Må jeg tage en ven med på riffelbane?
-
- This member is
- Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 238 times
- Been thanked: 278 times
Re: Må jeg tage en ven med på riffelbane?
Du vil 100% sikkert kunne få merit og undgå modulet hvis du vil. Det er gloværdigt at du overvejer om der kunne være noget at hente i modulet. Men det er meget basal undervisningsteknik møntet på folk der aldrig har prøvet at stå som underviser. Så med din baggrund tror jeg ikke at dit udbytte ville være så stort. Disclamer: jeg har ikke kurset selv da mit instruktørkursus er fra før modulet blev et krav, så min viden er ikke baseret på personlig erfaring.
HR
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt, natur og oplevelser
- Geografisk sted: Vestsjaelland
- Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 81 times
Tydeligvis kun hvis man skal skyde med riffel, det er ikke påkrævet for at blive flugtskydningsinstruktør... Det må være nemmere at undervise i nogle ting end andre...HR skrev: ↑15. jun 2020, 23:22Ja tænk. Der kræves undervisning i at instruere for at blive instruktørAratan skrev: ↑15. jun 2020, 22:57Jeg var på Flugtskydningsinstruktørkursus sidste år, den anbefaling vi var blevet bedt om at medbringe gad underviseren overhovedet ikke at kigge på, eneste reelle forskel fra prisforskellen på kurset.
Bemærk også at man nu for at blive riffelinstruktør også skal tage et kursus i undervisning- og formidlingsteknik...![]()
Hvis man kan dokumentere erfaring eller en form for uddannelse i at instruere andre (fks befalingsmand i forsvaret, skolelærer eller lignende), så kan man slippe for modulet i undervisning- og formidlingsteknik.
HR
Anyway, det var ikke en klage over at det var nødvendigt, blot en konstatering så eventuelle interesserede ikke troede at det kun var selve instruktørkurset der skulle til I DJ regi...
12/76
.308
6,55x55
.22lr
.308
6,55x55
.22lr
-
- Silver Member
Jeg har læst materialet til kurset og det fremstår også for en ikke-trænet som meget basalt, og baserer sig på en simpel PDCA model. Såfremt jeg i fremtiden overvejer en uddannelse der kræver dette modul, så vil jeg på ingen måde klage over at skulle igennem det, men hvis man har bare lidt erfaring i at instruere/sidemandsoplære så vil udbyttet nok være til at overse...HR skrev: ↑16. jun 2020, 05:35Du vil 100% sikkert kunne få merit og undgå modulet hvis du vil. Det er gloværdigt at du overvejer om der kunne være noget at hente i modulet. Men det er meget basal undervisningsteknik møntet på folk der aldrig har prøvet at stå som underviser. Så med din baggrund tror jeg ikke at dit udbytte ville være så stort. Disclamer: jeg har ikke kurset selv da mit instruktørkursus er fra før modulet blev et krav, så min viden er ikke baseret på personlig erfaring.
HR
12/76
.308
6,55x55
.22lr
.308
6,55x55
.22lr
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Når du har forsøgt, gider du så give en update?
Jeg vil gerne være flugtskydningsinstruktør for at kunne lave lerduearrangementer for venner og bekendte i baghaven, og for ikke at være afhængig af en instruktør (de har rigeligt at lave) når vi tager på skydebanen sammen.
Peter
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 426 times
- Kontakt:
Så vidt jeg kan se, så koster det samlet set noget mere:
Modul 1: Skydeleder, riffel - kke-medlem kr. 1.300,-
Modul 2: Instruktionsteknik -ikke-medlem kr. 1.500,-
Modul 3: Riffelinstruktør, faglig del - ikke-medlem kr. 2.050,-
Så mellem 4850,- og 3350,- hvis man selv melder sig til og betaler, afhængig af om man kan få merit ift. instruktionsteknik.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 972 times
- Kontakt:
Det skal jeg nok :-)PSindrup skrev: ↑16. jun 2020, 10:05Når du har forsøgt, gider du så give en update?
Jeg vil gerne være flugtskydningsinstruktør for at kunne lave lerduearrangementer for venner og bekendte i baghaven, og for ikke at være afhængig af en instruktør (de har rigeligt at lave) når vi tager på skydebanen sammen.
Peter
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
Hanlons razor
-
- Silver Member
Så skal du kun bruge flugtskydningsinstruktør kurset, 1350,- var det vist for medlemmer i 2019.. 2 dagePSindrup skrev: ↑16. jun 2020, 10:05Når du har forsøgt, gider du så give en update?
Peter
12/76
.308
6,55x55
.22lr
.308
6,55x55
.22lr
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Jeps.Aratan skrev: ↑16. jun 2020, 14:29Så skal du kun bruge flugtskydningsinstruktør kurset, 1350,- var det vist for medlemmer i 2019.. 2 dagePSindrup skrev: ↑16. jun 2020, 10:05Når du har forsøgt, gider du så give en update?
Peter
Og prisforskellen betaler et års medlemskab af DJF.
Og uden medlemskab kan man ikke få udstedt et instruktør-ID-kort
Så det er vist en no-brainer.

Peter
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: Slettes
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 290 times
Holde styr på..:LOLGreyberd63 skrev: ↑14. jun 2020, 13:32
Der er også noget med sikkerheds regler, hvad man skal tjekke, før man går igang med at skyde, har du styr på det ??.
Mvh
Grey
Danskerne kan ikke noget uden en statsautoriseret myndighedsperson(reglkommunist) fortæller dem hvad de kan, må og gøre.
I Sverige og Schweiz kan folk godt gå på en skydebane uden at spørge en forældre først. I min mors by i Schweiz(og som mange andre byer) er der en `schiessenstand` hvor folk går ud og skyder selv. I Sverige er mange skydebaner tilgængelige for alle.
Fortæl og del med forummet hvad danskerne ikke har styr på?...Please
-
- Platin Member
- Interesser: Westernskydning og genladning
- Geografisk sted: hovedstadsområdet
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 162 times
Jeg ser jævnligt, at folk lige glemmer at tjekke om sikkerheds afspærring er på plads.Rigbymauser skrev: ↑16. jun 2020, 20:50Holde styr på..:LOLGreyberd63 skrev: ↑14. jun 2020, 13:32
Der er også noget med sikkerheds regler, hvad man skal tjekke, før man går igang med at skyde, har du styr på det ??.
Mvh
Grey
Danskerne kan ikke noget uden en statsautoriseret myndighedsperson(reglkommunist) fortæller dem hvad de kan, må og gøre.
I Sverige og Schweiz kan folk godt gå på en skydebane uden at spørge en forældre først. I min mors by i Schweiz(og som mange andre byer) er der en `schiessenstand` hvor folk går ud og skyder selv. I Sverige er mange skydebaner tilgængelige for alle.
Mvh
Grey
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: Slettes
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 290 times
Det er måske fordi de(de overforvaltede) aldrig har fået lov selv. Der skal jo også være een der kan rejse et flag..åbne en dør og rejse en skive og endda også ender kan påklistrer skiver. Det er noget at det mere krævende...Greyberd63 skrev: ↑16. jun 2020, 21:09Jeg ser jævnligt, at folk lige glemmer at tjekke om sikkerheds afspærring er på plads.Rigbymauser skrev: ↑16. jun 2020, 20:50Holde styr på..:LOLGreyberd63 skrev: ↑14. jun 2020, 13:32
Mvh
Grey
Mvh
Grey
Når det er skrevet er forholdende blevet noget bedre(frie). For 30 år siden var der een skal skulle sige:" Der må lades med 3 skud...Der må skydes". Der var skydebanerne oftest drevet som en kolonihavehus forening med en Karl Max arbejdebestyrelse.(der er en snært tilbage af disse typer endnu der endnu ikke helt forstår dem de kommandere med er bedre uddannet)
- Deepo
- Gold Member
- Interesser: Knivbygning Historisk skydning
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 22 times
Det tror jeg ikke vi kan ændre på før ansvaret bliver flyttet.
Det er idag bestyrelsens ansvar at alle regler og paragraffer overholdes, og noget af det arbejde er så uddelegeret til skydelederne og andre tillidsposter i foreningerne.
/Mogens
Det er idag bestyrelsens ansvar at alle regler og paragraffer overholdes, og noget af det arbejde er så uddelegeret til skydelederne og andre tillidsposter i foreningerne.
/Mogens
Det er ikke det DJ siger, de siger man skal have en anbefaling, lige meget hvem der betaler.HR skrev: ↑15. jun 2020, 22:39Nej, det er ikke korrekt. Du kan bare melde dig til og betale selv ved kasse et. Så bliver du instruktør. Det koster ca 2000 kr hvis du ikke er medlem og ca 700 kr mindre hvis du er.Glockster skrev: ↑15. jun 2020, 21:21Helt personligt er jeg træt af det monopol jægerforbundet af uforklarlige årsager er lykkedes med at fastholde. Vi er mange der tilbringer markant flere timer på skydebanen end de fleste DJ instruktører og er fuldt ud kvalificeret til at forestå en "instruks". Desværre er det mig og bekendt ikke alle og enhver som kan blive instruktør i DJ, det kræver man er medlem af den lokale jagtforening og at de anbefaler en....Således fastholder man "magten" og monopolet..smukt
HR
Edit: Din misforståelse omkring kravet om anbefaling kommer måske fra den måde det foregår på når en forening sender lokale medlemmer på kursus og betaler for dem.
-
- Silver Member
Det er en art “lokal vandelsgodkendelse”, ønsket er at medlemmer der ikke har den rette indstilling til at måtte overlade våben til andre kan filtreres fra på forhånd. Det kan man ikke betale sig fra...Dan_A skrev: ↑17. jun 2020, 19:55Det er ikke det DJ siger, de siger man skal have en anbefaling, lige meget hvem der betaler.HR skrev: ↑15. jun 2020, 22:39Nej, det er ikke korrekt. Du kan bare melde dig til og betale selv ved kasse et. Så bliver du instruktør. Det koster ca 2000 kr hvis du ikke er medlem og ca 700 kr mindre hvis du er.Glockster skrev: ↑15. jun 2020, 21:21Helt personligt er jeg træt af det monopol jægerforbundet af uforklarlige årsager er lykkedes med at fastholde. Vi er mange der tilbringer markant flere timer på skydebanen end de fleste DJ instruktører og er fuldt ud kvalificeret til at forestå en "instruks". Desværre er det mig og bekendt ikke alle og enhver som kan blive instruktør i DJ, det kræver man er medlem af den lokale jagtforening og at de anbefaler en....Således fastholder man "magten" og monopolet..smukt
HR
Edit: Din misforståelse omkring kravet om anbefaling kommer måske fra den måde det foregår på når en forening sender lokale medlemmer på kursus og betaler for dem.
Fin ide, men så skal det også følges til dørs af underviseren...
12/76
.308
6,55x55
.22lr
.308
6,55x55
.22lr
Det kan man vel. Det er kun medlemmer af DJ der skal have den, så man kan vel bare betale fuld pris, og så skal man ikke have den.Aratan skrev: ↑17. jun 2020, 20:29Det er en art “lokal vandelsgodkendelse”, ønsket er at medlemmer der ikke har den rette indstilling til at måtte overlade våben til andre kan filtreres fra på forhånd. Det kan man ikke betale sig fra...Dan_A skrev: ↑17. jun 2020, 19:55Det er ikke det DJ siger, de siger man skal have en anbefaling, lige meget hvem der betaler.HR skrev: ↑15. jun 2020, 22:39Nej, det er ikke korrekt. Du kan bare melde dig til og betale selv ved kasse et. Så bliver du instruktør. Det koster ca 2000 kr hvis du ikke er medlem og ca 700 kr mindre hvis du er.Glockster skrev: ↑15. jun 2020, 21:21Helt personligt er jeg træt af det monopol jægerforbundet af uforklarlige årsager er lykkedes med at fastholde. Vi er mange der tilbringer markant flere timer på skydebanen end de fleste DJ instruktører og er fuldt ud kvalificeret til at forestå en "instruks". Desværre er det mig og bekendt ikke alle og enhver som kan blive instruktør i DJ, det kræver man er medlem af den lokale jagtforening og at de anbefaler en....Således fastholder man "magten" og monopolet..smukt
HR
Fin ide, men så skal det også følges til dørs af underviseren...
-
- This member is
- Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 238 times
- Been thanked: 278 times
Edit: Slået på stregen af DanA
https://flexbillet.dk/dj-kursus/event/kfynrk/details/
Det er kun medlemmer der skal have anbefalingen. Ud over det økonomiske aspekt kunne det også have noget at gøre med at man som instruktør repræsenterer foreningen og forbundet. Her er det nok OK at have et filter....
HR
Kopieret herfra:Målgruppe: Medlemmer såvel som ikke-medlemmer af Danmarks Jægerforbund. Deltagerne skal være fyldt 18 år og have et solidt kendskab til skydning med haglbøsse i såvel teori som praksis. Man skal være i besiddelse af gyldigt jagttegn eller have våbenpåtegning. Hos medlemmer kræves der en anbefaling til uddannelsen fra jagtforeningsformanden eller kassereren.
Vær opmærksom på, at vi efter endt uddannelse kun kan registrere kompetencen i vores medlemssystem samt udstede id-kort på medlemmer af Danmarks Jægerforbund. Alle (både medlemmer og ikke-medlemmer) modtager et kursusbevis.
Pris: 1.350,- kr. for medlemmer og kr. 2.050,- for ikke medlemmer. Prisen er inkl. undervisning, formiddags- og eftermiddagskaffe.
https://flexbillet.dk/dj-kursus/event/kfynrk/details/
Det er kun medlemmer der skal have anbefalingen. Ud over det økonomiske aspekt kunne det også have noget at gøre med at man som instruktør repræsenterer foreningen og forbundet. Her er det nok OK at have et filter....
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!
- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt:
Det lader så til det ikker er jægerforbundet der skal stå for den slags det næste stykke tid:
https://mitjagtblad.dk/jaegerforbundet- ... -171680861
https://mitjagtblad.dk/jaegerforbundet- ... -171680861
Miljøstyrelsen nemlig valgt at overdrage kontrakten til Skovskolen i Nøddebo, som fremover kan nyde godt at et årligt millionbeløb til varetagelse af sådanne kurser og uddannelse.
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 150 times
- Been thanked: 295 times

Jeg syntes det er forkert den måde dj har styret kurserne på, de har brugt dem som redskab til at få og holde på medlemmer.
Jeg ser frem til at skovskolen overtager.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt:
Jeg ser det såmænd heller ikke som noget skidt.
Samtidig kan det måske være et wake up call til DJ om at tingene ikke er hugget i sten og de skal oppe sig, både den ene vej og den anden vej.
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor