Opbevaring af magasiner.
-
- Bronze Member
- Interesser: samleobjekter
- Geografisk sted: jylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Opbevaring af magasiner.
Jeg har søgt og fundet noget af samme emne, af ældre dato. Men jeg syntes ikke at jeg kunne få endegyldigt svar. Så er der nogle der ved om aftagelse magasiner skal opbevares i sikringsskab ? Eller om de “bare” skal opbevares utilgængelig for uvedkommende?.
-
- Bronze Member
- Interesser: Skydning med pistol
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 4 times
Re: Opbevaring af magasiner.
Hvis man går ind på politiets hjemmeside for at søge om tilladelse til at samle på aftagelige magasiner står der følgende omkring opbevaring:
"Magasiner skal opbevares forsvarligt og på et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende."
https://politi.dk/soeg-om-tilladelse/va ... -magasiner
"Magasiner skal opbevares forsvarligt og på et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende."
https://politi.dk/soeg-om-tilladelse/va ... -magasiner
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Der står specifikt at våben og ammunition skal opbevares i “skafor blå og det der ligner”.
Magasiner er nok tilladelsespligtige, men de er ikke farlige i sig selv, så den ovennævnte “utilgængeligt for uvedkommende” vil jeg forholde mig til med sindsro.
Magasiner er nok tilladelsespligtige, men de er ikke farlige i sig selv, så den ovennævnte “utilgængeligt for uvedkommende” vil jeg forholde mig til med sindsro.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
- 100Radsbar
- Gold Member
- Interesser: Jagt & Historiske Våben
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 90 times
Undskyld for
Men istedet for at oprette en ny tråd, så kommer mit spørgsmål her
Kræver et magasin til en riffel jeg har på jagt tilladelse, en import tilladelse hvis sælger er fra Østrig (EU-land) ?
Kan her på forum finde nogle gamle tråde om det, og har kigget på politiets hjemmeside, men der er det en blanket hvis man har samlertilladelse.

Men istedet for at oprette en ny tråd, så kommer mit spørgsmål her

Kræver et magasin til en riffel jeg har på jagt tilladelse, en import tilladelse hvis sælger er fra Østrig (EU-land) ?
Kan her på forum finde nogle gamle tråde om det, og har kigget på politiets hjemmeside, men der er det en blanket hvis man har samlertilladelse.
7,62x54R Glory to the Mosin.
-
- Bronze Member
- Interesser: samleobjekter
- Geografisk sted: jylland
- Has thanked: 1 time
Ja det gør det, også selv om det er fra et EU land. Der er blanket til indførelse af våben og våbendele. Der skal du bare skrive aftagelig magasin og antal samt oplysning på sælger og sende til våbenkontoret