Våbentilladelser i e-boks. Wow

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Fisc
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Sportsskydning på langdistance
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 8 times
Been thanked: 10 times

Våbentilladelser i e-boks. Det vil vi også have på SKV1, 3 og 6!

Indlæg af Fisc » 14. jun 2020, 18:38

Der er tre oplagte tilfælde i SKV-systemet, som trænger til den samme tur:

SKV1
SKV3 og
SKV6

Alle tre blanketter sendes direkte af medlemmer af foreningens bestyrelse eller af medlemmer til PAC.

Efter sagsbehandlingen hos PAC går der en krig hos Post-langsom med at få de fysiske papirer retur.

SKV6-tilladelsen til hvert enkelt nyt medlem lægges oven i købet i det nye medlems E-boks.

De har i forvejen formandens CPR-nr. fra den gældende SKV1.

Derfor burde det være en smal sag at lægge det i E-boks hos formanden :DancingBanana: .

Mvh.
Fisc

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 268 times
Been thanked: 160 times

Re: Våbentilladelser i e-boks. Det vil vi også have på SKV1, 3 og 6!

Indlæg af Greyberd63 » 14. jun 2020, 19:44

Fisc skrev:
14. jun 2020, 18:38

SKV1
SKV3 og
SKV6

Alle tre blanketter sendes direkte af medlemmer af foreningens bestyrelse eller af medlemmer til PAC.

Efter sagsbehandlingen hos PAC går der en krig hos Post-langsom med at få de fysiske papirer retur.

SKV6-tilladelsen til hvert enkelt nyt medlem lægges oven i købet i det nye medlems E-boks.

Derfor burde det være en smal sag at lægge det i E-boks hos formanden :DancingBanana: .

Mvh.
Fisc
Helt enig, tror også at det kommer, de er nok startet, med den største gruppe, jagt våben, størst besparelse, dernæst kommer, dem du nævner, til sidst SKV2(håber jeg).

Mvh
Grey

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 142 times
Been thanked: 292 times

Re: Våbentilladelser i e-boks. Det vil vi også have på SKV1, 3 og 6!

Indlæg af Raptor357 » 14. jun 2020, 20:42

Fisc skrev:
14. jun 2020, 18:38

SKV1
SKV3 og
SKV6

Mvh.
Fisc
Da jeg hørte på det, insisterede de på at man skulle have det fysiske brev med den fysiske underskrift på :wall: E-boks var forbudt.
Når et medlem kommer og siger de er godkendt og man må nægte dem adgang, da papirerne ikke er på plads er tåbeligt. når det skyldes snail mail. så skriv da som minimum at der går 14 post før formanden ved besked...
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 24 times
Been thanked: 100 times

Re: Våbentilladelser i e-boks. Wow

Indlæg af Overtroldmand » 21. jun 2020, 18:04

FrederikF skrev:
4. jun 2020, 22:40
Så sker der lidt på EDB fronten.

https://politi.dk/soeg-om-tilladelse/va ... illadelser
Vi skal nok lige huske på at det nok ikke er indført pga. man har borgerne i centrum for sin service. Det er ene og alene administrativt udført pga. det koster mindre at sende den i Eboks, og det 100% har været laver ud fra at man kan spare penge.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 754 times

Indlæg af Flugteren » 21. jun 2020, 18:09

Overtroldmand skrev:
21. jun 2020, 18:04
FrederikF skrev:
4. jun 2020, 22:40
Så sker der lidt på EDB fronten.

https://politi.dk/soeg-om-tilladelse/va ... illadelser
Vi skal nok lige huske på at det nok ikke er indført pga. man har borgerne i centrum for sin service. Det er ene og alene administrativt udført pga. det koster mindre at sende den i Eboks, og det 100% har været laver ud fra at man kan spare penge.
Men vi våbenejere har jo ofte beklaget os over, at det at sende en papirlap tager ekstra fem dage. Nu modtager man tilladelsen hurtigt. Og så behøver man ikke længere gemme sine våbentilladelser, for de ligger online.

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 193 times
Been thanked: 349 times

Indlæg af Marius » 22. jun 2020, 12:59

Jeg var i dag i kontakt med Politiet, der kunne fortælle mig, at alle våbentilladelser og fornyelse af samme er pt. forsinket på grund af COVID-19, de administrative medarbejdere har jo også været hjemsendt, så der ligger en stor bunke ansøgninger til dem.

JM har administrativt forlænget de udløbne tilladelser til august, så hvis du har en udløbet våbentilladelse som du har ansøgt fornyelse af, så skulle det være ok at bruge våbenet.

Det er dog ikke noget som jeg har tænkt mig at afprøve i praksis personligt, og jeg kommer så heller ikke ud at flyve med den riffel som jo er udløbet.
Men her til almen info om situationen :Pyyha:
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 195 times
Been thanked: 27 times

Indlæg af Ingsorsi » 22. jun 2020, 15:54

Marius skrev:
22. jun 2020, 12:59
Jeg var i dag i kontakt med Politiet, der kunne fortælle mig, at alle våbentilladelser og fornyelse af samme er pt. forsinket på grund af COVID-19, de administrative medarbejdere har jo også været hjemsendt, så der ligger en stor bunke ansøgninger til dem.

JM har administrativt forlænget de udløbne tilladelser til august, så hvis du har en udløbet våbentilladelse som du har ansøgt fornyelse af, så skulle det være ok at bruge våbenet.

Det er dog ikke noget som jeg har tænkt mig at afprøve i praksis personligt, og jeg kommer så heller ikke ud at flyve med den riffel som jo er udløbet.
Men her til almen info om situationen :Pyyha:
Tak fordi du deler info.

Det overrasker mig lidt, at der skulle være så kæmpe en bunke. Fordi der var jo meldinger fra tråden om PAC at folk havde fået fornyet ting på meget få dage...

Det er jo godt, at de har lavet en ordning med at eksisterende tilladelser holder lidt længere. Men det hjælper så ikke os der går og venter på et våbenpas :cry:

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin

Indlæg af Marius » 4. jul 2020, 13:56

Ingsorsi skrev:
22. jun 2020, 15:54
Tak fordi du deler info.

Det overrasker mig lidt, at der skulle være så kæmpe en bunke. Fordi der var jo meldinger fra tråden om PAC at folk havde fået fornyet ting på meget få dage...

Det er jo godt, at de har lavet en ordning med at eksisterende tilladelser holder lidt længere. Men det hjælper så ikke os der går og venter på et våbenpas :cry:
Og søreme om der ikke dumpede en fornyet våbentilladelse ind i Eboks igår, så de er vist ved at være godt nede i den bunke :smile:

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 195 times
Been thanked: 27 times

Indlæg af Ingsorsi » 4. jul 2020, 14:01

Marius skrev:
4. jul 2020, 13:56
Ingsorsi skrev:
22. jun 2020, 15:54
Tak fordi du deler info.

Og søreme om der ikke dumpede en fornyet våbentilladelse ind i Eboks igår, så de er vist ved at være godt nede i den bunke :smile:
Fedt.
Hvor længe ventede du på den?

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin

Indlæg af Marius » 4. jul 2020, 14:05

Ingsorsi skrev:
4. jul 2020, 14:01
Fedt.
hmm.. ca to måneder.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 304 times
Been thanked: 1122 times

Indlæg af Lassescout » 4. jul 2020, 15:07

Marius skrev:
4. jul 2020, 14:05
Ingsorsi skrev:
4. jul 2020, 14:01
Fedt.
hmm.. ca to måneder.
OK, så vil jeg ikke rykke for min ansøgning fra 27.maj. Det er til en halvautomatisk salonriffel, og det passer mig da fint at de har været lidt forsinket. Med de nye regler 1. juli slipper jeg sikkert for høringspis om, hvad jeg skal bruge den til. Har angivet regulering af rågeunger på anvendelsen, så jeg håber bare den tilladelse dukker op i e-boksen om et par uger.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 142 times
Been thanked: 292 times

Indlæg af Raptor357 » 4. jul 2020, 15:10

En genladnings tilladelse kommer stadig på brev har jeg just erfaret. ansøgt 4/6 modtaget 3/7
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 427 times

Indlæg af Langenge » 5. jul 2020, 16:20

Raptor357 skrev:
4. jul 2020, 15:10
En genladnings tilladelse kommer stadig på brev har jeg just erfaret. ansøgt 4/6 modtaget 3/7
Og påmindelse om fornyelse af tilladelse kommer også i almindeligt brev.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Besvar