2020, 23:36
Timber skrev:
28. maj 2020, 22:56
Thors24 skrev:
28. maj 2020, 22:54
Timber skrev:
28. maj 2020, 21:10
"Suk med suk på"....

Departementschef bad Brostrøm om at tilsidesætte faglighed

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-05- ... -faglighed
Det lugter mere og mere grimt.
Jeg kan kun gentage et jeg dælme håber der bliver gået helt til bunds i det her, og nogen bliver stillet til ansvar..
Jeg håber at de ansvarlige bliver losset ud af vagten og får reduceret deres fantastiske pension til noget der ligner folkepension...
Vi har heldigvis ikke tradition for at fratage folk deres pension i Danmark.

Peter

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 29. maj 2020, 07:42

ReneKJ skrev:
29. maj 2020, 07:03
Greyberd63 skrev:
29. maj 2020, 06:55
Thors24 skrev:
29. maj 2020, 06:46
Birk skrev:
29. maj 2020, 02:36
........det "Myndighederne" melder ud, er så korrekt som muligt, efter omstændighederne. :smile:
Det var det jo netop ikke da
Sundhedsstyrelsens direktør, Søren Brostrøm, blev i marts bedt om at droppe embedsmændenes grundprincip om rimelighed og i stedet anerkende regeringens "ekstreme forsigtighedsprincip".

Sådan lød budskabet fra Sundheds- og Ældreministeriets departementschef, Per Okkels, i en mail den 14. marts til Søren Brostrøm.
Lyder egenligt fornuftigt, se blot på sverige, der lod man embedsmænd styrer showet, over 4200 døde

Mvh
Grey
Jeg er ikke helt sikker på hvad der menes med anerkende regeringes principper.

Men efter min mening kan en regering godt vælge at føre en politik der er imod embedsmændenes anbefalinger, så er det bare dem selv der sidder med ansvaret.
Pointen med et demokrati er at det er de folkevalgte der bestemmer.

Derimod er det ikke i orden at få embedsmændene til at ændre anbefalinger så de passer med regeringens politik.
Enhver beslutning, vil altid være politikkernes ansvar, fejl begået af embedsmænd, ender ofte med at minister går af, det er the name of the game

Og især i dette tilfælde mener jeg at det er helt ok, at man udstikker retninglinjer, der er skarpere end, hvad embedsmænd normalt arbejder efter.

Det er vel demokrati, at de folkevalgte bestemmer, ikke embedsmændene.

Mvh
Grey

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 29. maj 2020, 08:09

Jeg er ganske enig.

Befolkningen har valgt politikerne til at tage beslutningerne (og til at have ansvaret).

Embedsværket skal rådgive politikerne og de skal loyalt føre beslutningerne ud i livet, men det er politikerne der har det sidste ord.... eller rettere: Det næstsidste, for ved næste valg er det op til vælgerne at bestemme, om de syntes at indsatsen var tilfredsstillende eller om de mener, at der er andre som kan gøre det bedre.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Thors24
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 478
Tilmeldt: 17. maj 2013, 13:48
Interesser: jagt og natur
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 608 times
Been thanked: 165 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Thors24 » 29. maj 2020, 10:15

Så må politikerne stå ved at det er det de gør. Men de har dække sig ind under at det var myndighedernes faglige vurderinger der var styrende, altså Brostrøm m.fl.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 29. maj 2020, 10:21

Hvorfor denne “hævngerrighed” overfor vores regering og deres embedsmænd?

Hvorfor ikke stole på at de alle har gjort deres bedste - i folkets interesse - og acceptere at der naturligvis er blevet begået fejl undervejs? Der er jo ingen der har været i en tilsvarende situation før.

Peter

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 29. maj 2020, 10:24

Thors24 skrev:
29. maj 2020, 10:15
Så må politikerne stå ved at det er det de gør. Men de har dække sig ind under at det var myndighedernes faglige vurderinger der var styrende, altså Brostrøm m.fl.
Nok fordi, der er for mange tossehoveder, der så ikke kunne finde ud af det, hvilket ville undermierer effekten af lock down, uden at det vill hjælpe økonomien.

Mvh
Grey

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Aratan » 29. maj 2020, 10:45

PSindrup skrev:
29. maj 2020, 10:21
Hvorfor denne “hævngerrighed” overfor vores regering og deres embedsmænd?

Hvorfor ikke stole på at de alle har gjort deres bedste - i folkets interesse - og acceptere at der naturligvis er blevet begået fejl undervejs? Der er jo ingen der har været i en tilsvarende situation før.

Peter
Fordi det drejer sig om troværdighed og om at stå ved sine handlinger i åbenhed.

Jeg er glad for at Mette F tog så håndfast aktion som hun gjorde og jeg er også med på at betale regningen. `Nuff said...

Der hvor kæden hopper af er når vi får fejl/løgnagtige oplysninger om bevæggrundene og baggrunden for handlingerne.

Vi har alle fået at vide at nedlukningen var på anbefaling af "myndighederne". Hvilke myndigheder? Det kan vi ikke få at vide.
Det eneste vi ved var at det ikke var Sundhedsmyndighederne, de var nemlig uenige. Det viser sig så (hvis jeg har forstået forløbet rigtigt) at en forudsætning for at nedlukning kunne finde sted lovligt var den anbefaling fra Sundhedsmyndighederne som de ikke ville give. Vupti, så ændrede vi i dølgsmål lovgivningen overnight så det ikke længere var nødvendigt. Det blev bare ikke sagt højt og man vedstår det stadig ikke...

Jeg havde været helt OK med at Mette F havde sagt:
"Vi lukker ned for enhver pris! Det beslutter vi politisk, på trods af at Sundhedsmyndighederne siger nej! Det bestemmer jeg og jeg står på mål for min beslutning, om det så koster mig mit politiske liv!!!!!"
Respekt hvis det var sket, så kunne vi bagefter tage slagsmålet om det var i orden, ud fra de faktiske oplysninger om det faktiske forløb.

Det var bare ikke det der skete... Det der sket var mere i retning af
"Vi lukker ned! Det siger Søren nemlig at vi skal!"

2 måneder senere
"Det sagde Søren slet ikke, men jeg vil ikke fortælle hvem der så sagde det, men der var nogen fra "myndighederne" der gjorde, jeg vil bare ikke sige hvem! Men der var nogen, jeg lover!"
Det er ikke i orden...

Så er dte behovet for kulegravning og ansvarsplacering kommer, hvis vi bliver fortalt ting der ikke passer så skal vi vide hvem der gjorde hvad hvornår og på hvilket grundlag så vi kan vælge om vi vil stemme på dem næste gang eller om der skal være konsekvenser... Sådan er et demokrati...
12/76
.308
6,55x55
.22lr

Birk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. feb 2010, 15:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: 3700
Been thanked: 18 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Birk » 29. maj 2020, 11:16

:goodpost:

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 29. maj 2020, 11:28

Jeg tror faktisk vi kommer der til, hvor vi finder ud af hvad der er foregået bag kulissen og hvorfor. Det håber jeg da.

Men jeg tror bare ikke tiden er til det nu, for vi er ikke ude af skoven endnu.

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 29. maj 2020, 11:38

PSindrup skrev:
29. maj 2020, 10:21
Hvorfor denne “hævngerrighed” overfor vores regering og deres embedsmænd?

Hvorfor ikke stole på at de alle har gjort deres bedste - i folkets interesse - og acceptere at der naturligvis er blevet begået fejl undervejs? Der er jo ingen der har været i en tilsvarende situation før.

Peter
Jo der er så, både SSI og Sundhedsstyrelsen har folk som ikke har arbejdet med andet end smitsomme sygedomme hele deres liv.
Deres folk har hjulpet ved alle udbrud i hele verden, det gælder lige fra polio til ebola.
Så jo de ved i høj grad noget om det.
Men dem ville man ikke høre efter, og det er for mit vedkommen også fint nok hvis man bare vil være ærlig om det.
Jeg er sikker på at 80 % af det her ned luk kunne være udgået, hvis det var lykkes at nå vores paralle samfund og få dem til at gøre de mest simple ting som at vaske hænder og lade være med at gå på arbejde hvis man var syg.
Det er desværre heller ikke lykkes svenskerne at nå dem, og det er derfor at de har problemer på deres plejehjem og omkring Stockholm.
10-22

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 29. maj 2020, 12:04

10-22 skrev:
29. maj 2020, 11:38
...
Jeg er sikker på at 80 % af det her ned luk kunne være udgået, hvis det var lykkes at nå vores paralle samfund og få dem til at gøre de mest simple ting som at vaske hænder og lade være med at gå på arbejde hvis man var syg.
...
Jeps, vi må se at komme efter de der svin i Nordsjælland der væltede sig fulde rundt i den østrigske smittesump.
De lider af en generel mangel på respekt for deres medmenneskers liv og levned.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Birk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. feb 2010, 15:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: 3700
Been thanked: 18 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Birk » 29. maj 2020, 12:30

Og de danskere der uhæmmet fyrer den af i Sverige og sikkert ikke går 14 dage i karantæne ved hjemkomsten, tror ikke parralsamfundene er mere urenelige end resten af befolkningen. :rock:

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Peter » 29. maj 2020, 14:56

Refraktorius skrev:
29. maj 2020, 12:04

Jeps, vi må se at komme efter de der svin i Nordsjælland der væltede sig fulde rundt i den østrigske smittesump.
De lider af en generel mangel på respekt for deres medmenneskers liv og levned.
På P1 i morges blev det nævnt, at jyderne havde slæbt smitten med hjem fra Østrig og spredt den primært i Herning-Holstebro til hestehalløj, og nordsjællænderne havde slæbt den med hjem fra Italien...

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 29. maj 2020, 15:10

Det viser bare, at der også er svin i Jylland.

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 29. maj 2020, 15:55

Refraktorius skrev:
29. maj 2020, 12:04
10-22 skrev:
29. maj 2020, 11:38
...
Jeg er sikker på at 80 % af det her ned luk kunne være udgået, hvis det var lykkes at nå vores paralle samfund og få dem til at gøre de mest simple ting som at vaske hænder og lade være med at gå på arbejde hvis man var syg.
...
Jeps, vi må se at komme efter de der svin i Nordsjælland der væltede sig fulde rundt i den østrigske smittesump.
De lider af en generel mangel på respekt for deres medmenneskers liv og levned.
Nu var det jo nok kommet til Danmark alligevel.
Men vi kan selvfølgelig også vælge at lade som ingenting.
Og tror på, at når vores lille virus ven kommer tilbage så er alt fint og alle gør eller kan gøre det som vores myndigheder anbefaler.
Eller også så kunne vi tale åbnet om hvorfor det går galt og prøve at løse det, for det går åbenbart galt.
Svensker peger selv på, at dem som passer de ældre er dårligt uddannet og har ikke samme viden om hygiejne som det danske personale her.
Er sikker på det også spiller ind at mange bor på meget lidt plads og har ingen mulighed for at holde afstand. Måske føler de sig også presset til at gå på arbejdet for ellers får de ingen løn. Det er også tydeligt at jo senere man kommer i behandling jo større er chancen for at død.
I et samfund som det danske burde vi være i stand til også at hjælpe dem som ikke har viden eller muligheden for at gøre det selv.

Og jeg tror faktisk godt vores ski bumser har fattet det.

https://www.bt.dk/samfund/overlaeger-i- ... -sandheden
https://www.information.dk/debat/leder/ ... aa-danmark
10-22

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 29. maj 2020, 16:55

Nu bliver der så i et vist omfang lukket op for grænserne. Bare ikke mod Sverige.
Det er så prisen for at køre enegang.

For en uges tid siden så jeg en artikel om hvordan folk flygtede fra deres egne lande for at holde "Cornona-ferie" i Sverige med shopping og cafe-liv.
Det motivere heller ikke voldsomt til åbne grænserne mod Sverige, med den rolle de selv har valgt.

En anden Corona issue er EU. Lige nu foregår der en inderlig magtkamp om støtten til ramte lande skal gives i form af lån eller som en gave.
Det irritere mig at se en sammenligning med Marshall hjælpen og antydning af at det er EU der hjælper de ramte lande med penge.
EU har ingen penge, de påtager sig bare æren for at omfordele medlemslandendes egne penge. Og så er det samtidig en god undskyldning for at øge budgettet og indføre EU-skatter.

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Herluf » 29. maj 2020, 19:16

Thors24 skrev:
29. maj 2020, 06:46

Det var det jo netop ikke da
Sundhedsstyrelsens direktør, Søren Brostrøm, blev i marts bedt om at droppe embedsmændenes grundprincip om rimelighed og i stedet anerkende regeringens "ekstreme forsigtighedsprincip".

Sådan lød budskabet fra Sundheds- og Ældreministeriets departementschef, Per Okkels, i en mail den 14. marts til Søren Brostrøm.
Når man tænker over at Brostrøm så det som "en meget lille risiko" at epidemien kunne brede sig til Danmark tilbage i januar, kan man kun forstå at man politisk havde et ønske om at være mere forsigtig end embedsmændenes anbefalinger.

https://www.dr.dk/nyheder/detektor/dete ... gt-gik-det

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 29. maj 2020, 21:43

PSindrup skrev:
29. maj 2020, 07:36
Raptor357 skrev:
28. maj 2020, 23:36
Timber skrev:
28. maj 2020, 22:56
Thors24 skrev:
28. maj 2020, 22:54
Timber skrev:
28. maj 2020, 21:10
"Suk med suk på"....

Departementschef bad Brostrøm om at tilsidesætte faglighed

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-05- ... -faglighed
Det lugter mere og mere grimt.
Jeg kan kun gentage et jeg dælme håber der bliver gået helt til bunds i det her, og nogen bliver stillet til ansvar..
Jeg håber at de ansvarlige bliver losset ud af vagten og får reduceret deres fantastiske pension til noget der ligner folkepension...
Vi har heldigvis ikke tradition for at fratage folk deres pension i Danmark.

Peter
Er du tjenestemand, kan man godt få et hak i tuden der her i lille danmark.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 30. maj 2020, 09:21

Min indre nørd jubler.

"The proof is in the pudding"
Forskere fra Yale har målt på virus RNA i kloakvandet, og man kan forudsige udbrud med en uges varsel:
Til forskel fra folk der selv kommer og bliver testet, så giver kloakken en rimelig repræsentativ gennemsnitsværdi af befolkningen i området.

Der er fremtid i bæologi!


https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 1.full.pdf
Vedhæftede filer
holy shit Yale.png
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Aratan » 30. maj 2020, 09:27

Refraktorius skrev:
30. maj 2020, 09:21
Min indre nørd jubler.

"The proof is in the pudding"
Forskere fra Yale har målt på virus RNA i kloakvandet, og man kan forudsige udbrud med en uges varsel:
Til forskel fra folk der selv kommer og bliver testet, så giver kloakken en rimelig repræsentativ gennemsnitsværdi af befolkningen i området.

Der er fremtid i bæologi!


https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 1.full.pdf
Min indre nørd er enig, fed applikation og godt fundet på.

Smittetrykket i Danmark er desværre bare for lavt til at det er præcist, en enkelt smittet med mylderbæ slår direkte igennem...
12/76
.308
6,55x55
.22lr

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 30. maj 2020, 09:39

Refraktorius skrev:
30. maj 2020, 09:21
Min indre nørd jubler.

"The proof is in the pudding"
Forskere fra Yale har målt på virus RNA i kloakvandet, og man kan forudsige udbrud med en uges varsel:
Til forskel fra folk der selv kommer og bliver testet, så giver kloakken en rimelig repræsentativ gennemsnitsværdi af befolkningen i området.

Der er fremtid i bæologi!


https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 1.full.pdf
Da jeg så grafen tænkte jeg at der måtte være tale om en stave/skrivefejl og det var det du havde tænkt dig at gøre dig lystig over. :giggle:

Men det er da en vild opdagelse. :10:

Peter

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 30. maj 2020, 12:01

"The proof is in the pudding" betyder på engelsk nærmest "du kender ikke sandheden, før du har smagt på den".
Den er måske lidt skummel i denne sammenhæng.


Jeg vil hermed holde den nationale fane højt, og omformulere den til "I dejen skal du søge kundskaben".
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Besvar